Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 672 ggr
Tarotstollan
2017-10-21 19:34

Lösenordsproblem.

Det enda problemet jag har kvar nu är vid inloggning på iFokus, då måste jag fylla i mitt lösenord varenda gång. Har tryckt på "komma ihåg mig" massor av gånger men det hjälper inte. 🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[KatarinePierce]
2017-10-21 20:14
#1

Samma problem

GE
2017-10-22 10:53
#2

Det problemet har jag i IE men inte i FF

[KatarinePierce]
2017-10-22 11:07
#3

Använder Safari

vallhund
2017-10-22 12:04
#4

Jag loggar aldrig ut, vare sig i IE eller FF, behöver aldrig logga in, även om fliken varit stängd eller jag stängt av datorn.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Niklas
2017-10-23 12:13
#5

#3: Det fungerar för mig i Safari. Du loggar aldrig ut från iFokus och ändå måste du logga in varje gång du öppnar Safari?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[KatarinePierce]
2017-10-23 15:20
#6

#5 Det måste jag

Annons:
Tarotstollan
2017-10-23 19:40
#7

Jag har IE och det funkar inte.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Niklas
2017-10-24 11:53
#8

Har ni tittat om det finns någon inställning för cookies som gör att de inte sparas?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tarotstollan
2017-10-24 23:25
#9

#8. Jag vet inte något om hur sådant funkar. 
Jag hade inga problem innan uppdateringen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Niklas
2017-10-25 11:27
#10

Uppdateringen ska såvitt jag förstår inte påverka sånt. Har du provat att rensa iFokus cookies?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

annia1
2017-10-25 14:45
#11

När det gäller IE 11 så jag är inloggad, i windows 7.

Det ni kan göra är att kolla ta bort webbhistorik vad som är iklickat där.

Gå in på verktyg sen gå på ta bort webbhistorik. Är den översta rutan (spara information om favoritplatser) iklickad. Är den det så ta bort den och sen klicka på ta bort längst ner. Stäng ner webbläsaren.
Sen gör om samma procedur, men nu klickar ni i rutan igen, klickar på ta bort och sen stänger ner webbläsaren.

så översta rutan måste tydligen vara iklickad för att man ska var kvar inloggad.

Sen prova att logga in och då klickar på kom ihåg mig.  

Om ni inte ser verktyg uppe i listen så gå på kugghjulet till höger och där på säkerhet där finns ta bort webbhistoriken.

När det gäller safari så har jag en gammal version på windows. Jag är inloggad med den. Jag har ändrat olika inställningar, men är inloggad i alla fall så jag vet inte vad som finns i safari som kan påverka inloggning.

.

Tarotstollan
2017-10-25 23:33
#12

Vad är skillnad mellan historik och webbhistorik?
Min historik rensar sig själv efter 3 veckor, vilket är lite dumt då jag hade velat ha den kvar lite längre.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

annia1
2017-10-26 01:36
#13

Ärligt så vet jag inte. Tror det mest är att de bara använder olika ord på olika platser, men som sagt jag vet inte. Men ibland kan det vara bra att rensa.

Hur länge du vill behålla din historik kan du själv ställa in. Har dock inte kollat hur många dar man kan spara. 

Nu sitter jag vid fel dator, men bör finnas på samma ställe i IE 11.
Gå in på verktyg sen på internetalternativ, där på fliken allmänt. Där finns webbhistorik, klicka på inställningar där då ska du få fram så du kan ställa in hur många dagar du vill det ska gå innan det rensas. 
Under kugghjulet finns också rubriken internetalternativ. 

En sak dock. Spar man alltför mycket/länge så kan datorn med tiden bli seg för det tar utrymme.

Det jag själv har att det ska ta bort är förutom den översta då. Temporära internetfiler, cockies, historik och hämtningshistorik. Det brukar räcka med de 5.

.

Annons:
Upp till toppen
Annons: