Annons:
Etikettinloggning
Läst 1695 ggr
snigelpiga
8/3/16, 2:49 PM

Inloggning.

Jag har svårt att logga in på iFokus.  Får vänta långa stunder innan jag kommer in och samma sak att byta sidor och ibland kommer jag inte in alls i "mina sajter". 

Vad kan detta beror på?

Annons:
beem
8/3/16, 3:06 PM
#1

Har du testat att rensa historiken.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

snigelpiga
8/3/16, 5:40 PM
#2

#1 Ja, det har jag gjort. Hjälper inte det heller.

Honestyisdead
8/3/16, 5:40 PM
#3

Har inte sett andra rapportera detta problem. Seg uppkoppling?

snigelpiga
8/3/16, 5:44 PM
#4

#3 Ja, väldigt segt.  Tar lång stund innan jag kommer in i själva på  iFokus.

Honestyisdead
8/3/16, 5:48 PM
#5

Då har du ju problemet där. Det är inget som iFokus kan göra något åt.

snigelpiga
8/3/16, 8:27 PM
#6

Var har jag problemet, där ?  Fattar inte vad du menar.  Denna problem har uppstått  under senaste 3 veckor, innan dess hade jag inte det. Har inga problem någon annanstans på Internet om du menar så.

Annons:
Honestyisdead
8/3/16, 8:30 PM
#7

Du sa att du hade seg uppkoppling. Det är ju då ditt internet.

Som sagt har jag inte sett någon annan rapportera detta så det är förmodligen hos dig något gör det segt.

snigelpiga
8/3/16, 8:46 PM
#8

Mitt Internet övrigt är inte ett dugg seg.  Det är endast på iFokus som är segt.  Och den inte har varit så förut heller, bara senaste veckorna så som jag skrev förut.

Honestyisdead
8/3/16, 8:51 PM
#9

Som sagt. Än så länge känns det som det är något hos dig eftersom inga fler rapporteringar finns. Och du säger att det varit så i 3 veckor.

snigelpiga
8/3/16, 9:09 PM
#10

Jag bara frågade eftersom jag har problem bara på iFokus. och inte på mitt Internet. 

Därför är det onödigt att du upprepar att felet ligger hos mig.

Honestyisdead
8/3/16, 9:22 PM
#11

Ok. Ska inte svara mer.

annia1
8/4/16, 12:08 AM
#12

snigelpiga vilken sida loggar du in på. Är det bloggen www.ifokus.se så byt och logga in från nån vanlig sajt för bloggen är bra mycket segare än sajterna.

När det gäller att det är segt överlag på iFokus tex att byta sajter. Vad använder du för webbläsare. Använder du internet explorer så byt till tex chrome för IE är sämre att använda på iFokus.

.

snigelpiga
8/4/16, 12:51 AM
#13

Annia,  jag har inloggat många år via LK och inte haft problem att logga in förut än nu några veckors tid så som jag skrev förut.  Jag har Firefox och även den har fungerat bra, och fungerar bra övrigt på Internet också.

Vet inte vad det är att det har blivit så seg och långsam att logga in och även ibland byta sajter.  Sedan om jag är ensam som har detta problem är det ännu svårare att veta. 

Tack i alla fall för ditt vänliga svar.

Annons:
annia1
8/4/16, 1:57 AM
#14

Ja LK ska inte vara några problem.

När det gäller firefox så hade ju ***** problem för ett tag sen här på iFokus. Dock inte riktigt samma sorts problem.

Du kan ju prova med IE och se om det är nån skillnad. Och kolla i firefox om du har senaste versionen. Du kikar under hjälp och sen om firefox. Senaste versionen jag har är 48.

Att det är segt kan bero på att nån annons som tar extra tid på sig att ladda fram. Och bra då att prova olika webbläsare  för de läser in annonser på olika sätt.

.

snigelpiga
8/4/16, 12:34 PM
#15

Annia, jo jag minns vagt att någonting krånglade förut, men det blev bra sedan. 

Jag kollade nu Firefox och såg att jag har samma som du.  48.  Själv ser jag inga annonser, men om de stör ändå, vet jag så klart ej.

annia1
8/4/16, 2:26 PM
#16

Jag ska inte säga säkert när det gäller reklam, men det kan nog finnas nåt som laddar fram även om man inte ser den. Så prova IE och se om du märker nån skillnad.

.

snigelpiga
8/4/16, 4:15 PM
#17

Tack Annia för alla dina råd.  Jag ska avvakta nu vidare att hur det går.

glittertind
9/7/16, 12:12 PM
#18

Nä, det är något fel. Jag har ca fem vänner som just nu, idag försökt komma in på Smyckestillverknings sidan dels för att få ny inloggningskod eftersom den gamla försvunnit (glömts) , för att få en kod överhuvudtaget, och bli medlem, mm. En som ville bli medlem fick svar att hon redan var medlem… när hon då begärde ny kod, hände inget… Det kom ingen ny varken till e-mail eller någon annanstans. Det är alltså fem som försökt på olika vis och misslyckats på olika sätt.
Det pågår en tävling där, med röstning…. och den avslutas 22:00 i kväll så det hade varit trevligt om den kunde ha blivit rättvis.
Det är nog dags att se om funktionerna både här och där. Och att skylla detta på deras datorer är nog inte relevant….

Det är inte det att jag bryr mig om min placering direkt, men det kanske är flera som har vänner som vill rösta och inte vill erkänna att de försöker värva… Det är ju så man gör numera… Men jag tycker det är tråkigt både för tävlingsdeltagare och vänner att det är så här… Och det är inte första gången!

Glittertind

Carmarino
9/7/16, 1:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Idag har det börjat dyka upp ett meddelande nästan varje gång jag klickar på ett nytt ämne, eller när jag gör ett inlägg och klickar på "Publicera". Har inte kollat om det enbart gäller Internet Explorer, men oavsett om det bara är IE11 så är det irriterande.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Honestyisdead
9/7/16, 1:29 PM
#20

#19 Det har ju ingenting med inloggning att göra. Gör en ny tråd om det.

Annons:
Carmarino
9/7/16, 1:32 PM
#21

#20 Sorry, kom just på att jag lagt inlägget fel. (Alltså strax innan du skrev det.) ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Honestyisdead
9/7/16, 1:35 PM
#22

#18 Så plötsligt sista dagen på en tävling som du deltar i försöker flera vänner till dig logga in för att rösta och du säger att du vill ha en rättvis tävling? ;) En rättvis tävling är en tävling där man vinner för att folk faktiskt tyckt det man gjort är fint/bra. Inte där man vinner för att man har många vänner. Hade jag som admin sett ditt inlägg hade jag diskat dig. 

För övrigt kan inloggningsproblemen mycket väl bero på webbläsare. Be dom testa en annan.

Honestyisdead
9/7/16, 1:36 PM
#23

#21 👍

annia1
9/7/16, 4:24 PM
#24

glitterind har de kollat så att mailet inte hamnat i skräpkorgen. 

Om mailet inte finns där heller så verkar det som det blivit nåt knas på utskicket.

.

Cessy
9/7/16, 4:44 PM
#25

#18 Men röstningen har pågått en hel vecka! Varför har de inte röstat tidigare. Du vet ju att de har haft problem tidigare också!

Cessy
9/7/16, 4:56 PM
#26

#22 Egentligen håller jag med dig Hera, men då det inte finns något sätt att kolla röstraggning som inte sker öppet. Att man kontaktar vänner m.m. via pm, sms o.s.v  så har vi ingen regel som förbjuder röstraggning av den enkla anledningen att det går inte att kontrollera, för den kan ändå ske dolt. Men att komma sista dagen då röstningen pågått en hel vecka  o det inte är första gången heller. Det gör mig ärligt talat bara så trött.

Niwa
9/7/16, 4:56 PM
#27

Röstningen har pågått ett tag och ingen verkar ha haft problem. Be dina vänner testa andra webläsare,jag kan te.x inte skriva artiklar på iFokus i IE men annan webläsare går bra. På telefon ser jag inte alla inlägg men på plattan ser jag dem. Verkar som att eebläsarna har sina egna åsikter gällande vissa saker och enklast är nog att testa ny webläsare och hoppas att det funkar,kanske rösta lite tidigare nästa gång så dem hinner fixa inloggningar o lösen i tid så dem hinner rösta innan tiden går ut.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
glittertind
9/7/16, 5:33 PM
#28

Att det blev sent är för att jag egentligen inte bryr mig så mycket om min placering. Jag ville bara deltaga….. Men jag hade just pratat med  *** och hon brukar vilja se på bidragen, när det är tävligar, liksom ***… Och de röstar som de vill. Det är ju det som gäller…. *** kunde inte logga in… Då bad jag en annan vän kolla om det gick, och sedan en till…. men det funkade inte att komma åt sidan… Mer var det inte… Och …. det var kanske fler som ville rösta på andra… Jag utgick från det. Det var därför jag skrev hit… Men hade jag varit oerhört angelägen  av att vinna, så hade jag naturligtvis bett flera långt tidigare att rösta…. Det ska vara på kul, inte livsviktigt…

 Det där med att vara anonym med sina smycken är mycket svårt.  Det är lätt att se på fotografering, bakgrund, mm vem det är…. tyvärr….

Jag trodde att det skulle vara ett + om man försökte hjälpa till, så att sidan fungerade bra, inte få skit för det, av en som försvarar dess funktioner till varje pris, även om den strular… För blir det fel, så är det fel på personen eller personens  dator, inte på sidan… Den logiken håller inte i längden.

Glittertind

Cessy
9/7/16, 7:11 PM
#29

Tja även om du menade väl så uppfattade nog de flesta det annorlunda glittertind. Nå hur det än är så hoppas jag att dina vänner har lyckats lösa sina inloggningsproblem så de kommer åt att rösta. Sedan är det klart att sådant problem ska felanmälas, men tyvärr ligger det utanför det jag kan påverka att få problemet åtgärdat. Det du kan göra är att be dina vänner att testa o använda en annan webbläsare o se om det hjälper. Håller tummarna för att allt löser sig o att de får sina problem lösta så de inte står in för samma problem igen nästa gång de vill logga in på iFokus.

glittertind
9/7/16, 8:34 PM
#30

Så intressant är det inte att logga in på iFokus att folk byter webbläsare. De struntar helt enkelt att gå in på sidan. Det är för besvärligt.
Mina och dina vänner… för vi är båda lika bekanta med dem, kommer jag inte att kontakta, för jag vill inte vinna en tävling genom att tjata mig till röster. Jag ville denna gången deltaga endast för att tävlingen skulle få fler deltagare… Är inte mitt  bidrag bäst i deras ögon, och det är lätt för dem att rösta, så ska inte det ha rösterna.

En av dem sa bestämt att det var sista gången hon försökte… för hon kom aldrig in….

Och jag ska hälsa från Veronica….. Hon kan inte logga in…. och rösta… Hon heller. Och hon om någon borde ju veta hur man gör…

Glittertind

Honestyisdead
9/7/16, 8:47 PM
#31

#30 Killarna har ju ingen chans att kunna ens försöka fixa felet med den lilla information du gett. Det räcker inte att säga "det går inte".

Du verkar egentligen inte söka en lösning.

Shailina
9/7/16, 8:51 PM
#32

Fast jag exempelvis har inga problem alls att komma in på smyckestillvärkning, ej heller att logga in. Jag loggar in flera gånger om dagen, från två olika dator (hemma och jobb), det känns inte som att problemet ligger i iFokus eller på själva sajten om jag och fler andra faktisk kommer inn där. Och om man värkligen vill hjälpa som du menar dig villa göra enligt ditt inlägg #28 betyder det faktisk även att hjälpa med information om man möter samma problem i annan webbläsare. Det är faktisk 100% esentiell information om du kräver att grabbarna skall åtgärda ett problem.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

glittertind
9/7/16, 9:53 PM
#33

Kära vänner… Det är inte jag som inte kan logga in…. och jag vet inte exakt i detalj hur mina bekanta gjort, när de försökt… vilka webbläsare de har, och så vidare… och att ta kontakt med dem, för att lösa ert problem, är inte tänkbart, för de är inte så intresserade av sidan att de vill och kan eller har tid med detta, att beskriva allt i detalj, särskilt som de riskerar att få en skopa ovett över sig, så fort de kritiserar något.

Men fråga ***, som var sitevärd för smyckesidan innan Cessy… för hon kunde heller inte logga in….

Glittertind

Honestyisdead
9/7/16, 10:00 PM
#34

#33 Vi har läst att det inte är du. Och om dom inte är intresserade av någon hjälp så finns inget mer att göra.

För övrigt ber jag dig att inte nämna andra vid namn här inne eftersom det är mot reglerna.

Annons:
glittertind
9/7/16, 10:17 PM
#35

Det är inte de som behöver hjälp, det är sidan iFokus, som sådan. Detta felet kommer att återkomma gång på gång på gång…. men kan man inte logga in. så kan man inte heller meddela att något är fel. Vilket kommer att leda till att sidan så småningom självdör…
Jag tycker ni är otrevliga när man säger till, och ni slår ner på allt ni kan komma på…

Så klart att ingen vill yttra sig om något då,

Det första ni gjorde var att halshugga mig, och föreslå att jag skulle diskas. Lilla vän… Jag har haft smycken i final sju (7) gånger hos USAs största återförsäljare av ädelsten och smyckesmaterial… Där tävlar världens bästa smyckeshantverkare… och konkurrerar om de första platserna . Visst vore det kul att bli bekräftad även på hemmaplan…. men numera kvittar det för mig.

Glittertind

Honestyisdead
9/7/16, 10:25 PM
#36

#35 Min åsikt om tävlingen har ingenting med iFokus buggar att göra.

Tråkigt att du inte förstår att killarna inte kan göra något utan någon information. Det handlar inte om att slå ner på något utan om att hitta fel. Och hitta fel utan någon information är omöjligt. Många buggar har lagats tack vare medlemmar som svarat på de frågor de fått kring felen.

Niwa
9/7/16, 10:39 PM
#37

Att man tipsar om andra webläsare är ju för att killarna inte har en chans att fixa eventuella buggar ikväll innan tävlingen gick ut och att dem nu skulle rösta så hade det gått fortare att testa annan webläsare. Sedan får man såklart hjälpa killarna med den info som dem behöver för att kunna fixa det och det är ju bara dem som har problem som kan göra det. Hoppas verligen att det löser sig med inloggningarna

Hälsa gärna på mig på Facebook.

glittertind
9/7/16, 11:08 PM
#38

Naturligtvis förstår JAG att killarna behöver information… Men det är inte jag som har den informationen, utan DE FÖR MIG FLYKTIGT BEKANTA, som misslyckats med att logga in. Och de är inte längre så intresserade av att hjälpa iFokus… Det vet jag.

Glittertind

Honestyisdead
9/7/16, 11:10 PM
#39

#38 Ok. Då släpper vi det där.

Upp till toppen
Annons: