Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 2876 ggr
Skorpion76
2015-01-06 11:57

Din sajt?

Den här frågan är till dig som inte själv har någon  egen sajt. Vad skulle din sajt handla om ifall du fick starta en? Själv vet jag inte riktigt, Jag har så många idéer att det finns en stor risk ör att jag hade en sajt som handlade om vad som helst och det är inte godkänt här på iFokus. .


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Fridaaaa
2015-01-06 12:12
#1

Bara att skicka in önskemål, blir det godkänt så blir det.
MAn ska ju inte skicka in "bara för att" heller och finns många sidor här som täcker det mesta.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2015-01-06 12:46
#2

#0 Har du inget specialintresse som du kan fokusera på? Något som inte finns på iFokus redan. 

Något som du känner att du kan en del om och som du vet är många som också tycker om.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2015-01-06 13:19
#3

I mitt fall när det gäller sajten Hälsa så var jag en aktiv medlem väldigt länge och när sajtvärden valde att hoppa av så blev jag tillfrågat om att ta över.

Det är också en väg att gå. Jag hade aldrig ens funderat på att göra en egen sajt utan fick allt på köpet.

Det förutsätter ju att man är aktiv och skriver inlägg och medverkar i trådar och på så sätt så lär man "känna" varandra efter ett tag.

Tittar man på dina inlägg Skorpion så verkar du vara lite överallt och du verkar gilla lekar extra mycket😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[VSK]
2015-01-06 14:28
#4

Ett tips som jag tror inte finns kanske på iFokus är en sajt för pyssel och sällskapsspel. Tänke på typ "hänga gubbe". Måste ju finnas hur många liknande "spel" som möjligt 🤔

annia1
2015-01-06 14:56
#5

Pyssel finns redan.

.

[VSK]
2015-01-06 15:04
#6

Okej, där ser man.

Annons:
beem
2015-01-06 15:21
#7

Det är ju ganska ofta någon sajt söker Medarbetare. Man kan ju börja där och får då en bra inblick i hur en sajt drivs. Nästa steg blir kanske att ta över som sajtvärde…..vem vet.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Skorpion76
2015-01-06 15:45
#8

Pyssel finns redan, men däremot inte sällskapsspel och frågan om en sajt som skulle kunna heta lekar iFokus har tagits upp tidigare. Det har dock avfärdats eftersom ingen tror att en sådan sajt skulle fungera särskilt väl.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Honestyisdead
2015-01-06 16:06
#9

#8 Det är dock inte vi medlemmar som bestämmer, vilket du ju vet.

Skorpion76
2015-01-06 16:45
#10

Nej, det känner jag redan till!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[VSK]
2015-01-06 18:23
#11

#8

Med tanke på "hänga gubbe" så tror jag faktiskt rätt många skulle hänga på en sajt med sällskapsspel. Så kasta inte in handduken utan dra ett PM till Niklas om du är intresserad av en sån sajt.

Cahira
2015-01-06 19:50
#12

Jag ville starta nakendjur iFokus och någon hade redan påbörjat bygga upp den men den var inte klar för lansering, så jag tog över och fixade resten och nu är den lanserad.

Vallhundar och Pälsvård blev sajtvärdlösa och jag tog över. 

Det är viktigt att ha kunskap inom området så man kan hjälpa sina medlemmar i ämnet och kan lära ut om ämnet i t.ex. artiklar och kunna starta diskussioner och hålla sidan trevlig så folk vill stanna/komma tillbaka.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

vallhund
2015-01-06 21:23
#13

#0 Du har ju haft en lite knögglig start här på iFokus, sakta men säkert börjar du bli hemtam.

Från början gick du ut med att du ville ha en egen sajt, där inriktningen var ointressant, din enda målsättning var att bli Sajtvärd. När detta misslyckades så startade du ett eget forum som tyvärr inte lyckades dra till sig så många användare, om någon?

Numera är du medis på några sajter som handlar om ämnesområden som du brinner för om jag förstått det hela rätt.

Själv anmälde jag intresse till Grabbarna Grabb när några fora blev utan Sajtvärd, sajter där jag kände att jag hade kunskap o kompetens för att driva vidare. Jag har även tillfrågat personer om det varit OK om jag föreslagit dem som Sajtvärd på övergivna fora där jag upplevt att andra har bättre/lika bra kompetens som mig o där jag är nöjd med att vara medis.

Har även blivit tillfrågad att bli medis o även erbjudit mig själv när sajtvärdar efterlyst medisar. En o annan har blivit medisar efter att jag rekommenderat dem, eller valt dem som medisar på mina egna sajter.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Skorpion76
2015-01-07 07:28
#14

#13 Jo, starten blev kämpig för mig. Det är mycket som man ska tänka på oh det är inte alltid så lätt. Sedan är det här med upphovsrätt och annat en lite smått krånglig bit. Man kan inte veta allt heller.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

vallhund
2015-01-07 17:58
#15

#14 Det tar sin tid att bli hemmastad på diverse sociala medier/fora, så är det för oss alla. God netikett är bra att hålla, dvs att man ligger lite lågt som ny medlem på sajter/fora tills man insupit stämningen o inte rusar in o klampar runt som en elefant i en porslinsbutik.

Med tanke på dina diverse funktionshinder tycker jag att du anpassat dig bra o börjar smälta in i miljön här!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Skorpion76
2015-01-07 19:46
#16

Tack så mycket!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

DiamondIce
2015-01-09 01:06
#17

Om jag hade en "egen" sajt så skulle den ha inriktningen pepp/positivt tänkande! Där man delade med sig av sina tipps för att handskas med dåliga dagar, hur man själv gör för att få en bra start på morgonen, peppar varandra och rent allmänt fokuserar på positiva saker och att må bra! 😃

Nu finns det flera sajter som fyller liknande funktioner (och gör ett utmärkt jobb), men man kan ju fantisera! 🙂

Cahira
2015-01-09 01:52
#18

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Skorpion76
2015-01-09 06:36
#19

#17 Det finns redan!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

DiamondIce
2015-01-09 13:17
#20

#19 Jag vet som sagt det 🙂

Annons:
Fridaaaa
2015-01-09 13:36
#21

#19 Hon skrev ju det "om jag hade en egen sajt" 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Flöffo
2015-01-09 19:41
#22

Hm… Om jag skulle starta en egen sajt som inte redan finns… Kanske serier iFokus? Finns ju t.ex supernatural iFokus, men enligt mig är det bättre med en sida för alla serier och inte bara en. Finns ju film iFokus, så varför inte? :)

//Flöffo

Roze4235
2015-01-09 19:44
#23

Jag håller på att starta upp "****** iFokus" just nu, så det får bli min "drömsajt".

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

Skorpion76
2015-01-09 19:52
#24

Jag skulle kunna tänka mig att starta upp en sajt som heter Nostalgi iFokus. Jag har till och med skrivit en förfrågan om det, men fått nej.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Roze4235
2015-01-09 19:55
#25

Det var tråkigt att höra Skorpion76! Tror & hoppas inte på att jag får ett nej, men vid detta tillfälle så verkar det rätt så grönt.

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

leemland
2015-01-09 20:25
#26

#23 Du får inte berätta/göra reklam om olancerade siter.  De står i värdavtalet.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Fridaaaa
2015-01-09 20:28
#27

#23 Som #26 Säger får man inte göra reklam för olanserad sajt. Redigerade din kommentar

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Cireea
2015-01-09 20:53
#28

#22 Jag driver TV iFokus, passar inte det för serier? 

För övrigt så säger jag såhär till Skorpion, lägg inte så stor fokus på att du vill starta upp en sajt. Bara go with the flow och häng där du gillar att hänga. Tids nog kanske du hittar en sajt du verkligen vill leda, som en dag kanske också blir din. 

Jag vill också säga att om du nu satsar på att bli Sajtvärd borde du lära dig lite närmare på hur det fungerar. Exempelvis har du många gånger trotsat mina regler på mina sajter trots att jag sagt ifrån, om du nu vill vara Sajtvärd kan du inte vara en person som jobbar emot andra värdar. 

Men om jag ska svara på din fråga så har jag mina drömsajter redan! Sydkorea var en av de sajter jag ville starta men då var det redan någon som höll på att skapa sajten. För några månader sedan blev sajtvärden inaktiv och då fick jag ta över värdskapet, ni ska bara veta hur överlycklig jag blev då. Det är min absoluta älsklingssajt då landet fascinerar mig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Taggeman
2015-01-09 21:15
#29

#22 Serier finns redan men lite aktiv o dold.  http://serier.ifokus.se/about?discussions-1

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Cireea
2015-01-09 21:20
#30

#29 Den serier är inte inriktat på tvserier utan det handlar om serier i bokform så att säga. Typ serietidningar osv. Jag trodde #22 syftade på serier som tvserier.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Taggeman
2015-01-09 21:40
#31

#30 Ja så kan man se på det också det va nog så hon mena. 😃

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Skorpion76
2015-01-10 08:23
#32

#25t Lycka till med din hm sajt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Tuulikki]
2015-01-16 10:03
#33

Jag tog över som värd på mitt älskade ångestsjukdomar iFokus :) Är medis på självkänsla också, passar mig bra! 

Vet inte vad för sajt jag skulle vilja starta upp själv, finns många saker jag är intresserad av, men inte vet tillräckligt mycket om för att driva en hel sajt om det :)

Lia
2015-01-16 17:55
#34

Jag var med när Borderline startade, som Medarbetare då. Några månader senare tog jag över. Den sajten har utbildat både mig och mina anhöriga, så det har varit jättebra för mig - och medlemmarna med så klart.

Sen fick jag en impuls och startade Halloween, det förvånar mig att det inte redan fanns innan. Sen startade jag Goth. Och så knåpar jag på ännu en sajt. Och funderar på att ta över ytterligare en. Men så ska jag först få ordning ordentligt på de jag redan har. Jag har mycket på gång! 😃

Men efter detta vet jag inte vad jag ska starta, förmodligen kommer jag på nåt 😂

Annons:
Upp till toppen
Annons: