Annons:
Etikettfunktioner
Läst 1148 ggr
Maritha56
2019-02-02 16:51

en svår uttalad skolios

Hej jag är nu här. Född 1956.Min skolios upptäcktes inte förränjag jobbade som sjukvårdsbitr..Hade fått utbildning till u.sk betald.Hade väldigt ont i ryggen,som många sjukvårdsbitr.När det  började bukta ut på hö sida sökte jag läkare.Hamnade snabbt hos skoliosspec. på ort.mott i Malmö.Där jag bbor.Fick reda på att av de 3% som föds med skolios är det 3promille som får denna svåra typ,som finns där sen födsel.Men utvecklas i vuxen ålder.Och vården  o arbete kan du glömma.Han förstod ej hur man kunnat missa detta.En generation tillbaks så kanske.Men inte detta.Jag var krökt då 28/36.Med ett mycket hastigt förlopp hoppades dr på åldersstanna.Den gjorde så.Och idag har jag en 62 graderskrökning på hö sida.Även haft först 2 spontanfrakturer som läkkte genom att dra bäckenet snett under mej.Sen spontanfraktur över hö höftkula 1 i stora bäckenet.Obs ingen benskörhet. Men fick spruta Forsteo 1år+dropp Alcasta.Ett försök att stärka mitt bäcken.Ddddet lyckades.Fått 4% pålagring på bäcken.Resan började mmed 1 fraktur över hö höftkula.Innan jag kom på op.bordet har tiden gått från dymmelonsd2016 till att denna första fraktur gått upp i två.Som sakta nötte bort hö höftkula tills helt borta+benet runt om gått i nekros+ fraktur stora bäckenet.5/2-2017 op bord.Men är mycket nöjd med resultatet. som tur fick jag en toppen kirurg.Hoppas nu det håller ssej så.Och inga nya spontanfrakturer.Orsakat av snedbelastning på bäckenet för varje strg jag tar.Ja lite om mej.Är alldeles ny här.Och visste inte var jag skulle skriva.Men är så klart intresserad av att komma i kontakt med patienter med samma problem så klart.Känner mej väldigt ensam där jag går med gångstavar allt som oftast.Är mycket ute. Har en långhårig vit schäfer.Hon älskar mej o jag henne.Men,jag valde henne inte hon mej.Gör sjukgymmn. 4gg i vecka .Drygt  ja ca 1 timo20 min.Men har op ögonen nu.!4 dgr uppehäll.Ja nu vet ni lite om mej o minskolios:Som sagt gärna komma i kontakt med någon i min situation.Och andra oockså välkomna så klart.M.v.h maritha Ohlsson psSka på kontroll nu den 5/2 kl 13 rtg o min skoliosspec kl 14

  • Redigerat 2020-09-25 21:52 av johan
Annons:
Honestyisdead
2019-02-02 16:55
#1

Du har råkat skriva på fel sajt. Supporten är till flr frågor gällande iFokus och dess funktioner.

Här är rätt sajt https://skolios.ifokus.se/discussions/5c337ea18e0e7428b84d8156-ojamn-och-sned-hoft-rumpa?readstate=false

Upp till toppen
Annons: