Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1610 ggr
Carmarino
6/26/18, 11:02 AM

Vad har hänt med fria.ifokus?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan igår får man bara upp detta meddelande (eller liknande, beroende på webbläsare), och det går inte att komma in på sajterna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Niklas
6/26/18, 11:56 AM
#1

Vi håller på och undersöker det. Tack för att du säger till.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[VSK]
6/26/18, 12:38 PM
#2

Har ni inte pingskydd på så ligger servern nere. Går inte "traca" heller. Ville komma åt IP-adress så man kunde utesluta DNS-servern. 

Håller tummarna att felet hittas och åtgärdas så snabbt som möjligt.

leni49
6/27/18, 8:43 AM
#3

Jag lyckades nu efter ett par dagar komma in på iFocus genom en gammalt länk jag hittade på FB https://te.ifokus.se/discussions/59818969ce12c445f4000963-sant-falskt-te-och-halsa-kluring?discussions-1 men försöker jag gå in på min sajt Nyakattsajten direkt går det inte. Flera av våra medlemmar har kontaktat mig och säger att sidan inte går att nå.Och jag har testat på flera olika datorer.Hoppas ni löser detta, saknar min sida 😭

Lena, sajtvärd för NyaKattsajten och hjälper småbusarna med deras blogg.

Zizi o gunilla
6/27/18, 9:31 AM
#4

#3 TACK LENA! Här är 2 st till som saknar vår sajt och alla våra vänner på nyakattsajten.  Googlade Leas och Bagheeras blogg och dit var det inga problem att hitta - så vi har sett Bagheeras återställande av status Q betr sin prasselmatta - nån ordning får det väl ändå lov att vara😃

Vi hoppas se er snart igen! Kram/Zizi o gunilla👋

Att. NIKLAS - instämmer med föregående talare/(skrivare) - vi håller alla tummar o tassar för att problemet snart ska vara löst! Tack på förhand!👍 Zizi o gunilla

Carmarino
6/27/18, 10:19 AM
#5

Det är inga problem att komma in på "vanliga" iFokus, så går du in på t.ex. https://te.ifokus.se/ går det utmärkt. Det är bara de adresser som innehåller "fria" i länknamnet som inte funkar.

Gissar att Nyakattsajten har adressen https://nyakattsajten.fria.ifokus.se, och att det är därför den inte går att komma åt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
6/27/18, 1:06 PM
#6

Nu fungerar fria-sajter igen. Det hade blivit ett DNS-fel för dem av er det säger något. Jag beklagar avbrottet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[VSK]
6/27/18, 1:08 PM
#7

#6

Va lite som jag misstänkte då. Skall bums testa och se om det funkar.

Tack för hjälpen. Nu kan du låta semestern ta över igen 👍

[VSK]
6/27/18, 1:09 PM
#8

Funkar 👍

Niklas
6/27/18, 1:33 PM
#9

Bra. Jag testade din sajt innan jag vågade skriva här. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[VSK]
6/27/18, 1:35 PM
#10

😃

leni49
6/27/18, 2:38 PM
#11

Funkar 🙂

Lena, sajtvärd för NyaKattsajten och hjälper småbusarna med deras blogg.

Upp till toppen
Annons: