Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 2020 ggr
Honestyisdead
8/2/18, 10:13 AM

Fråga om att ta bort sajt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick upp frågan om jag vill ta bort en sajt från mina favoriter trots att jag inte har den där. Se bild.

Annons:
Maria
8/2/18, 11:38 AM
#1

Det är väl ett teckensnitt också som inte används eller?

Både i sajtens namn och rutan om förfrågan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
8/2/18, 12:19 PM
#2

Har du kollat om du inte råkat klicka den som favorit av misstag? Det har hänt mig flera gånger. Liksom att jag kommit åt knappen Ta bort sajt av misstag.

Honestyisdead
8/2/18, 2:04 PM
#3

#2 På bilden är jag inne på den sidan där ser du att den inte finns på min lista samt att rutan om att lägga till sajten som favorit syns.

Niklas
8/3/18, 8:36 AM
#4

Det kan jag inte förklara. Väldigt konstigt. Vad gjorde du innan rutan dök upp?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Honestyisdead
8/3/18, 11:39 AM
#5

#4 Kom på nu att jag måste ha råkat klicka på att gå ur någon sajt jag har i listan. Det står ju inte att det är kaninhoppning jag ska gå ur nu när jag läser det ;)

JonasDuregard
10/12/18, 11:19 AM
#6

#1 Det är ett teckensnitt inställt i webbläsaren (varför någon nu skulle utsätta sig för det 😎). Du ser samma styggelse i adressraden. 

Frågan är en vanlig Javascript-dialogruta, webbläsaren skriver alltid ut domännamnet för sidan som genererar frågan (i det här fallet kaninhoppning.ifokus.se). Det ser bara lite ovanligt ut p.g.a. fontinställningarna. 

Det iFokus borde ändra är att den istället frågar "Är du säker på att du vill ta bort sajten X från dina favoriter?", där X är sajten man klickat gå ur för.

Annons:
Aleya
10/12/18, 6:37 PM
#7

Varför det står kaninhoppning är för att du är inne på just den sidan när du ska ta bort en sajt. Det har alltså inget att göra med att du skulle vara medlem på just den sidan. Du skulle få liknande meddelande om du var inne på support och ska radera en sajt. Men då skulle det stå support istället för kaninhoppning.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lopporärohyra
11/13/18, 8:45 AM
#8

Kanske en bug?

Honestyisdead
11/13/18, 10:26 AM
#9

#8 Det är bra att läsa trådarna innan man svarar. Läs #5.

Upp till toppen
Annons: