Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 694 ggr
Carmarino
2018-02-10 18:27

Rörlig reklam slöar ner sidorna

Den senaste tiden har det blivit väldigt många annonser som är rörliga, d.v.s. filmer eller animationer. Dessa slöar ner sidorna något otroligt; särskilt när i princip samtliga annonserna på sidan är rörliga. Då går det inte att varken scrolla på sidan, skriva något eller klicka sig vidare till en annan sida, för annonserna låser hela iFokus.

Kan man inte ställa in så att det bara får vara t.ex. en rörlig annons på en sida åt gången? Eller ännu hellre - kan man inte skippa rörlig reklam helt och hållet? Den är väldigt störande.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Maria
2018-02-11 08:11
#1

Man kan köpa reklamfritt iFokus😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2018-02-11 11:17
#2

#1 Ja, men iFokus ska ju leva också.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2018-02-11 11:24
#3

#2 Man betalar ju till iFokus.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2018-02-11 12:07
#4

#3 Tror iFokus får in mer från reklamen än de får in från dem som betalar för reklamfritt. Dessutom verkar det som reklamfritt inte alltid fungerar, och då är det inte mycket vits med att betala för det.

Nu var det dock inte det som var ämnet för det här inlägget, utan om det går att stoppa alltför mycket rörlig reklam. Så låt oss återgå till det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2018-02-11 12:13
#5

För mig har det alltid funkat med att betala.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Olämpligannons
2018-02-11 15:32
#6

En liten kommentar från en person som arbetat med internetreklam länge (20+ år).

Annonsörerna försöker alltid få besökarnas uppmärksamhet, ibland genom rörliga annonser och ibland enbart genom fina starkare färger i annonsen.

Ifall du dock får en annons som segar ner eller låser webbläsaren helt och hållet så posta gärna här i forumet med en skärmdump på annonsen och gärna klicklänk, dvs dit man leds när man klickar på annonsen, tex genom att på PC högerklicka på annonsen och "kopiera genväg" så blir det lättare för de som driver iFokus och deras annonspartners att identifiera och plocka bort en annons om det är felaktigt gjord så den stoppar sidladdning.

Annons:
Carmarino
2018-02-11 15:46
#7

Ska se om jag kan göra det nästa gång. Problemet är bara att det oftast inte går att göra något när det är för mycket rörliga annonser, för de låser sidan. Det är dessutom rätt många annonser som är rörliga numera, men den som var värst igår var reklamen för vinter-OS.

Jo, jag vet att annonsörerna försöker fånga besökarnas uppmärksamhet. Vad de då inte tänker på är att många nog reagerar som jag; när det är en blinkande, hoppande och allmänt "rörig" annons så försöker jag undvika den så mycket det går. Brukar ladda om sidan och hoppas på att den försvinner då, och det är nog knappast den reaktionen annonsörerna är ute efter.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[[eskils_]]
2018-02-12 13:11
#8

Håller med Carmarino m fl om att den rörliga reklamen är störande! Både irriterande att ha den i blickfånget och irriterande att den låser datorn.

Jag brukar ha en pappersremsa av samma bredd som reklamfältet och hänga den över datorns kant när det blir för jobbigt, så jag slipper se eländet.

Tror annonsörerna skulle tjäna på att göra stillastående annonser i inbjudande färger istället. Eventuellt kan de ju göras rörliga om man klickar på dem.

Upp till toppen
Annons: