Annons:
Etikettövrigt
Läst 2038 ggr
Patrikperssonoslo
2018-04-04 23:18

Personliga åsikter styr forum

Hej

När ett forum blir litet så riskerar personliga åsikter att ta över forumet. 

Detta med att vara en sajt-värd för ett forum borde ju vara en önskan om allmän debatt. För allmän debatt är större än våra egna åsikter. 

Men på många sajter på (I Fokus) så styr sajt-värden disksussionen genom att sajt-värden vill få fram sin egen åsikt i debatten. 

Sådant kan inte vara bra för forumet eftersom det skrämmer folk från att debattera. Sajt- värden får fram sin åsikt men forumet blir litet eftersom folk tycker att diskussionen blir ensidig.

Eller har jag fel?

Annons:
vallhund
2018-04-04 23:26
#1

Vilka forum avser du?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Patrikperssonoslo
2018-04-04 23:38
#2

Några där jag själv har studerat ämnet på universitetet som psykolog. 

För exempel i min debatt innan jag blir 100 så använder jag mig av helt vanlig psykologi vilken beskrivs i dem flesta böckerna inom psykologi.

Förvisso så känner man sig träffad helst som tjej! För kulturellt så vill tjejer vara kärlek osv. Men i verkligheten så ser inte världen ut sådan.

För hade vi haft den kärleken i vår värld som tjejerna önskar att vi har så hade världen varit bättre  🙂

/ enskilda forum diskuteras inte här. Kontakta sajtvärd mvh admin

Odd
2018-04-04 23:45
#3

Personliga åsikter styr världen

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

m2studio
2018-04-05 09:41
#4

Patrikperssonoslo, det kan stämma det du säger men det finns liksom andra grej också. 

Det finns tre till fem personer som antingen känner varan eller har sympati med varan och kickar på anmälan om det du skriver är bättre än dem eller det som du säger, inte dem gillar tycker jag. När dem klickar på anmäl då tråden försvinner tills värden hinner och läsa tråden och agera. 

Det finns käringar som inte gillar vissa ord och om sådana ord finnas i din tråd då är det kört tycker jag. 

Tyvärr stor del av dem tänker ensidig och är här för att spendera sina tider på något sett och t.o.m. ser man ofta att personen ville bara visa sig eller säga att "jag finns också" eller att "jag har bra" eller båda.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

vallhund
2018-04-05 09:42
#5

#2 Du är inte ensam psykolog på forumet. Dina åsikter om kvinnligt o manligt dog ut på 1800 talet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Patrikperssonoslo
2018-04-05 20:19
#6

Jo, jag kan tänka mig det!

Men dem flesta psykologerna ägnar sig åt förfalskningar av politiska skäl!

javascript:nicTemp(https://www.aftenposten.no/osloby/i/ekwMy/Anmeldelse-The-Swedish-Theory-of-Love-svikter-i-kildegrunnlaget);

Många kvinnor vill se den utvecklingen vi har i Sverige som något positivt av politiska skäl på grund av frigörelsen. Men bakom kulisserna så existerar inte den glamorösa självständigheten som dem vill påstå.

Vi ser inte något sådant här 200 meter under Karl Johan!

Det vi ser är Henrik och Mikael!

Det är så att säga mer politiskt med åsikterna än att det är relation! För i verkligheten så ser vi att vårt land är det ensammaste och ser vi till världen så ser vi inte sådan frihet som några små politiska partier påstår.

Alltså blev jag redigerad av politiska skäl precis som i vilken politisk diktatur som helst. 

Kina och Nordkora har inga direkta forum och det av skälet att man inte får diskutera på forum. Alltså, diskussionen blir liten i stora länder som i Kina eftersom man inte får diskutera 🙂

Annons:
annia1
2018-04-05 21:04
#7

Patrikperssonoslo Jag har sett flera av dina trådar. Och jag kan inte se att sajtansvariga vill få fram sin egen åsikt eftersom det är andra medlemmar som sagt emot dig.  

Eftersom du säger på en annan sajt att du blivit väl mottagen där så kan du ju starta motsvarande trådar på den sajten, då kanske det blir så att du får medhåll. Eller är det så att du inte vill diskutera ett ämne utan bara predika då är det bättre att starta en blogg.

Den här sajten är inte till för att kritisera enskilda sajter, det tar man med ansvariga på just den specifika sajten eftersom det är värden som bestämmer över sin sajt. Den här sajten är till för att ta upp fel/problem som man råkat på på iFokus. Eller om man frågor om de olika funktionerna som finns på iFokus.

Den här sajten är inte heller till för att ta upp åsikter i olika ämnen, det hittar man en sajt för. Så inlägg 6 är helt utanför den här sajtens ämne.

.

annia1
2018-04-05 21:04
#8

m2studio om inlägg röstas bort så får sajtansvariga kontrollera dom. Och om sajtansvariga anser att de blivit felaktigt bortröstade så är det upp till sajtansvariga att återpublicera det. För det är helt och hållet upp till sajtansvariga om dom lägger tillbaka inlägg som är bortröstade. Och ja, ansvariga kan återpublicera sånt som röstats bort.

.

Patrikperssonoslo
2018-04-05 22:05
#9

Jo jag förstår er åsikt!

Men med den åsikten så får vi bara en åsikt var och det blir inte en debatt.

För ni kan själva se filmen:

javascript:nicTemp(https://www.aftenposten.no/osloby/i/ekwMy/Anmeldelse-The-Swedish-Theory-of-Love-svikter-i-kildegrunnlaget);

För Norge liknar Sverige och har samma problem.  Därför är debatten stor i Norge om detta eftersom ensamheten är stor i våra länder Sverige - Norge.

Det som finns i bakgrunden av detta ämne som jag skriver om är pedofilnätverk och övergrepp av kvinnor. Därför är diskussionen viktig.

För dem som påstår sig vara för kvinnor är egentligen mot kvinnor och tvärtom. Detta för att kvinnor inte klarar av kulturen. Man lurar lätt tjejer till att tro på den som inte har dem bra ambitionerna.

Så hade jag för exempel svurit och varit oartig på forumet så hade jag förstått att mitt ämne stoppades men i detta fall så är många andra oartiga och ljuger men då stoppas mitt ämne. Finns ingen logik i detta.

Eller vad tycker ni?

annia1
2018-04-05 22:22
#10

#9 Som jag sa så är den där sortens inlägg utanför denna sajts ämne. Så nej du kommer inte få några svar (hoppas ingen annan svarar på dom heller) utan jag kommer anmäla dina inlägg eftersom du inte kan respektera vad som ska tas upp på den här sajten.

Jag brukar inte anmäla inlägg här på support, men du respekterar inte vad den här sajten handlar om. Jag hoppas att även andra anmäler inlägg 6 och inlägg 9. Och om det dyker upp andra av samma slag.

Och jag upprepar vad den här sajten är till för. Om man får tekniska problem här på iFokus så tas dom upp här. Om man funderar över funktionerna på iFokus så tas dom upp här.

Andra ämnen letar man upp en sajt som passar för ämnet.

.

vallhund
2018-04-05 22:24
#11

Prova att läsa sajtbeskrivningen innan du postar trådar.

Testa att posta dina nendertalsåsikter om manligt/kvinnligt på https://feminism.ifokus.se

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Farwuq
2018-04-06 07:46
#12

Sajten Psykologi styrs med hänsyn till vilket känsligt ämne det nu är.
Man får "tassa" försiktigt med lite udda åsiktsutbrott; och man ska vara riktigt försiktig med copyright.

Alla som visar respekt för andra individer är välkomna inne Psykologi.
Börjar man med att hacka och förstöra trådar med trams, så stryks dessa inlägg; eller så åker man helt enkelt ut.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Niklas
2018-04-06 19:08
#13

Jag har lagt tillbaka två kommentarer i den här diskussionen efter att de röstades bort. Jag ser inte att de bryter mot skrivreglerna även om jag inte riktigt förstår vad skribenten vill med dem eller vad de har med iFokus funktionalitet att göra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Grodan
2018-04-19 16:59
#14

#0 Jag håller med. Vissa sajter är som en slags offentlig blogg där folk får vara aktiva men det handlar endast om sajtvärden… 😛 

Själv tycker jag det är mkt pinsamt när min egen sajt blir lite sådan i någon tråd och jag ser till att den tråden glöms bort fort…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Farwuq
2018-04-19 19:12
#15

Det är självklart att det ligger personliga åsikter bakom hur inlägg bedömes, vi som håller i trådarna, är människor vi med.
Sen kan jag lägga till för dem som hamnat i någon form av villfarelse, att jag själv studerade psykologi på 70-talet och medarbetarna inne på psykologi det är folk som har gedigna erfarenheter från vården.

Vi bedömer vad som anses lämpligt eller inte - d.v.s. personliga åsikter styr sajten; precis som på alla andra sajter här inne på iFokus.
Strama tyglar gäller inne på psykologi, det är ett allvarligt ämne och det ska inte »flummas« bort.

Jag och mina Medarbetare är inte rädda för att ta till »yxan«.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Dharma]1
2018-04-24 17:53
#16

Är det inte lite så här överallt tänker jag ?

Forum över lag drivs i egna intressen och personliga åsikter styrs av dom ansvariga  ?

Går jag in på ett forum som har regler som gäller då får jag finna mig i att bli raderad om jag inte följer forumets regler.

Svårare än så behöver det inte vara och har man synpunkter så kan man med internet idag starta allt möjligt som behagar sig själv 🙂

Upp till toppen
Annons: