Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1248 ggr
Zadeira
6/15/16, 11:47 AM

Plötsligt medlem på sajt jag inte besökt

Loggade in på iFokus som vanligt idag och satt en stund. Plötsligt dök det upp ett meddelande. "Välkommen som medlem på Skuggfolket" där jag önskades välkommen till skuggfolket.se. Jag satt inne på hundar.fokus och har inte ens besökt sidan det gäller, varken idag eller tidigare, än mindre klickat på att bli medlem någonstans. Sajten dök upp i listan på mina ifokus-sajter.

Vad hände? Hur kunde jag bli medlem på en sajt jag inte besökt eller ansökt om medlemskap i?

Annons:
tlover
6/15/16, 12:42 PM
#1

Jag tänkte först att du kanske skulle ha blivit inlagd av admin på den sajten men ingen hade varit inne här på månader så det kan inte vara det.

Då måste det väl vara en bugg?

l'm back

Honestyisdead
6/15/16, 12:48 PM
#2

#1 Admin kan inte lägga till sajter bland våra favoritsajter. Det kan man bara göra själv.

Ts det låter konstigt och så ska det självklart inte vara.

tlover
6/15/16, 12:56 PM
#3

#2 Okej, då har jag missförstått att hur man gör som admin men då är det säkert bara om personen har någon annan status än vanlig medlem som man kan göra dom till vanlig medlem (eftersom det finns som val).

l'm back

Honestyisdead
6/15/16, 1:01 PM
#4

#3 Ja man kan göra så att medlemmar får tillgång till privata delen, blir Medarbetare,  artikelskrivare eller blockera. Är en medlem något av detta kan man göra dom till "vanlig medlem".

Däremot kan du inte lägga till din sajt (som admin) på medlemmars favoritsajtlista. Och det är endast då man lägger till en sajt som favorit (själv) som man får välkomst pm.

Zadeira
6/15/16, 1:20 PM
#5

Måste ha varit någon bugg. Gick ur sajten och har inte blivit tillagd på fler sajter jag inte besökt.

Maria
6/15/16, 1:40 PM
#6

#5 Kan du inte ha klickat fel bara?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Zadeira
6/15/16, 1:42 PM
#7

#6 Hur klickar man fel och blir medlem på en sajt man inte är inne på? Vad jag vet kan man bara bli medlem när man är inne på en sajt och klickar på Bli medlem.

Maria
6/15/16, 1:43 PM
#8

Om muspekaren är precis på "gå med i sajten" så kanske det kan bli så.

Mina katter har fixat medlemskap åt mig några gånger på två tre sajter😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zadeira
6/15/16, 1:44 PM
#9

# Men då måste man vara inne på sajten ju! Jag var inte inne på sajten överhuvudtaget, har aldrig besökt den. Du måste ju vara inne på sajten i så fall. Eller hur menar du?

Maria
6/15/16, 1:45 PM
#10

Ja man måste vara inne på sajten. 

Jag brukar klicka runt ibland.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zadeira
6/15/16, 1:46 PM
#11

#10 Ja men det förklarar ju inte varför jag blev medlem på en sajt jag inte var inne på…

chrissy87
6/16/16, 1:14 PM
#12

Om sajtvärden på den aktuella sajten tyckte att de hade för få medlemmar så kanske hon/han la till en ny medlem slumpvis (dig) och hoppades att du skulle gå in på sajten och gilla den och att du skulle välja att fortsätta vara medlem. Det misslyckades hon/han tydligen med. Eftersom du gick ur.🙂

Maria
6/16/16, 1:15 PM
#13

#12 Som Sajtvärd kan man inte lägga till medlemmar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Honestyisdead
6/16/16, 1:24 PM
#14

#12 Läs gärna mina inlägg. Har förklarat att en Sajtvärd inte kan lägga till medlemmar på sin sajt. Endast medlemmar själv kan göra det.

chrissy87
6/16/16, 1:27 PM
#15

Ok ursäkta så mycket.

AnneN
6/16/16, 7:06 PM
#16

Kanske någon som hackat din användare? Jag hade genast bytt lösenord om det hände mig.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zadeira
6/16/16, 7:10 PM
#17

#16 Redan gjort! 😉

[VSK]
6/18/16, 9:52 AM
#18

Jag fick samma bugg jag med. Förvisso var det bildredigering som lades till, så det gör väl inte så mkt egentligen.

Honestyisdead
6/18/16, 11:21 AM
#19

#18 Vad menar du nu?

[VSK]
6/18/16, 11:24 AM
#20

#19

Att jag blev medlem på bildredigering, fastän jag inte ens var på den sidan. Blev lite smått paff när jag såg välkomstmeddelandet i pm.

Annons:
Honestyisdead
6/18/16, 11:26 AM
#21

$20 Och du har aldrig varit inne på den sajten?

[VSK]
6/18/16, 11:30 AM
#22

#21

Jo visst, men det är bra länge sen. 

Med den här webbläsaren jag kör med nu så har jag inte varit inne där alls.

Honestyisdead
6/18/16, 12:10 PM
#23

Okey. Tack för informationen.

Honestyisdead
6/18/16, 12:15 PM
#24

Har vidarebefordrat buggen.

[VSK]
6/18/16, 12:18 PM
#25

#23

Tack (fast jag är inte lidande men ville påpeka då tråden fanns).

Honestyisdead
6/18/16, 12:30 PM
#26

#25 Det är väldigt bra när man berättar om buggar så killarna ser att det händer fler än en person :)

[VSK]
6/18/16, 12:57 PM
#27

#26

Jo ☺️😃

Annons:
signemo
6/19/16, 9:34 PM
#28

Sen en tid tillbaka så litar jag inte på hur iFokus hanteras. Men har många fina vänner på en sajt så jag är kvar för att hålla kontakten med dem.

Ibland tycker jag att det är buggar hit o buggar dit.

Dum fråga kanske. För jag har inte letat efter svar.

Vem är ansvarig för iFokus, och vem ansvarar för den. Att det finns många av er som stöttar supporten är en sak. Och det skall NI ha en eloge för.  Ni gör så gott Ni kan och är vanligtvis duktiga.  Men hos vem ligger ansvaret för hur den sköts.

Var rädda om varandra

Maria
6/19/16, 9:41 PM
#29

#28 I princip så ansvarar varje enskild Sajtvärd för sin sajt tillsammans med Medarbetare.

Hela iFokus i sig är ju en slags plattform för olika intressesajter.

Är det något problem så är det ju i första hand sajten där problemet finns som får lösa detta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annia1
6/19/16, 9:51 PM
#30

Signemo den tekniska sidan att allt det fungerar det ansvaret ligger på företaget iFokus. Och tekniska problem kan inte värdarna göra nåt åt mer än ev rapportera det.

Om det bara gäller inlägg och hur medlemmar beter sig så ligger det på enskilda sajtvärden.

.

signemo
6/19/16, 9:53 PM
#31

Tack Maria för ett snabbt svar.  Det jag lite funderade på var nog mer  isåfall vem som ansvarar för plattformen, ja vem som är ägare kanske är en riktigare fråga.

Alla Ni duktiga sajtvärdar skall ju inte behöva försvara buggar. Ni ansvarar ju mer för tonen i den enskilda sajten tänker jag.

Kanske tror jag fel.  Vilket som ha en fin midsommar Maria

Var rädda om varandra

annia1
6/19/16, 9:55 PM
#32

Signemo du skrev nog ditt medan jag publicerade mitt ovanför ditt iFokus är ägare och de är flera, men de som vi känner igen mest är niklas och staffan.

.

signemo
6/19/16, 9:59 PM
#33

Tack Annia 1 för ditt snabba svar. Önskar Dig också en fin midsommar

Var rädda om varandra

Upp till toppen
Annons: