Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 5861 ggr
Otroulig
10/7/14, 9:00 PM

Men asså reklamen...

Jag önskar att reklamen inte går igång så fort jag råkar snudda med pekaren över den. 

Jag vet inte vad som hänt, men helt plötsligt så rullar reklamfilm igång utan att jag bett om det. 

Jag förstår att den bidrar till våran gratis existens - men kaaaaanske att man kunde lösa detta oönskade reklam tittande på nåt vis? 

Jag uppskattar verkligen detta forum - så detta är bara ett litet grums i bägaren - men ändock liiiiite grums 😉. 

Allra tacksammaste hälsningar

😊

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Tarotstollan
10/7/14, 10:45 PM
#1

Ja, den reklamen sätter jag igång ca 30 ggr om dagen av misstag. Den är jobbig!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Niklas
10/8/14, 10:08 AM
#2

Om man håller muspekaren över den i några sekunder öppnas fönstret (den räknas ned från 3).


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

vallhund
10/9/14, 1:20 AM
#3

#2 Tyvärr så räcker det med en bråkdels sekund.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Niklas
10/9/14, 1:55 PM
#4

Inte hos mig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Martin
10/10/14, 9:55 AM
#5

Niklas, med Firefox drar den igång direkt markören går över VIASAT-reklamen. Det är kanske inte på hundradelen, men absolut inga 3 sekunder. Inte 1 eller 2 heller. Mest för kännedom och jag upplever det också otroligt irriterande att få upp en reklam jag inte vill ha. Att det rullar reklam på sidan köper jag, men att den skall öppnas över hela skärmen utan att man aktivt klickat på den tycker jag känns tråkigt. 

Edit: Undersökte lite mer. Det tar faktiskt mer än en sekund innan den öppnas, men det är inga 3 sekunder. Kanske kan ett problem vara att jag alltid använder musens scrollhjul för att scrolla en sida medan jag läser den, det innebär att jag i princip alltid har markören över huvudfältet där inlägg är och och då landar jag ofrånkomligen på VIASAT-länken. Har ni klickräknare borde ni faktiskt kika på hur ofta den är aktiverad jämfört med normala annonser, jag tror att det är betydligt mycket mer.

Jag har inget problem med reklamfinansierad sida men som sagt - det är otroligt störigt att den aktiveras i huvudfönstret ca 20 gånger om dagen (om jag läser mycket en dag).

Det blir ju till slut så att jag blir negativ både mot VIASAT (som jag ironiskt nog sagt upp nyligen dessutom) och iFokus.

mvh Martin

SegerSims
10/10/14, 11:32 AM
#6

Kom just in här på support för att starta en egen tråd om denna jobbiga reklam. 

Det är som dom andra säger att man behöver bara snudda vid den så poppar den upp och tar över skärmen. Inte nog med det så ska ljudet på med och ibland är det så man hoppar ur stolen av ljudet. Som nu när jag råkar ha hörlurar på mig för att jag ska kolla på något, men dök in här på fokus en snabbis och under denna korta tid så poppar reklamen upp och skrämmer skiten ur mig. 

Man vill kunna surfa runt här utan att behöva fundera på vart muspekaren är och inte behöva stänga av ljudet för att man är inne fokus.

Annars för övrigt så är jag väldigt nöjd med fokus och tycker att ni gör ett bra jobb. Älskar att läsa erat chabbel längst upp på sajten 😃

Annons:
Niklas
10/10/14, 12:13 PM
#7

#5, 6: Vi ska ta kontakt med vår annonspartner och se om det går att göra något för att förbättra hur det fungerar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

vallhund
10/10/14, 4:39 PM
#8

#7 Tack!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Otroulig
10/10/14, 6:31 PM
#9

Hurra 🥳 Be och du ska få 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SegerSims
10/11/14, 3:09 PM
#10

Tack för att du vill försöka ta tag i det hela. 🙂

[Thiah]
10/11/14, 4:15 PM
#11

Via play reklamen sätter igång utan att att jag ens är nära med musknappen. nu har jag inte ljudet på alls så det stör mig inte men jag tror inte det borde vara så?

KPD
10/11/14, 9:27 PM
#12

Ljudet är värst. Tidigare öppnade jag precis ett annat fönster, när reklamen startade, så jag trodde att den sajten var skyldig, men när oljudet fortsatte stängde jag ned iFokus också. Detta elände behöver inte pågå många dagar till, för att jag ska lämna iFokus.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[rumelle]
10/13/14, 6:43 AM
#13

Den kör ju igång bara man snabbt drar musen från den ena sidan av skärmen till den andra och råkar föra den över reklamrutan! Plus att den helt random kan köra igång fastän man har en annan flik öppen. Det måste väl gå att göra så att den inte poppar upp över hela skärmen och så att den kör igång med ljudet av?

Annons:
Taggeman
10/13/14, 8:30 AM
#14

Det är sådan reklam som gör att man installerar Adblock plus, så slipper man skiten. 😟

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[Thiah]
10/13/14, 9:19 AM
#15

#14 eller så ber man iFokus killarna att fixa störig reklam(vilket de brukar göra), tolererar annan reklam och hjälper iFokus att fortsätta vara gratis…

Honestyisdead
10/13/14, 10:53 AM
#16

#14 Bättre att köpa iFokus utan reklam så iFokus fortsätter finnas.

Taggeman
10/13/14, 11:42 AM
#17

#16 Har man adblock plus så kan man tillåta reklam när man tycker att man vill ha det o gynna iFokus den vägen, men då får dom sköta reklamen lite snyggare så att man slipper bli frustrerad över dålig reklam. 👍

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

bamse6311
10/13/14, 4:18 PM
#18

Man måste skilja på reklam som finns på iFokus gentemot när man har fått en PUP som ofta visar sig med diverse reklambudskap.

Nåväl, nu är kanske de flesta av er medvetna om detta men skriver för de som eventuellt kanske inte ser skillnaden.

Bästa hälsningar,
Bertil

KPD
10/13/14, 8:36 PM
#19

#18 PUP?


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[VSK]
10/14/14, 9:38 PM
#20

Potentiellt oönskat program.

Annons:
TatsuOni
10/24/14, 6:00 PM
#21

Nu startade reklamen när jag hade ett annat fönster öppet. Muspekare befann sig alltså på en annan sida än iFokus. Någon mer som råkat ut för det?


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

wille_wille
10/24/14, 9:33 PM
#22

#21 Jag har upplevt något liknande, var dock ett tag sedan så jag kommer inte ihåg exakt.

#2 Tog tid nu, hur lång tid det krävdes. Det tog 1,5 sekund innan playtecknet försvann och filmen drog igång.

Det stämmer att den räknar ner från tre men (iaf hos mig) så räknar den 3, 2 och ingen etta. Och den räknar inte en siffra/sekund. efter 2:an så börjar klippet göra sig iordning för att starta, tar man bort musen direkt efter 2 så startar filmen ändå. Lite störigt tycker jag…

Och nu när jag skulle testa igen så räknade den en sekund/siffra och stannade om man tog bort muspekaren innan filmen började. 🤦‍♂️

Verkar som att reklamen buggar lite…

Nu var det lite svårt att förklara hur jag menade, men hoppas du förstod 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

KPD
10/25/14, 5:56 PM
#23

#21 Ja, det har hänt mig. Eftersom jag inte kan logga in på iFokus med Firefox, använder jag Safari för iFokus. När jag sedan går tillbaka till Firefox, startar reklamen i iFokus ibland.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[JeanetteK]
10/26/14, 9:55 AM
#24

#21 Japp mig också. Jag bryr mig inte särskilt mycket om reklam men dessa som går igång hela tiden är rätt störande faktiskt.

TatsuOni
10/26/14, 11:17 AM
#25

Var inte ens nära reklamen med muspekaren men trots det så öppnades en reklamfilm upp över hela skärmen! Börjar bli lite störande med dessa självstartande reklamer.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

annzoo
10/26/14, 4:41 PM
#26

Är det bara jag som har reklam som täcker hela fokus-sidan? eller har jag fått in någon skit på datorn..

annia1
10/26/14, 5:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

annzoo jag kan inte säga säkert åt nåtdera hållet. Men iFokus har en reklam som täcker hela. Jag tog en bild hur den såg ut för mig. Vet inte om den har nån mer än frödinge. Men just denna finns på iFokus.

.

Annons:
annzoo
10/26/14, 10:01 PM
#28

#27 typ sådana, lite irriterande då man läser något och den bara ploppar upp.. förut hade ju inte iFokus sånt här…räcker de inte med reklam på kanterna kan man ju undra.

Ulla
10/26/14, 11:26 PM
#29

annzoo, händer det ofta att du får den sortens reklam? Jag har inte råkat ut för det själv, men det kanske kommer.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[Thiah]
10/27/14, 5:16 AM
#30

Märkte den igår när jag var på datorn. Vipps så var den överallt. Undrar om det också är nån reklam på mobilversionen som gör att den hoppar och har sig.

annzoo
10/27/14, 6:51 AM
#31

#29 Det varierar kraftigt, ibland kommer de väldigt tätt och sedan tar reklamen en lång paus…

Jonniis
10/27/14, 7:49 PM
#32

Det värsta är när det händer på mobilen… 🤔😕


avon
10/29/14, 5:52 PM
#33

Jag håller med er andra om att reklamen nu är fruktansvärt störande. Jag får ofta den som täcker hela skärmen. Den andra som ligger mellan inläggen går också igång hela tiden. Ljudet är inte skoj! Det är  ju liksom naturligt att musen hamnar där när man läser en tråd och då går reklamen igång (är väl av den anledningen man placerat reklamen just där).

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

SegerSims
10/29/14, 6:00 PM
#34

Ja nu kommer reklamen ovanför ner över skärmen med. :( Kan säga att detta har fått mig att stänga ner fönstret och inte fortsatt läsa det jag just höll på med, för nu är det för mycket.

Annons:
Liikea
10/30/14, 10:34 AM
#35

Det har aldrig funnits reklam på iFokus. Aldrig?? Varför det?

Haringenregnbåge :(

Staffan
10/30/14, 10:52 AM
#36

En kommentar:

Som Niklas skrev här ovan så för vi en diskussion med vår annonspartner som tillhandahåller filmannonserna. Vi kommer inte kunna ta bort samtliga annonser som expanderar och tar över sidan men vi kommer däremot kunna begränsa antalet gånger just de annonserna visas för er. Det tror vi kommer göra stor skillnad i hur störande ni upplever att de är.

// Staffan

Liikea
10/30/14, 10:56 AM
#37

Men för mig har reklam aldrig synast någonstans på ifoks? Asså det finns ingen reklam. Jag har inte sett det iallafall. Det verkar som om alla har reklam förutom jag? Varför det?

Haringenregnbåge :(

Niklas
10/30/14, 11:16 AM
#38

#37: Du har förmodligen en reklamblockerare installerad.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Liikea
10/30/14, 11:25 AM
#39

#38 Jaha, det visste jag inte :P Vad är det ens… Jajja. När jag använder min skoldator är det inte heller reklam. Och det är reklam på andra ställen.. (På min skol-dator är det aldrig reklam någonstans.)

Haringenregnbåge :(

KPD
11/21/14, 6:43 PM
#40

Till stor del tack vare iFokus har jag äntligen gjort slag i saken och blockerat reklam i mina webbläsare. Det verkar fungera bra här, på Facebook och på de andra sidor jag har besökt idag.

https://adblockplus.org/


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[VSK]
11/21/14, 6:54 PM
#41

Tittar man rent säkerhetsmässigt så borde alla blockera reklam. (jag blockerar reklam jag med).

http://www.idg.se/2.1085/1.594354/skadliga-annonser-finns-overallt

Annons:
zickan
12/7/14, 8:16 PM
#42

Ju mer störande reklamen är ju mindre kollar jag på den. Nu är den så störande att jag minskat ner mina besök till iFokus. Innan loggade man in väldigt ofta varje dag. Nu är det några få gånger dagen och inte ens varje dag. Tål inte dessa störande reklamer som börjar låta för minsta lilla. Är ett helvete när man sitter på jobbet eller annat där man får ha dator men inte för högt ljud. Ne fortsätter den där störande reklamen kommer jag gå över mer och mer på andra forum och dissa iFokus.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

KPD
12/22/14, 6:55 PM
#43

#42 Jag var på väg att helt lämna iFokus, men blockerade reklamen i stället, och det har fungerat. (Se inlägg #40.)


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

zickan
12/23/14, 9:40 AM
#44

#40 Bästa tipset på länge 😃. Kan man orka gå in mer på iFokus igen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

TatsuOni
1/27/15, 3:25 PM
#45

Ni är det en reklamfilm i högra kanten som startar sig själv. Det dröjer 15-20 sekunder innan det kommer en pausknapp så att man slipper lyssna på den. Har nu hänt två gånger på två minuter utan att muspekaren har varit i närenheten.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[JeanetteK]
1/27/15, 5:51 PM
#46

#45 Jag vet!! Helt knäpp blir man. Även om man stänger av reklamen så börjar den igen efter ett tag. 😡

Imasy
1/27/15, 7:02 PM
#47

Upplever samma problem. En är för Strepsils och en för Finish diskmedel. Sjukt irriterande!

kattöga
1/27/15, 8:07 PM
#48

För ca 50 öre om dan kan vi ju få reklamfritt och samtidigt supporta iFokus så att vi får ha tillgång till så många sajter/forum………..

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
[rumelle]
1/28/15, 6:07 PM
#49

Jobbigast tycker jag är att reklamen kör igång fastän man är inne på en annan sida som man har öppnat i en annan flik.

IceTee
1/28/15, 7:24 PM
#50

Jag är så himla trött på när 3 reklamfilmer startar trots att man inte ens är på sidan…

Medarbetare på Skor iFokus

MoaL
1/29/15, 2:33 AM
#51

Jag håller på att bli galen på dessa självstartande reklamer. 🤦‍♂️ Och det behövs verkligen inte att man drar med muspekaren över dem, de startar av sig själva på olika ställen på sidan.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

_Wilma
1/29/15, 8:08 AM
#52

#40 Bra tips! Fungerar alldeles utmärkt för mej!

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Niklas
1/29/15, 10:01 AM
#53

Självstartande filmer vill vi inte ha. Jag ska se om vi kan göra något för att få bort dem. Själv har jag inte sett dem.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[JeanetteK]
1/29/15, 11:55 AM
#54

#53 Oj, hur har du lyckats slippa dom! 😮Jättebra om du lyckas få bort dom.

vallhund
1/29/15, 11:58 AM
#55

#52 Här fungerar det prickfritt sedan jag laddade ner det programmet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
[Tuulikki]
1/29/15, 12:59 PM
#56

Strepsils är den som stör mig mest (tror det finns en annan likadan också) eftersom den kan starta på tre ställen nästan samtidigt :( Stör mig väldigt sällan på reklam men usch för detta :( Hoppas ni löser det :)

[Tuulikki]
1/29/15, 12:59 PM
#57

Nu startade strepsils och finish samtidigt..

IceTee
1/29/15, 1:15 PM
#58

Jag har fått den om någon tablett som hade någit med hjärtat att göra (lyssnade inte alls faktiskt…)

Medarbetare på Skor iFokus

SegerSims
1/29/15, 1:44 PM
#59

Tycker det har blivit väldigt tråkigt med denna reklam.  Man kan ju knappt gå in på iFokus längre då någon reklam genast startar. Att besöka iFokus har blivit rena stressmomentet då jag blir upp stressad varje gång då jag måste leta upp vilken som startat. Musen behöver inte vara i närheten längre då dom gärna startar av sig själva.

Denna kommentar har tagits bort.
Honestyisdead
1/29/15, 2:07 PM
#61

#59 Niklas skrev att det inte är meningen att dom ska starta av sig själv.

IceTee
1/29/15, 2:11 PM
#62

Hoppas ni lyckas lösa det! Trist att reklamen håller på så när det inte ens är meningen att det ska finnas sånna reklamer här

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
SegerSims
1/29/15, 2:35 PM
#63

#61 Ja kanske det men nu gör dom det. Och reklamproblemet har ju hållit på väldigt länge nu  och folk tröttnar.

[rumelle]
1/29/15, 3:09 PM
#64

Fick en mindre chock nyss då en kvinnoröst började snyfta och stöna. Hade precis tittat på en video med låg volym så ljudet var ju uppdraget till högsta. Hade inte ens varit inne på ifokus-fliken på några minuter. Stoppar reklamen men efter några sekunder kör den igång igen! Lite trist att inte kunna surfa med ljudet på när man är inne på iFokus, hoppas ni får ordning på problemet!

[Thiah]
1/29/15, 5:04 PM
#65

Jag finner det fascinerande att sådan reklam ens görs. Är det någon som vill ha en reklamfilm som automatiskt går igång när man surfar? Jag blir lika störd varje gång oavsett sajt.

IceTee
1/29/15, 9:55 PM
#66

#65 om man hör samma produktnamn om och om igen kommer man undermedvetet välja den produkten (har jag hört i alla fall) Så det handlar ju om att bara tjata in ett namn i våra huvuden helt enkelt

Medarbetare på Skor iFokus

IceTee
1/29/15, 10:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Jag var på en annan flik och hade varit där ca 2 minuter när jag hörde en röst. Då hade där här hänt på den andra fliken

Medarbetare på Skor iFokus

kattöga
1/29/15, 11:03 PM
#68

Det verkar va nåt som händer lite överallt nu. Jag va inne o kolla på några Facebook-sidor som jag tittar in på nån gång ibland. Förut har jag alltid varit "tvungen" att klicka på en video för att se filmen, men nu går filmerna igång automatiskt när jag scrollar ner på sidan. Jag gissar att det är nån funktion som FB lagt till (använder inte FB själv annars) alldeles nyligen, för så har det alltså inte varit förut.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

IceTee
1/29/15, 11:09 PM
#69

#68 ja, det är något som fb lagt till! Dock ska de ju starta utan ljud

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
IceTee
1/29/15, 11:13 PM
#70

ironin när reklamen startade här…

Medarbetare på Skor iFokus

Leffe
1/29/15, 11:51 PM
#71

#70 Det beror nog på att det är samma reklamföretag förde gör ju inte bara reklam på ett stålle utan på så många som möjligt.

KPD
1/30/15, 12:06 AM
#72

#62 Ursäkta en utvikning, men det var första gången jag såg någon i Sverige använda formen "reklamer". Tidigare har jag endast sett den i Finland. På spårvagnshållplatserna i Helsingfors fanns tidigare skyltar med texten. "Förbjudet att fästa reklamer."

Förekommer ordet "reklamer" mera allmänt i någon del av Sverige? Det är helt korrekt svenska, men jag upplever formen som mycket ovanlig.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Honestyisdead
1/30/15, 12:18 AM
#73

#72 Vad skulle man annars skriva då det gäller flera?

KPD
1/30/15, 12:44 AM
#74

#73 Den finländske språkvårdaren Mikael Reuter skrev om ämnet i Reuters ruta (språkspalt i Hufvudstadsbladet) den 28.8.1987:

"I det stora ordmaterial som Språkdata i Göteborg har sammanställt från moderna svenska romaner (ca 1980) lyckades jag hitta bara ett exempel på pluralformen reklamer, och detta signifikativt nog i en översättning från danskan, där formen är helt levande.

De flesta svenska ordböcker ger trots detta pluralformen utan några kommentarer. Undantaget är den nya Svensk ordbok, som tilläger ”sällan plur.”

I finlandssvenskan tycks i varje fall pluralformen reklamer vara fullt levande i både tal och skrift. Inte minst talar vi om reklamer i TV, eftersom ordet annons inte känns lika naturligt där. I det fallet kan vi inte riktigt jämföra med språkbruket i Sverige – där förekommer ju ingen TV-reklam. Men också tidningsannonser och gatuaffischer kallas ofta reklamer i Finland.

Sannolikt är det finlandssvenska språkbruket på den här punkten att betrakta som en ålderdomlighet som har förstärkts av finskt inflytande: på finska används ju mainos flitigt i pluralis."

Texten i helhet finns här: Reuters ruta 28.8.1987


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

KPD
1/30/15, 12:52 AM
#75

År 2002 konstaterade Reuter, att "reklamer" börjat smyga sig in i rikssvenskt språkbruk.

Reuters ruta 29.5.2002


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Honestyisdead
1/30/15, 1:01 AM
#76

#75 Det svarar inte på min fråga.

Annons:
Niklas
1/30/15, 10:48 AM
#77

#68: Om det händer på flera ställen, kan det vara så att det har gjorts någon ändring i webbläsaren som gör att de automatstartar nu?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

thea_thea
1/30/15, 10:51 AM
#78

Jag använder bara iFokus i min iPad pga reklamen! Den startar inte då!

kattöga
1/30/15, 11:46 AM
#79

#77 Så tänkte jag också……. har Chrome. Har inte gjort några ändringar i inställningarna själv men google fixar ju och ändrar hela tiden med den webbläsaren.

Kan inte testa med någon annan webbläsare heller…..

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
1/30/15, 12:01 PM
#80

#77 Gick in på Youtube.com och där startar filmerna automatiskt också. Jag tror (!) inte att dom gjort det förut, jag tror att jag varit tvungen att aktivt klicka på filmerna för att dom ska starta där också, men är lite osäker…..  I så fall är det antagligen nån ny inställning i Chrome som dom smugit in….. ? 

Frågan är ju om alla som upplever självstartande reklam har Chrome? Eller om flera webbläsare smugit in den funktionen……?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

KPD
1/30/15, 12:01 PM
#81

#76 Det var inte ett explicit svar på din fråga, men med tanke på att det är en form som nästan inte alls har använts på svenska, tror jag att de flesta har en uppfattning om alternativ. Dessutom länkade jag till en text i vilken orden "annonser, affischer, reklamsnuttar" nämns som alternativ.

Ordet "reklam" används ofta som kollektivord. En möjlighet är därför att skriva "mycket av reklamen" i stället för "många reklamer". Jag vill emellertid inte komma med några rekommendationer, eftersom "reklamer" är korrekt svenska, och jag ser ingen anledning att inte använda formen. Det var bara det att det var första gången jag såg den i Sverige.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

kattöga
1/30/15, 12:11 PM
#82

#77 Ja, Det verkar vara en funktion som Chrome har nu. Man kan dock ändra på det och gå in på "Inställningar", "Sekretess", "Innehållsinställningar" och klicka i "Klick to play" under "Plug and Play".

Beskrivning här på engelska.

Kanske kan det hjälpa mot automatiskt uppspelande av reklam också? Och kanske finns motsvarande inställningsmöjligheter i andra webbläsare?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Honestyisdead
1/30/15, 12:12 PM
#83

#81 Reklamer är normalt för mig. Och häromkring används det.

Men så bor jag också 20 min från danmark. Beror kanske på det? ;)

Annons:
kattöga
1/30/15, 12:49 PM
#84

Forts #82 Det verkar inte ha hjälpt mot filmerna på Youtube….. Men på Facebook funkar det nu, nu måste jag aktivt klicka på filmerna för att spela upp dom.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Niklas
1/30/15, 2:11 PM
#85

#84: Hur blir det med reklamfilmer här då?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kattöga
1/30/15, 2:14 PM
#86

#85 Jag vet inte, jag har inte reklam. Men kanske kan nån av dom som haft problem med reklamfilmer här prova…….

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Niklas
1/30/15, 2:15 PM
#87

Aha, okej.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

IceTee
1/30/15, 2:41 PM
#88

#84 startar et klipp spontant bara? Eller är det efter att du sett färdigt ett, så startar något annat?

Medarbetare på Skor iFokus

kattöga
1/30/15, 2:47 PM
#89

#88 Dom startar spontant. Men nu startar dom inte automatiskt när jag går in på FB  iaf (sen jag ändrade i inställningarna enligt #82) .

Jag kan ha blandat ihop det, för kanske har det varit så hela tiden på Youtube.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

IceTee
1/30/15, 6:52 PM
#90

#89 nja, videos ska inte starta helt spontant på youtube, det har jag aldrig upplevt faktiskt… dock kan de starta när man sett färdigt en video märkte jag, det blir som en "automatisk spel-lista" typ. Det gick att stänga av under videon till höger har jag för mig

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
kalindas
1/31/15, 9:51 AM
#91

Nu börjar den jäkla reklamen starta "med ljud" utan att jag ens varit inne på sidan eller nuddat filmen! Försvann för ett tag sedan men har nu börjat igen! 😡
Är fruktansvärt irriterande och jag hoppas ni fixar det!!

/Elisa

kattöga
1/31/15, 10:13 AM
#92

#91 Har du läst #77 och #82 bl a? Ifall du hittar något motsvarande i din dator. 

Men hur kan något starta på en sida som du inte öppnat? 🤔

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kalindas
1/31/15, 10:27 AM
#93

#92
Jo, fick ordning på det. Spärrat all Flasch

/Elisa

kattöga
1/31/15, 10:39 AM
#94

👍

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[Tuulikki]
1/31/15, 10:40 AM
#95

Nu startade nån sensodyne (stavning?) reklam

edit: och nu viaplay

SegerSims
1/31/15, 4:22 PM
#96

#90 Det finns spellistor på youtube som startar nya klipp efter varandra.

Andorr
2/2/15, 12:44 AM
#97

Reklammakarna har verkligen lyckats med bilden på hon med hanteln.

Jag brukar inte bry mig om reklam, men kan inte låta bli att kika lite på hennes  blick/min. <3

Å så e hon brunögd oxo. Ajabaja farligtfarligt! 😈

Annons:
IceTee
2/3/15, 10:16 PM
#98

Jag har inte haft några problem idag med reklamen, hur har det sett ut för er andra?

Medarbetare på Skor iFokus

_Wilma
2/3/15, 10:21 PM
#99

#98 Inga problem nu sedan jag installerat Adblock Plus.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

SegerSims
2/4/15, 1:31 AM
#100

Inga problem och jag har inte installerat adblock eller gjort några inställningar i Chrome. Hade inga problem i går heller ( måndag)

Imasy
2/4/15, 9:35 AM
#101

Jag har en liten filmsnutt som startat automatiskt som är en resa genom rymden. Men den låter inte och är till besvär, så den kan jag leva med ;)

sisela
2/4/15, 3:33 PM
#102

Jag får Vansish-reklamvideos som startar automatiskt här på iFokus. De ligger längre ner på sidan och jag har inte ens scrollat ner till dem, så när de börjar spela måste jag leta efter dem. Har också chrome. Ska kolla om jag kan förstå hur man stoppar det.

[rumelle]
2/4/15, 3:46 PM
#103

Har varit lugnt idag! Och jag har varit inne på iFokus nästan hela dagen medan jag har pillat med en bild i photoshop. Har lyssnat på musik och inte blivit störd av självstartande reklam! 🙂

Upp till toppen
Annons: