Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 2059 ggr
Carmarino
6/9/18, 6:39 PM

Bevakning på sajter och diskussioner fungerar inte

Idag upptäckte jag att jag inte längre får några mail när det kommer ett nytt inlägg i en diskussion eller på en sajt som jag har bevakning på. Det funkade igår.

Har kollat så att rutan för "Jag tillåter att iFokus skickar mig epost" fortfarande är förbockad. Även rutan för "Skicka sajtbevakningar omgående" är förbockad.

Bevakningen fungerar däremot på Savvity, för jag fick ett mail om nya inlägg där i förmiddags.

Är det någon annan som har samma fel, eller är det bara jag? (Mailen funkar, för jag får andra mail.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
annia1
6/10/18, 12:06 AM
#1

Du är inte ensam.
Fick sista vid 10 tiden igår fredag. Gäller både nystartade trådar och på kommentarer.

.

Draken
6/10/18, 10:00 AM
#2

Samma här.Får inga mail på mina bevakade diskutioner eller siter :(

Igår morse fungerade det som vanligt, men sen när jag kollade igen efter nån timme, så kom det massa andra mail men inte från iFokus. Och det hade kommit både nya kommentarer och nya diskutioner.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Carmarino
6/10/18, 1:45 PM
#3

Skönt att veta att det inte är min dator det är fel på. Då får vi hoppas att det kommer någon lösning på problemet snart.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
6/11/18, 6:27 AM
#4

Jo, hoppas de ordnar det snart. Har väldigt mycket bevakningar och en del siter som jag följer. Blir betydligt enklare med  bevakningen :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Carmarino
6/11/18, 8:26 AM
#5

Brukar sätta bevakning på de sajter jag inte kollar så ofta och enskilda diskussioner på sajter jag kanske bara besökt någon enstaka gång. Så det är irriterande att bevakningen inte funkar längre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
6/11/18, 1:03 PM
#6

Samma här.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Carmarino
6/11/18, 1:05 PM
#7

Det är väl bara att vänta på att någon av iFokus-killarna ser det här och att de förhoppningsvis har ett svar på varför bevakningen slutat, och när den kommer att åtgärdas igen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Rhonda]
6/11/18, 2:49 PM
#8

Likadant här sedan igår - 10 juni.

Killarna känner till det.

annia1
6/11/18, 4:38 PM
#9

Verkar som de fått igång dom igen. För jag har fått mail. Även dom som saknats från de senaste dagarna.

.

Carmarino
6/11/18, 5:57 PM
#10

Ja, det låg 128 mail i min iFokus-mapp. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
6/11/18, 7:57 PM
#11

160 mail här ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Carmarino
6/12/18, 11:11 AM
#12

Du vinner! 🏆😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
6/12/18, 12:49 PM
#13

😂 😟

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
peoy
6/17/18, 9:44 AM
#14

Tvärtom för mig.. kollade just "mina bevakade.." under inställningar.. Där står det att jag inte bevakar några av forumen.. Fick senast imorse ett mail med trådarna i mina "bevakade" forum.

Till fel mailadress dessutom, när jag loggade in och kollade så hade jag en GMail-adress inlagd, men den gick till en annan, och jag har nu ändrat till en annan för att jag ev. är på väg att byta internetleverantör och förlora den adress jag haft i 20 år..

annia1
6/17/18, 4:39 PM
#15

peoy jag förstår nog inte riktigt det du skriver.

Du skriver till fel mailadress. Sen skriver du att den gick till en annan. Har du nåt mer konto här på iFokus

Du skriver nu att du nu har bytt mailadress på ditt konto. Så det du kan göra är att istället för att logga in klicka på glömt lösenord och sen skriver in den adress du fick mailet till.
Om du får mail så visar det att den adressen ligger på ytterligare konto. Och då är det i så fall på det kontot det ligger sajter för bevakning.

.

peoy
6/19/18, 10:14 AM
#16

hade tydligen ett gammalt helt bortglömt och oanvänt konto, så det raderas så borde problemet vara löst..

annia1
6/19/18, 1:39 PM
#17

Ja, då borde det vara löst.

.

Draken
7/9/18, 11:50 AM
#18

Problem med mailbevakningen igen. Åtminstone för mig :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

annia1
7/9/18, 1:47 PM
#19

Jag har inga problem nu. 

Rovfisk vilket sorts mail är det som strular. På nya trådar eller på kommentarer eller är det det samlade mailet som bara kommer en gång per dag (på morgonen) Hur länge har du haft problem.

Tar du hem mailen till din dator/mobil eller loggar du in på webben och kollar mailen.

Om du normalt sett tar hem mailen så logga in på din leverantörs hemsida och kolla mailen där. För ibland så hamnar mail från iFokus i skräpkorgen där. Det händer mig då och då.

.

Carmarino
7/9/18, 1:50 PM
#20

Det funkar för mig. Har fått flera mail redan idag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Draken
7/9/18, 2:41 PM
#21

Det fungerar inte med några mail alls från iFokus. Alla andra mail kommer fram till min dator. Har varit bortrest sedan i Torsdags, så jag upptäckte inte detta förn imorse när jag skulle kolla mailen. Hade fått mail från andra forum och även facebook, men ingenting från iFokus.

#19 Allt från iFokus, trådbevakningar, nya diskutioner och nya inlägg strular :(  Mailen kommer automatiskt till min dator när jag klickar in på mailen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Carmarino
7/9/18, 2:45 PM
#22

#21 Kan det ha hänt något med dina inställningar för e-post (under Inställningar -> Kontoinställningar -> E-post)?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
7/9/18, 2:46 PM
#23

Ska kolla där. Fast jag förstår inte vad som skall ha hänt isf. Datorn har varit avstängd och helt oåtkomlig när jag åkte, och innan jag åkte iväg så fyngerade det som det skulle.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Carmarino
7/9/18, 2:50 PM
#24

#23 Mysko. 🤔


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
7/9/18, 2:50 PM
#25

Har kollat inställningarna å min profil, och det är rätt och riktigt. Har även kollat mailen, och ser inte att det är något problem där heller….vet inte vad man kan kolla upp vidare vad det kan vara för fel :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/9/18, 3:01 PM
#26

Siusta mailet jag fick från iFokus var den 6, alltså i fredags. Dagen efter att jag åkte till Norge.

Hade inte tillgång till min dator och mail där, så jag har inte kollat sedan dess, imorse kollade jag första gången efter resan, och då hade jag fått mail tom 22.06 på Fredag.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Carmarino
7/9/18, 3:05 PM
#27

Väldigt konstigt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
annia1
7/9/18, 6:47 PM
#28

Rovfisk så jag inte missförstår dig. Du skriveri #25  att du har kollat mailen. Menar du att du har loggat in på webben och kollat skräpkorgen där.

För de flesta ställen man kan ha mail ifrån så kan man logga in på mailen på deras hemsida. Och det är där som mail ibland hamnar i skräpkorgen.

Har du kollat där och det inte finns nåt där så är det ett annat fel som är specifikt för dig. Och då behöver killarna kolla på dig specifikt.

.

Draken
7/10/18, 9:47 AM
#29

Jag har även kollat skräpposten och där ligger ingenting.

Det kommer nåt mail nu och då, jag kollar över våran leverantör nu, så skall jag se om jag får ordning på det.

Blev bara så paff, eftersom jag får mail från alla utom iFokus. Jag har inte ändrat inställningarna på datorn eller mailen, och jag har inte bytt leverantör.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

annia1
7/10/18, 2:01 PM
#30

Du skriver att du får nåt mail nu och då. Så då har det sannolikt kommit igång igen så du får dom mail du ska få.  Så du behöver inte kolla med leverantören eller göra nåt annat.

Det kommer inte lika många mail som det brukar nu då det är sommar så det är nog anledning till att du bara får "nu och då". Men om du vill kolla så bara kolla att du får mail på det du har bevakning på. Ser du en tråd som du tror att du har bevakning på så du ska få mail på kommentarerna, men inte fått mail så kolla att du faktiskt har den tråden på bevakning och kolla även skräpkorgen på webben. 

Ibland blir det strul.

.

Draken
7/11/18, 6:45 AM
#31

Det fungerar som det skall nu.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: