Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1278 ggr
Pyttelite
2018-01-04 18:00

Behöver hjälp med jusering av sajtnamn, header mm

Jag vet inte om det är jag som gör fel eller om det är ett fel på min sajt.

Headern på min sajt innehåller inte sajtnamnet och jag hittar ingenstans där jag kan ändra det eller byta till en mer passande bild.

Sajten finns heller inte med i registret över intressesajter trots att den är ganska gammal.

Jag har testat under samtliga rubriker för admin men hittar ändå inte hur jag kan fixa namn och bild.

Är det någon som kan komma med ett bra tips vore jag jätteglad.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Aleya
2018-01-04 18:05
#1

Det är grabbarna som fixar headern. Så tala med dom

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Pyttelite
2018-01-04 18:08
#2

Ok! Tackar då behöver jag inte leta ihjäl mig längre! Hur är det med bilden kan jag byta den själv?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Aleya
2018-01-04 18:11
#3

#2 det är det jag menar med headern. Det måste grabbarna fixa. Inget du kan fixa.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Magi-cat
2018-01-04 18:12
#4

Här finns nog en del bra tips:

https://succesajter.fria.ifokus.se/

Du kan inte byta bilden/headern själv.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Pyttelite
2018-01-04 18:18
#5

Tack! Under sajtinställningar har jag bara möjlighet att byta färg inget annat. I länktipset jag fick ska man också kunna byta namn, märkligt.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Magi-cat
2018-01-04 18:23
#6

#5 Du kan inte byta namn på din ifokus-sajt utan måste kontakta Niklas.

Har du en sajt på Fria.ifokus vet jag inte hur det är.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Pyttelite
2018-01-04 18:35
#7

Jag vill inte byta namn bara att det ska stå det namn på headern som sajten heter. Nu är det helt fel namn och jag vill lägga till egen bild.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Aleya
2018-01-04 18:49
#8

#7 som skrivet innan så kan du inte göra nått av detta. Kontakta Niklas.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Pyttelite
2018-01-04 19:01
#9

Har gjort det men får inget svar och det är väl inte han som bestämmer bilden - den ska man väl kunna byta när som?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Herveaux
2018-01-04 19:05
#10

#9 Niklas har nog gått hem för dagen, du får säkert svar imorgon. 

Näe, han bestämmer inte över bilden såklart, men vi som driver sajten kan inte byta den själv. Vet inte varför, men så funkar det. Just nu iaf. 😛

Att sajten inte finns med i listan över sajter kan vara för att den ligger på fria iFokus (har den "fria" i adressen?) eller att det är en sajt som har blivit lite bortglömd och inaktiv och därför plockats ur nätverket.
Även där kan Niklas hjälpa till om det är en lanserad sajt vill säga.
Om den ligger på fria iFokus måste den först godkännas för lansering.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Aleya
2018-01-04 19:10
#11

#9 då får du väl vänta. Ibland måste man ha tålamod. Jag förstår som inte varför du stressar. Han svarar då han har tid. Du kan ju göra annat på sidan som artiklar och dylikt i väntan på detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

annia1
2018-01-04 19:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Pyttelite vad står det uppe i adressfältet på din sajt.  Lägger med en bild som visar vart du ska titta.

Står det namn.ifokus.se (som på bilden) eller står det namn.fria.ifokus.se

Står det det första iFokus.se då kan inte du ändra på bild/header eller sajtnamnet utan det måste då niklas göra.

Står det fria.ifokus.se så ändrar du sajtnamn och bild/header under admin-sajtinställningar.

Intrycket jag får är att det är äldre sajt som kan varit aktiv förut och att det ev står development iFokus på headern/bilden. Och det är niklas som ändrar på det i samband med att han lägger in en bild/header.

Nej en sajt som ligger ute (nertill) får man inte byta bild på hur som helst. Sajter som ligger ute bland de andra ska hålla viss standard så namn och bild får inte värden bestämma själv över, det kommer värden överens med niklas om. Man kan bara bestämma och ändra själv så länge sajten ligger på fria.ifokus.se

.

Pyttelite
2018-01-04 19:23
#13

Det är inte en traditionell namn.ifokus sajt det gäller och naturligtvis måste sajtvärden få första tjing på bilderna då den är ansvarig för innehållet sedan att det skulle behövas en yttre granskning är en annan sak.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Pyttelite
2018-01-04 19:26
#14

#11 Tack för tipset men jag skrev detta inlägg för att inte störa i onödan eftersom det kunde bero på att jag missat det.

Den typen av kommentarer behöver jag inte och ska inte vända mig till den här supportsajten någon mer gång.

Ber dig, Niklas och er andra om ursäkt för att jag hade mage om att ställa en nybörjarfråga,


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Aleya
2018-01-04 19:40
#15

#14 fast flera har förklarat samma sak flera gånger, att du inte kan byta själv och är det en sajt som uttagen ur nätverket så står det development och en mysko bild. Om det är en vanlig sida på iFokus. Men jag förstår ändå inte stressen du verkar ha. Det var det jag mer syftade på. Du behöver inte bli sur för det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

annia1
2018-01-04 19:49
#16

Pyttelite står det iFokus.se i namnet så är det niklas som måste byta. Står det fria.ifokus.se så kan du själv ändra som jag sa.

Du skriver att det inte är en traditionell iFokus sajt. Är det en så kallad föreningssajt (privat sajt) som har adressen iFokus.se men som inte är tänkt att läggas ut bland de andra nertill så då har värden större frihet när det gäller bilden. Men den får ändå inte se ut hur som helst. 

Ska sajten läggas ut så väljer värden bild, men iFokus ska godkänna den, om dom inte godkänner den så får värden välja en annan bild.

.

Upp till toppen
Annons: