Annons:
Etikettövrigt
Läst 662 ggr
Carmarino
3/25/19, 6:59 PM

Varför är iFokus så långsamt?

iFokus är plågsamt segt nu. Det tar "en evighet" att flytta mellan inläggen och än värre är det att skriva en kommentar. Att ladda upp bilder ska vi bara inte tala om. Segare än en lus på en tjärad sticka.

Pågår det något underhållsarbete "i bakgrunden", eller varför går det knappt att använda iFokus idag?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[VSK]
3/25/19, 7:06 PM
#1

Tog "endast" 14.6 s att ladda denna tråden (endast ts).
Tycker iFokus är segt som sirap var och varannan dag. Har 250/100 för tillfället.

Cireea
3/25/19, 9:00 PM
#2

Har också märkt att det blivit suuupersegt nu under kvällen. Fungerade klockrent tidigare idag men nu går det bara inte. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

annia1
3/26/19, 12:23 AM
#3

Jag har också märkt att det är segt. 

Endera är det bara nåt tillfälligt eller så kanske de håller på och förbereder för den nya versionen som ska komma snart och därmed har sämre kapacitet. Är ju sagt att det ska komma ny i april.

.

[VSK]
3/26/19, 4:42 AM
#4

#3

Knappast engångsföreteelse detta då denna tröghet kommit och gått för länge. När klockan talar för låg belastning så funkar iFokus bra och vice versa. Just nu svarar iFokus bra men det beror på att belastningen är låg. 1.11 s just nu på denna laddningen.

Finns ett trevligt tillägg som visar laddtiderna vid diverse hopp https://chrome.google.com/webstore/detail/page-load-time/fploionmjgeclbkemipmkogoaohcdbig

Draken
3/26/19, 9:26 AM
#5

Segt som tjära sedan i förrgår kväll. Innan dess fungerade det alldeles klockrent.

Men pratade inte Niklas om, i en tidigare tråd, att de skulle göra ändringar på iFokus, eller är jag helt ute och cyklar nu ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[VSK]
3/26/19, 11:13 AM
#6

#5

Jo har för mig det, men när det skulle börja gälla minns jag inte. Borde ju inte gå okej ena sekunden och andra snabb som solnedgången (kan man tycka).

Annons:
annia1
3/26/19, 1:53 PM
#7

Segt nu också. Plus att när man ska hantera inlägg så får man uppdatera sidan flera gånger innan man får fram det man skrivit. Det brukar man bara få göra när trådar är långa och då brukar det räcka med att man uppdaterar en gång.

.

Draken
3/26/19, 6:07 PM
#8

sitter vid jobbdatorn nu, och det går, om möjligt, ännu segare här. vet inte om det beror på webbläsaren, har Explorer på jobbet men Firefox hemma.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Carmarino
3/26/19, 6:24 PM
#9

Det spelar nog ingen roll vilken webbläsare det är. Jag använder Chrome, och just nu är det segt som klister igen. Tidigare idag var det rätt okej hastighet, men sedan ett tag tillbaka går det knappt att växla mellan sidorna för det går så långsamt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
3/27/19, 10:04 AM
#10

Just nuverkar det gå hyfsat att komma in och posta inlägg i varje fall.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Carmarino
3/27/19, 10:31 AM
#11

Det brukar funka bättre på förmiddagen och lite in på eftermiddagen, men senare på eftermiddagen och på kvällen är det jättesegt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/27/19, 11:14 AM
#12

Hade tydligen fel om förmiddagarna, för just nu är det väldigt segt på iFokus till och från.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

annia1
3/28/19, 1:10 AM
#13

Och nu börjar avatarer försvinna.
Så nåt fel är det ju och det verkar som det blir lite värre undan för undan.

.

Annons:
[VSK]
3/28/19, 6:14 AM
#14

#13

Ja jag såg det igår. 

Har inte orkar kolla men förmodligen så är det flera servrar inblandat och gissningsvis så verkar de ligga på olika platser. Utanför EU ?

Maria
3/28/19, 7:17 AM
#15

Jag har inte märkt någonting😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[VSK]
3/28/19, 7:29 AM
#16

#15

Då får du nog uppgradera din bandbredd 😃

Självklart skiljer det beroende på vart man huserar då det är olika hopp från användare till slutdestination. Man kan enkelt kolla detta genom att "trejsa" servern.

Draken
3/28/19, 8:51 AM
#17

Just nu fungerar det helt perfekt hos mig, avatarena ligger kvar ,försvann en stund igår kväll, i samband med att det knappt gick att ladda sidan. Men nu på morronen var allt normalt igen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[VSK]
3/28/19, 9:41 AM
#18

Ligger på ~0.6 s laddtid nu i denna tråden 👍

Upp till toppen
Annons: