Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 789 ggr
[TanatosNyx]
2014-12-23 17:19

Inlägg försvinner

Har de senaste veckorna fått problem med inlägg som försvinner. Jag skriver och postar som vanligt, ser att inlägget publiceras och surfar vidare. Sen är det spårlöst borta? Jag får dock uppdateringar från trådarna som om jag skulle ha skrivit? Jag har inte bokmärkt dem.

Jag använder google chrome. Samma fel i mobilversionen.

Annons:
annia1
2014-12-23 18:09
#1

TanatosNyx börja med att kontakta värd eller Medarbetare på sajterna som det försvinner på och be dom kolla om inlägg har tagits bort. Ge dom länkar till de specifika trådarna.

Om ett inlägg blir bortröstat så får man meddelande om det. Men om en värd eller Medarbetare tar bort ett inlägg manuellt så får man inget meddelande. Så be sajtansvariga kolla först.

.

[TanatosNyx]
2014-12-23 19:04
#2

jag vet att det inte är borttaget, kollar sifferflödet och det saknas inga inlägg. Det rör sig om ett fel.

annia1
2014-12-23 19:41
#3

Ok. 

Då kan du väl lägga in länkar till trådar här på support för killarna måste ha specifika trådar som dom kan titta på för att kunna hitta felen. Och en fördel om du kan tala om vilket datum du skrivit eller vilket nummer inlägget som försvunnit ska haft.

.

[TanatosNyx]
2014-12-23 20:10
#4

jag skrev #1 i denna kort efter tråden publicerades (hittade tråden i listan till höger över senaste inläggen) som försvann, fick uppdateringar iaf från tråden och såg inlägget publiceras: 

http://kvinna.ifokus.se/discussions/54958f16ce12c43f27001ac1-torra-slemhinnor?discussions-1

Ett antal inlägg i denna tråd, osäker på nummer, datum och tid då det hänt flertalet gånger de senaste 1-2 veckorna. Uppskattar det till iaf 3 försvunna inlägg:

http://gravid.ifokus.se/discussions/5481a124ce12c421ba0009f5-vi-som-ska-ha-barn-2015-3?discussions-1

Det gäller även andra trådar/inlägg, men jag hittar inte mer specifikt då jag inte reflekterat så noga över det förrän nu. Men sajterna är alltså: gravid, kvinna och  relationer som detta har hänt på.

annia1
2014-12-23 20:44
#5

Då har dom en början i alla fall.

Det du kan göra framöver, visserligen blir extra arbete för dig. Det är att du tar skärmbilder på alla dina inlägg när du ser att de har publicerats och sparar dom för har du en bild så syns det ju klart och tydligt att den har försvunnit.

.

[TanatosNyx]
2014-12-23 21:05
#6

ska jag skärmdumpa varenda inlägg jag gör? Då lär mina dagar som forumaktiv vara räknade, den energin har jag inte tyvärr i dagsläget. Vad skulle en sådan bild fylla för funktion, mer än att det skulle fungera som "bevis"? den innehåller inte direkt relevant data vad jag vet?

Annons:
annia1
2014-12-23 21:10
#7

Förstår om du inte har energi till det.

Det är just det "bevis" som visar exakt tid/datum och nummer på inlägget.  Vilket i sig underlättar felsökning för du är den enda som jag sett där inlägg försvinner så det kommer inte vara lätt att hitta vad som är fel.

.

[TanatosNyx]
2014-12-23 21:20
#8

Jag förstår problemet, det är inte lätt att felsöka något sådant. Hade jag haft energin så hade jag hjälpt till mer, men är i dagsläget väldigt begränsad (sängliggandes så sitter liksom inte ens så jag kan inte göra mycket mer än pekfingervalsen med en hand för det mesta. Orkar därför inte hålla på att skriva om massa inlägg som försvinner heller.).

En annan grej är att jag kan se inlägget sög resten av dagen, sen nästa dag är det borta och flera inlägg dyker fram som jag inte tidigare kunnat se, med samma datum som mitt försvunna inlägg.

annia1
2014-12-23 22:05
#9

Det du skriver sist låter konstigt, men jag har för mig att det fanns ett liknande fel för flera år sen, men som sagt inte sett nåt om försvunna inlägg nu.

Använder du dator eller mobil när du skriver de inlägg som försvinner. För läser jag TS så verkar det som både ock, men man kan ju ha chrome även på mobilen.

.

[TanatosNyx]
2014-12-23 23:41
#10

Använder både och. Inte chrome i mobilen dock. Använder den inbyggda webbläsaren vad det nu är, har en gammal htc.

[Thiah]
2014-12-25 17:26
#11

Har märkt samma problem men trodde jag bara missat att det publicerats ordentligt. Använder mobilversionen och den är ju lite som den är… ;)

Taggeman
2014-12-25 19:01
#12

Det verkar som ibland att man får trycka 2 ggr på att publicera, det blir liksom att det inte tar på det första trycket utan den poppar som upp igen.

Jag brukar öppna en ny sida o se om det blev publicerat oftast så blev det inget o då trycker jag en gång till för det där inlägget.

Innan man publicerar så sparar jag det jag skrivit, ibland så blir det något konstigt lagg o allt försvinner.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[TanatosNyx]
2014-12-25 22:06
#13

Ja mobilversionen är inget vidare, det var först då det hände upprepade gånger i datorn som jag faktiskt reagerade.

Annons:
[TanatosNyx]
2014-12-25 22:08
#14

För övrigt kan jag inte klicka på publicera igen då inlägget för mig synbart publiceras och skrivrutan därmed nollas.

annia1
2014-12-26 00:46
#15

Thiah jag är osäker på ditt, tror du att dina inlägg har försvunnit efter att de har varit publicerade. 

Taggeman nu ska jag inte säga säkert, men det du tar upp verkar inte höra ihop med det som TanatosNyx råkat ut för. Hon ser att hennes inlägg har blivit publicerade i trådar för att senare vara borta.

Att inlägg inte publiceras gissar jag att det kan bero på att man bara för en kort sekund tappar kontakten, men som sagt det är en gissning.

Det problem som TanatosNyx tar upp, nu är det inte riktigt likadant men snarlikt det problem som var när iFokus gjordes om 2011 för då var det problem med publicerade inlägg som inte visades. Skillnaden mellan då och nu,  att då så kom de inläggen fram så småningom medan nu så är de borta.

.

Taggeman
2014-12-26 01:05
#16

#15 Ja något mystiskt är det med publiceringarna på olika sätt ibland blir det dubbelposter med. Tittar man på dom länkade trådarna  #4 som har publicerat i så stämmer nummerföljden utan något nr fattas som inlägg.🤔 Skulle det tas bort så borde kommentarsrutan finnas kvar men tom.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Taggeman
2014-12-26 01:11
#17

En tanke jag har är att när jag ibland får trycka 2 ggr för att få det publicerat. Så kanske det ser ut hos henne att det blev publicerat.

Jag använder senaste Firefox o stationär dator.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

annia1
2014-12-26 01:28
#18

Jag tror inte det är nåt konstigt med dubbelposterna. Ibland märker jag att det tar tid innan popup rutan att det skickats kommer upp. Så jag tror att en del tror att dom missat trycka på publicera och trycker en gång till.  Eller att man trycker lite för hårt. Så jag tror inte heller det problemet hör till detta.

Jag förstår inte vad du menar med att om det tas bort att kommentarsrutan borde vara tom. Om ett inlägg tas bort av admin eller blivit bortröstat så bryts nummerföljden på inläggen för inlägget tas egentligen inte bort utan det bara döljs för de som läser.  Om man däremot redigerar ett inlägg så blir ju rutan tom. Dom trådar som TanatosNyx länkat till är intakta och vad jag kan se är inget redigerat.

.

Taggeman
2014-12-26 03:10
#19

#18 Det är det jag menar att trådarna är intakta o då har det inte gått fram hela vägen till en publicering. Det som jag skrev tidigare att när jag trycker på publicera så händer det ibland ibland att det inte går på en gång utan att jag måste göra det en gång till för att det ska gå fram. Vid dom här tillfällena hoppar rutan som upp ett steg så man måste publicera om det för att få iväg texten.  Det blir samma sak som att man skickar en hälsning från guldmynts shoppen att man ska kontrollera det man skrivit sen skickar man iväg  hälsningen. Tänkte att buggen ligger med  på något sätt i det här upprepandet att man måste publicera 2 ggr. för att få iväg en text.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

annia1
2014-12-26 03:48
#20

Nu möjligt att jag missförstår. För TanatosNyx ser sina inlägg publicerade i tråden så för henne har de gått in och senare försvunnit. Men det märks inte i tråden att det försvunnit.

När det gäller det där att det hoppar upp och du får trycka en gång till, jag missförstod hur du menade förut. Då har du (hur jag nu ska skriva) en extra radbrytning. Att du tex har klickat på enterknappen så du står längre ner i skrivrutan innan du klickar på publicera då hoppar det upp. Så skrivrutan drar ihop sig eller hur jag beskriva det. Men om det är en bugg eller inte kan jag inte svara på.

.

Annons:
Upp till toppen
Annons: