Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1215 ggr
annia1
3/13/18, 9:48 PM

Högra kolumnen hamnar fel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I tråden (X) Skriva av mig #12 inne på tonåringar så hamnar kolumnen till höger längst ner under sajtlistan.

Har provat med 8 olika webbläsare. Inloggad och utloggad. Med reklam och utan och det är lika oavsett. Ser inte nåt fel i tråden, men nånstans bör det finnas koder som är fel.

I inlägg 54 så finns tecknet för mindre än. Jag vet att om det läggs in med mobil (mobilversionen) så tar det bort texten efter det tecknet. Men detta fel som jag får nu har jag inte sett att det gett upphov till.

Och det här är enda tråden jag sett som får detta.

Har kollat på några medlemmar som har signatur om signaturen ev skulle vara orsaken, men andra trådar de skrivit i är ok.

.

Annons:
Pyttelite
3/13/18, 10:03 PM
#1

Vet inte om det är ngn tröst men jag ser samma fel som du så det har inte med din dator eller webbläsare att göra.

I bland har jag märkt om man använder telefonen så får man fram html-koden. Man kan av misstag "manipulera den" troligen är det, det som har hänt.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


vendelay
3/13/18, 10:36 PM
#2

Samma händer för mig med just den tråden.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

2Sirius
3/13/18, 11:58 PM
#3

En 3:e bekräftelse, samma för mig. Har aldrig upplevt detta tidigare under de dryga året jag varit här. Har en Android Läsplatta….

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/14/18, 10:30 AM
#4

Får samma på min dator, både med Google Chrome och Internet Explorer.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
3/14/18, 12:06 PM
#5

Det är inte #54. Jag provade att ta bort < och det gjorde ingen skillnad.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

annia1
3/14/18, 2:50 PM
#6

Niklas jag trodde inte att det var det, men det är det enda jag ser som jag vet ibland kan ge upphov till fel.

Jag vet att det för X antal år sen kunde bli så att högra kolumnen hamna fel om nån klistrat in text och fått med sig felaktiga koder. Men då hamna högra kolumnen inne i själva tråden i det specifika inlägget. Och då kunde man få det rätt genom att ta bort det inlägget eller radera texten i det, där högra kolumnen låg.  

Det här är första gången jag ser nåt sånt här och jag kan som sagt inte se/hitta nåt fel. 

Jag kommer inte ihåg om jag läst den tråden förut. Om jag gjort det så var den sannolikt ok och då borde nåt av de fyra sista (från 62) vara upphovet.

.

Annons:
Niklas
3/14/18, 4:29 PM
#7

Jag har tittat i alla de sista inläggen och hittar ingen konstig kod.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

annia1
3/14/18, 6:37 PM
#8

Nej, är nog jag som kommer ihåg fel. Att jag inte läst tråden förut. Eller i alla fall inte reagerat förut.

Varit inne och kollat med inspektera och det verkar som felet kan ligga så långt upp som inlägg 19.

För när jag inspekterar tråden så ser inlägg 19 ut att vara sista inlägg i tråden. Klickar jag på plusset vid det inlägget så kommer resten av inläggen fram. 

Så det verkar som om att tråden börjar om efter 19 fast numreringen är ju korrekt.

Och normalt sett efter varje inlägg så finns det ju en liten grå rand som markerar vart inlägget tar slut. Men mellan 19 och 20 saknas randen. Så nånting i 19 eller mellan 19 och 20 som ställer till det.

Men jag får inte fram vad som är orsaken.

Har kollat i andra långa trådar och där ser man alla inlägg som man ska.

.

Pyttelite
3/14/18, 8:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Du är nog något på spåret - tittar man på html-koden finns det precis som du säger en lustighet mellan inlägg 19 och inlägg 20.

Som jag skrev tidigare kommer man åt html-koden ibland när man svarar via telefonen och kan då ställa till det.

efter </3 så kommer en textrad som inte visas i inlägget … säkert därför det blivit snett.

Prova med att ta bort inlägg 19 och/eller 20.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Niklas
3/14/18, 9:22 PM
#10

Det stämmer. Där låg felet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

annia1
3/14/18, 9:28 PM
#11

Ja, nu är tråden ok.

Men bara ett tecken "mindre än" brukar inte åstadkomma detta problem då det är rätt många som skriver det från sina mobiler. Utan det var nog i det här fallet att det fanns två tecken. Ett på var sida om texten. 

Ett "mindre än" brukar bara ta bort texten som kommer efter det. Som tex inlägg 174 inne i en tråd på gravid. Sen samma sak i 183.

.

Pyttelite
3/14/18, 9:31 PM
#12

Härligt!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Pyttelite
3/14/18, 9:41 PM
#13

Om du använder mindre än och snedstreck får du oanade effekter. Det är del av ett html- uttryck.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Upp till toppen
Annons: