Annons:
Etikettskriva
Läst 1987 ggr
Otyg
10/21/15, 10:14 PM

Hjälp med radbyte vid inlägg blir gråhårig.

Hej jag blir som sagt gråhårig på att när jag skriver ett helt stycke och vill dela av meningen som här, Då hoppar den ner hit efter jag trycker enter. Detta sker enbart vid datorn inte på telefonen. Jag vill slippa hoppa över en rad vad gör jag för fel?

Annons:
kattöga
10/21/15, 10:17 PM
#1

Vad du kan göra är att trycka på
shift + enter

Då blir det inte nytt stycke, utan
bara ny rad

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Otyg
10/21/15, 10:33 PM
#2

Jag fick detta tips tidigare och provade att göra så men den hoppade ner en rad ändå. Detta syns inte alltid innan publicering och gick heller inte att redigera efteråt fast jag har upptäckt att dubbelklickar jag på ikonerna där man sätter nummerordning på spalterna för att sedan trycka enter så hoppar den ner först efter jag trycker på "publicera" Hoppas jag förklarar någorlunda begripligt. Jag stängde ner datorn för dagen så får trixa med detta senare. Men är det bara jag som upplever detta problem?

Moalinn
10/21/15, 10:45 PM
#3

Problemet finns, är dock inte helt hundra på om jag förstår vad du menar. Men om du trycker utanför "skrivrutan" innan publicering så kan du se om raderna hoppar ner eller inte. Hoppar de ner så är det bara att flytta upp dem och då ska de förhoppningsvis stanna där även efter publicering. Detta har fungerat de gånger det hänt för mig, men det händer inte speciellt ofta. Använder mig alltid av shift+enter, oavsett hur många rader jag vill hoppa ner. :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Otyg
10/21/15, 11:13 PM
#4

#3 Jag förklarar luddigt men menar kortfattat att när jag trycker enter så hamnar jag en rad "extra" under föregående. Här nere! När jag egentligen vill hamna här. Detta syns som sagt inte i rutan innan publicering och inträffar tydligen bara när jag skriver ifrån datorn.

Taggeman
10/22/15, 12:42 AM
#5

Jag använder Windows  text dokument först.
När jag ska skriva tätt mellan raderna.
Sen kopierar man o klistrar in texten här.
Det kan va bra om man har mycket att skriva som man inte vill ska gå förlorat på iFokus innan man publicerar det.
Det har hänt flera sådana misstag för mig.
Då är det skönt att kunna  kopiera texten igen.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

annia1
10/22/15, 1:55 AM
#6

När det gäller inklistring från textdokument så kanske bäst att läsa tråden
fel på alla mina inlägg. Inte alltid det funkar som man tänkt. Inte bara det som tas upp i den tråden, man kan ibland få med koder från dokumentet som förstör. 

När det gäller nytt stycke, respektive radbyte så vet jag inte om det blir missförstånd här i tråden.

Tangenten man använder när man vill ha stor bokstav heter shift. Om man håller ner den samtidigt som man klickar på enter så blir det radbyte.
Om man enbart klickar på enter så blir det nytt stycke.

Otyg om du inte ser skillnad mellan de två när du skriver så är det troligen som moalinn skriver att du får klicka utanför skrivrutan så ska det rättas till så att radbyten/nya stycken syns.

.

Annons:
Cireea
10/22/15, 2:49 PM
#7

För mig fungerar det inte att byta rad med shift+enter. Trots att jag gör så hoppar texten över en rad.

Jag vill byta rad så jag trycker shift+enter för att skippa mellanrummet

Ändå hamnar jag här nere…. 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

annia1
10/22/15, 4:33 PM
#8

Använder du safari som webbläsare. För i den så funkar tydligen inte det med shift + enter. 

Safari är ju webbläsare för apples produkter tex mac så det är ju möjligt att man ska göra på nåt annat sätt i deras för att få radbyte. Men jag har ingen aning om hur i så fall.

.

Cireea
10/22/15, 4:36 PM
#9

Åh 😕 Det förklarade mitt problem.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
10/22/15, 9:11 PM
#10

Cireea, testa ctrl + enter! Har bara hört, aldrig testat själv.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cireea
10/22/15, 9:16 PM
#11

WOHO DET FUNKADE!! 😍 Tack Moalinn!! ❤️

Jag som undrat över det där så länge.. finallyyyyy


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moalinn
10/22/15, 9:19 PM
#12

Haha, varsågod! Apple ska ju vara lite annorlunda 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Otyg
10/23/15, 2:29 PM
#13

Tack för tipsen jag skall ge mig på detta nästa gång jag hinner sätta mig vid datorn.

Annons:
Otyg
10/28/15, 8:19 PM
#14

Yeeeey Shift + enter fungerar helt mystiskt.
Jag trugar mig djupt för supporten!

Upp till toppen
Annons: