Annons:
Etikettövrigt
Läst 841 ggr
Misaem3
7/10/18, 5:45 AM

Hur ska jag få valpen att sova på natten

Hejsan jag känner mig rätt vilsen i mitt hundägarskap med min 15 veckors valp. Det är min första hund och han har börjat med att vakna mitt i natten för att gå på toa och att äta… Att han behöver rastas anser inte jag är det stora problemet utan det är att han är vrålhungrig 03.00 som vilseleder. Detta är något som kommit nyligen han får samma mängd mat som innan. Han åt fyra gånger om dagen innan men sedan drog vi ner det till tre gånger fast att vi fördelade den fjärde måltidens mängd på de andra tre. Och det funkade bra… På dagen. Vi har testat ge han sista måltiden vid kl 22-23 men han är fortfarande hungrig. Och det är inte så att man kan ignorera honom så att han går och lägger sig. Det ska bråkas och det ska gråtas. Vi gör så att han får lite laktosfri fil som ett mellanmål och då går det bra att sova sedan men om han inte får det så kan du glömma att du får sova. Han sover i en hage bredvid sängen och om man sätter ner honom där efter han rastats (om inte fått fil) då är det hus i helvete. Han vet hur man tar sig ut ur hagen genom att dra ner ena sidan och hoppa över (smart hund) och han rymmer gärna för att sedan springa till köket och gråta eller ev riva på köksluckorna tills du kommer Det jag undrar är hur jag ska göra för att få honom att förstå att frukosten är vid 5-6 och att han inte ska äta mitt i natten, han får varje måltid med fem eller sex timmars mellanrum och han vaknar varje natt när vi är inne på den femte timmen sedan han senast fick mat. Han håller stenhårt på de tiderna. Han är uppe i typ 1 timme o tjugo minuter. Jag vet att det är dubbelmoral för honom att han får mat om han beter sig så fast att jag vill att han ska äta senare men för att få någon som helst sömn så ger jag honom. Hur ska jag göra för att bryta denna rutin han fått in (går det?) efter han fått mat så lägger han sig och sover vid 6 ungefär och så kan han sova till 12.30 och då går det min själ att hålla sig utan att gå på toaletten(!?) Jag förstår ingenting och vet inte hur jag ska hantera situationen jag skriver desperat nu för att han vaknade vid 02.00 idag och lät mig inte sova förren vid 5 och då kan jag lika bra vara vaken. Snälla upplys mig med idéer om hur jag ska göra

Annons:
vallhund
7/10/18, 6:14 AM
#1

Du har skrivit på fel sajt, ställ frågan på https://valpochunghund.ifokus.se/ eller på https://hundar.ifokus.se/

Skriv också om valpens ras o vad uppfödaren gett dig för råd. Ett veterinärbesök kan också vara på sin plats.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: