Annons:
Etikettövrigt
Läst 873 ggr
_Fisken
12/20/15, 8:14 AM

sorteringsordning på kommentarer i iFokus

Har det diskuterats nåt om att senaste kommentaren ska läggas in högst upp?  Om intresse av att följa tråden finns så måste man ta sig längst ner och börja där ELLER gå ner några sidor o få de sista kommentarerna i tråden. 
(Det kan ju också vara valbart under sina personliga inställningar)

I och för sig använder jag själv PgDn/PgUp och End/Home för att navigera men…

Annons:
VildaVittra
12/20/15, 8:24 AM
#1

Det är ju bara att klicka på "Olästa", så hamnar man där man inte läst tidigare.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

_Fisken
12/20/15, 8:28 AM
#2

Eller trycka End…om man är intresserad av sista kommentaren.
Det var mer sorteringsordningen jag var ute efter. Om det diskuterats nåt.

Fridaaaa
12/20/15, 9:50 AM
#3

Tycker det är bättre såhär :) enklare att följa tycker jag :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Fisken
12/20/15, 10:05 AM
#4

Ja, det är ju ingen större skillnad. Det är olika skolor bara - tror jag. Jag för dagbok på jobbet o där skriver jag högst upp så äldsta hamnar längst ner.  Det var väl därför jag kom å tänka på sort.ordningen på kommentarerna här.

Fridaaaa
12/20/15, 10:16 AM
#5

#4 Ja alla är vi olika. i PM är det ju omvändordning, dvs den senaste överst och jag tycker det är bökigare :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

annia1
12/20/15, 12:50 PM
#6

_Fisken inte helt säker på att jag förstår dig. Vill du vända på hela tråden. I så fall nej. 

Visst skulle det funka om man måste längst ner för att läsa TS, men för att sen läsa kommentarerna då får man skrolla varje kommentar tre gånger. Först upp så man kommer till början, sen neråt medan man läser sen ska man skrolla uppåt igen för att ta sig förbi den för att läsa nästa. Det tar då minst dubbelt så lång tid för att läsa en kommentar vilket gör att man inte hinner med att läsa andra trådar på samma sätt som idag. Och dom gånger man ser en kommentar som man inte vill läsa så  är det snabbt att bara skrolla ner, men med omvänd ordning så måste man först upp till början för att se vilket fall som helst och sen vidare uppåt.

Vill man bara skriva en kommentar på TS så funkar det väl, men de flesta som skriver i trådar har läst de andra kommentarerna. 

Jag för min del vill se TS först så jag ser direkt vad tråden handlar om om det är nåt intressant. Ska man längst ner för att se TS tar extra tid.
Sen när jag läser en tråd andra gången så vill jag läsa i ett "svep" de nya som kommit så om bara senaste kommentaren ligger överst så blir även det fel.

Och vad jag vet så finns det ingenstans (förutom pm:en här på ifokus) som har omvänd läsordning för flödet i läsning förstörs.

För min del när det gäller pm så är det ok för där skriver man med en person och som regel kommer man ihåg vad man själv skrivit så man behöver bara läsa svaret man fått.

.

Annons:
_Fisken
12/20/15, 2:55 PM
#7

Inlägget skulle givetvis ligga överst men tanken var att ha kommentarerna i omvänd sort.ordning. Jag var mer ute efter om det varit på tapeten tidigare, eventuellt valbart.

Fridaaaa
12/20/15, 2:56 PM
#8

#7 Ja valbart hade varit bättre i så fall.
Jo men är det omvänt, måste man ju scrolla ner för att sedan scolla uppåt för att få ett sammanhang. Nu scrollar man ju ner, får att sammanhang och svarar. Mycket enklare :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

annia1
12/20/15, 6:04 PM
#9

_Fisken vad jag kommer ihåg så har det inte funnits nå såna önskemål när det gäller trådar. Och det är tveksamt att det skulle införas som val då det normala läs sättet är uppifrån. Så det är nog väldigt få som skulle använda det.

.

_Fisken
12/20/15, 7:26 PM
#10

Jo, det är nog så.

Upp till toppen
Annons: