Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1474 ggr
veggie4every1
5/2/16, 12:17 PM

Bugg? Inte kunna svara på eller gilla inlägg

En medlem på vegansajten har kontaktat mig med ett problem som nu iofs verkar vara åtgärdat, men är detta en känd bugg?

Medlemmen har under en tid inte kunnat svara på inlägg eller gilla inlägg på vegansajten, endast läsa. Medlemmen har inte varit spärrad, då kan man ju ändå inte läsa på sajten, så detta är ett annat fel.

Jag vet inte om hon testat att skriva på andra sajter och hur det gick, jag har frågat det dock.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Honestyisdead
5/2/16, 12:23 PM
#1

Låter som om sidorna inte laddat klart. Ge henne rådet att trycka på f5 för att återladda sidan om det händer igen.

veggie4every1
5/2/16, 3:43 PM
#2

#1 Ok tack för svar, det ska jag göra. Det lät dock på henne som att det pågått en period och för ett par dagar sedan släppte "spärren". Men är det bara hon som har problemet så är ju då troligen inte felet hos iFokus.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

annia1
5/2/16, 3:47 PM
#3

veggie4every1 för mig låter det som hon ev har fått inlägg bortröstade och därmed fått automatiskt skrivförbud. Jag har inte hört att det påverkar gilla knappen, men det andra du skriver stämmer överens.

Automatiskt skrivförbud så kan man läsa men inte skriva på sajten (vilket skiljer sig mot när du själv ger skrivförbud då kan man vare sig läsa eller skriva). Och det är automatiskt på en vecka vilket förlängs om man får fler bortröstade. Och det syns inte under användare/rättigheter att medlemmen har skrivförbud.

Så kika under admin om du har några bortröstade inlägg. Medlemmen borde även fått pm att den fått inlägg bortröstade och att den fått skrivförbud.

Har hon inte haft automatiskt skrivförbud så låter det konstigt för att sidor inte laddar klart brukar inte hålla i sig på det sättet utan det brukar vara enstaka gånger.

.

Honestyisdead
5/2/16, 4:02 PM
#4

Annia admin på aktuell sajt får pm om en medlem får automatiskt skrivförbud. Så det är enkelt att kolla upp.

Ångående att sidor inte laddar klart så har det hänt andra förr. Beror oftast på slö^dålig internetuppkoppling.  Det kan man råka ut för ibland.

Så mitt råd är som sagt att testa f5 och att rensa webbhistoriken.

veggie4every1
5/2/16, 4:02 PM
#5

#3 Kollade nu men hon har inga bortröstade inlägg, så det är inget sådant. Det hade varit konstigt också då hon är så skötsam.

Men så bra ändå att veta att ett sådant bortröstat skrivförbud inte är detsamma som ett annat. Det visste jag inte, tack för infon Glad

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

annia1
5/2/16, 4:13 PM
#6

Hera jag vet att admin (och medlem) ska få pm, men det kan bli fel på funktionen eller så kan man missa, vilket händer då och då.

Veggie4every1 tyvärr är inte skötsam nån garanti mot att få inlägg bortröstade, det finns dom som röstar bort inlägg bara för dom inte håller med (använder anmäl mer som ogilla) eller inte gillar just en specifik medlem.

.

Annons:
veggie4every1
5/2/16, 6:30 PM
#7

#6 Ja, det har du ju tyvärr rätt i, jag tänkte inte på det. Men i alla fall så vitt jag kan se så finns inga bortröstade inlägg från henne.

Jag ska kolla med andra medlemmar också om de upplevt något liknande.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: