Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 789 ggr
Carmarino
6/6/18, 11:26 AM

Historik mångdubblas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet att det är en konstig rubrik men jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det. Idag började plötsligt iFokus generera en mängd rader med samma text när jag håller nere piltangenten uppe till vänster, för att se historiken på sidor jag nyss besökt.

Brukar använda det lite då och då för att gå tillbaka till ett inlägg som jag bläddrat förbi lite för snabbt. Använder det även för att gå tillbaka till föregående inlägg, om jag råkar se ett Guldmynt precis när jag tryckt på nästa inlägg. Det fungerar inte längre, eftersom det skapas en mängd rader från samma inlägg.

Det minsta antalet jag sett är tre stycken, och då har jag bara klickat på inlägget, men inte läst det utan öppnat nästa direkt. Om jag valt att gå till första olästa kommentar brukar det bli fem stycken, och om jag själv har kommenterat i inlägget blir det tydligen nio stycken.

Har testat med Chrome, Edge och Internet Explorer, och det är bara i Chrome det gör så. Funktionen med historik genom att hålla nere piltangenterna verkar inte finnas i Edge, men trycker man på bakåtpilen kommer man till föregående inlägg, vilket man inte gör i Chrome.

Väljer jag däremot "Visa fullständig historik" öppnas denna i en separat flik och då blir inte raderna mångdubblade.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
6/6/18, 11:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så här blev det efter att jag hade redigerat ovanstående inlägg.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
6/6/18, 11:57 AM
#2

För mig gjorde den inte det, fördubblades alltså. Jag har Chrome.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
6/6/18, 12:03 PM
#3

Då kanske det är någon inställning i Chrome. Kan dock inte minnas att jag ändrat något där sedan igår. 🤔


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
6/6/18, 12:19 PM
#4

Glömde skriva att det bara är här på iFokus det är så. På alla andra sajter får jag bara en rad per besökt sida.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
6/6/18, 2:43 PM
#5

Det verkar ha varit något tillfälligt, för nu mångdubblas inte historiken längre. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
6/6/18, 2:53 PM
#6

Vad bra ! 🤗


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: