Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 764 ggr
Aleya
2018-01-04 21:24

Är det en bugg?

Satt och surfade på forumet och ser att det finns en ny användare som heter samma som en användare som har [] runt sitt namn. Hur kan detta vara möjligt? Det är exakt samma stavning på båda namnen. Är detta en bugg eller har jag missuppfattat nått?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
annia1
2018-01-04 21:37
#1

Lite osäker på det du skriver. Hade den du såg [] runt namnet. 

Annars är det så att när du har avslutat ett nick (så du får [] runt nicket) så kan vem som helst starta ett nick med exakt samma stavning för när man avslutar sitt nick så frigörs namnet så det går att använda igen.

Så avslutar du ditt nick så kan nån annan skaffa ett med exakt den stavning, men vara en helt annan person.

.

Aleya
2018-01-04 21:40
#2

#1 Japp den första med det namnet hade [] dvs att personen hade avslutat sitt konto. Den nya hade inte det. Okej. Jag hade fått för mig att man inte kunde använda ett avslutat namn. Men då hade jag fel. Tack för svar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

annia1
2018-01-04 21:55
#3

Både rätt och fel. Är det [] runt nicket så har medlemmen själv avslutat nicket och då går det att återanvända.

Om det däremot är iFokus som av en eller annan anledning avslutat medlemskapet så går det inte att regga på nytt, men då å andra sidan så finns det inga [] runt.

.

Upp till toppen
Annons: