15 Övrigt

Kan inte logga in via mobilen

2015-06-14 21:36 #0 av: Magi-cat

Nu kan jag inte logga in via mobilen. Ledsen

Det händer ingenting när jag klickar på "logga in".

Försökte via facebook också, men då kom det upp "Sorry something went wrong"

Sedan försökte jag göra ett nytt konto för att se vad som hände, men det gick inte heller.

Elände och katastrof.

(Nokia Windows)

Anmäl
2015-06-15 09:15 #1 av: Niklas

Jag minns inte om du har mer än en webbläsare i mobilen. Har du i så fall provat olika?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2015-06-15 09:19 #2 av: Magi-cat

Nej, har bara IE. 

Anmäl
2015-06-16 10:21 #3 av: khaleesi

Jag kan inte logga in på datorn! Det händer inget när man trycker på logga in, jag har internet Explorer och chrome och det går inte på nån av dom.

Anmäl
2015-06-16 10:40 #4 av: Niklas

Vi ska titta på det här.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2015-06-16 11:50 #5 av: Magi-cat

Tack! Blomma

Anmäl
2015-06-16 20:14 #6 av: Magi-cat

Något måste det vara. Jag kunde inte logga in på jobbdatorn heller! 

Den har IE. (10 eller nåt, är inte säker)

Anmäl
2015-06-17 10:42 #7 av: Niklas

Jag förmodar att det är skrivbordsversionen ni pratar om. Jag kan logga in i den med flera webbläsare, bland annat Chrome.

#6: Får jag prova att logga in som dig?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2015-06-17 10:45 #8 av: Magi-cat

Javisst!

Anmäl
2015-06-17 11:10 #9 av: Niklas

När jag har gjort det kommer jag att skicka en lösenordsåterställning till dig så att du får byta lösenord.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2015-06-17 11:18 #10 av: Niklas

Nu är jag klar. Det gick att logga in både med Chrome och Safari från mobiltelefonen.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2015-06-17 12:06 #11 av: Magi-cat

Men inte IE?

Anmäl
2015-06-17 12:10 #12 av: Niklas

Jag har inte tillgång till någon mobiltelefon med Internet Explorer. Vi ska se om vi kan ordna någon som har möjlighet att testa det.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2015-06-17 12:15 #13 av: Niklas

Det är mindre än en procent av iFokus besökare som använder Internet Explorer i mobiltelefoner sådet vimlar inte direkt av dem. :-)

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2015-06-17 12:16 #14 av: Magi-cat

Fint!

Till detta kom ju också att jag inte kan  logga in på jobbdatorn heller. (IE) Det var ännu mer konstigt och borde gälla många.

Anmäl
2015-06-17 12:27 #15 av: Niklas

Uppförde sig Internet Explorer på datorn likadant som i mobilen eller såg det annorlunda ut?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2015-06-17 13:30 #16 av: Magi-cat

#13 Oj, är det så få?  Kanske för inloggningssvårigheterna?Skämtar

#15 Jag tycker det ser lika ut. Jag skriver i användarnamn och lösenord i rutorna och klickar sedan på "logga in". Knappen ändrar färg först men sedan händer ingenting mer.

Anmäl
2015-06-17 14:45 #17 av: Niklas

Och ingen skillnad om du klickar flera gånger? Eller om du klickar på texten i stället för andra delar av knappen.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2015-06-17 16:03 #18 av: Magi-cat

Klickat många gånger. Provade nu på mobilen att klicka på andra delar, men det hjälpte tyvärr inte.

Anmäl
2015-06-17 17:54 #19 av: [[Boris Sager]]

Det enda jag klarar är att skicka en länk

http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/ie-crashes-stops-working#ie=ie-11

Anmäl
2015-06-17 18:59 #20 av: Magi-cat

#10 Tack! Tror tyvärr inte det hjälper...

Nu kom jag på den lysande idén att logga in från hemdatorn med IE. Det fungerar utan problem, så det är väl inte alla versioner då...

Anmäl
2015-06-18 11:22 #21 av: Niklas

Vi har fått testat att logga in med IE i en Windows-mobil nu. Det fungerade också utan problem så det gav ingen ledtråd.

Jag kan bara tipsa er om de vanliga sakerna:

- Töm webbhistoriken.
- Uppdatera till senaste versionen av webbläsaren.
- Starta om mobiltelefonen.
- Prova en annan webbläsare.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.