Annons:
Etikettregler
Läst 2070 ggr
white lady
2015-08-05 21:17

Ifokusledningen

Har en undran, varför bombaderas jag med meddelande från iFokus.

Utan någon som helst förklaring. Inte ens sajtvärden verkar kunna svara vettigt på detta ????

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
VildaVittra
2015-08-05 21:19
#1

Har du fått inlägg bortröstade? I så fall har du drabbats av samma bugg som oss andra.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

white lady
2015-08-05 21:43
#2

Det stämmer VV ,men ett av meddelanden var så här.

2015-08-05 13:50iFokus

Hej!

Ditt inlägg eller en kommentar till "Medium" anmäld för bedrägeri på Andlig skepticism, som blev borttaget av iFokus automatiska modereringssystem, har återpublicerats. Det kan till exempel bero på att det efter kontroll har visat sig vara felaktigt bortröstat.

Om du har några frågor om detta kan du kontakta värden för Andlig skepticism.

Vänliga hälsningar,

iFokus

Sedan är det ju ganska fattigt att man inte kan få motevering när inlägg plockas bort??? Och kom inte å säg man ska ta det med sajtvärden för det funkar inte.Kan ju inte bara vara medlem i Hönor o Ägg. eller ? 

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

VildaVittra
2015-08-05 21:47
#3

Ditt inlägg har blivit bortröstat av medlemmarna, så det är inte admin som tagit bort det, därför har du inte fått någon motivering. Sedan har admin återpublicerat inlägget och då får man det där meddelandet automatiskt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

white lady
2015-08-05 22:05
#4

Skämtar du med mig nu VV ???  Inget är återpublicerat.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

VildaVittra
2015-08-05 22:18
#5

#4 Nu tycker jag du lugnar ner dig och börjar bete dig som folk. Det står klart och tydligt i texten att det har återpublicerats "Ditt inlägg eller en kommentar till "Medium" anmäld för bedrägeri på Andlig skepticism, som blev borttaget av iFokus automatiska modereringssystem, har återpublicerats." Sedan kan folk ha röstat bort det igen, efter återpubliceringen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

white lady
2015-08-05 22:30
#6

Jag är kolugn VV. Jag undrade bara hur saker och ting fungerar. 9 inlägg är borttagna och det är inte bara mina, och motivering borde man ju kunna få utan att någon går i taket va ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
VildaVittra
2015-08-05 22:37
#7

#6 Eftersom anmälningsfunktionen är anonym, så får du väl fråga i tråden i fråga, om du vill ha en motivering till varför medlemmarna tryckte på anmäl. Det kan nämligen ingen veta förutom dom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

white lady
2015-08-05 22:43
#8

OK, så admin för sajten har ingen talan då ?=

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

VildaVittra
2015-08-05 22:45
#9

#8 Nej, inte i detta fall. Du har ju själv Insider, så du tillhör ju dom som kan anmäla inlägg själv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

white lady
2015-08-05 23:02
#10

Som tur är stör jag mig inte på kommentarer så anmäla något  inlägg finns inte på kartan, jag hoppas admin på sajten har koll på olämpliga inlägg.,Ifokus borde nog titta över den funktionen. Då admin inte ens kan ge en orsak när inlägget inte strider mot reglerna. Märkligt.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

VildaVittra
2015-08-05 23:05
#11

#10 Funktionen finns för att vi i admin inte är online dygnet runt. När vi sedan går online, så finns det meddelanden i våra inboxar om att inlägget röstats bort och då kan man kolla om det är okynnesanmält.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

white lady
2015-08-06 00:19
#12

11 Okej , då agerar ni olika ni admins. Bra att veta.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Loris M
2015-08-06 00:27
#13

#10 Funktionen är jätte bra. Häromdagen var jag med och såg hur någon som blivit utsatt för grov misshandel och flera våldtäkter. kränktes av någon i tråden som skrev fruktansvärda saker. Dessutom valde personen att skriva anonymt. Då är det bra att det finns medlemmar som snabbt kan anmäla och rösta bort kommentaren. Tycker inte du det?

Att inlägg som inte strider mot regler blir bortröstade ibland är väl inte hela världen. Blev det fel så brukar ju admin återpublicera inlägget. Precis som de gjorde med ditt.

Annons:
white lady
2015-08-06 08:34
#14

# 13   Som jag skrev i 12 är det skillnad på sajternas admin.Det du skriver är en självklarhet då det handlar om fruktansvärda kränkningar.

Nej det är inte hela världen för mig med bortröstat inlägg men strider det inte mot reglerna kan man väl få en förklaring på vad som är fel, så det inte upprepas eller?

Och just det får man inte.Sedan är ju inget inlägg återpublicerat som du tror.Så nej i mitt fall fattar jag inte någonting faktiskt.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Loris M
2015-08-06 13:30
#15

#14 Sedan är ju inget inlägg återpublicerat som du tror.

Men tydligen har åtminstone ett inlägg återpublicerats. Det framgår av meddelandet i #2.  Att inlägg som inte bryter mot några regler inte återpublicerats än kan antigen bero på att admin inte hunnit med det eller också bryter dessa mot reglerna enligt dem. I det sista fallet ska du kunna kräva ett svar från admin.

Honestyisdead
2015-08-06 15:18
#16

#14 JO, ett inlägg som blev bortröstat av medlemmar har återpublicerats.  Men det kan vara så att det gjordes av misstag och blev borttaget igen om du inte kan se det.

VildaVittra
2015-08-06 16:43
#17

#14 "Nej det är inte hela världen för mig med bortröstat inlägg men strider det inte mot reglerna kan man väl få en förklaring på vad som är fel, så det inte upprepas eller?"

Hur hade du tänkt att det skulle gå till? Ska varje medlem som trycker på anmäl pma dig? Eller ska admin ha en spåkula?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ria74
2015-08-06 16:44
#18

Du hade kanske mer än ett inlägg som blev bortröstat i samma tråd. Då återpublicerades kanske ett och ett annat förblev bortröstat därför du fick meddelandet i #2.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Maria
2015-08-06 17:38
#19

Har det inte varit en bugg som gör att man får flera (massor) med meddelanden istället för ett?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2015-08-06 17:40
#20

#19 Jo det är en bugg. Jag har för närvarande 93 pm i min inkorg ;)

Annons:
white lady
2015-08-06 22:15
#21

#15 Jo det kan jag köpa, men det är skillnad på 1 och minst 5. Och tydligen kan man inte kräva svar av just den admin.Han kanske inte kan motivera felet han gjort.

#16  Det handlar om minst 6.

# 17  Admin har väl en hjärna  och sunt förnuft eller. Behövs väl ingen spåkula för det ? Eller menar du att om en medlem tycker raggsockan ska vara blå så blir mitt bortröstat för jag tycker den ska vara gul.

#18 Ja Ria 74 det var fler,och inga som strider mot sajtens regler.

#19  Men en förklaring är väl på sin plats då av admin som inte ger någon orsak till dom andra fem.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

VildaVittra
2015-08-06 22:18
#22

#21 Så admin ska enligt dig alltså veta vad medlemmarna tyckt varit fel med dina inlägg? Hur då? Vi får ju inte heller veta vem det är som röstat bort inläggen, så då krävs det ju något i stil med en spåkula för att ha en chans att kunna förklara saken för dig. Det kan vem som helst med sunt förnuft räkna ut att det inte går.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Honestyisdead
2015-08-06 22:28
#23

#21 Du verkar inte förstå att det inte har med admin att göra när MEDLEMMAR  röstar bort ett inlägg.

white lady
2015-08-06 22:40
#24

# 22 Ok, varför finns det regler på varje sajt då. Det finns inga gula raggisar då.Admin ser väl inläggen som blir bortröstade eller?

#23 Nej jag förstår inte vad admin eller Medarbetare behövs då för, då  kan väl alla medlemmar på sajten sköta den,för det görs ju redan tydligen då. Det verkar ju som ni är nöjda med det.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

VildaVittra
2015-08-06 22:42
#25

"Nej jag förstår inte vad admin eller medarbetare behövs då för, då  kan väl alla medlemmar på sajten sköta den,för det görs ju redan tydligen då. "

Så inlägg ska alltså inte läggas tillbaka då som ditt blev? 

Varför det finns regler? För att folk inte kan bete sig som folk.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

white lady
2015-08-06 23:28
#26

# 25 Kan du vara så snäll VV ni admins emellan och ta reda på vilket inlägg som är återpublicerat för jag kan inte se något.Utan hela tråden blev knasig när 10 inlägg försvann.Hur hade du gjort som admin ?  Tråden kan ju plockas bort helt då,om admin måste välja mellan två hötappar.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Calcifer
2015-08-06 23:44
#27

#26 Fast det där får du nog ta med själva sajtvärden för den sidan. Vi andra sajtvärdar kan inte se vad som har plockats bort och lagts tillbaka. Om inläggen inte blivit tillbakalagda trots att Sajtvärd har varit inloggad så beror det antingen på att denne inte haft tid eller de bryter mot reglerna. Detsamma gäller om du vill få tråden borttagen eller dylikt, det är aktuella sajtvärden som måste kontaktas. Eller Medarbetare.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
white lady
2015-08-07 09:04
#28

27 Bra Bellatrix, då vet jag nu att sajtvärden bryter mot reglerna.Tack

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Thiah]
2015-08-07 10:13
#29

#28 inte det bellatrix sa…

Honestyisdead
2015-08-07 10:38
#30

#28 Du läser ju inte alls vad vi skriver. Sluta hitta på saker.

white lady
2015-08-07 11:03
#31

# 29,,,30  Klart det är sajtvärden/admin som felar,och jo Hera jag läser rätt, men blir nog missförstådd.Har ju varit i kontakt med både Medarbetare och Sajtvärd.

Innan frågan i denna tråd, därav frågan till Ifokusledningen. Att ni sen svarar är jag tacksam för.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Honestyisdead
2015-08-07 11:07
#32

#31 Om admin bedömer att dina inlägg inte passar sig på sajten så har inget fel begåtts. Admin får radera inlägg på vilka grunder den än vill.

white lady
2015-08-07 11:20
#33

# 32 ok det frågade jag ju i inlägg 21. nr:17. Härskartekning kallas det! Stort problem.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Calcifer
2015-08-07 11:23
#34

Lägg inga ord i min mun, tack. Det var inte det jag sa, läs det jag skriver, det vi skriver, hitta inte på egna historier. Om dina inlägg bryter mot reglerna är det fullt förståeligt att de inte läggs tillbaka.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Honestyisdead
2015-08-07 11:24
#35

#33 Och du fick svaret att det bara är admin på DEN sajten som kan svara på dina frågor.

white lady
2015-08-07 13:00
#36

# 34 Dom bryter inte mot reglerna Beatrix, därav min förvåning. Läs vad jag försöker förklara. Snälla.

# 35 Och admin på den sajten skyller på iFokus.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Honestyisdead
2015-08-07 13:05
#37

#36 Det är Sajtvärden och endast denne som bestämmer över sin sajt.

VildaVittra
2015-08-07 13:07
#38

#36 Låt mig gissa. Du frågade admin på den sidan om varför inläggen röstades bort? Då är ju svaret att det är iFokus som gjort det, för som jag tidigare skrivit, så styr inte admin över medlemmarna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Calcifer
2015-08-07 13:18
#39

#36 Jag är läskunnig, om det är någon som läser in vad de vill i det som skrivs så är det inte jag.

Dummar ner förklaringen: Om ett inlägg röstas bort av medlemmarna på iFokus kan inte sajtvärden se vilka som gjort det. De kan endast lägga tillbaka inlägget eller låta det vara borttaget.

Alltså skyller inte sajtvärden på iFokus, utan meddelar dig om att det inte är denne som tagit bort inlägget/inläggen! Om du tror att inläggen inte bryter mot reglerna och borde bli återlagda är det sajtvärden som kan ordna det - sajtvärden för den aktuella sajten! Ingen annan. Bryter de mot reglerna kommer värden naturligtvis att välja att inte lägga tillbaka dem.

Om de inte bryter mot reglerna men värden ändå inte vill lägga tillbaka dem är det bara att acceptera.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

white lady
2015-08-07 13:23
#40

#37 Jo jag förstår det nu som oxå framgår i inlägg 33.

# 38  ok, så medlemmarna är iFokus och admin är bara till för att återpublicera inlägg?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Honestyisdead
2015-08-07 13:25
#41

#40 Admin är till för att hålla koll på sajterna och moderera. De tar självklart bort inlägg som inte ska finnas på sajten när de är inne. Nu är admin inte alltid inne och då är funktionen anmäl väldigt bra.

Annons:
VildaVittra
2015-08-07 13:26
#42

#40 Att eventuellt återpublicera inlägg är ett av våra ansvar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

white lady
2015-08-07 13:38
#43

# 41 Självklart är funktionen bra och det skrev jag i inlägg 14

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

white lady
2015-08-07 23:00
#45

# 44 Ja du ser Kjell kan ju tro det är samma sajtvärd/admin på de två sajterna.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Kjelle
2015-08-07 23:40
#46

#45 Och varför då älta i två trådar?


white lady
2015-08-08 00:37
#47

# 46 För att hen påstog  det var fel på Ifokus/ledningen denna gången.Läser du inte heller trådarna.Två helt skilda saker, och i båda fall fel agerande av admin/sajtvärden.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Calcifer
2015-08-08 01:49
#48

#47 Nu är du ute och cyklar igen. Samtidigt som du pratar i skägget/nattmössan. Hur ska man förstå när du inte läser det som man skriver utan hittar på eget?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
VildaVittra
2015-08-08 01:57
#49

#47 Jag har läst båda trådarna och ser nu att du har slösat bort vår tid i denna tråd, då du redan visste hur anmälningssystemet fungerade. Det ger ju inget vidare intryck av dig i min mening.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

white lady
2015-08-08 10:26
#50

#47 Jag har varken cykel ,skägg eller nattmössa Bellatrix. Vad är problemet för diig? Försöker du skydda en sajtvärd/admin med låga kommentarer? 

#48 Då ber jag om ursäkt VV om jag slösat bort eran tid.Nu handlar ju denna tråden om att det skickas ut massa meddelande ( som ni kallar bugg ) och en admin som ljuger att kommentarerna är återpubliserade.Men nu vet jag , man ska tycka och tänka som Sajtvärden/admin gör så blir det inga problem. Det ger ett bra intryck av iFokus.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Calcifer
2015-08-08 11:06
#51

#50 Jag vet inte ens vilken värd det handlar om, vad är mitt intresse i att skydda en okänd människa? Det jag reagerar på är att du hittar på egna fakta och svarar på saker ingen sagt. Du lägger ord i våra munnar och missförstår med flit det som sagts. Det är otrevligt om något.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

white lady
2015-08-08 11:20
#52

# 51  Vad har jag hittat på för fakta och svarat på som ingen sagt ?

Missförstå med flit det som sägs? Problemet är ju en oseriös admin)sajtvärd eller?

Och det är väldigt otrevliogt.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Honestyisdead
2015-08-08 11:23
#53

#50 Jag tror buggen är fixad.

Och minst  ett av dina bortröstade inlägg kom åter. 

Nu stänger jag denna tråden. Får du fortsatt för många meddelanden om bortröstade inlägg får du gärna skicka ett pm.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: