Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 782 ggr
annia1
2019-01-12 17:00

Fel på bevakningsmailen

Är nåt fel på bevakningsmailen sen ungefär en vecka tillbaka, i alla fall då jag började notera det. Gäller i första hand mail på kommentarer i trådarna. Får inte alla som skrivs. Hur många som saknas går inte att säga, men ibland får jag ibland inte. 

Jag har loggat in på webbmailen för att kolla skräpkorgen. Men finns inget där. Har provat att lägga en annan adress på kontot men är lika. Så nåt på iFokus som inte funkar.

Jag kan inte se nåt gemensamt för de som saknas.

Ett exempel från idag. I tråden  klart mellan S-MP-C och L har det hittills idag skrivits 9 kommentarer. Tider mellan 7.22 fram till 14.33  Jag har bara fått mail på en av dom, det som skrevs 11.58

När det gäller nystartade trådar är lite svårare att säga för jag slår ju inte igång datorn förrän sent och för att se om nån av dom saknas så behöver jag ju jämföra mot iFokus.

.

Annons:
Draken
2019-04-19 09:14
#1

Det kommer inga bevakningsmail till mig sedan tidligt igår morse. Är det någon uppdatering eller är det strul ?

Har mycket bevakningar och har flera sidor jag administrerar, så bevakningsmailen är ett jättebra "verktyg".

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2019-04-22 18:11
#2

Fortfarande inga bevakningsmail :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

annia1
2019-04-23 01:21
#3

Jag har fortfarande samma fel som jag haft sen januari. Att vissa mail inte kommer.
Sen har jag märkt vid ett par tillfällen så har mailen kommit sent och då haft annan tidstämpel än tråden.

Nu sen igår så har min mailleverantör dessutom börjat klassa iFokus som misstänkt spam. Hälften av mina mail igår var markerade så och jag fick hämta de flesta på webmailen. Frågan är hur länge de ens kommer skicka mailen till mig innan de helt stoppar iFokus om de nu anser iFokus som spammare.

Ditt problem rovfisk är nog ett enklare problem att lösa. iFokus mailleverantör har försökt skicka dig ett mail och det har av nån anledning inte lyckats och då har du blivit blockad så det inte skickas nå mail till dig överhuvudtaget. Så ditt problem är enkelt för iFokus att fixa genom att avblocka dig.

.

Draken
2019-04-23 09:34
#4

Ok. Då får jag försöka ta kontakt med ifokuskillarna.

har dock inte sett något sånt mail, men kan ju ha missat det :/

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

annia1
2019-04-23 13:03
#5

Man får inget mail att man blivit blockad utan man bara märker att man inte längre får några mail.

.

Honestyisdead
2019-04-24 10:02
#6

#3 Vad baserar du det på? Att Rovfisk skulle ha fått ett mejl och nu är blockad?

Annons:
Draken
2019-04-24 12:13
#7

#5 Har tagit kontakt med Niklas, men inte fått något svar ännu. Så jag får väl helt enkelt avvakta ett tag.

#6 Som jag förstog det så skulle jag ha fått ett mail om nånting, och eftersom jag inte svarade på det mailet, så har killarna gjort bedömningen att jag inte vill ha några mail och därmed har blivit blockad från maillistan.

Jag tycker det låter lite konstigt, eftersom jag heller inte kan minnas att jag ska ha fått et sådant mail, och inte har jag något liggande i spamfiltret heller. Men jag får ju se vad jag får för svar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

annia1
2019-04-24 13:32
#8

Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig för att få det rätt. 

iFokus mailleverantör har skickat bevakningsmail (på en nystartad tråd eller på en kommentar som de ska göra) som inte gått fram utan det har studsat tillbaka till leverantören. Och det har då provat skicka samma flera gånger och när samma mail studsat flera gånger så slutar de skicka mail. 

(Det liknar väl det man själv kan råka ut för när man skickar mail till tex nån adress som inte längre finns eller man skrivit fel adress. Att man får ett mail tillbaka att det inte gick fram.)

När iFokus mailleverantör inte kunnat få fram det bevakningsmailet så slutar dom skicka mail till den adressen. 

Och det är det som sannolikt hänt rovfisk.  Att nåt bevakningsmail studsat flera gånger och då har de slutat skicka mail.

Vad jag baserar det på. Jag har själv råkat ut för det ett par gånger, men jag har då kontaktat iFokus så de fixat det.

.

Draken
2019-04-26 13:21
#9

Vad jag vet så har det inte studsat tillbaka några mail, men Crystone, där våran mail ligger, har haft problem till och från senaste veckan. Men jag fick mail från iFokus så sent som fredag den 19 (tror jag det var). Ingenting efter det. Alla andra mail går fram, men inte från iFokus.

Jag har, som sagt, tagit kontakt med Niklas pr. PM men jag kanske måste ta kontakt med någon annan ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

annia1
2019-04-27 00:55
#10

Som mottagare så märker man ju inte att mail studsar tillbaka till avsändaren. 

Om din mailleverantör haft problem så kan det vara orsaken till att mailen studsat tillbaka till iFokus mailleverantör som då slutat skicka mail till din adress.

När det gäller niklas. Det här är ju företagets egen sajt så han borde ju läsa här. Men du kan ju kika i din PM-korg under skickat. Är PM:et till niklas fortfarande fetmarkerat så har han inte läst. Är det läst så kan du vänta nån dag och se om du får svar, annars skicka ett nytt till han.

Skillnaden på oläst/läst i PM-boxen ser ut på samma sätt som på trådar ute på sajterna. Och det är bara i skickat korgen du ser om det är läst eller inte.

.

Draken
2019-04-27 11:16
#11

Ok. Ska kolla skickat korgen om det är läst eller inte.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: