Annons:
Etikettskriva
Läst 871 ggr
[Misanthropist]
11/29/14, 6:48 PM

Korspost

Finns det någon regel rörande korspostande av samma inlägg på flera sajter? Jag har inte varit medlem så länge, men jag stör mig redan på att ofta är listan "Nya inlägg på iFokus" fylld med samma rubrik på alla rader, för att någon postar exakt samma inlägg på flera olika sajter.

Annons:
[peter54]
11/29/14, 7:19 PM
#1

Jag tycker också att det är lite störande. Nya sajter kan väl annonseras från ledningen istället . Att lägga samma inlägg på flera sajter samtidigt kan man väl lösa genom att vänta en stund om man nu måste publicera på flera sajter, så att de inte hamnar i listan samtidigt?

annia1
11/29/14, 8:00 PM
#2

Nej finns ingen regel om korspostningar. Det finns ju tex många sajter som hör till samma grupp tex katter har många olika rassajter så man ska ju kunna lägga sina inlägg på vilken sajt man vill bara den passar in på ämnet.

peter54 det du tar upp om reklam för nya sajter så är det också upp till varje sajt om dom tillåter att man lägger in såna trådar. Så tyvärr ibland blir det väldigt många såna i rutan uppe till höger. Men det händer ju inte så ofta. 

Och jag tror inte nån som lägger in på flera sajter oavsett vilken sorts tråd det gäller tänker på att deras inlägg fyller upp rutan.

.

[Misanthropist]
11/29/14, 8:17 PM
#3

#2 Kanske en länkfunktion vore något då, så att man postar på en sajt och sedan markerar att man vill länka det på andra sajter, så att det syns i listan på alla dessa sajter, men bara får en rad i rutan uppe till höger.

edit: Detta skulle ju dessutom ge fördelen att svaren syns på alla sajter där tråden är länkad, oavsett vilken sajt man svarat via.

annia1
11/29/14, 8:35 PM
#4

Det har varit uppe som önskemål förut att ha en sån eller liknande funktion. Nackdelen med en sån funktion är att det skulle bli väldigt lätt för tex troll att spamma ner sajter. 
Och sen är det rent praktiskt för admins på de olika sajterna. Alla kan som det är idag hantera inläggen. Med en länkad funktion så är frågan hur det skulle funka rent praktiskt.

.

Upp till toppen
Annons: