Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 787 ggr
Draken
11/30/17, 8:19 AM

Trådar som försvinner

Vi har haft problem med att vissa trådar har försvunnit från sajten (Akvariefisk)  Vi har kollat låsta trådar, eftersom vi har rensat lite bland kategorierna, men trådarna finns ingenstans.

Är detta en bugg sedan uppdateringen, har aldrig varit med om det tidigare. ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Niklas
11/30/17, 12:00 PM
#1

Ni har rätt många borttagna trådar. Här ni letat där?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

annia1
11/30/17, 1:36 PM
#2

Rovfisk när ni letat vart har ni tittat. Har ni bara tittat bland kategorierna som ni ser när ni tittar till vänster ute på sajten och tittat på dom som har hänglås där. Om det är enda stället ni tittat så titta under admin - diskussionsgrupper (eller artikelgruppen om det skulle vara artiklar) och titta till höger på kategorierna där och se vad ni satt dom under. Är det bara för Medarbetare eller är det gruppen ej synlig (eller nåt i den stilen.) Står det gruppen ej synlig så ser ni bara kategorins namn under admin, men inte ute på sajten så i  så fall får ni ändra. (kom ihåg att spara ändringen)

Om kategorierna inte ens syns under admin så är det ju nåt fel.

Annars ett förslag när medlemmar frågar efter trådar som dom får upp 401 rättighet saknas så be dom att dom klistrar in adressen till den aktuella tråden för ni som ansvariga får ju upp tråden om den finns kvar på sajten.

.

Draken
12/2/17, 9:20 AM
#3

#1 Vi har även kollat bland borttagna trådar, jag och en av medarbetarna har roddat i detta ett tag. Men vi har inte hittat någonstans.
Två gånger har  jag  fått  PM där medlemmar inte har hittat igen trådarna. Det är två olika medlemmar och två olika kategorier. Men det var ungefär 1 månad mellan gångerna också. Var därför jag blev lite fundersam.

#2 Vi har letat under både låsta kategorier och under admin-diskutionsgrupper. Medlemmarna har inte kunnat ge mig direktlänken till tråden, eftersom den inte fanns, men jag har sökt med exakt namn på tråden, och hittar iaf inte igen dem.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

annia1
12/2/17, 3:15 PM
#4

Medlemmarna ska hitta sina inlägg under kategorin mina inlägg som finns i kolumnen till vänster. När dom klickar på den så får dom upp tråden, men dom ser ju inte innehållet utan det står ju 401 rättighet saknas. Då finns hela adressen uppe i adressfältet.

När det gäller sökning. Man tror att man vet vad tråden heter exakt, men många gånger så kommer man inte ihåg exakt utan det kan vara att man glömt ett ord eller slängt om ord eller har ett helt annat ord än det man kommer ihåg. Så exakt sökning ger inte alltid träff. Utan man kan få söka på enstaka ord. Har själv varit med om det.

Sen är det så att google inte indexar allt. Också nåt jag varit med om när jag sökt efter egna trådar. Att när jag sökt så har jag sett trådens rubrik i den där lilla texten som står i träffen och då sökt på exakt rubrik, men den har inte kommit som träff på google. 

Om du vill så kan du skicka namnet på trådar och vilken medlem som skrivit det i pm och skriv också några ord vad tråden handlar om (om du kommer ihåg det) till mig så ska jag söka och se om jag hittar nån av trådarna. Eller om du vill kan du skriva det här i tråden.

.

Draken
12/3/17, 9:32 AM
#5

Ska be medlemmarna kolla under mina inlägg och seom de kan få fram länken.

Tack för svar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: