Annons:
Etikettövrigt
Läst 1961 ggr
Tant Grön
2018-11-27 08:30

Troll röstar bort mina inlägg på alternativ

Har fått flera inlägg bortröstade på Alternativ Behandling. Jag har inte skrivit något som bryter mot sajtens regler, men det finns ingen Sajtvärd där. Nu har jag fått skrivförbud där, utan att ha brutit mot sajtens regler.

Annons:
Calcifer
2018-11-27 08:33
#1

Samma här.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Magi-cat
2018-11-27 08:42
#2

…och här…

En del verkar ha för lite vettigt att göra.😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tlover
2018-11-27 08:52
#3

Samma här

l'm back

[NeferNefer]
2018-11-27 08:57
#4

Och här. Sorgligt med folk som inte kan komma på roligare saker att göra 😕

[moratjejen]
2018-11-27 09:04
#5

Kan man sköta allt från ifokus-appen som Sajtvärd så tar jag jättegärna över sidan och styr upp.

Calcifer
2018-11-27 09:06
#6

#5 Kontakta Niklas om du är intresserad av värdskap!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
LBB
2018-11-27 09:17
#7

#0  Välkomna i gänget.  Det är ju inte helt ovanligt att en liten grupp påtvingar andra sina åsikter och genom "tystande" exkluderar åsikter de inte gillar.

Magi-cat
2018-11-27 09:23
#8

Just nu känner jag till sex st som fått skrivförbud på den inaktiva sajten. Jag tror inte det har med den sajten specifikt att göra. 😉


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2018-11-27 09:25
#9

Jag har även fått skrivförbud på min egen sajt Livskvalitet😃

Någon har roat sig men en mycket märklig humor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[NeferNefer]
2018-11-27 09:26
#10

Hahaha, nej, det verkar inte så.

Men ändå känns det lite sorgligt att någon inte har något roligare eller bättre att göra mitt i natten än att sitta och gräva upp gamla trådar för att anmäla … 😕

[NeferNefer]
2018-11-27 09:34
#11

Jag kom precis ihåg att jag ju har blivit blockad på en hel del sajter som jag inte ens har skrivit på eller är medlem i. Kan det finnas ett samband mellan det och trollattacken, tro? Är ni också blockade utan anledning på sajter som ni inte har varit aktiva på? (Det är lätt att upptäcka om en försöker klicka på intressanta rubriker under "Nya inlägg" men möts av beskedet att en inte får se den sajten …)

Det har visat sig att de sajter jag blev blockad på alla har samma Sajtvärd. Ja, utom Alternativa behandlingar som trollattacken var på, då. Jag har inte brytt mig om att kontakta sajtvärden för de sajterna för att fråga vad som har hänt eftersom det ändå rör sig om sajter jag inte har något intresse för. Lite märkligt bara.

LBB
2018-11-27 09:49
#12

Att möjligheten finns, den att anonymt rösta bort/tysta en röst är, som jag ser det en systemfel som inbjuder till missbruk. Det är inga problem att gå med i en sajt, vara tyst, men tillsammans med ngr få andra tysta röster.. Det vore ärligare om bara moderatorn har den möjligheten.  Om en medlem går till personangrepp då har han eller hon egentligen inte här i forumet att göra och borde stängas av helt.

wildfire
2018-11-27 09:58
#13

Vilka barnsliga tilltag, har skrivit en kommentar där inne så får vi se om den också röstas bort.Hade god lust att skriva "låt stå" men  det bjuder bara in trollen ändå mer men retstickan i  mig har god lust  😃

Hoppas nån kan ta över där så det blir ordning med modereringen. Det här låter som en planerad attack och det har ju vart en del senaste tiden med synpunkter på trådar mm så någon/några är tydligen på krigsstigen och ska med alla medel tysta ner andra 😕

Annons:
[NeferNefer]
2018-11-27 09:59
#14

#13: Oj, är det så illa? Så tråkigt, det visste jag inte. 😕

[Jimmy.L]
2018-11-27 10:01
#15

#11 Om du tror jag ligger bakom detta så kan jag göra dig besviken jag skulle inte sjunka så lågt att rösta bort andra inlägg som inte bryter mot sajtreglerna eller skapa nya inlägg för att få bort inlägg jag inte gillar!

wildfire
2018-11-27 10:03
#16

#14 Det rör inte den sajten men det har vart en del käbbel på sina håll så nåt är i görningen.Skickar länk med pm till dig,ska bara leta upp ett par trådar först 😎

[NeferNefer]
2018-11-27 10:04
#17

#15: Jag skrev inte ut något nick med flit. Jag ville inte peka ut någon. Men det är ju bra att du säger att du inte ligger bakom trollattackerna, då behöver jag inte fundera mer över det eventuella sambandet.

[moratjejen]
2018-11-27 10:04
#18

#6, det ska jag göra, är intresserad av alternativmedicin och även hållit på ett tag själv, så skulle vara intressant.

Lussan20
2018-11-27 10:09
#19

Kollar med ett inlägg om honung där. Se om det satts i system där! Mvh/WL

annia1
2018-11-27 10:55
#20

Tyvärr så finns det ju en del som tycker det är roligt att förstöra för andra.

iFokus borde införa så det går att se vilka som anmäler. I alla fall att dom kan se. Och där dom ser att det missbrukats så tar iFokus bort rätten att anmäla för de/n som missbrukar funktionen.

.

Annons:
[Jimmy.L]
2018-11-27 11:00
#21

#20 Både du och jag och massor med medlemmar har förslagit åtgärder mot dom som har satt i system med att putta ner inläggen från Debatt från nyainlägg på iFokus utan resultat så det blir väl ingen förändring.

annia1
2018-11-27 11:05
#22

Jimmy.L #21 nej när det gäller anmälan så tror jag inte att dom inför det, men man kan ju alltid hoppas. För då skulle vi kunna få slut på det ofoget.

.

wildfire
2018-11-27 11:27
#23

Håller med dig annia  i fokus ledning borde ha den möjligheten och det hoppas jag också att dom kan införa.Har vi med troll att göra då måste ju dom kunna gå in och se vem/vilka som missbrukar och dessutom kunna spåra om nån skapar ett nytt nick och skickar i fokus Insider till nya nicket som gåva.

Rent tekniskt borde det vara genomförbart och med det skulle nog en del tänka efter innan dom använder anmälarknappen till det den inte är ämnad för.

wildfire
2018-11-27 11:29
#24

Jo en sak till det som Maria råkat ut för att få skrivförbud på sin egen sajt det är också en sån sak som rent tekniskt borde kunna gå så att värdar och Medarbetare inte kan bli utslängda från sajter dom modererar på.

[VSK]
2018-11-27 11:47
#25

#23

Har varit på tapeten förut gällande det där med IP-adresser gällande troll. Driftar man en server så kan man alltid se en IP-adress som är ansluten, men det är sjukt enkelt att gå via proxy mm. Men först ska man ha i åtanke att det finns nåt som heter NAT444, vilket jag skulle vilja påstå att de flesta ISP kör med idag, detta beroende på att alla IPV4 är slutsålda. 

NAT444 är lite enkelt förklarat som en router utåt nätet sett, vilket betyder att det kan sitta 100 pers på samma synliga externa IP-adress.

Men, det finns många sätt att ta reda på om en användare är samma användare (till 99.99% om man utgår ifrån att dator och användare är samma) och det beror på att en webbläsare per default är gjord för att lämna ifrån sig massor med information om datorns hårdvara samt mjukvara (unik ID mm). Det går att blockera till 99.99% men jag har svårt att tro att internettroll som sitter på en portal för allmänt bruk har den kunskapen. Dessutom om man blockerar så mkt i en webbläsare så funkar inte speciellt många sidor på nätet tillfredsställande.

Så jag skulle med stor säkerhet kunna säga att iFokus kan plocka fram den information som behövs för att förknippa en person med jäkelskap. 

Jag ogillar starkt personer som missbrukar funktionen Anmäl enbart för att ens inlägg inte passar dennes tycke och smak. Bryter ett inlägg inte mot svensk lagstiftning så skall man respektera författaren. 

Som Sajtvärd så kan man öka gränsen till vad som krävs för att få skrivförbud genom att stärka immuniteten för Anmäl, så att det i princip är omöjligt att få skrivförbud generellt sett.

Tant Grön
2018-11-27 12:24
#26

Alternativ Behandling är ju lite som ett Lexikon, där intresserade kan gå in och söka. Att förstöra så här är lite som att riva ut sidor ur en bok. Hoppas dom borttagna inläggen återpubliceras.

[moratjejen]
2018-11-27 13:21
#27

Jag har läst och lyssnar på er och tar emot alla tips. Hoppas nu att jag får bli Sajtvärd. För detta känns som det är ett ämne jag brinner för. Väntar på svar från Niklas här nu. Så får vi hålla tummarna. Har även fått meddelande av en som gärna vill bli Medarbetare också. 😃

Annons:
[NeferNefer]
2018-11-27 13:26
#28

#27: jag håller tummarna för dig och din blivande medis 👍🌺

Niklas
2018-11-27 13:56
#29

Jag har tagit bort de skrivförbud jag såg och gjorde det samtidigt svårt för någon att rösta bort era inlägg igen. Om någon vill vara Medarbetare på sajten går det bra att kontakta mig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

FataMorgana
2018-11-27 13:59
#30

Det där händer mig också hela tiden,  t.o.m på sidor som det finns sajtvärdar 😉

[NeferNefer]
2018-11-27 14:03
#31

Tack, Niklas 🌺

Tant Grön
2018-11-27 14:09
#32

#29 Niklas, jag kan fortfarande inte skriva där.

Niklas
2018-11-27 14:19
#33

Nu då?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tant Grön
2018-11-27 14:20
#34

Nu funkar det och inläggen är tillbaks. 🌺🌺🌺

Annons:
Calcifer
2018-11-27 14:22
#35

Jag kan visserligen fortfarande inte skriva där, men jag är inte så brydd om det heller egentligen


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Niklas
2018-11-27 14:31
#36

Nu då?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[moratjejen]
2018-11-27 14:37
#37

Jag  får tyvärr tacka nej till att vara Sajtvärd. Vågar inte skriva ut mitt personnummer online tyvärr. Har fått det kapat tidigare och vågar inte ge ut det.

Calcifer
2018-11-27 14:42
#38

Ja, merci, Niklas!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[NeferNefer]
2018-11-27 14:44
#39

#37: Så synd. Men du kanske kan bli medis när det finns en ny värd? 🌺

Magi-cat
2018-11-27 14:58
#40

Tack Niklas! ⚘


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[moratjejen]
2018-11-27 14:59
#41

Jag kommer vara en Medis istället. Hoppas någon tar över som Sajtvärd. Är ju ett bra ämne och viktigt att behålla.

Annons:
Lussan20
2018-11-27 15:58
#42

Skönt när allt  reder upp sig till det bästa. Positiva fina inlägg vill man ju läsa. Det finns så mycket elände i världen ändå och svartsynta trånga människor, så det är fint då allt blir till det bästa! Mvh/WL🌺

[moratjejen]
2018-11-27 16:04
#43

Jag har fått rättigheter så ska styra upp sajten. 😃

Magi-cat
2018-11-27 21:53
#44

#42 Så bra att du vill ta dig an uppgiften! Alternativbehandlingar var en livaktig sajt förut, men det behövs en moderator.
Det är säkert många som vill skriva där.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

wildfire
2018-11-28 16:57
#45

Trist när sånt händer men nu styr några upp sajten på nytt och förhoppningsvis lämnas den ifred 🙂

Tack till i fokus ledning som redde upp det här 👍

[NeferNefer]
2018-11-28 16:59
#46

Ja, stort tack till iFokus ledning 🌺Och tack även till er som styr upp sajten 🌺

Magi-cat
2018-11-28 17:01
#47

Jag vill också framföra ett tack till ifokus-ledningen! 🌺👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lussan20
2018-11-28 17:12
#48

Jag också! Fint då saker blir till det bästa…Mvh/WL🌺

Annons:
[NeferNefer]
2018-11-28 17:22
#49

Ja, verkligen! En trist trollattack mot flera medlemmar ledde till att sajten levde upp igen. Det kallar jag för ett lyckligt slut - eller lycklig fortsättning snarare 🙂

Magi-cat
2018-11-28 17:23
#50

Jaa! Tänk att en trollattack - med rätt hantering - kan leda till något gott! 🥵


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2018-11-28 17:28
#51

Så bra det blev🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lussan20
2018-11-29 07:14
#52

Ja vi tackar våra lyckliga stjärnor! De som nu tar över och att trollen spricker i ljuset! Mvh/WL🌺

FataMorgana
2018-11-29 10:48
#53

Ja tänk om alla trollattacker skulle få lika lyckliga slut. Då skulle alla mina bortröstade inlägg på övernaturligt iFokus bli återpublicerade och jag skulle få mina skrivrättigheter tillbaka. Jag skrev ju heller inte ett elakt ord.

Condor
2018-11-29 12:28
#54

Jag har också fått en massa inlägg bortröstade, som inte bröt mot några regler på övernaturligt i fokus.  Det verkar att finnas sajter där bara en viss sorts åsikt accepteras och om man inte kan bemöta ens argument röstas inläggen helt enkelt bort.

Ett diskussionsforum har ju meningen att olika åsikter diskuteras och att man väger upp ens argument mot varandra. Men om ett forum bara är till för att de med en viss åsikt kramar varandra men mobbar dom som har en annan åsikt, kanske det inte borde kallas för forum, utan för någonting annat, för beteckningen forum är ju i så fall vilseledande för folk som kommer dit för att diskutera.

Här på i fokus verkar det vara så att olika människor för krig mot varandra och röstar bort varandras inlägg bara för att jävlas med varandra.  För människor som inte vill föra krig och som även gärna diskuterar med människor som tänker annorlunda än sig själv är de här formen inte intressanta längre. De är bara intressanta för troll och omogna efterblivna människor. Man måste inte vara fiender bara för att man har olika åsikter.

Lussan20
2018-11-29 14:18
#55

Ta bort -anmälknappen- samt likeknappen-. Anmäl till en moderator som kollar opartiskt inlägg som man anmäler dit. Men det känns som en del inget annat har att göra än kolla hur många inlägg som skrivs och tror att alla är emot ens eget inlägg. Har man inte annat att göra?

Unga med råttor, marsvin, hamstrar har så många frågor och det måste de väl få ha. Hästar, katter och hundägare har många medlemmar också.

Att det är väldigt negativt på vissa forum på iFokus var det första jag märkte då jag kom hit. Fientligt mot de som inte politiskt instämmer i hur hemska människor från andra länder är.

Det dröjde inte länge förrän man blev kallad idiot.

Då argumenten tryter tar man sådana förolämpningar som nödutgång.

Synd på ett annars trevligt forum med många intressesajter som är spännande.

Dessutom sajtvärdarna har rätt att avgöra vad som är rätt att skriva om.

Det behöver vara mer positiv  inställning, för det negativa äter upp glädjen i att skriva inlägg.

Jag kommer nog lägga ner min och -ta min Mats ur skolan-, synd för det finns många fina , glada, positiva och trevliga människor här. Mvh/WL🌺

Annons:
wildfire
2018-11-29 14:29
#56

#55 Inte du också 😕, har haft pm från medlem som tänker lämna och jag tycker ni ska vara kvar.Låt inte troll förstöra, göder vi dom inte så har dom inte mycket att komma med men snälla stanna kvar för du och din kloka visdom behövs Wonnalesan ❤️

Lussan20
2018-11-29 14:49
#57

Ja, det känns trist. Men alla måste få skriva inlägg oavsett om andra tycker de är oviktiga och onödiga. Jag är 70 år och sett livet. Vi behöver de finstämda inläggen av vänlig natur. Livet är så tufft ändå.

Forskningen visar att hur vi uppträder mot andra och är positiva och vänliga hänger ihop med hur vi mår.

Kanske kan det bli en bättre värld med mer glada och positiva människor.

Allt dömande och rädslor skapar spiraler av negativa energier som inte främjar någon. Ingen har monopol på någon sanning så varför kasta sten i glashus. Hoppas kunna vara kvar för-den goda sakens skull. Att försöka sprida kärlek på jorden. Hatets röst har fått utplåna ljuset för många gånger i historien. Tack för vänliga ord…Mvh/WL🌺

FataMorgana
2018-11-29 15:00
#58

#57 

Ja det där tycker jag också, att alla borde få  skriva. Men det borde verkligen gälla för alla utan undantag. På övernaturligt iFokus finns det i allafall undantag. Att bara sprida ut sin kärlek till dem som har samma åsikt och rösta bort andras inlägg är inte särskilt kärleksfullt.

Lussan20
2018-11-29 15:10
#59

Först och främst gäller det väl för sajtvärden att avgöra vad de tillåter.Det behöver inte vara kränkande av ämne, eller sakinnehåll utan kanske bara ett inlägg som inte är i anda med just den sajten.

Jag skrev en gång att en människa som kallar sig ateist går inte i Kyrkan och tar nattvarden och läser med i trosbekännelsen. (Vi tror på Gud Fader allsmäktig, himmelen och jordens skapare) bara ett exempel på hur en sajt kan tycka inlägg krockar med sajtens mål. Man blir Sajtvärd för att man vill skapa något med sin sajt, bättre klimat på forumet tex.

Men att räkna inlägg och kalla folk massa elaka saker för att man har en helt annan syn på människor och deras värde är en annan femma! Tycker WL🌺

Condor
2018-11-29 15:43
#60

#59

Wonnalesan, eftersom mina inlägg också blev bortröstade i samma tråd vill jag förklara för dig att varken Fata Morgna eller jag skrev inlägg som inte går i anda med sajten.  Jag har bara en liten annan syn på saken, för att jag ser det som folk kallar övernaturligt som någonting som vi ännu inte förstår. För mig finns det ingenting som inte går ihop med naturen. Det är bara det att vi inte förstår allt.

Den här diskussionen handlade dock om andlighet och rasism.  Majoritetens åsikt var att rasister inte är andliga, medan min åsikt är att alla människor är av gudomligt ursprung och att alla människor därför är andliga. Jag anser att ingen är perfekt och att alla människor först bör sopa framför den egna dörren i  stället för att klandra andra.

Den åsikten fick jag tydligen inte ha. Dessutom hade jag "oförskämdheten" att yttra mig till att Fata Morganas inlägg blev bortröstade för att de inte kunde bemöta hennes argument. Sen kunde jag inte skriva ett enda inlägg mer, utan att det blev bortröstad.

Om jag använder mig av definitionen för att "vara andlig" som majoriteten i forumet använder sig av, så är det inte särskilt andligt att mobba dem som inte tycker som en själv.

Jag kan bara skaka på huvudet när dessa människor tydligen klassar andra som oandliga, medan de själva anser sig vara andliga.  Jag anser att alla människor är födda som andliga varelser och det som omvärlden som någon har vuxit upp i sen formar människan till gör en männsika inte oandlig.  Vem som går en andlig väg lägger av alla sådana former, för att låta sin sanna gudomliga natur träda fram.  Det är inte gudomligheten som får människor att rösta bort andras inlägg, utan det är "oandliga" saker som ilska och ett uppblåst ego.  Jag har förstått att jag har en åsikt som provocerar andra och att jag därför inte accepteras på övernaturligt i fokus. Men det är min ärliga åsikt.

Lussan20
2018-11-29 16:10
#61

Att alla har en ande är helt klart, men alla behöver inte vara andliga. Det är min åsikt…Mvh/WL🌺

Honestyisdead
2018-11-29 16:23
#62

Enskilda sajter och medlemmar ska inte diskuteras här inne. Ta det i pm.

Annons:
Condor
2018-11-29 16:45
#63

#61

Wonnalesan, vad innebär det för dig att "vara andlig"?

För mig är det så, att om det gudomliga i mig träder fram, då ser det gudomliga i mig det gudomliga i alla andra människor. Utifrån detta medvetande är alla människor andliga.

Men om jag ser saken utifrån mitt ego, då kanske jag börjar att klassa människor som antingen andliga eller oandliga. Men våra egon är inte vår sanna natur och inte lika visa som vår sanna natur.

Om man är vis, vet man att människor som har stort behov av att ändra sig, inte ändrar sig om man mobbar dem för att de är som de är, utan det är bara insikt som kan få en människa att ändra sig. Det är som Jesus sa, när han kritiserades för att han hade umgänge med horor och brottslingar, att inte friska människor behöver en läkare, utan sjuka. Därför försökte Jesus att ge människor insikt. Han mobbade ingen.

Det verkar som om folk blir sjukare och sjukare och det som händer i det här forumet liknar det som händer på fotbollsplanen, när fansen från det ena laget slåss mot fansen från det andra laget, bara för att de hejar på "fel lag".

Själv skulle jag tycka att det är tråkigt om alla människor i ett forum har samma åsikt. Vad har man då att diskutera om? Vad kan man då lära av andra?

Lussan20
2018-11-29 17:08
#64

Att vara andlig , jag tror inte andliga människor hatar människor av utländsk härkomst tex, eller sparkar på tiggare. Anden har de , men de har inte någon utvecklad andlighet. Egot tar över och anden kvävs. Jag är Kristen, men anser att de krävs tecken på att man är en Kristen. -I spåren så ändrar man sig, utvecklas till att omfamna människor-vit och gul och röd och svart gör detsamma har han sagt-.

Jesus kallade också folk för huggormsyngel, han slängde ut månglarna från templet. Han sade ifrån.

Man ska inte döma någon, men man behöver inte frottera sig med  sådant som man känner skadar sin egen ande. Det finns grupper i vårt samhälle som lever i fruktan för våldet. Där krävs civilkurage att inte dras med strömmen.  Jag är väldigt stark i min tro genom livet som troende. Men jag säger ifrån om det behövs, inte för egen del utan för andra som förföljs….Mvh/WL🤔

Condor
2018-11-29 17:36
#65

#64

Wonnalesan, du gav mig ett exempel på vad du anser att det inte är andligt, men jag undrar fortfarande vad som enligt din definition är "andligt".

Jag är själv inte kristen, men jag anser att Jesus var mycket vis och upplyst. Men ditt exempel visar att inte ens Jesus var helt perfekt, för han verkade ju vara ju full av ilska när han kastade ut månglarna ur templet.

Ingen av oss är perfekt, så hur kan en människa som inte är perfekt klassa andra som har vissa fel som icka andliga, medan samma människa ser sig själv som andlig? Frågan är, vilka fel och brister accepteras för att en människa ska kunna anses vara andlig och vem skulle kunna bekömma det om ju alla människor har fel och brister? Var drar man gränsen mellan andlig och oandlig? Kanske på det stället där man själv befinner sig? Allt det där är förståndets och egots lekar, men förståndet är motpolen till det gudomliga i oss.

Ur en "andlig" synpunkt är det en fråga vad en människa har gjort för erfarenheter för att han blev till, t.ex. rasist, terrorist eller annat otäckt. Sa inte Jesus att himlen glädjer sig mer över en syndare som blir omvänd än över 1000 rättfärdiga? Är det inte bättre att diskutera med dessa människor och försöka att ge dem insikt för att få dem att vända om, än att mobba dem.  Sen är ju inte alla människor som blir kallade rasister verkligen rasister.  Det finns sådana som befinner sig så långt till vänster att mitten är högern för dem och de klassar folk som är kritiska till öppna gränser som rasister.

Själv anser jag att vi ska hjälpa dom som flyr från krig och som blir förföljda i deras länder, men vi ska inte ha "open house" för alla. Det klarar socialsystemet inte av och det leder till kaos. Ett typiskt exempel för folk som vi ska hjälpa är kvinnan i Pakistan som anklagades för att ha yttrat sig nedlåtande över "profeten". Hon friades för att det inte kunde bevisas (efter 6 år i fängelset). Sen var det kaos i hela landet. Miljoner män gick ut på gatan och protesterade och ville att hon ska hängas. Den kvinnan är inte säker i Pakistan och henne måste man hjälpa. Men dom som vill döda henne vill jag inte ha här. Är jag för det rasist?

Niklas
2018-11-30 16:47
#66

#65: Ni kanske ska ta diskussionen vidare på exempelvis Tro iFokus?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: