Annons:
Etikettinställningar
Läst 982 ggr
busan
10/20/18, 1:45 AM

Byta användarnamn

Hej, Önskar byta min sk signatur/användarnamn men hittar ingen funktion för detta. Samt tycker att ett frågaområde bör finnas här!

Annons:
koppargaller
10/20/18, 1:51 AM
#1

Kontakta grabbarna bakom iFokus, t ex Niklas.

Calcifer
10/20/18, 2:34 AM
#2

Signatur kan du ha när du fått Insider, vilket du får genom att vara aktiv på iFokus.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

annia1
10/20/18, 2:42 AM
#3

Busan jag är osäker på vad du menar med "frågaområde".

Om du har frågor som rör funktionerna här på iFokus. Tex sånt som rör dina inställningar tex byta Avatar (bilden som syns vid dina inlägg). Så är det här på den här sajten som du kan ställa dom frågorna.

Om du skrollar ner så ser du alla sajter som finns här på iFokus. Så om du tex har en fråga som rör din dator så finns det en sajt för det. Är det tex gällande mobiltelefon så finns det åtminstone tre sajter du kan ställa frågor på beroende på vilken sorts mobil du har. 

(Det att skrolla ner gäller om du sitter vid dator eller använder webbversionen på en mobil. Använder du mobilversionen så får du klicka på de tre strecken som finns uppe till höger och därefter på sajter.)

Så är det specifikt för iFokus så är det här. Gäller det nåt annat område så hittar du säkert nån sajt för det.

Är det så att du kanske menar en färdig faq (frågor och svar) som finns på en del ställen så nåt sånt finns inte här. Men man kan ju titta bland kategorierna till vänster om frågan ställts förut eller så fråga själv.

Här är en direktlänk till niklas sida där du kan skicka ett meddelande till han när det gäller ditt användarnamn "busan".

.

Honestyisdead
10/20/18, 9:39 AM
#4

Du kan inte själv ändra ditt användarnamn. Du får skriva till Niklas om.

Signaturen är en helt annan sak och är det du ser längst ner i tex mina inlägg.

Känner inte att ett frågeområde behövs. Hela denna sajten är till för frågor och kommentarer om iFokus och dess funktioner. Bara att placera under rätt ämne.

wildfire
11/11/18, 5:11 PM
#5

#0 Ja tyvärr är det så att du får kontakta dom ansvariga för i fokus vad gäller ändrande av användarnamn så kan dom hjälpa dig med det men visst vore det bra med en sån funktion så som exempelvis facebook har att inom en viss tid kan man ändra .Är inte med på facebook men känner till funktionen att man efter 60 dagar kan ändra sitt namn.

Det kanske inte alls fungerar för i fokus nätverk rent tekniskt men det kunde vara en tanke att ta med för ledningen eftersom det då och då dyker upp önskemål om att kunna byta användarnamn men med en tidgräns på hur ofta man kan byta så att det inte missbrukas.

En sak till jag tänker på är om vi spärrar användare så vill man inte att dom ska se våra inlägg i trådar eller kunna se våran profil så det är också en tanke att när vi spärrar så spärrar vi helt en användare från att kunna följa oss i trådar eller via våra senaste inlägg.

Ett problem som dock uppstår är att på öppna forumen kan man se det som icke inloggad men just tanken att få vara ifred om man blockerat någon skulle kännas bra för många om den man blockat inte kan se vår profil eller följa våra uppdaterade inlägg.

Visst alla kan skaffa nya nick och på så vis se i alla fall men genom ordinarie nick borde allt blockeras så pass så du inte kan se något den du blockerat skrivit och inte heller dennes profil.

En tanke bara men som sagt det kanske inte rent tekniskt kan fungera så på i fokus nätverk men det vore bra om dom fanns.

busan
11/11/18, 8:35 PM
#6

Jag menar bara att jag vill byta ut/kalla mig något annat än för ”Busan”, mitt riktiga namn t.ex. Det borde väl inte vara så krångligt? 😊

Annons:
Calcifer
11/11/18, 8:48 PM
#7

#6 Det är det inte, du kan skriva till Niklas så ordnar han det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

koppargaller
11/12/18, 3:15 PM
#8

#6 dom är väldigt snabba om man vill byta till sitt eget namn.

wildfire
11/13/18, 5:05 PM
#9

#8 Sant dom brukar vara snabba för det mesta och med mycket om än inte allt när dom inte hinner med för det är många många som skriver och hör av sig till ledningen .

busan
11/13/18, 9:28 PM
#10

Tack för alla behjälpliga svar! 😊 Jag skall kontakta Niklas. 🙋‍♀️

Upp till toppen
Annons: