Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1553 ggr
Carmarino
2016-09-07 13:33

Vill du lämna sidan?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har det börjat dyka upp ett meddelande nästan varje gång jag klickar på ett nytt ämne, eller när jag gör ett inlägg och klickar på "Publicera". Har inte kollat om det enbart gäller Internet Explorer, men oavsett om det bara är IE11 så är det irriterande. Det kommer inte varje gång, men tillräckligt ofta för att vara störande.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Inkanyezi
2016-09-07 13:46
#1

Meddelandet är inte specifikt för någon viss webbläsare, utan det är programmerat i webbsidan, för att man inte av misstag ska lämna en sida med formulär där man har fyllt i någonting. En del sådana sidor ger också det meddelandet utan att man har fyllt i några uppgifter, men det handlar inte om webbläsaren, utan det är webbsidan som är programmerad på det sättet.

Det kan räcka med att man har klickat i redigeringsrutan för att meddelandet ska komma. När man har skrivit något i en redigeringsruta är det meningen att man inte ska lämna den utan att skicka in det man har skrivit, och därför finns den här funktionen i webbläsarna, stödd av skriptet på webbsidan.

Carmarino
2016-09-07 14:19
#2

#1 OK. Har dock aldrig råkat ut för det tidigare, så det känns lite underligt att jag idag har fått upp rutan minst 8-10 gånger på mindre än en timme.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2016-09-07 20:43
#3

Den började poppa upp hos mig idag också , mycket irriterande och jag vet inte om jag har fyllt i något extra mer än vanliga kommentarer. Har aldrig sett det innan idag heller.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Emo
2016-09-08 15:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Om jag väljer att stanna kvar på sidan får jag inte lov att rösta. Väljer jag att lämna sidan får jag rösta - och stannar kvar på sidan.

Smart programmering. 🤔

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Emo
2016-09-08 15:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Om jag väljer att stanna kvar på sidan får jag inte posta inlägget. Väljer jag att lämna sidan får jag posta inlägget - och stannar kvar på sidan.

Smart programmering. 🤔

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Honestyisdead
2016-09-08 16:14
#6

#5 Fast du lämnar ju den sidan och kommer till en ny. Det gör vi ju vid varje klick i stort sett.

Annons:
Carmarino
2016-09-08 16:15
#7

Idag har jag fått upp rutan utan att jag försökt skriva något. Den kommer upp bara jag klickar på nästa tråd jag vill läsa. Det händer dock inte varje gång.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Inkanyezi
2016-09-08 18:11
#8

Händer det här med någon annan webbläsare än iexplore?

Honestyisdead
2016-09-08 18:15
#9

#7 Verkar väldigt jobbigt.

Magi-cat
2016-09-09 07:52
#10

Det började för mig igår också. Har aldrig sett det förut.

Händer bara med Explorer hittills.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Niklas
2016-09-09 14:10
#11

Det är inget vi har lagt till.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Honestyisdead
2016-09-09 14:12
#12

#11 Så det ett skriver är felaktigt?

Carmarino
2016-09-09 15:24
#13

#8 Som jag skrev i #0 så har jag inte testat med någon annan webbläsare, så jag vet inte om det gäller även med dem.

#9 Det händer inte lika ofta nu, så det är inte fullt så irriterande längre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Niklas
2016-09-09 16:07
#14

#12: Det vet jag inte. Det står inte någonstans att det gäller iFokus specifikt så jag skrev #11 för att förtydliga att vi inte ställer såna frågor om någon undrar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Honestyisdead
2016-09-09 16:12
#15

#14 Aha. Jag trodde iFokus var webbsidan i detta fallet men ett kanske menar något annat eftersom ni inte har detta på er sida.

Carmarino
2016-09-09 16:12
#16

#14 Har inte fått upp det på någon annan sajt, men har å andra sidan inte skrivit några inlägg merän på iFokus. Idag har jag inte fått upp meddelandet en enda gång faktiskt, så det verkar vara lite "nyckfullt". Tror inte jag fick upp det merän någon enstaka gång igår heller.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2016-09-09 16:23
#17

Jag har aldrig varken förr eller senare sett denna ruta annat än i samband med iFokus. Den kommer inte upp alltid nu heller, bara ibland.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2016-09-09 20:11
#18

Jag körde en felsökning och startade om datorn, sen har jag inte sett någon mera skylt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Blue_Lugia]
2016-09-18 08:20
#19

Virus?

Carmarino
2016-09-18 16:37
#20

#19 I så fall har viruset försvunnit nu, för jag har inte fått upp rutan på rätt länge.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Magi-cat
2016-09-18 20:05
#21

Det var inte virus och jag har heller inte fått upp den på länge.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
2016-09-19 15:02
#22

Nej, jag har inte heller fått någon indikation på att jag haft virus på min dator, så det kan det inte ha varit.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: