Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 1408 ggr
Effie
10/9/18, 10:23 AM

Gamla inlägg

Det hander att någon plockar upp ett urgammalt inlägg…någon hade ett problem för fem år sedan, och fick något svar då. Och så hittar någon annan detta nu, och gör något inlägg - och så är det manga som svarar på den ursprungliga frågan, som inte alls är aktuell just nu. Jag vet att det star datum på varje inlägg, men det är lätt att missa.

Går det att på något vis markera tydligare att det här inlägget är jättegammalt? Bara så att man uppmärksammar det. Det är trist att lägga tid och energy på något som inte är aktuellt.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
KPD
10/9/18, 10:44 AM
#1

En möjlighet är att stänga en tråd för fler kommentarer.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Sommarek
10/9/18, 12:59 PM
#2

Samtidigt är det ju synd att stänga gamla trådar eftersom det fortfarande kan vara aktuellt, till exempel om någon vill ställa en fråga som redan finns. Då är det väl bättre att de använder sig av samma tråd istället för att starta en ny? Sedan är det ju såklart en annan sak om man svarar på frågor som TS behövde svar på omgående.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

beem
10/9/18, 1:28 PM
#3

#0  Bra förslag.

Om tråden är flera år gammal tycker jag inte man ska fortsätta på den. Ofta har förutsättningarna ändrats och det som skrevs är inte aktuellt. Det blir bara förvirrande då att läsa hela tråden.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

wildfire
10/9/18, 5:58 PM
#4

Stäng tråd och hänvisa till ny diskussion 😉

Maria
10/10/18, 6:29 AM
#5

Jag tycker det kan vara spännande när en gammal tråd får ny fart. Blir det alldeles galet så kan man precis som #4 Skriver låsa den och skapa en ny om samma ämne.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Effie
10/10/18, 7:38 AM
#6

Om någon av någon anledning graver upp en urgammal tråd, så hamnar den ju högst upp I "senaste inläggen". Och så ger man TS en massa goda råd och kommentarer, fast problemet kanske är fem år gammalt och I bästa fall ur världen för länge sedan.

Nej, problemet är väl inte stort, men om det på något enkelt sätt gick att markera… Jag kan ju inte stänga trådar; man ska väl inte automatiskt stänga trådar efter någon viss tid; visst kan det vara intressant att hitta gamla men tidlösa trådar…men det är så lätt att missa det där datumet


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
Magi-cat
10/10/18, 9:55 AM
#7

#6 Ser man det så kan man ju tala om i tråden att den är gammal och TS inte längre aktiv. 

Är det en gammal tråd som har aktualiserats kan den ha ett värde ändå. Jag brukar ibland skriva till med fetstil och signatur överst i tråden att det finns nya svar, från vilket datum det är och nummer på inlägg. (edit: Går ju bara om man är admin på sidan, förstås.)

De eventuellt goda råden och tilläggen kan få betydelse för någon annan.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
10/11/18, 7:20 AM
#8

#7 Bra tips.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

wildfire
10/16/18, 4:36 PM
#9

#6 Jag kan ju inte stänga trådar; man ska väl inte automatiskt stänga trådar efter någon viss tid; visst kan det vara intressant att hitta gamla men tidlösa trådar…men det är så lätt att missa det där datumet

Nä det är sant och det kan bero lite på vad en tråd handlar om och gamla  trådar kan absolut bli aktuella igen men ibland kan trådskaparen inte ha vart inloggad på flera år eller månader och frågar man då nåt specifikt eller personligt men ändå inte är aktiv då faller det lite.Ser vi på dom övernaturliga forumen som finns kommer ofta frågor upp som rör TS personligen och då kan man göra en liten notis om att när TS är aktiv och om hen vill att tråden ska fortsätta så låser man upp den på nytt efter pm kontakt mellan trådskaparen och admin.

Det beror mycket på vad för ämne det är så det där får avgöras från sajt till sajt och ibland har nick avslutats för flera år sedan och nån puttar upp en tråd som kan vara inaktuell  och där ämnet rör TS personligen. Jag tror det bästa du kan göra är att bedöma själv är ämnet aktuellt eller inte och som skrivs så kan gamla trådar vara både nyttiga och intressanta. Det har puttats upp många spännande och gamla trådar genom åren som fått nytt liv igen så det där får admin på respektive sajt avgöra om den ska låsas eller vara aktiv.

Magi-cat har en toppenbra lösning på problemet  att skriva överst i rubriken vad som gäller😎

#7 Alla tiders bra tips Katten, kanon  👍

beem
10/16/18, 8:05 PM
#10

#7  Det måste då bli Medarbetare som gör det. Tror inte det kommer att fungera.

(Dåliga /otydliga  rubriker har varit på tal flera gånger men  ändras nästan aldrig.)


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Honestyisdead
10/16/18, 9:31 PM
#11

#10 Eller Sajtvärd

Men.stora sajter väljer nog att lägga sin tid på.annat än att lägga till saker i rubriker.

annia1
10/16/18, 9:41 PM
#12

Tittar man på det Magi-Cat skriver så skriver hon "överst i tråden". Visst rubriken är ju den som är överst.

Men tittar man på det som hon lägger till så får inte det plats som tillägg i rubriken. Det får inte ens plats om det enbart skulle bli rubrik.  Så inte annat jag ser så är rubriken kvar som den var från början, men att det finns extra information i TS #0.

När det gäller rubriker. De flesta skriver vettiga rubriker.

.

Magi-cat
10/16/18, 9:44 PM
#13

#12 Stämmer.🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Honestyisdead
10/16/18, 9:46 PM
#14

#12 Kvittar ju vad i inlägget man redigerar. Lika tidskrävande.

annia1
10/16/18, 9:48 PM
#15

#14 jo det stämmer, men 9 och 10 skriver om just rubriken/r. Därför jag skrev mitt så inte blir fler missförstånd.

.

Upp till toppen
Annons: