Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1250 ggr
Sindri
8/9/17, 11:30 AM

Adblock överkört?

Har alltid ört med Adblock och sluppit annonser, nu  verkar det inte gälla längre. Varför?

Annons:
Kyllan56
8/9/17, 12:05 PM
#1

Min Adblock fungerar. Har tex. inte en enda annons på denna sidan. Ta bort Adblock och ladda ner den igen, det kanske hjälper?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Maria
8/9/17, 12:07 PM
#2

Eller betala för ett reklamfritt iFokus 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
8/9/17, 12:15 PM
#3

Har löst sig! Mitt Adblock var inaktiverat och utgivaren ville ha en donation, och det är han ju värd! 👍

Kyllan56
8/9/17, 12:39 PM
#4

#2 Jag har Adblock, för att jag blir superstressad av reklam, som rullar på när man scrollar. Om all reklam hade varit stilla och inte poppat upp överallt, hade jag klarat av det.

Jag förstår precis vad du menar, att det givetvis är reklamen som betalar att sidan/sidor är gratis. Men jag tycker det ska finnas regler hur reklam får visas. Även klipp, där ljudet går i gång utan förvarning, är hemskt. Det skrämmer vettet ur mig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Fridaaaa
8/9/17, 4:29 PM
#5

Mitt adblock fungerar :) 

#4 Jag har mitt igång för andra sidor, så onödigt att stänga av det enbart för iFokus, i alla fall från min sida :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
8/16/17, 10:43 PM
#6

Mitt adblock har aldrig strulat på iFokus.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
DesK
8/21/17, 1:13 PM
#7

Eftersom iFokus endast kan överleva med hjälp av reklam, tycker jag att alla som vill ha reklamfritt här ska betala för reklamfritt iFokus. Vi som vistas här borde verkligen visa vår tacksamhet över att få ha gratis sajter med många bra funktioner och bra support.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Calcifer
8/21/17, 4:22 PM
#8

#7 Jag tycker det du säger är jättebra, men jag som aktiv på många liknande sajter skulle i så fall känna att jag bör stötta dem alla genom att göra på samma sätt och det skulle bli en skyhög summa jag inte har råd med. Så istället för att välja mellan dem så gör jag på det enda sätt jag faktiskt kan just nu. 

Tycker det är ett jättebra system men det enda jag kan bidra med nu är tid, energi, kunskap, stöd, råd och vänskap.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

zickan
8/27/17, 11:20 PM
#9

Adblocker funkar bra här med. 

Som #4 skriver.  Hade själv inte blockat reklamen om reklamen fanns men inte lät eller hoppade upp. Jag var på väg att lämna iFokus  när den typen av reklam kom till. Men tack vare tipset om Adblocker så löste det sig. Som sagt inte emot reklamen alls, läser den ändå inte och går inte på med reklam saker så. Så där går reklamen ändå nit på mig. Men kan inte ha något som helt plötsligt börjar bråka när man skrollar och poppa upp med ljud.
Extremt stressande. Och väldigt jobbigt när man har missat att stänga av ljudet innan man går in på facebook. Ifall reklam med ljud skulle poppa upp. Hänt mig på jobbet ett par gånger. Fått hålla på med mobilen på vissa arbetsplatser bara man inte stör. Jobbigt när man inte märker att ljudet är på och det poppar upp en irriterande stressande och ljudlig reklam. Speciellt när man jobbar natt med att vaka över en person men behöver ha mobilen på lite ljud för att höra avbytaren osv som behöver nå en. 
Eller när man sitter hemma på nätterna, med småbarn eller annat. Adblocker så slipper man konstant ha koll på vilken volym man har innan man går in på iFokus

Vill inte betala för att jag blir påtvingad obehagliga popup och ljud. Det har inte med reklamen i sig att göra. Reklam kan man ha utan obehagligheter.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Kyllan56
8/28/17, 11:47 AM
#10

#9 Håller fullständigt med dig! Jag som lider av PTSD hoppar till och får världens stresspåslag när ljud plötsligt slår på! Även när bilder hoppar och har sig. Hade inte reklamen rört sig eller ljud plötsligt dykt upp hade inte jag heller brytt mig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

zickan
8/28/17, 12:39 PM
#11

Haha förlåt. Trött i går. Skulle inte stå facebook utan givetvis iFokus.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

annia1
8/28/17, 3:24 PM
#12

När det gäller reklam med ljud eller popup reklam så är det sällan som det finns på iFokus.

När det gäller ljud så brukar alltid nån anmäla om det dykt upp sån och iFokus ser då till att den försvinner.  Det iFokus behöver för att stoppa reklam är adressen till reklamen och helst vill dom veta vilken plats dom ligger på.

När det gäller popup reklamer, så inte heller det är nåt som brukar finnas på iFokus. Så får man såna så har man sannolikt fått in adware i sin egen dator för reklam från adware är ofta popuper.
 Är vid enstaka tillfällen som iFokus tillåtit popup då den reklamen ger mer pengar, men det är sällan.
Så får man popup reklam så bör man rensa sin egen dator i första hand för att få bort det, för inte bara att det stör utan det tar även kraft av datorn så den blir segare.
Om det visar sig att det finns popup på iFokus så är lika där, anmäl det och se till att iFokus får adressen så plockar dom bort den.

Beroende på vilken adblocker man har så kan man vitlista sidor så man kan vitlista iFokus och på det viset låta reklamen få finnas när man är här.

.

Upp till toppen
Annons: