Annons:
Etikettövrigt
Läst 2331 ggr
[Urfokus_]
9/10/15, 8:01 AM

För många ifokus sajter?

Jag tycker vi har lite för mycket sajter på iFokus, kom på tanken sedan det annonserades ut i ifokusbloggen om ett tips att skapa en egen iFokus sajt och hur man tar sig till väga, det verkar finnas ett intresse att skapa sajter för sina intressen - ja, men sen är frågan vad är efterfrågan? nu finns det så många sajter och väldigt många är mer eller mindre inaktiva sajtvärden som var peppad att starta sajten tröttnar till slut och så hoppar av och sajten står tom och "Läggs ner.." många sajter har få intresserade är inaktiva eller nerlagda så även om många får chansen att skapa sin egen sajt så verkar det inte funka så optimalt i verkligheten många sajter som skapas nya är ämnen som redan kan beröras på kändare sajter som är mer etablerade och har mer medlemmar och ändå så skapas en enskild sajt för ett visst ämne. Min fråga är varför vill iFokus gänget motivera så att man ska skapa egna och nya sajter, jag tycker dem annonserar ut det väldigt tydligt står ju även där uppe bredvid iFokus symbolen. Räcker det inte med dem vi har? Eller om man nu ska skapa nya ska det då inte vara ganska genomtänkt, att man verkligen kan tänka att detta inte går att diskutera i samma utsträckning på en annan sajt och att det finns intresse att ha en hel sajt om just det ämnet? förstår ni hur jag tänker? hur tänker ni?

Annons:
tlover
9/10/15, 8:15 AM
#1

Vissa ämnen är ju ganska små, men eftersom det sitter i det stora ifokusnätet så kan dom ju ändå vara ganska små.

Jag har tre ganska små sajter men ändå så kommer det in folk då och då med frågor och då är det, enligt mig värt att dom är kvar.

Sen så betyder ju inte att några "misslyckade" ämnen att andra ämnen (nya sajter) blir inaktiva bara för det.

Det är ju dessutom möjligt att göra en ifokussajt till en förening, ett företag eller liknande som inte syns bland de aktiva ifokussajterna.

l'm back

[Urfokus_]
9/10/15, 9:03 AM
#2

#1 Jo men kolla runt på hur mycket sajter som finns och hur många det är knappt är några på, personligen tycker jag oavsett att det är ett överflöd.

tlover
9/10/15, 9:08 AM
#3

#2 Men bara för att det inte är några på månen iFokus (påhittat namn) så betyder ju inte det att det inte får startas ett lev livet iFokus (påhittat igen) lev livet iFokus kanske blir en jättestor sajt.

Det är ju inte lev livet iFokus fel att månen iFokus inte är stort.

l'm back

[Urfokus_]
9/10/15, 9:10 AM
#4

#3 Jaha? men jag tycker fortfarande samma sak. Det skapas jättemånga sajter, känns som iFokus gänget säger ja till dem flesta förslag jag tror det skulle vara bättre om man tänkte över hur stort intresset var innan man säger ja till att skapa sajter

tlover
9/10/15, 9:15 AM
#5

#4 Så kanin iFokus (som är jättepoppis) skulle inte ha fått startas upp för att kampsport iFokus (min sajt) inte riktigt dragits igång. Det är ju två helt olika ämnen. Vill du vara på ett forum där man pratar om allt får du väl fara till… jag vet inte, flashback pratar väl om allt?

Sen det är ju inte ifokusgängets ansvar utan värdarna.

Sen ser jag inte problemet heller du behöver ju inte gå in på sajter som är inaktiva.

l'm back

[Urfokus_]
9/10/15, 9:22 AM
#6

#5 Ifokusgänget är dem som ansvarar för om dem tycker en sajt är ok när man mejlar dem och föreslår om man får Starta en sajt. Jag vet inte vad du försöker komma fram till, självklart ska det vara varierat och finnas många sajter just nu finns det så många sajter och dem flesta kan man tala om många ämnen på så ibland hamnar många sajter undangömda och som jag sa kolla på hur många sajter som är inaktiva osv 

Och nej, jag vill inte fara till flashback så be mig inte gå någonstans jag gillar iFokus ! däremot sa jag detta eftersom jag personligen tycker så.

Problemet, problemet är att det är massor av sajter och varför uppmuntra till att skapa massa nya? det är väl bra med dem vi har. Har någon en bra idé så kan man ju absolut starta en ny sajt om man tror det kan gå bra för den, du behöver inte känna dig träffad.

Annons:
tlover
9/10/15, 9:30 AM
#7

#6 Fast även om ifokuskillarna inte är intresserade av något och därför antagligen inte har ett dugg koll på det allmänna intresset så är det ju ändå värdens ansvar då dom sett ett intresse. Nu kan man dessutom Starta en sajt utan godkännande så det är ju definitivt inte ifokuskillarnas ansvar.

Sen kanske det visar sig att det intresset svalnar ganska fort men det är ju fortfarande inte ifokuskillarnas ansvar utan värdens.

Jag vet inte vad du vill komma fram till, jag ser inte ett problem.

Men som sagt så säger det ju ingenting att vissa ämnen är lite "svala", det ämne som man startar om kanske blir superpoppis. Därför ska ju det få startas nya sajter.

Sen så kankse det inte alltid går som tänkt. Jag trodde tex att jag skulle ha mer tid och ork över till kampsport iFokus men eftersom jag är helt ensam så blev det väldigt tungt att ha det som en superaktiv sajt. Men den är ju fortfarande värd att ha kvar, folk frågar ju där och får var på sina frågor.

l'm back

Honestyisdead
9/10/15, 9:34 AM
#8

De nya sajterna syns inte i listorna och har annan adress än de redan befintliga.  Så de blir inte "riktiga" sajter. För att bli det krävs ju aktivitet och bra ämnen.

Maria
9/10/15, 9:35 AM
#9

TS, du måste ju vara en nygammal medlem eftersom du har såpass bra koll men blev medlem igår??

Som ny medlem borde man snarare bli alldeles lycklig över att hitta ett forum med så många intresseområden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Urfokus_]
9/10/15, 10:09 AM
#10

#9 Oj vad du spanar in min sida ;) det kan du nog lista ut själv!

#8 Ok, men känns onödigt.

#7 Nä men det är deras ansvar att dem låter folk starta massa sajter det var det jag menade.

Amandla
9/10/15, 10:12 AM
#11

Jag ser inget problem alls med att det redan finns många ifokussajter och kommer att skapas ännu fler framöver. Internet är oändligt, det finns hur mycket som helst att upptäcka - eller låta bli… det är upp till var och en. IFokusgänget vet vad de gör, de har ju lyckats bra hittills, eller hur? 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Maria
9/10/15, 10:14 AM
#12

#10 För min del får det gärna finnas hur många sajter som helst. 

(Jag tycker det är ännu jobbigare med medlemmar som byter identitet ofta.)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
9/10/15, 10:15 AM
#13

#10 Det är inte onödigt. Detta lockar säkerligen fler medlemmar.  Dessutom lär det finnas guldbitar bland de som startas. Bara win win.

Det är synd att du tycker det finns för många. För fler sajter kommet det bli.

Annons:
[Urfokus_]
9/10/15, 10:16 AM
#14

#12, Vad vet du om det? jag har haft ett konto för flera månader sen och är nu tillbaks. (jag tycker det är jobbigare med falska påståenden!)

[Urfokus_]
9/10/15, 10:16 AM
#15

Ni som försöker få mig att ändra min åsikt, ni tycker som ni tycker jag tycker som jag tycker. Jag delade bara med mig av min åsikt… så lätt är det:)

Maria
9/10/15, 10:18 AM
#16

#14 Vad har jag påstått? Jag skrev bara att jag tycker det är jobbigt när medlemmar byter identitet men det är ett sidospår.

Jag håller med Hera. Fler sajter kommer det bli så det är bara att gilla läget.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Urfokus_]
9/10/15, 10:20 AM
#17

#16 åh vad jobbigt, att jag för flera månader sedan hade ett konto.. och sen nu efter ett par månader vill bli medlem igen? gynnande för iFokus att man kommer tillbaks i guess.

Jo jag vet väl självklart att det kommer komma fler sajter, och jag ägnar inte hela mina dagar åt iFokus så "gilla läget" blir det inte för mig, jag ville bara ta upp det som sagt för jag undrade. Det kan skapas massa sajter, många blir ändå borta/inaktiva förr eller senare

Amandla
9/10/15, 10:23 AM
#18

#17 Det känns ju som att du precis bekräftade det spår som #12 var inne på, då du just avslutade kontot.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Maria
9/10/15, 10:23 AM
#19

Ja jösses. Nu kommer snart ytterligare en ny medlem😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
9/10/15, 10:35 AM
#20

#17 Blir de inaktiva är ingen skada skedd. Nya sajterna ligger utanför nätverket. Och de som blir aktiva kan lyftas in. Som sagt, win win.

Annons:
tlover
9/10/15, 10:42 AM
#21

#10 Jag vet inte om värdavtalet finns så att alla kan läsa men nej, det är inte ifokuskillarnas ansvar

l'm back

Niklas
9/10/15, 11:06 AM
#22

#0: Självklart vill vi att så många som möjligt ska välja iFokus som plattform för sina intressen. Det betyder dock inte att vi startar alla sajter vi får intresseanmälningar om. Vi har gallrat ut väldigt mycket, inte genom att säga nej utan genom att få de sökande att tänka igenom vad de vill göra innan de har lagt ner en massa jobb på att bygga upp en sajt. Om vi skulle säga nej till allt vi inte föstod oss på själva skulle sannolikt inte Kolhydrater iFokus finnas. Det är vår största sajt. Skulle vi tycka att exempelvis 300 sajter var lagom hade många aktiva sajter som startats sedan dess inte funnits. Varför inte säga ja så länge någon brinner för ämnet och låta efterfrågan styra? Ända sedan starten av iFokus har sajter fallit ur på grund av en eller annan orsak. Svalnat intresse, tidsbrist, sjukdom, arbete och annat. I början var det svårt att hitta nya värdar men nu får många sajter nya värdar direkt när det blir känt att tidigare värd lämnar ifrån sig sajten. Det händer också att sajter som har legat inaktiva länge plötsligt får en ny värd som med intresse och engagemang får sajten att blomstra. Jag är stolt över att så många vill odla sina intressen genom att starta sajter på iFokus. Det tar jag som att de tycker att vi bygger något bra. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: