Annons:
Etikettinloggning
Läst 1156 ggr
Carmarino
8/24/16, 7:45 PM

iFokus och Edge

Försöker logga in i iFokus med Edge, och allt ser OK ut. Både användarnamn och lösenord accepteras, men sedan blir jag ändå inte inloggad. Om jag skriver fel lösenord får jag ett felmeddelande, så det kan inte bero på det. (Loggar inte in via Facebook.) Är det i Edge eller iFokus som problemet ligger?

Har testat både Internet Explorer 11, Opera och Google Chrome och där funkar inloggningen utan problem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Aristarcos
8/24/16, 8:19 PM
#1

Jag loggar in på min edge på iFokus, inget problem för mig…

Shailina
8/25/16, 8:56 AM
#2

även jag kan logga inn med Edge utan problem

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Carmarino
8/25/16, 6:01 PM
#3

Loggar ni in med Facebook eller med iFokus-kontot? Försökte nu igen och det var samma sak som igår. Inloggningen verkar lyckas, men jag blir ändå inte inloggad.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Aristarcos
8/25/16, 6:55 PM
#4

med iFokus kontot.

Carmarino
8/25/16, 7:00 PM
#5

Då är det tydligen bara på min dator det strular. Har försökt ett par gånger till, men trots att det ser ut som om jag blir inloggad så blir jag inte det. Nåja, jag kan klara mig utan Edge. Tyckte bara det var lite konstigt. Tack för er input.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shailina
8/25/16, 7:44 PM
#6

jag har inte anslutit facebook till iFokus och loggar bara in med ifokuskonto här.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Annons:
Honestyisdead
8/26/16, 4:43 AM
#7

Vad händer när du klickar på logga in? Tänker sidan alls eller det händer ingenting?

Carmarino
8/26/16, 9:54 AM
#8

Jag får upp inloggningsrutan, skriver in namn och lösenord och trycker på inloggning. Får inget felmeddelande och det är ingen "tankepaus", men jag blir inte inloggad. Detta här skriver jag dock på min Windows phone, och där var det inga problem att logga in i Edge, så felet finns nog på min dator.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Aristarcos
8/26/16, 5:36 PM
#9

Provat i annan webbläsare?

Honestyisdead
8/26/16, 5:38 PM
#10

#9 Det skriver ts i sitt första inlägg att denne gjort. Läs sista stycket.

Aristarcos
8/26/16, 5:38 PM
#11

Hm glömde det^^

[VSK]
8/29/16, 6:10 PM
#12

Ts, funkar Edge felfritt på andra sidor än iFokus ?

Carmarino
8/29/16, 6:59 PM
#13

#12 Kollade nu, och nej, det går inte att logga in på några andra konton heller. Jag kan surfa, men inte logga in på t.ex. webbmail och liknande.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[VSK]
8/29/16, 7:16 PM
#14

#13

Gå in i inställningar och sen väljer du avancerat. Där kan du rensa webbhistorik, cache och lösenord. Prova rensa de två första. Allra helst alla tre, men då bör du skriva upp dina lösenord, om du nu har några sparade. Sen har du en flik cookies/kakor. Antagligen så har du den på blockera tredjeparts. Många sidor funkar inte att logga in på om man blockerar tredjeparts. 

Detta för att när man loggar in så skickas trafik till en tredje part, där paketen "stämplas" och sen skickas tillbaka till ursprungssidan. Utan denna stämpel så funkar inte inloggningen. Ja alltså, det kan se ut på många olika sätt, jag tog bara ett exempel.

Sätt rullgardinen på blockera inga kakar/tillåt alla kakor. Starta om Edge utifall.

Alltså.

1. Rensa webbhistorik, cache och lösenord.
2. Ändra till tillåt alla kakor/blockera inga kakor.
3. Starta om Edge.

Funkar inte detta så kan jag tyvärr inte komma på nåt annat. Eftersom man inte via meny kan blockera javascript i Edge så kan man utesluta det iaf.

Jag håller mina tummar & tår att det kommer att funka.

Funkar det och du blir inloggad så kan du byta tillbaka till blockera tredjeparts kakor, för då har du redan fått din cookie godkänd. Skulle du sen rensa kakor så får du göra om proceduren.

Carmarino
8/29/16, 7:22 PM
#15

#14 Det var "blockera tredjeparts" som var problemet. Behövde aldrig rensa något. Det räckte med att ändra till "Blockera endast cookies från tredje part" så funkade det. Behövde inte ens starta om Edge. Tack för hjälpen. 🙂✨


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
8/29/16, 7:30 PM
#16

#15

Jag skickar mitt Swish-nummer via pm 🤦‍♂️😃 (skoja bara).

Gött att det löste sig 👍

Carmarino
8/29/16, 7:31 PM
#17

#16 Ja gör du det. Kan väl alltid avvara en femöring eller så. 😂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
8/29/16, 7:33 PM
#18

😃

Upp till toppen
Annons: