Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 5430 ggr
vallhund
2017-10-12 16:08

Märkligt utseende på sajten

Sajten ser ut så här i firefox

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Majaa12
2017-10-12 16:19
#1

Det är väl när den inte kan laddas in helt? Har blivit så för mig också, men då har jag haft dålig internetuppkoppling så jag tror att det är därför

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[KatarinePierce]
2017-10-12 16:21
#2

Du måste uppdatera dina webbläsare

vallhund
2017-10-12 16:26
#3

#2 Hur gör jag det?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Carmarino
2017-10-12 16:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Sajten ser konstig ut även i Edge och Internet Explorer. Däremot fungerar den i Google Chrome.

Så här ser det ut i Edge. Är inte inloggad där, eftersom det inte gick att logga in. Klickade på Logga in, men det hände inget.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-10-12 16:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

I Internet Explorer får man först upp en konstig sida, och meddelande om "endast säkert innehåll visas". Väljer man att visa allt så får man upp en "normal" sida, men det kommer inte upp någon ruta för att skriva inlägg. Detta gäller även om man är inloggad.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-10-12 16:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[KatarinePierce]
2017-10-12 16:38
#7

Det gör du igenom att gå in på inställningar på din webbläsare

Carmarino
2017-10-12 16:40
#8

Det funkade i Internet Explorer igår kväll, så det verkar vara något som ändrats under natten.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[KatarinePierce]
2017-10-12 16:40
#9

#8 Du måste uppdatera din webbläsare

Carmarino
2017-10-12 16:42
#10

#9 Lite konstigt att tre olika webbläsare helt plötsligt slutar fungera om inte något har gjorts på sajten. Har inga problem med några andra sajter. Det är bara iFokus som inte fungerar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[KatarinePierce]
2017-10-12 16:47
#11

#10 a konstigt men uppdatera så fungerar det igen

Niklas
2017-10-12 16:59
#12

Om ni har www i adresserna kan ni ta bort det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

vallhund
2017-10-12 17:06
#13

Skrev fel i början, det är i IE det ser så konstigt ut. Jag har inte www i adressen.

Jag har alltid haft iFokus där, stänger sällan av fliken men stänger ner laptoppen o drar ut modemet. Igår kväll funkade det t o m midnatt i a f.

Vet inte hur jag skall rensa historik eller uppdatera webbläsare.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
[Carpinus]1
2017-10-12 17:54
#14

Har också den förvridna bilden i edge. Firefox däremot är det inga problem med.

stina63
2017-10-12 19:41
#15

Jag har också så. Kom i dag. Har varit de hela dagen.

Spectabile
2017-10-12 22:04
#16

Hos mig ser det konstigt ut i explorer. Firefox och chrome funkar som det ska

Carmarino
2017-10-12 22:39
#17

#11 Det verkar ju vara fler som har samma problem. Eftersom alla andra sajter funkar så tror jag inte att det är webbläsaren det är fel på utan iFokus. #12 Skriver inte www i adressen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
2017-10-13 08:01
#18

Jag har inga problem med siten ? Ser precis ut som vanligt. Kör Firefox.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Herveaux
2017-10-13 11:20
#19

Hos mig ser sidan ut som #4 #5 #6 i IE, ingen skrivruta i Firefox och med Chrome funkar allt som vanligt. 

Har inte med www i adressen, inga problem med andra sidor/forum och alla webbläsare är uppdaterade.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

mrpacecar
2017-10-13 11:38
#20

Samma sak hos mig, Fungerar inte i IE men i väl i Firefox

Annons:
Niklas
2017-10-13 14:15
#21

Internet Explorer utvecklas inte längre. Det krävs uppdaterade moderna webbläsare för att det ska fungera i fortsättningen. Det handlar om säkerhet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
2017-10-13 14:26
#22

#21 Räknas Edge som Internet Explorer, eftersom den inte heller fungerar? iFokus fungerar t.o.m. ännu sämre med Edge än med Internet Explorer.

Sedan undrar jag naturligtvis om ni gjort någon förändring av iFokus i går natt, eftersom IE fungerat utan problem fram till igår?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

mrpacecar
2017-10-13 14:40
#23

#21 Har windows 10 med internet explorer 11.  Vilken är den senaste webbläsaren. Precis som i #22 så fungerar inte heller iFokus i Edge.

Någon som kan ge ett råd åt något håll, så att man kan komma in på sin favorit sajt,

undrar en luttrad användare😕

annia1
2017-10-13 14:51
#24

#21 Niklas det där håller inte. 

Det går att gå in på tidningar, facebook och andra forum utan problem. Och det ställe som bör ha högsta säkerheten, nämligen banken är inga problem.

Och jag kan inte se att iFokus ska behöva ha högre säkerheten än banken. 

Och det ser ut att fungerar på det stora hela ok på savvity förutom att där ser jag inte sajtlistan nertill. Så fungerar det på savvity så borde det rimligen funka här.

.

Maria
2017-10-13 15:10
#25

Detta märkte jag på min jobbdator idag.

Tur att det finns mobil😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2017-10-13 15:42
#26

#24 Det funkar inte på Savvity heller. Samma fel där. Du kan inte skriva några inlägg på sajten om du använder IE, även om sajten ser normal ut. I Edge går det inte att logga in alls, så det är svårt att säga om det går att skriva inlägg.

För övrigt håller jag med till hundra procent. 🙂

#25 Ja, det är ju lite svårt att uppdatera webbläsarna när man har en standardwebbläsare på jobbet - som i 98 procent av fallen (gissar jag) är Internet Explorer. Många jobbdatorer är ju dessutom låsta så att man inte kan installera program själv. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
2017-10-13 16:31
#27

#22: Nej, Edge och Internet Explorer är två olika webbläsare. Natten till igår höjde vi säkerheten på hela iFokus och Savvity. #23: Har du provat Chrome? #24: Vad är det som inte håller? #26: Det kan så klart finnas saker vi behöver fixa till från vårt håll nu i början för att det ska fungera bra för så många som möjligt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Spectabile
2017-10-13 16:50
#28

Firefox funkar i alla fall

annia1
2017-10-13 17:14
#29

#26 Carmarino jag har inget konto på savvity så kan inte kolla.

#27 Niklas hela det du skriver att det ska ha med säkerhet att göra och att det ska ha att göra med moderna/uppdaterade webbläsare.  Det ligger inte på våra webbläsare för då skulle det vara problem på andra håll på internet. 

Och när det gäller det där med uppdaterat så kan jag nu (när jag slagit igång min bärbara med vista) tala om att savvity ser likadan ut med IE 9 som med IE 11. Jag ser inte sajtlistan nertill, men förutom det så ser savvity ok ut.  Men iFokus är trasig.

IE 9 Är det ett tag sen den uppdaterades så hade det bara varit den så hade jag kunnat köpt att det gällde moderna/uppdaterade webbläsare. Men som sagt den beter sig likadant som IE 11 på båda ställena.

.

Carmarino
2017-10-13 17:22
#30

#27 Jo, jag vet att Edge och IE inte är samma webbläsare, men Edge är ju den nyare av de två, och den utvecklas så vitt jag vet fortfarande.

Därför håller inte ditt argument "Det krävs uppdaterade moderna webbläsare för att det ska fungera i fortsättningen". Särskilt som Edge fungerar ännu sämre än IE. Det går ju inte ens att logga in på iFokus och Savvity i den.

Visst kan jag använda Chrome eller Firefox, men när jag i mitt mailprogram klickar på en länk till de trådar jag bevakar, så öppnas sidan automatiskt i IE. För att det ska funka att öppna länkarna direkt måste jag förmodligen byta så att Chrome blir standardwebbläsare. Ser dock ingen anledning att göra det när alla andra sajter funkar med IE.

Håller med annia1 i att om det funkar att använda IE och Edge för att logga in på banker och myndighetssajter, som kräver hög säkerhet, så finns det ingen anledning att iFokus ska ha högre säkerhet än dem.

Om det nu inte är så att ni tycker det är för jobbigt att utveckla sajten för IE/Edge, och bara vill hålla på med Chrome och Firefox? (Enligt TS så funkade det dock inte i Firefox heller, men för andra funkar det tydligen.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
2017-10-13 17:35
#31

Den enda sajten hittills som ser konstig ut för mig är bulldogg.ifokus. Har förstås inte kollat alla sajter. Använder Chrome och tänker inte byta till Edge för den är rätt värdelös 😎


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
vallhund
2017-10-13 17:43
#32

#30 Jag hade skrivit fel o rättade sedan, det är i IE det inte fungerar så då testade jag Firefox, annars hade jag inte kunnat skriva här ö h t.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Carmarino
2017-10-13 17:58
#33

#32 Okej, då funkar det alltså i Chrome och Firefox, medan det inte funkar i IE och Edge.

Testade för övrigt Edge på min Windows phone, och där får jag bara upp en vit sida. Det händer absolut ingenting när jag försöker gå in på iFokus. Det har funkat tidigare.

Eftersom det tydligen inte går att installera några andra webbläsare på en Windows phone så är det tur att jag inte använder den till att läsa iFokus.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
2017-10-13 18:37
#34

#29, 30: #21 var inte riktad specifikt till er utan handlar om vad som gäller generellt efter säkerhetsuppdateringen. Framgick det inte då så vet ni det nu. Edge ska fungera och gör den inte det är det något vi behöver titta på, som jag skrev i #27.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Niklas
2017-10-13 18:42
#35

Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2017-10-13 18:43
#36

Så här ska man kunna rensa webbhistorik i Firefox: https://support.mozilla.org/sv/kb/ta-bort-surf-sok-nedladdningshistorik-firefox


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Spectabile
2017-10-13 19:25
#37

Firefox funkar utan att rensa historiken. Explorer rensade jag redan igår så där hjälper det inte. Nyss var jag vid den andra datorn och rensade Edge och det hjälper inte.

Herveaux
2017-10-13 19:43
#38

Jag har rensat i både IE och Firefox. IE funkar inte alls, ser ut som bifogade bilderna högst upp i tråden och i Firefox ser forumet ut som det ska, men jag har ingen skrivruta.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

annia1
2017-10-13 20:00
#39

Funkar inte med att rensa historiken. Vare sig i IE 9 eller IE 11.

Det är nåt på iFokus som inte gillar https och som gör att iFokus (och delvis savvity) gått sönder.

.

stina63
2017-10-13 21:51
#40

edge och IE fungerar inte. Jag har rätt ny dator. Det är bara här på iFokus som de imte fungerar Jag har rensat historik. Datorn uppdateras också.

mrpacecar
2017-10-13 23:34
#41

Hej, har bytt till chrome och är up and running.

Annons:
Magi-cat
2017-10-14 08:49
#42

Jag använder Chrome i vanliga fall.

Provade nu med Edge och iFokus ser verkligen konstigt ut. 🤪


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Hubert.prp
2017-10-14 09:52
#43

Jag fick Firefox, så nu fungerar både iFokus och Savvity som de ska.
Stor glädje i stallet.

Draken
2017-10-14 10:29
#44

Maken använder explorer så jag loggade in på iFokus på den webbläsaren, men där var det heller inga problem. På min (firefox) har jag aldrig haft några problem.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

vallhund
2017-10-14 12:08
#45

Ser ff lika dant ut för mig i IE.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Carmarino
2017-10-14 17:36
#46

#34 Nej, Edge fungerar inte alls. Det går inte ens att logga in. Har testat på två olika datorer; en med engelskt operativ och en med svenskt operativ. Som jag tidigare berättat så har jag även testat på en Windows-telefon, och där fick jag inte upp något alls; bara en vit sida.

Har tömt historiken i både IE och Edge, och det funkar fortfarande inte. Visst kan jag använda Google Chrome, men den har en del "egenheter" som jag inte gillar, och det verkar inte gå att ändra heller, så därför vill jag inte ha den som standardwebbläsare.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Uppkatten
2017-10-14 20:38
#47

Jag har också problem sedan ett par dygn med att det ser konstigt ut och inte fungerar. Använder Internet Explorer. Kan gå in via Chrome, men det är ett krångligare sätt, så då går jag in mer sällan på iFokus.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

GE
2017-10-14 20:46
#48

Jag använder Firefox som standard och utan något av ovanstående problem, men har IE (11) och ME i min nya dator. Har testat dem nu, och Ingen av dem fungerar på fokus. Däremot fungerar båda på alla andra sidor jag använder, inkl min bank.

De som har IE och ME, som inte vill byta webläsare, och som har uppdaterat och rensat historiken, och fortfarande inte kommer in. Vad ska de göra? Mer än att ge upp iFokus? Vad kan ni göra? Måste iFokus verkligen ha högre säkerhet än banken?

Annons:
Carmarino
2017-10-14 20:55
#49

Det har varit en tydlig skillnad i antal inlägg på iFokus idag, d.v.s. det har inte varit tillnärmelsevis lika många inlägg som det brukar. Fast det kanske är meningen att iFokus ska vara så säkert att bara ett fåtal kan vara med där? 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

GE
2017-10-14 21:04
#50

Ja, det skulle vara jättetråkigt att tappa medlemmar för det här…

vallhund
2017-10-14 21:33
#51

Ledningen lyser med sin frånvaro.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maria
2017-10-14 21:43
#52

Det är ju lördag. De är väl lediga hoppas man;-)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vallhund
2017-10-14 21:51
#53

Btw så har jag upptäckt att några av de sidorna där jag har skrivförbud blir lika konstiga i FF som i IE, t ex politik.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Sommarek
2017-10-15 00:25
#54

Explorer funkar inte alls för mig, och det är jobbdatorn, så jag kan inte uppdatera något där.   :(    Chrome och Safari funkar fint.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[VSK]
2017-10-15 10:25
#55

För det första så var det väl på tiden att iFokus börjat med https (tog bara ett par år efter det jag tagit upp denna säkerhetsrisk, men då lät det att iFokus minsann var säkert, men bra att krypa till korset ibland) och för det andra så uppdateras IE11 konstant gällande säkerhetsbuggar mm. 

https://portal.msrc.microsoft.com/en-us/security-guidance

🙂

Annons:
vallhund
2017-10-15 13:08
#56

#53 Forts, gäller även "relationer" i FF.

Hur ser det ut för er övriga med FF, kommer ni in på politik o på relationer?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Carpinus]1
2017-10-15 13:15
#57

Inga problem med Firefox här.

[EM_L]
2017-10-15 16:40
#58

Funkar inte i Internet Explorer hos mig. Funkar i Chrome.

Vad är det som har hänt ens?

[VSK]
2017-10-15 16:56
#59

#58

Antagligen nåt som gör att Javascript inte funkar som det skall. Då kan sidor se väldigt knepiga ut beroende på hur de är byggda. 

Testade gå in på en sajt som jag inte ens tillåter Javascript på och då får jag lika knepigt utseende.

Amandla
2017-10-15 18:38
#60

Om jag lyckas hitta en sida som ser konstig ut (i min dator alltså, i Chrome) och jag klickar på t.ex. "Inlägg" där så ser sidan plötsligt helt normal ut.  Än så länge har sidor bara sett konstiga ut om jag kommit dit genom en länk från annan ifokussajt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Carmarino
2017-10-15 18:42
#61

#60 iFokus brukar funka i Chrome. Det är Internet Explorer och Edge som det är problem med.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
2017-10-15 18:46
#62

#61 Jo, det har jag förstått när jag läste tråden, tänkte att kanske Niklas och grabbarna kan ha nytta av att veta hur problemet kan yttra sig. Det är ju inte helt felfritt för mig heller.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Niklas
2017-10-15 19:16
#63

Ungefär så här har jag fått det förklarat för mig. Efter övergången till kommunikationsprotokollet https har en del sidor kvar länkar till andra sidor med http i adressen i stället för https. Flera webbläsare tar hand om det och ändrar adresserna till https så att de blir säkra. Några webbläsare gör dock inte det, vilket leder till diverse konstiga beteenden, exempelvis utebliven funktionalitet. Förmodligen kommer de webbläsare som inte har den automatiska konverteringen för protokoll att införa det så småningom. Till dess går det att använda andra webbläsare. Chrome och Safari verkar till exempel fungera. Firefox för en del men inte för andra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Calcifer
2017-10-15 22:12
#64

Vissa sajter ser normala ut i Chrome, andra inte. Har aldrig www skrivet och min webbläsare är helt uppdaterad.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[VSK]
2017-10-16 10:38
#65

#64

Prova installera detta tillägg. Vill du så kan du även blockera icke krypterade sidor (http). Tillägget per default tvingar webbläsaren att se om det finns kryptering på den url du knappar in i adressfältet (eller kommer in via länkar) och väljer det krypterade alternativet om sådant finnes.

https://www.eff.org/https-everywhere

Normalt sett så finns det bara två alternativ till att inte köra kryptering på en sida och det är dels hårdvarurelaterat (då kryptering kräver betydligt mer datorkraft) och dels att reklammakarna inte funkar som det skall (om sidan som skall vara krypterad men reklamen inte varit krypterad). 

-

Än en gång. Blockerar jag Javascript så ser sidan ut som folk vittnat om. Så har det inte sett ut förut.

Niklas
2017-10-16 11:22
#66

#64: Kan du ge exempel på sajt som ser konstig ut i Chrome?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Calcifer
2017-10-16 13:58
#67

#66 Det skiftar från gång till gång, en sajt ser normal ut en gång och nästa inte. Jag har inte lagt till minnes exakt vilka sajter som det handlat om, för när jag kommit tillbaka någon timme senare så har det fungerat. Men allt från typ relationer till star wars till olika djursidor till ja… allt möjligt. Har hänt kanske 10-12 gånger.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Niklas
2017-10-16 14:06
#68

#67: Så det kanske troligare handlar om olika sidor än olika sajter?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Calcifer
2017-10-16 14:09
#69

#67 Det har iaf inte hänt förut, och alla andra biljoner ställen på internet jag besöker fungerar som vanligt, så det är enbart just vid iFokus jag haft detta "problem". Nu stör det väl inte mig som så men eftersom många säger att det inte fungerar i andra webbläsare men i chrome så tänkte jag lägga till att för mig kan det se ut så som i första screenshoten i chrome.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Niklas
2017-10-16 14:17
#70

Nej, att det beror på säkerhetsändringarna är jag rätt övertygad om men jag försöker få tag på en sajt eller sida som alltid blir fel så att vi kan titta om det är något vi kan göra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Calcifer
2017-10-16 15:35
#71

#70 Om jag ser en specifik sida igen så ska jag länka och ta screenshot. Jag har som sagt mest typ ignorerat det och tänkt att antingen är det mitt internet som strular eller så är det nåt tillfälligt bus av iFokus typ. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2017-10-16 15:39
#72

Om jag klickar på vissa av vallhunds länkar har jag märkt att problemet uppstår nästan varje gång. Men mycket mer sällan om jag själv kollar runt bland sajterna.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Niklas
2017-10-16 16:07
#73

#72: Du skriver ”vallhunds länkar”. Var hittar du dem?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Calcifer
2017-10-16 16:11
#74

#73 På värdsajten i nya trolltråden t:ex. Den till bulldogg iFokus, den blir alltid sådär som i första inlägget.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vallhund
2017-10-16 16:47
#76

#75 Båda blir konstiga i FF, samma gäller råttor, gerbilier, kvinna, relationer, hundar o blandrashundar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Carmarino
2017-10-16 16:51
#77

#75 Båda blir konstiga även i Chrome.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
2017-10-16 16:57
#78

#75

Lösningen på problemet står antagligen längst ned på sidan. Verkar som iFokus låser ute folk från sidor lite sporadiskt (däremot så går det alldeles utmärkt att surfa runt om man går in i sajten på annat sätt än länkarna). 

401 / Rättigheter saknas

AccessDeniedError

Du har inte de rättigheter som krävs för att se sidan.

Calcifer
2017-10-16 17:07
#79

#75 Nej, inte för mig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vallhund
2017-10-16 17:09
#80

Jag kan se tråden om jag går in på bulldog via menyn längst ner.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Amandla
2017-10-16 17:44
#81

Båda blir konstiga för mig, men om jag uppdaterar sidan så blir det som det ska.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
vallhund
2017-10-16 18:05
#82

Testade att uppdatera som #81 föreslog, hjälpte ingenting, tyvärr.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[VSK]
2017-10-16 18:08
#83

#82

Prova med CTRL + F5 (tömmer cachen för den aktiva sidan).

Annons:
[Carpinus]1
2017-10-17 08:59
#84

#0 Nu ser iFokus normalt ut i Edge hos mig, med undantag av att inläggsrutan saknas. I Firefox är det fortsatt okej.

Niklas
2017-10-17 10:15
#85

#84: Kan du visa med en skärmdump?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Carpinus]1
2017-10-17 10:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

#85 Så här - ingen inläggsruta.

Edit: det ser alltså ut som i oinloggat läge, trots att man är inloggad.

Magi-cat
2017-10-17 10:55
#87

Kollade på jobbdatorn som har IE. Det ser rätt så normalt ut och det går att logga in. Men det finns ingen ruta för att svara på inlägg i trådar.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
2017-10-17 12:05
#88

Det var likadant tidigare, d.v.s. att man inte får upp någon ruta för att svara på inlägg i trådar. Se #5 och #6.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
2017-10-17 12:21
#89

#88: Jag vet. Erik har gjort en del ändringar i natt och därför var det bra att veta vad som förbättrades och vad som fortfarande ser konstigt ut.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
2017-10-17 12:38
#90

Jag använder mobilversionen och då har man aldrig fått upp inlägg från iFokusbloggen men idag funkade det och den växlade då automatiskt över till "skrivbordsversionen" eller vad det kallas.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Niklas
2017-10-17 13:02
#91

#90: Såg du blogginlägg bland senaste inläggen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

vallhund
2017-10-17 13:18
#92

Sajterna verkar se normala ut nu i IE, dock ingen svarsruta o ingen sajtmeny längst ner på sidorna.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vallhund
2017-10-17 13:25
#93

Flera av de sajter som såg konstiga ut i FF fungerar nu (inte testat alla) men på kvinna får jag upp

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

annlen68
2017-10-17 15:47
#94

NIKLAS:  Vad har hänt med iFokus??   Som andra ovan beskriver så måste något fel vara på sidan då det endast är på iFokus det är problem för oss!!  

Chrome fungerar ja; men jag vill inte använda Chrome. Jag vill använda Internet Explorer och det ska jag kunna göra!

Så när blir problemet löst???

annlen68
2017-10-17 15:48
#95

Kan tillägga att jag tyvärr inte orkar läsa igenom alla inlägg i denna gigantiska tråd…sorry. Vill bara att det blir löst snart!

Maria
2017-10-17 15:50
#96

#95 Läs igenom tråden. Jag gissar att Niklas inte har tid eller ork att upprepa sina svar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

GE
2017-10-17 16:44
#97

Jag har kollat igenom de sajter som nämns i #76 + några till, och jag kommer in på samtliga med FF. Har också testat IE och ME igen. Förut fick jag upp en säkerhetsvarning, men nu kommer jag in på båda (efter att ha plockat bort www i adressen i IE). Ser helt normalt ut, men det finns ingen skrivruta i någon av dem…

Annons:
annia1
2017-10-17 18:18
#98

Vallhund bilden du har i #93 där har du adressen www.relationer.ifokus.se. Ta bort www och prova för det verkar som den där sidan kommer upp om man har www i adressen.

.

vallhund
2017-10-17 19:33
#99

#98 Då funkar det, men inte från länkarna i Heras signatur.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

annia1
2017-10-17 19:45
#100

Hera har www i alla sina länkar (utom den till support) så använder man hennes länkar i signaturen så kommer den där bilden upp.

.

vallhund
2017-10-17 20:51
#101

#100 Fast före torsdagen fungerade de ju.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

annia1
2017-10-17 21:06
#102

#101 det kom tydligen samtidigt med att de gick över från http till https. Finns en egen tråd, anslutningen är inte privat, om det som startades bara 30 min efter du startade denna, vilket var i torsdags.

.

stina63
2017-10-17 22:36
#103

Nu kommer sidan upp på datorn på IE men jag kan inte skriva något utan bara läsa Edge eller vad den heter finns ingenting alls

Tarotstollan
2017-10-18 00:47
#104

Nu är jag inne igen i alla fall!🙂 Har inte hunnit kolla allt men hoppas att det fortsätter på detta viset nu.
Tack killar för att ni löste problemet!🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Sommarek
2017-10-18 08:26
#105

Yes, nu funkar det även för min på min jobbdator med fantastiska IE. ;)  Tack!   🌺

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Carpinus]1
2017-10-18 08:34
#106

#86 Rutan är tillbaka, 👍

Niklas
2017-10-18 10:24
#107

#95: Hur ser det ut nu?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

MonicaLagerquist
2017-10-18 11:46
#108

Nu fungerar det för mig.

Stolt ägare till fem La permer

vallhund
2017-10-18 12:01
#109

Nu fungerar allt jag testat i både IE o i FF, utom länkarna i Heras signatur.

Tack o bock!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

annlen68
2017-10-18 12:12
#110

ÄNTLIGEN fungerar det igen!!! 😃🎈🎈

Carmarino
2017-10-18 14:20
#111

Nu funkar både IE och Edge hos mig också. 🙂🌺


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Nettis!
2017-10-18 16:57
#112

Äntligen så verkar det fungera igen, och man kan skriva.🌺

stina63
2017-10-18 19:06
#113

Ja nu kan jag också se och även skriva från datorn via IE,
Men inte från Edge.. där är en helt vit skärm fortfarande. Men jag kan skriva från den ena de räcker

Tusen tack för hjälpen

MonicaLagerquist
2017-10-19 15:45
#114

Jag kommer in från datorn men inte via mobilen.

Stolt ägare till fem La permer

hejkomochhjälpmig
2017-10-28 13:09
#115

#114 Samma här. På min iphone fungerar det inte alls. Blir bara en helt vit sida jag kommer till via mobilen…

stina63
2017-10-28 19:33
#116

Jag lyckades fixa med edge.
Den sidan var helt vit,
Kollade igenom såg att jag har lyckats trycka att den ska vara mobil version
Den hittade jag tog bort, Nu kommer jag in via edge också,

Upp till toppen
Annons: