Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 986 ggr
Skorpion76
11/1/14, 8:38 AM

En egen klottertråd

På ett par andra sajter har jag startat en egen klottertråd för att jag så att säga vill hänga med ifrån början., men när andra medlemmar sedan har svarat i den har de skrivit att det är upp till sajtvärden att starta en sådan tråd eftersom andra medlemmar blir arga om man startar egna klottertrådar hur som helst ,  men jag har ingen egen sajt och inte kan jag starta någon heller. Jag har verkligen försökt, men fått nej eftersom ämnet som jag vill starta min sajt om redan finns eller är alldeles för brett. En sajt på iFokus ska helt handla om ETT speciellt ämne.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Fridaaaa
11/1/14, 8:47 AM
#1

Fast det bestämmer ju sajtvärden på varje sajt och en av anledningarna är väl att det skulle kanske startas nya klotterplank om och om igen, och hade blivit för många helt enkelt. Men varför inte skriva i de klotterplank som finns på de sidor du vill ha klotterplank? Du kan ju läsa från start till mål  så att säga så hänger du med? Och klotterplank är ju med random kommentarer så vad finns det i regel att hänga med på? De flesta sidor har "ot" kategori också. Men finns ju ämne för det mesta nu tycker jag att diskutera i också om det är något speciellt ämne man vill diskutera.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
11/1/14, 8:47 AM
#2

Det är med all säkerhet ingen som blir arg på dig🙂

Du är ju med i massor av klottertrådar.

Däremot är det ju värdar och Medarbetare som så att säga styr sin sajt och att ha en massa lek och klottertrådar gör ju att man kommer ifrån själva huvudämnet för sajten så att säja och då känner kanske många sajtvärdar att det kan bli för mycket.

Man vill kanske ha en eller två "skojtrådar" sedan får det räcka.

Tittar du bland alla iFokussajter så ser du att alla har sina specialområden.

Att man däremellan har lite kul också är ju bra men det är ju inte huvudsyftet med iFokus.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skorpion76
11/1/14, 8:51 AM
#3

Jag har fått höra att det gör folk arga om man startar egna klottertrådar. Annars skulle jag givetvis inte ha skrivit så. Det är alldeles riktigt jag jag är med i flera stycken. Jag brukar hänga på när jag råkar hitta en,. men  det skulle vara så kul att ha en egen.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Fridaaaa
11/1/14, 8:53 AM
#4

#3 Du kanske upplever dem som arga? Aldrig upplevt folk som blivit arga för att man skapat ett klotterplank.

En egen? Riktigt så fungerar det inte, i så fall får man kontakta den sajtvärden och se om det är möjligt möjligen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Skorpion76
11/1/14, 8:54 AM
#5

Nej, det är folk som uttryckligen har skrivit det till mig.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
11/1/14, 8:54 AM
#6

#3 Spelar det verkligen någon roll vem som har börjat med tråden? I en lektråd så är det väl sällan man kommer  ihåg vem som skrev första inlägget.

Jag tror inte någon blir arg på riktigt utan det är bara ett ord.

De blir kanske irriterade för att det kanske blir för mycket flams.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Skorpion76
11/1/14, 8:58 AM
#7

Här har du ett exempel och som tack för detta har jag förlorat rättigheterna att posta på den sidan.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
11/1/14, 8:58 AM
#8

Jag gjorde en snabb koll.

På Rörelsehinder har du en lektråd och på Skrivlust har du en egen skrivtråd. Jag gissar att du har fler😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
11/1/14, 9:04 AM
#9

#7 Länken fungerar inte. Förmodligen är tråden borttagen

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
11/1/14, 9:06 AM
#10

#7 Det hade kanske varit bra att fråga sajtvärden innan.

 Vissa sajter har inte klotter eller lektrådar alls för att de vill att det ska handla om själva ämnet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
11/1/14, 8:05 PM
#11

Jag vet inte om detta handlar om att du vill så väldigt gärna ha en egen en site att sköta eller vad det bottnar i. Men jag vet att jag frågade om det inte är den som är värd som ska skapa trådar för eventuellt klotter när du skrev en tråd om klotter. Jag tror att det som är bäst är att läsa regler innan man startar sådana trådar. Och tror ingen är arg utan snarare att är man värd så vill man ha viss kontroll på vad folk skriver.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
11/1/14, 8:20 PM
#12

#7 Du är inte blockerad från den sidan.

annia1
11/2/14, 1:34 AM
#13

Skorpion det verkar som du gärna vill bli värd eller Medarbetare. Nu behöver du inte svara mig, men tänk efter själv om du skulle kunna klara av att vara Medarbetare eller värd. Jag tänker då på själva arbetet och det negativa som följer med.

Du ska läsa trådar och se till att medlemmar följer reglerna. Du ska om så behövs ta bort inlägg eller bara redigera inlägg. Du ska även om det behövs säga till medlemmar att dom ska skärpa sig. Eller ge varningar och ev ge skrivförbud.
Du ska även se till att svenska lagarna efterföljs.
Det är den lätta biten.

Men klarar du av om du får kritik (blir utskälld) för att du sagt till en medlem eller tagit bort inlägg. Visst flesta medlemmarna accepterar det, men det finns dom som anser att dom får skriva precis vad som helst och/eller bete sig hur som helst. Du kan bli kallad skitstövel, att du är värdelös och massa andra namn. 

Klarar du av ovanstående, så då är mitt tips titta nertill på de sajter som finns här på iFokus. Titta på vilka du faktiskt har kunskap om ämnet och bli aktiv på de sajterna. Börja svara på andra medlemmars frågor och på det sättet hjälp till på sajterna. Starta egna trådar och då inom sajtämnet. Glöm det där med lektrådar och klottertrådar utan håll dig till själva ämnet på sajterna. 

En värd som letar efter en Medarbetare tittar i första hand på vilken kunskap medlemmen har om ämnet.

.

Annons:
Skorpion76
11/2/14, 6:39 AM
#14

ä#12 Såg du mitt pm?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anders 50
11/2/14, 5:56 PM
#15

Men varför knycka en ordlek du redan är med i (flitigt) på en sajt och sedan starta samma på en annan sajt?

Den sajten har haft den ordleken så länge så den är snart uppe i 25 000 ord/svar.  Tycker den sajten borde få ha patentet på den.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Upp till toppen
Annons: