Annons:
Etikettövrigt
Läst 2189 ggr
[Ay'e]
2019-04-09 17:49

Antal Anmälda inlägg / trådar

För några år sedan var det så att anmäldes inlägg för många gånger så fick man till slut skrivförbud på hela i fokus ? man åkte helt sonika ut ur allt.

Gäller det än idag ? 

Varför jag frågar är för det har satts i system och det här måste på något vis kunna komma  tillrätta med  för den där anmälarknappen den utnyttjas till nåt den inte är ämnad för alla gånger.

Den utnyttjas av grupper som går ihop och medvetet tystar ner och anmäler bort användare som dom vill bli av med och det var inte tanken med anmälarknappen så något måste göras åt den saken för så här ska vi inte ha det.

Jag föreslår att alla som använder anmälarknappen ska synas, dom ska inte vara anonyma dom ska synas för alla  att se  😎

Annons:
tlover
2019-04-09 18:30
#1

Bra förslag, men jag tror inte att man åker ur hela iFokus om man anmäls mycket, jag har nämligen på senare tid utsatts för en "anmälkampanj" med okynnesanmälningar av flera eller en medlem (med flera konton) ett bra tag nu och jag är fortfarande kvar

l'm back

TatsuOni
2019-04-09 18:35
#2

Har aldrig sett att någon skulle åka ur hela iFokus ovasett hur många anmälningar de får. Däremot så kan killarna bakom iFokus manuellt stänga av rena troll.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Magi-cat
2019-04-09 20:07
#3

Sajtvärden har avgörandet och kan återställa inlägg som blivit felaktigt bortanmälda och skribenter som fått skrivförbud pga för många bortröstade inlägg.

Det är endast sajten man i så fall får skrivförbud på, inte hela iFokus. (Utom rena troll.)

Det här med okynnesanmälningar är något som kommer och går i perioder. Trist när det händer.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

annia1
2019-04-09 20:44
#4

En sak som diskuterades i början när systemet kom. Det var att dom som okynnesanmälde skulle bli av med rätten att anmäla. 

Som det var tänkt att fungera. Om jag fick ett antal inlägg bortröstade som sen blev tillbakalagda, så dom som hade anmält (ett visst antal) förlorade då möjligheten  att anmäla inlägg. 

Så tex du aye om du hade varit med och röstat bort mina inlägg (som blivit tillbakalagda) så skulle du förlora rätten att anmäla. 

Med tanke på den idioti  som numera pågår på iFokus så tycker jag att dom ska införa det systemet att dom som anmäler inlägg som blir tillbakalagda, de förlorar rätten att anmäla.

.

[Ay'e]
2019-04-10 05:37
#5

#3 Det där är jag helt medveten om men har absolut för mig att från början kunde det bli total avstängning om det blev för många anmälningar men det var ju några år sedan vi fick anmälarknappen så där kan jag minnas fel.

#4 Det kan vara det du skriver som jag minns men minns det fel och det vore ju alla tiders om dom som missbrukar det här förlorar rättigheten att anmäla.

Med tanke på den idioti  som numera pågår på ifokus så tycker jag att dom ska införa det systemet att dom som anmäler inlägg som blir tillbakalagda, de förlorar rätten att anmäla.

Håller helt med dig och det borde vara en ganska hög tröskel där på typ 10 ggr så den/dom hinner tänka efter innan dom förlorar sina anmälarrättigheter.Räknade ihop anmälda samt återpublicerade inlägg i min inkorg och det ligger över 40 men är fler för jag har raderat ett antal också så exakt hur många vet jag inte och det här började i  Februari så jag börjar lessna rejält på det där okynnet nu för det är så onödigt att hålla på i all den tid inläggen återpubliceras igen eftersom dom inte strider mot några regler.

Niklas
2019-04-10 10:15
#6

Om man får tre inlägg bortröstade tappar man skrivrättigheterna i en vecka. Det gäller dock bara om inläggen inte blir återpublicerade. När vi byggde modereringssystemet gjorde vi de anmälande anonyma därför att det skulle kännas tryggt att hjälpa till med moderering av inlägg som bröt mot skrivreglerna. Det är möjligt att behovet ser annorlunda ut nu när vi är många fler. Av och till har vi funderat över att dels straffa felaktiga anmälningar med borttagna anmälningsrättigheter och dels att ge immunitet mot anmälningar till dem som får flera inlägg felaktigt bortröstade. Ett sånt system borde göra det olönsamt att okynnesanmäla inlägg. Däremot skulle det kunna föra med sig andra problem.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
annia1
2019-04-10 13:04
#7

Niklas att ge immunitet det tror jag inte på för den medlemmen kan ju faktiskt skriva sånt som behöver tas bort. Dessutom så kan ju värden, om den vill, ge enskilda medlemmar immunitet genom att öka deras värde.

Men jag ser inga problem med att ta bort rättigheterna. Det går ju att göra liknande skrivförbudet man får när inlägg röstats bort, att det bara gäller en viss tid.

Tex om man röstat bort 3 inlägg felaktigt som lagts tillbaka så förlorar man rättigheten under 14 dagar. Man får ett meddelande om det. Exakt vad som ska stå i meddelande vet jag inte.

Om man fortsätter anmäla (och inläggen läggs tillbaka) efter man fått tillbaka rättigheten så tas rättigheten nästa gång bort för 3 månader. Fortsätter man efter det så endera utöka tiden till säg 6 månader eller ta bort den permanent.

Jag tycker ju att får man rättigheten borttagen med ett meddelande varför så bör ju personen förstå att det inte lönar sig att hålla på med okynnesanmälningar.

Ett alternativ till att inte ta bort rätten automatiskt är att ni gör så att ni enkelt kan se vilka som anmält och att ni då kan ta bort rätten manuellt och att ni skickar ett meddelande till de som okynnesanmält. Ja alltså då att admin får höra av sig till er så ni kan kolla. Och det ska då gälla borttagna inlägg som lagts tillbaka.

När det gäller att man inte kan se vilka som anmält. Jag tycker det är ok att inte medlemmar eller admin kan se. 

Det är ju så att på de flesta sajter så måste det vara flera som anmäler inlägg så det är ju då flera som går samman och anmäler. 

Så att ta bort rättigheter skulle sannolikt få bort den idioti som pågår på iFokus, men jag kan inte se att det skulle bli nåt problem för övrigt.

Att bara anmäla inlägg som inte tas bort så då är det ju inga problem som behöver åtgärdas.

.

Tant Grön
2019-04-10 13:24
#8

De som håller på och anmäler har troligen flera nick, kan vara samma person som anmäler bort ett inlägg.

FataMorgana
2019-04-10 15:25
#9

#7 

Fast vilka inlägg  som verkligen bryter mot regler och som behöver tas bort är ibland en väldigt subjektiv sajtvärdsåsikt. Fick själv alla mina inägg anmälda och borttagna med påföljande skrivförbud här på en sajt utan att jag hade skrivit ett enda fult ord om eller till någon och inte heller hade jag brytit mot några av skrivreglerna. Det var bara åsikten i en fråga som skilde sig åt. Ändå blev inläggen inte återpublicerade. Mig skulle ditt förslag alltså inte hjälpa mycket, om du förstår hur jag menar, för inte var det ju anmälarna som anmälde mina inlägg som förlorade några rättigheter, utan det var jag som varken anmält eller brytit mot några regler som förlorade rättigheterna. Men kanske ditt förslag ändå skulle hjälpa någon, men tyvärr inte alla. Hade själv gärna sett vem det var som anmälde.

Magi-cat
2019-04-10 15:31
#10

Personligen tycker jag att anmälningssystemet i det stora hela är bra, så att alla anonymt kan anmäla t.ex. personangrepp och troll. 
Det är en stor hjälp i modereringen av en sajt.
Varför anonymt? Tanken är väl att den som anmäler inte ska känna sig hindrad av ev. lojaliteter eller riskera att själv bli angripen.

Sajtvärden godkänner själv vilka inlägg den vill ha på sin sida men det vore fel om en ärlig anmälare skulle drabbas av restriktioner generellt gällande rätten att anmäla t.ex. vad som upplevs som personangrepp.

Rena okynnesanmälningar som mer gäller person än det som sägs i inlägget förekommer också. Jag kan av egen erfarenhet säga att det brukar ebba ut.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

annia1
2019-04-10 21:03
#11

Tant grön för att kunna anmäla så måste man ha Insider.  Vilket innebär att endera måste man samla på sig mynt så att man kan köpa (kostar 200 mynt för en månad) eller så måste man vara aktiv och skriva minst 50 inlägg för att få Insider (som räcker en månad).

Om en medlem har flera konton med Insider så visar det bara att det enda den är ute efter är att förstöra. För en normal person skaffar inte flera nick med Insider då det enda extra man kan göra med Insider är anmäla. Eller ja finns nån mer sak i Insider, men inte som man behöver ha flera av.

Och nej det är inte så mycket regelbrott på iFokus så man måste agera på egen hand utan ser man nåt som bryter mot reglerna, men inte räcker med min egen anmälan, när jag ser det, så är det upp till admin att ta hand om det.

.

annia1
2019-04-10 21:04
#12

FataMorgana I ditt fall så skulle det inte spela nån roll. 

Får man inlägg bortröstade som gör att man får skrivförbud så hävs skrivförbudet automatiskt efter en viss tid. Första gången så varar skrivförbudet en vecka. Om du fortfarande idag har skrivförbud så har admin manuellt gett dig skrivförbud och då går det inte att skylla på att medlemmar anmält inläggen. 

Får man skrivförbud på grund av bortröstade inlägg så kan värden häva förbudet direkt och det går att häva skrivförbudet även om man väljer att låta inläggen vara borta.

Kan du inte läsa på sajten överhuvudtaget så är det admin på den sajten som gett dig förbud. Kan man läsa, men inte skriva så har man fått tillfälligt förbud via bortröstade inlägg.

.

annia1
2019-04-10 21:04
#13

Magi-cat visst är systemet bra om det används som det är tänkt. Att admin ska få hjälp.

Och som jag skrev man får ett meddelande att man fått rätten borttagen under en tid. Då kan man själv reflektera över om man tolkat texten rätt. Och är det då så i framtiden att man anser att nåt bryter mot reglerna och inte vill mista rätten igen så kontakta admin.

När man anmält inlägg som tagits bort och man ser att det är tillbakalagt så vet man att admin inte ser på saken på samma sätt som en själv och då får man rätta sig efter det.

Den idioti som pågår på iFokus måste få ett slut. Då det kan få medlemmar att lämna iFokus.

.

Annons:
[Ay'e]
2019-04-11 04:30
#14

#6 Av och till har vi funderat över att dels straffa felaktiga anmälningar med borttagna anmälningsrättigheter och dels att ge immunitet mot anmälningar till dem som får flera inlägg felaktigt bortröstade. Ett sånt system borde göra det olönsamt att okynnesanmäla inlägg. Däremot skulle det kunna föra med sig andra problem.

Med andra ord har ni det i åtanke att se över det här och det känns alla tiders toppen. Visst håller jag med om att kunna vara anonym ger mer trygghet i att bidra till modereringen men det här okynnesanmälandet hoppas jag innerligt att det på något vis går att komma tillrätta med.

#9 Minns en tråd där du och några fler rök för ni hade annan åsikt men ändå inte ni enbart formulerade er på ett annat sätt  och som jag minns det var det inga som helst överträdelser mot sajtens regler och det är samma för mig  min åsikt stämmer inte med några andras  . Man går ihop på dolda forum och bestämmer sig för att nu ska vi tysta den och den som inte tycker lika  så enkelt går det till men vi är på internet och alltid finns det nån som  avslöjar och säger vad som sker i meterlånga skitsnackartrådar.

Jag har två sajter som jag vill öppna,ena öppnade jag  en kort tid men ändrade mig snabbt för ska anmälarna komma in där och börja anmäla inlägg efter inlägg både mina och medlemmars för man är rädd för andras åsikter sånt tar bort lusten och jag har bättre saker för mig än att sitta och återpublicera inlägg efter inlägg så sabotörerna lyckas ju och man tröttnar och drar sig för att öppna sajter och skriva på olika forum. Nu hann det aldrig  hända  men med fula metoder lyckas dom och så ska vi inte ha det nån av oss på iFokus för alla måste ha rätt till sina åsikter utan att tystas ner.

FataMorgana
2019-04-11 10:27
#15

#12 

Nej jag kan inte ens läsa på sajten, så det är nog admin som gett manuellt skrivförbud.  Eftersom jag varken  är Sajtvärd eller Medarbetare så vet jag inte exakt hur det går till, men eftersom jag fick närmare 20 meddelanden om borttagna inlägg/kommentarer, så handlar det väl ändå om anmälningar och att admin ställt sig på anmälarans sida och fullständigt skitigt i att jag varken  var elak mot någon eller bröt mot några regler? 

#14 

Ja precis, du minns rätt, inga öveträdelser och inga elakheter. Att gå ihop och bestämma sig för att tysta ner andra så som du beskriver det är ju rena rama mobbningsfasoner. Tänk att vuxna människor håller på så där.

Niklas
2019-04-11 11:01
#16

#7: Värd och Medarbetare kan fortfarande ta bort inlägg.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

annia1
2019-04-11 13:56
#17

FataMorgana #15 det som de flesta inte tänker på är att även värd och Medarbetare kan anmäla. 

Jag vet att det finns sajter där ansvariga anmäler bort inlägg istället för att ta bort dom manuellt för det är lite enklare att få bort inlägg på det sättet. Så i ditt fall skulle jag inte bli förvånad om det är sajtansvariga själva och inte medlemmar som anmälde bort dina inlägg.
Och visst bryter det mot reglerna så spelar det ju ingen roll vem som anmäler.

Det hade varit bättre om dom bara tagit bort dom manuellt och direkt gett dig skrivförbud manuellt istället för att få det att framstå  att medlemmar ansåg att dina inlägg var felaktiga.

Och det är ju så att sajtansvariga har rätt att ta bort vad dom vill även sånt som inte bryter mot reglerna. Det kommer man inte komma ifrån hur man än gör.

.

[Ay'e]
2019-04-11 16:30
#18

#17 jag vet att det finns sajter där ansvariga anmäler bort inlägg istället för att ta bort dom manuellt för det är lite enklare att få bort inlägg på det sättet. 

Det där är nog lite småvanligt kan jag tänka mig, har haft tanken själv men ännu inte praktiserat det men jag tror att många gånger så har vi vart med länge och lärt känna varandra under årens lopp då kan det kännas lättare att ta den vägen.Jag kom ju med 2008 som du vet och du  kom med ändå tidigare än  mig har jag för mig så  på den tiden hinner vi skapa många kontakter och är det då ett inlägg av nån som man känner gott för som strider mot regler så kan den vägen kännas lättare att ta. Rätt eller fel vad vet jag kanske både och för är vi moderatorer så har vi rätten men ibland står man inför faktum att det faktiskt känns svårt och kan skapa oreda man helst önskar slippa.

-------

Tror att många vart på anmälarknappen som en ogillaknapp genom åren för man blivit lack av olika anledningar och klimatet på nätet är inte alltid det lättaste att ta så då kan det bli som en straffknapp om det skett saker som skapar oro och irritation så egentligen är det en normal reaktion om än så onödig.

Det värsta jag gjort i den vägen är att anmäla ett par av mina egna inlägg för att se om dom ryker och mycket riktigt det gjorde dom så där var jag lite  olydig  😊men det var då mina egna inlägg och inte nån annans för jag förstod att dom redan var anmälda och jag var så jämmerligt  nyfiken så jag kunde inte hålla mig men som sagt det var mina egna inlägg och ingen annans för det skulle aldrig falla mig in så länge nåt inte strider mot trådstarter och regler så ska man låta bli att anmäla andras inlägg och låta dom ha sina åsikter varelse man håller med eller ej. Det är bättre att istället ge sig in i diskussionen och säga sitt men när det finns grupper som går ihop och uppmanar varandra att nu slå vi till med anmälningar då är det både fult och lågt men frågan är hur får man stopp på det på det bästa sättet för alla iFokus medlemmar.

Nu har dom drygt 40 inlägg som anmälts bort för mig återpublicerats av admin så allt har gått rätt till där och det ska admin på flera sajter ha en eloge för, alla tiders snyggt jobbat och rättvist  👍

FataMorgana
2019-04-11 18:10
#19

#17  

I såfall är det mycket  möjligt att det bara var värd och Medarbetare som anmälde inläggen. Tänkte att det skulle vara lättare att bara ta bort dem som admin. Men jag vet ju inte hur det fungerar och trodde därför att det var medlemmarna som anmälde. Men kanske var det som du säger. I allafall tänker jag ju att det bästa hade varit att låta inläggen ha stått kvar och acceptera att människor har olika åsikter och inte alltid måste tänka och tycka precis likadant om allt hela tiden. 

#18 

Tror det enda sättet att få  stopp på det är att folk som beter sig så där mognar till helt enkelt. För så länge självinsikten för deras betende saknas lär dom inte kunna förändra sig heller. Frågan är bara om det någonsin kommer att ske och det tvivlar jag på. Men åtminstone hade jag gärna vetat vem eller vilka det är som går ihop, anmäler och beter sig så där så att jag skulle veta vem det är bäst att hålla sig borta ifrån. Därför tycker jag ditt förslag om att de som anmäler ska synas är bäst. Man behöver ju inte vara lojal mot en mobbare direkt. Och inlägg som verkligen strider mot regler kan ju admin ändå ta bort, utan att någon behöver att anmäla.

Condor
2019-04-12 10:36
#20

Jag har också fått ett "större antal" inlägg bortröstade.  Det var i diskussionen där Fata Morgana undrade varför hennes inlägg, som inte bröt mot Skrivregler, blev bortröstade. Jag hade "oförskämdheten" att skriva "för att de inte kunde bemöta hennes argument".  Sen blev alla mina inlägg i det forumet bortröstade.

Det är precis så som TS skriver i sitt huvudinlägg, att anmälningsknappen utnyttjas av grupper som går ihop och medvetet tystar ner och anmäler bort användare som dom vill bli av med, dvs. som inte delar åsikten som man måste ha för att inte bli mobbad. Ofta är det just de som skriker högst att man ska vara tolerant, som är mest intoleranta och jag kan se att det finns personer i den här tråden som skriver med ett "helgonsken", fast de har sådana problem i det egna forumet eller är själva del av problemet. Jag behöver väl inte skriva namn på personer och forum, för dessa är ändå välkända.

För min del skriver jag inte i sådana forum, för jag tycker att det är kul att diskutera olika åsikter och att argumentera sakligt mot varandra. Inte är det väl en anledning till att vara osams, bara för att man inte har samma åsikt. Jag behöver inget forum där man bara kramar om varandra för att man har samma åsikt men mobbar alla som inte delar den åsikten. Det finns ju även forum här där det inte härjar åsiktsplikt.

Annons:
FataMorgana
2019-04-12 11:20
#21

Nu brukar jag inte vara inne på alla sajter här på iFokus, men på sajter jag besökt har jag märkt att ca 99% av alla inlägg som försvinner bara försvinner pga skilda åsikter. Det är väldigt sällan som jag sett verkliga personangrepp, hot och trollande.  En gång anmälde jag ett inlägg där någon gjorde reklam för att förfalska pass och en annan gång ett troll som spammade ner en hel sida. Men det är också allt om jag minns rätt. Men som sagt, för det allra mesta är det bara inlägg med "fel åsikt" som ryker och därför undrar jag hur nödvändig anmälarknappen verkligen är? Om det verkligen finns någon där som hotar en annan debattör kan man ju skicka Niklas ett meddelande om saken och låta honom spärra debattören i fråga. 

Sen vore det ju fint om sajtvärdar och Medarbetare också togs ifrån rättten att plocka bort  andras inlägg så där bara, för vem som inte klarar av att folk har olika åsikter kan väl lika bra gå ut i sandlådan och leka där i stället för att sitta och vara värd på en sajt. Jag saknar faktiskt sajter med vuxna människor som beter sig vuxet, några få sådana sajter finns det, men de är alldeles för få . Det är så trist att lägga ner tid och möda på att skriva inlägg som någon sen helt respektlöst bara plockar bort för att det inte passar ens egna åsikt. Verkliga hot och personangrepp kan man faktiskt visa upp åt killarna på iFokus för att låta dem vidta de rätta åtgärderna.

tlover
2019-04-12 14:23
#22

#20 den anmälningskampanj som skett mot mig de senaste månaderna har inget med annan åsikt att göra utan det är helt normala inlägg utan ens någon diskussion i

l'm back

annia1
2019-04-12 21:04
#23

FataMorgana och Condor det ni råkat ur för är sannolikt att sajtansvariga anmält bort inläggen istället för att ta bort dom manuellt. Så för eran del så skulle det inte vara nån skillnad om sajtansvariga gjorde som dom borde göra. Göra det manuellt. Era inlägg skulle tagits bort och ni skulle fått skrivförbud i alla fall. Och det enda ni skulle märkt är att ni fått förbud.

Det skulle vara mer ärligt/renhårigt att visa att det är dom som modererar sajten, genom manuell hantering,  istället för att det framstår som att det är medlemmar som röstar bort inläggen. 

Men min gissning är att dom gör så för att slippa få PM där man vill få veta varför inläggen tagits bort. Dom gömmer sig bakom medlemmarna istället för att ta ansvar för sin moderering. För det tar lika lång tid att ta bort manuellt som att rösta bort det.

Värd och Medarbetare har rätt att ta bort inlägg och ge skrivförbud och den rätten ska dom ha. För dom måste kunna sköta sajten. Så funkar det överallt på nätet. Sen har dom även rätten att ta bort inlägg fast dom inte bryter mot reglerna. Man kan tycka vad man vill om det, men rätten har dom.

Och de sajter där det ryker många inlägg är det sannolikt samma sak att det är sajtansvariga som tar bort dom. Endera genom anmälning eller manuellt. 

De flesta sajterna på iFokus sköts på rätt sätt. Men det är ju så att det är dom som missköter sig som märks. Det är dom som blir kända eller ska jag säga ökända. Tyvärr att människor missköter är nåt man får leva med både när det gäller internet och vanliga livet. 

Det som den här tråden handlar om är att några medlemmar missbrukar systemet. De springer runt på flera olika sajter och anmäler inlägg som inte passar deras galoscher. (Och dom blir ju också ökända).
Ta ett exempel. I en tråd där jag fick ett par inlägg bortanmälda. För att få det till regelbrott så har man läst värre än när  fan läser bibeln. Så det är ren idioti som några håller på med på iFokus

Anmälningssystemet funkar bra när det används som det ska. Det är då en hjälp för sajtansvariga. Men när det missbrukas (som några gör) så ger dom sajter merarbete och skapar irritation och kan till och med få medlemmar att lämna iFokus.

Systemet är till för att anmäla regelbrott och inget annat (och så bör även sajtansvariga göra om använder anmäl som moderering). Alltså inte för att man ogillar nåt som nån skrivit.

.

Condor
2019-04-13 11:59
#24

#23

Annia1, det är i alla fall sajtvärdarna som har ansvaret, oavsett om det är dom själva som tar bort inlägg eller om de tillåter att medlemmar missbrukar anmälningsknappen. Det är klart att sajtvärdar får hantera deras forum hur de vill, men då borde de skriva en sorts varning, att det inte är ett fritt forum, utan här har de ett "slutet sällskap", där andra åsikter inte tolereras. I så fall skulle debattörer inte lägga ner onödig möda på att skriva inlägg.

Själv har jag aldrig anmält ett enda inlägg på iFokus, för jag är tillräckligt intelligent och kan stå på egna ben för att argumentera mot andra åsikter. Jag skulle känna mig som en riktig looser om jag inte kunde hantera andra åsikter på ett annat sätt än att låta andras argument försvinna. Jag kan inte förstå den sortens hantering av andras åsikter, för att jag inte ens kan föreställa mig ur det känns att vara så dum i huvudet. Men somliga har tydligen inga skamkänslor och jag undrar hur de kan titta sig i spegeln utan att skämmas för sig själva.

[Ay'e]
2019-04-13 17:03
#25

#7 För min del skriver jag inte i sådana forum, för jag tycker att det är kul att diskutera olika åsikter och att argumentera sakligt mot varandra. Inte är det väl en anledning till att vara osams, bara för att man inte har samma åsikt. 

Exakt och det är diskussionsforum vi är på så här borde det vara självklart att olika åsikter respekteras . Jag är en diskussionslysten person både privat och här på i fokus för det är givande,spännande och roligt med alla former av åsikter och alltid kan man lära sig nåt nytt och till och med ibland få så lov att ändra sin egen åsikt i frågor som man haft fel i så det är givande på så många plan.

Jag behöver inget forum där man bara kramar om varandra för att man har samma åsikt men mobbar alla som inte delar den åsikten. Det finns ju även forum här där det inte härjar åsiktsplikt.

Nä ryggdunkarsajter är inget man vill ha att göra med men det intressanta är att många gånger kan man ha mycket gemensamt med en grupp både i öppna och dolda forum men så kommer en annan åsikt in och snabbt ska den eller dom frysas ut som visar sig ha annan åsikt än en grupp. och så är osämjan ett faktum. Nu kan jag inte påstå att jag är osams med nån på iFokus det har mer handlat om att tysta mina inlägg inte gräla med nån men min åsikt och mitt besök på en sajt som inte accepteras har sett till att jag ska anmälas bort så det kan vara så enkelt att vi skriver på fel sajt så får vi personer emot oss.

Sen har vi som du skriver sajter som inte alls beter sig så tvärtom så sköter moderatorer sitt ypperligt galant och snyggt.

#22  den anmälningskampanj som skett mot mig de senaste månaderna har inget med annan åsikt att göra utan det är helt normala inlägg utan ens någon diskussion i

Det där känner jag igen och många med dig och mig för så går det till och det är det här som förstör den nytta som anmälarknappen egentligen borde ha och inte användas som en ogilla knapp eller ogilla en medlem knapp.

#23 Det skulle vara mer ärligt/renhårigt att visa att det är dom som modererar sajten, genom manuell hantering,  istället för att det framstår som att det är medlemmar som röstar bort inläggen. 

Absolut och även om jag tänkt tanken som jag skrev ovan så är den aldrig praktiserad och kommer aldrig att praktiseras men om man är god vän med några kan det där kännas och där har jag tänkt tanken om än jag aldrig kommer att utföra en sån handling. och som moderator har man rätten att agera och något jag inte ens tänkt så långt på är att gör moderatorer så då framstår det som om medlemmar utan modererings rättigheter ligger bakom och det är  väldigt fult gjort mot medlemmar på en sajt. Är man rädd om sina medlemmar så behandlar man dom inte på det viset tvärtom man sköter modereringen manuellt det är betydligt bättre och snyggare gjort.

#24 Själv har jag aldrig anmält ett enda inlägg på ifokus, för jag är tillräckligt intelligent och kan stå på egna ben för att argumentera mot andra åsikter. 

Anmält inlägg har jag gjort några gånger men det har inte behövts ofta och då har det var inlägg som verkligen behövts anmälas bort så anmälarfunktionen är kanonbra att ha och här önskar jag att den fick användas i det syfte den är menad för inte missbrukas bara för att det finns oliktänkande eller som ren mobbning mot en del som några kan ge sig den på att försöka få bort och flera har avslutat sina konton så här kan man verkligen prata om utfrysning. Jag har avslutat många gånger och kommit tillbaka för att mötas av samma sak igen men nu går jag ingenstans för varför ska jag avsluta mitt konto för att andra förstör och anser mig och mina åsikter fel. Dom är mina och jag står för mitt sen får andra stå för sitt för vi är olika och det måste vi få vara och alla får vi plats med vårt.

----

Vi behöver den rackarns knappen för den är bra och kan man på något vis komma tillrätta med okynnes anmälningar så som att det ska synas vem som anmält för ärligt om ett inlägg strider mot regler eller om det är ett troll i farten vem skulle skämmas över att anmäla ett sånt inlägg ? inte jag i alla fall tvärtom då skulle trollet eller den/dom som beter sig illa se att jag och andra är inte den som accepterar vad som helst så vad har vi att dölja egentligen ?

I skrivande stund kan jag inte låta bli att undra om det finns anmälningar mot trådstarten eller inlägg i  den här tråden , ni som är admin här inne berätta gärna för jag är så nyfiken så jag tror jag smäller av 😃 och är den fri från anmälningar så är man för feg för tråden ligger på support och då vågar man inte  😎

[Ay'e]
2019-04-13 17:38
#26

#20 Ofta är det just de som skriker högst att man ska vara tolerant, som är mest intoleranta och jag kan se att det finns personer i den här tråden som skriver med ett "helgonsken", fast de har sådana problem i det egna forumet eller är själva del av problemet. Jag behöver väl inte skriva namn på personer och forum, för dessa är ändå välkända

Det finns också utsända fåglar som kollar läget och är sända att hålla koll så som fiskmåsar åt sin grupp som med små mesyrer försöker involvera sig för att sen förmedla till gruppen och slå till😎

annia1
2019-04-14 00:46
#27

Condor #24 det är ju självklart att värden har ansvaret. Och vill man skapa irritation och få medlemmar att känna sig som att de inte är välkomna genom att använda anmälningar istället för hantera så kan dom göra det. Dessutom riskera att ge medlemmar skrivförbud gång på gång på gång, för efter första skrivförbudet så räcker det med att ett inlägg röstas bort för att ge skrivförbud på nytt. Åtminstone är det så jag förstått det.

Det du skriver om de tillåter att medlemmar missbrukar anmälningsknappen. Det blir ju fel eftersom en värd inte kan hindra medlemmar från att anmäla. 

De sajter som råkar ut för missbruk från medlemmar de gör det dom kan, nämligen återpublicerar inlägget, mycket mer kan inte en värd göra.  Visst de skulle kunna höja värdet, men då har dom inte längre nån hjälp av systemet vilket är tänkt. 

Så sajterna som råkar ut för missbruk från medlemmar gör det dom kan. Men fast dom återpublicerar inlägget så har det redan trasat sönder tråden (under tiden det varit borta) och skapat irritation, både hos den som skrivit inlägget och hos de som läser.

Så det är inte så att sajter tillåter missbruk utan det är det att dom kan inte hindra det. Det är bara iFokus som kan vidta åtgärder för att komma tillrätta med det.

.

Annons:
annia1
2019-04-14 00:48
#28

Aye ja det där att använda anmälning istället manuell hantering det skapar irritation och känslan att man inte är välkommen. Så jag anser det ju vara fel att sajtansvariga modererar på det viset. Fast visst dom kan ju gör det om dom vill. 

Systemet är till för att medlemmar ska kunna hjälpa till. Inte infört för att sajtansvariga ska använda det då de redan kan hantera inlägg/trådar. Men vill man få medlemmar att lämna sajten så är det ju ett bra sätt. Få medlemmar att tro att andra medlemmar anmäler inläggen.

När det gäller anmälningar på den här tråden. Jag skulle bli förvånad om det finns några. Det är företagets egen sajt. Och på den här sajten tas sånt som bryter mot reglerna bort av admin och skulle ett inlägg (eller hel tråd) röstas bort utan anledning så läggs det tillbaka så här är det ingen ide att anmäla.

.

Condor
2019-04-14 12:34
#29

#27

Annia, om en Sajtvärd ser att medlemmar missbrukar anmälningsknappen för att mobba, skulle de kunna ge dessa medlemmar skrivförbud. Jag vet förstås inte om en Sajtvärd ser vem som trycker på knappen, men det borde väl gå att fixa att åtminstone sajtvärden ser det för att de ska kunna sköta om sitt forum. Men ibland är det ändå uppenbart vem eller vilka som trycker på knappen.

I alla fall verkar systemet så som det är nu inte fungera och vi får väl se om iFokus har en idee. Kanske det inte är bra om alla kan se vem som trycker på knappen, för det kan nog leda till gräl, men sajtvärden borde absolut få se vem som mobbar. I så fall kan sajtvärden inte dra sig undan och skylla på medlemmar.

[Ay'e]
2019-04-14 12:46
#30

#29 Där är du inne på en himla bra id'e att värdar på sin sajt kan se vem som anmäler så det vore kanske nåt för i fokus att införa om det rent tekniskt är möjligt

annia1
2019-04-14 13:53
#31

Värdar kan inte se vilka som anmäler. Dessutom är det relativt enkelt att gå förbi det genom att skaffa nya konton och skaffa Insider

Visst är det möjligt för iFokus att införa så att ansvariga kan se vem som anmält och det blir då sannolikt att både värd och Medarbetare kan se.

För min del så tycker jag det är bättre att rätten att anmäla tas bort (som jag skrivit förut) för då tas det bort så det gäller för hela iFokus och inte bara en enskild sajt som det blir om ansvariga ska ge skrivförbud.

.

[Ay'e]
2019-04-15 17:42
#32

#31 Visst är det möjligt för ifokus att införa så att ansvariga kan se vem som anmält och det blir då sannolikt att både värd och medarbetare kan se.

Nja inte Medarbetare bara värdarna skulle kunna se men sen kommer dom ju så klart att tjalla så nä jag vet inte hur ska vi på bästa sätt komma tillrätta med den där knappen 🤔

[Ay'e]
2019-04-15 17:55
#33

Jag vill faktiskt få vara med och göra mina sajter utan att bli utfryst och klandrad för nåt jag inte är 😕 för det är vad som hänt och är orsaken till den här tråden.

Hur många forum ska stoppas av nejsägare som tiger ihjäl andra med sin retorik.

Det här handlar om mer än anmälarknappen.

annia1
2019-04-16 03:01
#34

Aye #32 det är tekniskt möjligt att göra så bara värden ser. Men frågan är varför man ska se. 

Är det bara för att man vill se vilka som anmäler så ser jag ingen anledning. Är det för att det är problem på sajten så behöver även Medarbetare kunna se, för även Medarbetare ska ju kunna skydda sajten och det finns ju tillfällen när värden är frånvarande kortare/längre tid och då är det medarbetarna som ska kunna sköta sajten.

Det du skriver om att komma tillrätta med anmälningsknappen. Om det bara gäller en enskild sajt som har problem så brukar ansvariga komma underfund med vilka som anmäler och de kan då ändra på inställningarna så att det blir svårare för dom som missbrukar knappen. Om värden är frånvarande så kan Medarbetare be iFokus om hjälp att ändra.

Men som jag sa tidigare så på de flesta sajter så har de inställt att flera måste anmäla för att inlägget ska tas bort så att ansvariga ser att en anmält gör ingen skada som man behöver vidta åtgärder emot. Visst är det då trist för ansvariga att se att nån anmäler, men det är då inget problem.

Det som pågår på iFokus numera är ju flera som springer runt på flera olika sajter och röstar bort inlägg som inte passar deras galoscher.  

Man kommer ju underfund med vilka det sannolikt är så man då vet vilka deras vanliga nick är,  men man vet ju inte om dom har flera andra konton som dom använder som man inte vet vilka det. Så det här är  nåt som iFokus måste sätta stopp för enskilda sajter kan inte göra det.

Och ja iFokus kan få stopp på det om dom vill. Visst kanske tar lite tid innan det helt tar slut, men det går.

.

Annons:
[Ay'e]
2019-04-16 05:11
#35

#34 Och ja ifokus kan få stopp på det om dom vill. Visst kanske tar lite tid innan det helt tar slut, men det går.

Vi får hålla tummarna att det här kan komma tillrätta för så många råkar ut och man kan inte annat än tröttna . Knappen är alla tiders när den används rätt men det här missbruket  som du skriver när  galoscherna inte passar är så otroligt tröttsamt 😓

Draken
2019-04-19 09:37
#36

Jag tycker det är ett otyg att vissa grupper eller sajtansvariga går ihop och anmäler inläggen för en medlem som de inte vill ha kvar . Man märker bara att hux flux kan man varken läsa eller skriva på siten.

Visst, jag har medlemmar inne på Akvariefisk som har permanent skrivförbud, som jag har delat ut, men på en av mina andra siter som jag tog över i våras, fanns det permanent skrivförbud på medlemmar som inte hade gjort nånting fel alls. Så visst finns det sitevärdar och Medarbetare som gaddar ihop sig mot medlemmarna, tror tom det är ganska vanligt.

Jag tycker man ska kunna ha sina egna åsikter och kunna diskutera olika ämnen utan att siteansvariga och vissa medlemmar gaddar ihop sig mot enstaka medlemmar som har helt annan åsikt är vad de har.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Honestyisdead
2019-04-19 10:36
#37

#37 Kan du plötsligt inte läsa eller skriva är det ju admin som stängt av dig. Går folk ihop och röstar bort en och man får automatiskt skrivförbud kan man fortfarande läsa.

[Ay'e]
2019-04-19 17:14
#38

#36 Visst är det ett otyg och som dig har jag vart med om det för några år sedan under ett annat nick där jag tog över sajter och flera skrivförbud rådde fast personerna som var blockerade visade sig inte hade gjort något fel alls tvärtom det var bara bra folk men skrivförbud hade dom fått.

Det där hävde jag snabbt och skickade pm och talade om för dom att skrivrättigheterna har dom åter och genom det kom mycket fram så som att man snackat ihop sig och ansåg oliktänkande ovälkomna så nog förekommer det i allra högsta grad på flera håll men sen har vi dom värdar som sköter sina sajter galant  så båda sorter finns.

Det jag förvånas över är att det är diskussionsforum och där ska vi väl alla kunna diskutera ur alla möjliga olika synvinklar och vill man ha ryggdunkar forum ska man inte ha öppna sajter öht då kan man gömma sig i dolda grupper om man nu är så rädd för andras åsikter så kan man sitta där och ge varandra ryggdunkar tills man tappar andan och bli blå i ansiktet över hur bra man är inom gruppen och låta inbördes beundran få råda.

Varför har man öppna diskussionssajter om man nu inte kan ta att andra har andra åsikter än sig själv, märkligt mycket märkligt 🤔

Gör man lika IRL också slänger ut och tystar alla dom som inte har samma åsikt som sig själv det lär sluta i ensamhet utan dess like om man håller på så.

Draken
2019-04-23 09:53
#39

#37 Kunde läsa från början, men sen försvann det helt. Jag kommer inte ens in på forumet. men det är lika bra, jag har inte samma åsikter som övriga medlemmar där, och jag blir ofta obekväm, både i vissa forum och irl,  då jag står för mina åsikter.

#38 När jag tog över autism var det ett flertal medlemmar som hade skrivförbud, och jag hittade ingenstans där de hade misskött sig, och jag plöjde igenom i stort sett hela siten. Jag hävde skrivförbuden och skickade ut PM till de berörda, precis som du.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Ay'e]
2019-04-25 17:31
#40

Det tycks vara poppis att anmäla det har vi sett genom åren och det fortsätter missbrukas så det här behöver verkligen något göras åt så det inte är attraktivt att anmäla andra för man ogillar deras åsikt.

Häromdagen möts jag av bortröstat inlägg på  en medarbetar sajt som inte stred mot trådstarten öht = Moderatorer röstar bort och går ihop om saken gärna på dolda forum  så här ser vi vad en del moderatorer går för .

Kom in på en sajt av en slump och även där anmäldes det och så här ser det ut så när ska det här eländet få ett slut ? något måste ju göras åt det här för så här ska vi ju inte ha det.

[Jimmy.L]
2019-04-25 19:06
#41

#40 Jag har inte haft en enda anmält inlägg sen jag spärrade ett viss "gäng" från mina sajter, vet inte om det är en slump men märkligt hur det plötsligt upphörde helt.

Annons:
Honestyisdead
2019-04-25 19:18
#42

#41 Slumpen avgör mycket här i livet, tror dock inte det är fallet här ;)

[Ay'e]
2019-04-26 04:59
#43

#41 Det är något jag inte skulle vilja göra, visst jag kan blocka "dom" för vi vet ju så väl vilka det är men det känns inte bra om "dom" inte skrivit något som strider mot sajternas  regler och då kör jag med samma fula knep som "dom" och jag vill inte sjunka ner till deras nivå.

Visst absolut så är det en lösning den dagen jag orkar lägga ner tid och energi på sajterna för att öppna dom men i nuläget är allt på noll för forum eftersom det är så mycket skit och fjams så tappar man både intresse och lust men väl jag tar tag i dom så känns det inte rätt av mig att börja ge skrivförbud det får komma om någon inte följer sajternas regler.

Tror inte heller det är en slump som Hera skriver tvärtom i det här fallet är det så uppenbart som det bara kan bli, medvetna planerade handlingar.

[Jimmy.L]
2019-04-26 06:28
#44

#43 Har inte så mycket annat val när dom går ihop och försöker vara dom som ska bestämma vad som ska finnas på iFokus då måste jag skydda mina sajter. 

Jag provade skriva inne på Politik det röstades bort, och sen tidigare undviker jag att skriva på värdsajten på grund av dessa.

Draken
2019-04-26 13:16
#45

Alla mina inlägg röstades också bort, bara för att de kan. Jag har inte brytit mot några Skrivregler, men jag har mina åsikter, och som sagt, så står jag för dem.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Magi-cat
2019-04-26 14:26
#46

#42 Ay'e, är du säker på att du inte råkat anmäla bort dina egna inlägg? (Jag har för mig att du skrev om det tidigare i tråden.)

Det låter som om du vet något som de flesta inte vet, om några troll som kör med "fula knep" och som du kallar "dom".  Får jag föreslå att du, om du inte redan gjort det, meddelar Niklas dina misstankar? Då får ifokus-ledningen en chans att reda ut eventuell trollnärvaro och vidta åtgärder. 

Anmälknappen borde inte ha någon inverkan på dina egna sajter. De ligger väl på fria.ifokus och det kan inte vara många som känner till dem. Du kan i så fall bara reglera anmälningsnivån så försvinner ingenting och det eventuella problemet borde vara ur världen.

.

Det här med anmälningar är något som kommer och går. Ibland blir man anmäld inom fem minuter för att man sagt något helt oskyldigt, typ "Godmorgon".  🙂 (Det har hänt mig, många gånger.) Det brukar lugna ner sig så småningom.

Som Sajtvärd är jag glad åt anmälfunktionen som den är och vill inte ändra någonting.
Påminner om att sajtvärden bestämmer själv vilken typ av sajt man vill ha och vilka typer av inlägg som hör hemma på sajten. Ett alla-får-säga vad-som-helst-hela-tiden tror jag i praktiken inte är befrämjande för någon.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Honestyisdead
2019-04-26 15:10
#47

Precis som alla med en annan åsikt blockeras inte heller är främjande.

[Ay'e]
2019-04-26 15:49
#48

#46 Ay'e, är du säker på att du inte råkat anmäla bort dina egna inlägg? (Jag har för mig att du skrev om det tidigare i tråden.)

Skojar du med mig, det där var då det absolut dummaste jag hört och menar du på fullaste allvar att jag skulle råka anmäla mina egna inlägg närmare 50 gånger 😮

Som jag skrev ovan vid ett par tillfällen anmälde jag för att se om dom rök och mycket riktigt var det anmält men om du tror jag sitter och anmäler mina egna inlägg om och om igen så vet jag inte vad 😮

Anmälknappen borde inte ha någon inverkan på dina egna sajter. De ligger väl på fria.ifokus och det kan inte vara många som känner till dem. Du kan i så fall bara reglera anmälningsnivån så försvinner ingenting och det eventuella problemet borde vara ur världen.

Jag vet hur modereringen fungerar sen många år så det behöver du inte tala om för mig.

Det låter som om du vet något som de flesta inte vet, om några troll som kör med "fula knep" och som du kallar "dom".  Får jag föreslå att du, om du inte redan gjort det, meddelar Niklas dina misstankar?

Klart jag vet vilka men jag är inte den som springer runt och tjallar på folk det får "dom" roa sig med i sina dolda grupper där man uppmanar att anmäla andras inlägg och där det snackas,tjallas om den ena efter den andra.

Som sajtvärd är jag glad åt anmälfunktionen som den är och vill inte ändra någonting

Jag har inget emot anmälarknappen tvärtom men det jag är emot är att som det är nu missbrukas den och det  är  den ju inte ämnad för.

Annons:
Magi-cat
2019-04-26 16:13
#49

#48 50 gånger låter som väldigt mycket. På ÖN kan jag påminna mig att vi lagt tillbaka några av dina inlägg som blivit bortanmälda.

Det var i all välmening jag föreslog att du skulle vända dig till ifokus' ledning, men det var tydligen ett dåligt förslag.🤔

Det var allt från mig! 👋


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Honestyisdead
2019-04-26 16:39
#50

#49 Menar du att killarna någonsin har gått in och sett vem som anmäler inlägg fel och däreftog blockerat från forumet?

Magi-cat
2019-04-26 18:18
#51

#48 Så bra att du redigerade ditt inlägg.👍

No harm.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Ay'e]
2019-04-26 18:44
#52

#51  Så bra att du redigerade ditt inlägg.Tummen upp

No harm. 

Vad håller du på med nu Katten  🤔var det så bra att jag redigerade dom sista orden i den här delen, : 

men om du tror jag sitter och anmäler mina egna inlägg om och om igen så vet jag inte vad  och la in orden så vet jag inte vad  istället för då är du inte klok.

No harm, för vad liksom här begicks inga regelbrott öht , försöker du få mig att framstå som dum som om jag begått ett regelbrott  med orden  Så bra att du redigerade ditt inlägg.Tummen upp

No harm. samt råkat anmäla mina egna inlägg, ingen "råkar" väl anmäla sina inlägg det är ju helt absurt.

Jisses 😓

[Ay'e]
2019-04-26 18:49
#53

Nä fy jag har fått nog nu och skiter i det här för det blir ju bara elände av alltihop och jag ser tydligt vart det här drar  så då kliver jag åt sidan.

Trevlig sommar på er 👋

Magi-cat
2019-04-26 18:52
#54

Trevlig sommar! 👋


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

annia1
2019-04-27 01:01
#55

Aye vi är flera som vet vilka det är som anmäler inlägg på olika sajter. 

Vi kan ju hoppas att iFokus gör verklighet av det som niklas skrev i #6 att de funderat på att  införa nån sorts straff för de som missbrukar knappen.

.

Annons:
Magi-cat
2019-04-27 07:25
#56

#55 Vilket skulle förutsätta någon sorts objektiv måttstock för "missbruk av knapp", vilket det inte finns.
Få som fått en "knappning" på sina inlägg eller uteslutning från en sajt anser det rättvist.

Rena troll kommer vi till rätta med med de funktioner vi har. Om vi däremot har olika uppfattning om vad som är tillåtet på ifokus' sajter i fråga om t.ex. personangrepp, så återkommer vi till att det är sajtvärden som slutligen avgör.
Men, anser jag, användarna ska vilken tid på dygnet som helst kunna anmäla vad de finner vara t.ex. personangrepp, utan att invänta sajtvärdens åsikt, och förbli anonyma. Annars försvinner hela idén.
Själv är jag för det allra mesta tacksam om användarna vågar använda anmälningsfunktionen på mina sajter.

En utväg skulle förstås kunna vara att ifokus' administratörer (och ingen annan) ser vilka som anmält. 
Men, igen, problemen brukar vara kortvariga.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Jimmy.L]
2019-04-27 07:42
#57

#56 Och sajtvärdar som går ihop och använder anmälningsknappen för att man inte gillar innehållet på vissa sajter hur kommer man till rätta med det?

[Ay'e]
2019-04-27 08:28
#58

Det går inte att kopiera pm utan att allt annat på sajten följer med men här är lite hur det ser ut och jag fick använda word för att få bort övriga pm och all sajtinformation.

Det här är ju inte ok 😕 mer fanns på annat nick så allt ligger inte på Ay'e utan ett annan nick jag haft förr och det här är inte normalt om man nu inte är ett riktigt troll ute i trådarna men det ger en uppfattning om hur jag med flera utsätts för dom här dumheterna.

Borttaget inlägg/kommentar 0 svar

iFokusTa bort

Återpublicerat inlägg eller kom 0 svar

iFokus2019-04-08

Återpublicerat inlägg eller kom 0 svar

iFokus2019-04-08

Inlägg/kommentar borttaget 0 svar

iFokus2019-04-08

Borttaget inlägg/kommentar 0 svar

iFokus2019-04-08

Inlägg/kommentar borttaget 0 svar

iFokus2019-04-08

Borttaget inlägg/kommentar 0 svar

iFokus2019-04-08

Återpublicerat inlägg eller kom 0 svar

iFokus2019-03-31

Återpublicerat inlägg eller kom 0 svar

iFokus2019-03-31

Återpublicerat inlägg eller kom 0 svar

iFokus2019-03-31

Inlägg/kommentar borttaget 0 svar

iFokus2019-03-31

Borttaget inlägg/kommentar 0 svar

iFokus2019-03-31

Återpublicerat inlägg eller kommentar

Inlägg/kommentar borttaget 0 svar

iFokusTa bort

Borttaget inlägg/kommentar 0 svar

iFokus2019-03-31

Inlägg/kommentar borttaget 0 svar

iFokus2019-03-31

Inlägg/kommentar borttaget 0 svar

iFokus2019-03-31

Borttaget inlägg/kommentar 0 svar

iFokus2019-03-31

Återpublicerat inlägg eller kom 0 svar

iFokus2019-03-30

Återpublicerat inlägg eller kom 0 svar

iFokus2019-03-30

Borttaget inlägg/kommentar 0 svar

iFokus2019-03-30

Borttaget inlägg/kommentar 0 svar

iFokus2019-03-30

Återpublicerat inlägg eller kom 0 svar

iFokus2019-03-23

Återpublicerat inlägg eller kom 0 svar

iFokus2019-03-23

Inlägg/kommentar borttaget 0 svar

iFokus2019-03-23

Borttaget inlägg/kommentar 0 svar

iFokus2019-03-23

Inlägg/kommentar borttaget 0 svar

iFokus2019-03-23

Borttaget inlägg/kommentar 0 svar

iFokus2019-03-23

Inlägg/kommentar borttaget 0 svar

iFokus2019-03-23

Borttaget inlägg/kommentar 0 svar

iFokus2019-03-23

Återpublicerat inlägg eller kommentar

 2019-04-08 18:28 iFokus

Återpublicerat inlägg eller kom 0 svar

iFokus2019-02-10

Återpublicerat inlägg eller kom 0 svar

iFokus2019-02-10

Inlägg/kommentar borttaget 0 svar

iFokus2019-02-10

Borttaget inlägg/kommentar 0 svar

iFokus2019-02-10

Borttaget inlägg/kommentar 0 svar

iFokus2019-02-10

Återpublicerat inlägg eller kom 0 svar

iFokus2019-02-09

Borttaget inlägg/kommentar 0 svar

iFokus2019-02-09

Borttaget inlägg/kommentar 0 svar

iFokus2019-02-09

iFokus2019-02-09

Återpublicerat inlägg eller kom 0 svar

iFokus2019-02-08

Borttaget inlägg/kommentar 0 svar

iFokus2019-02-08

Inlägg/kommentar borttaget 0 svar

iFokus2019-02-03

Återpublicerat inlägg eller kommentar

Honestyisdead
2019-04-27 11:43
#59

#56 Bevisligen kommer vi inte tillrätta med troll genom funktionen. 

Jag förstår dock varför du gillar hur det är nu.

annia1
2019-04-27 13:28
#60

#56 iFokus kan redan idag ta fram vilka som anmäler. 

Allt man gör på nätet (inte bara på ifokus) registreras/loggas/lagras på nån server nånstans. När det gäller iFokus så har de egna servrar och därmed full tillgång till systemet. 

Om de skulle välja att gå in och gå igenom systemet så skulle de se att samma medlemmar anmält inlägg under lång tid. Och skulle de då kontrollera de inlägg som anmälts så ser de att det inte handlar om personangrepp eller andra brott mot skrivreglerna.

Om iFokus skulle välja att stänga av de som missbrukar knappen så är vi flera som skulle kunna ge dom nick så dom kan kontrollera att det stämmer. Och jag för min personliga del anser att de bör stängas av då de förstör för andra.

Så om gänget tror att de är anonyma idag så tror de fel.  Det är bara det att iFokus hittills inte lagt den tid det tar på att gå igenom systemet.

.

[Ay'e]
2019-04-27 16:43
#61

#56 Om vi tar den här tråden som exempel så röstades inlägg bort hej vilt inklusive ditt eget nummer 11 (vilket jag också var med och anmälde för jag ansåg inte att det var skitsnack i tråden tvärtom möjligheten fanns för alla att försvara sitt) där stred du mot trådstarten så vi var några som anmälde bort dig men Hera valde att lägga tillbaka det och det tycker jag var alla tiders agerat av henne som Sajtvärd att göra för här lät hon dig vara med med ditt.

Ser man igenom den tråden så ser  man hur många inlägg som är tillbakalagda och går inte att rösta bort igen, inlägg som inte stred mot  regler eller trådstart så tycker du fortfarande att det fungerar bra ?

Missförstå mig inte för anmälningsknappen är bra om den används på rätt sätt inte som ett sätt att tysta ner andra som inte håller med för då  förlorar den sitt syfte och  funktion och det är nåt jag hoppas kan komma tillrätta eller ändå bättre att "dom" tar förnuftet tillfånga och slutar upp med dumheterna så vi får den här saken ur världen en gång för alla .

[Ay'e]
2019-04-27 17:24
#62

#60 Om ifokus skulle välja att stänga av de som missbrukar knappen så är vi flera som skulle kunna ge dom nick så dom kan kontrollera att det stämmer. Och jag för min personliga del anser att de bör stängas av då de förstör för andra.

Instämmer helt med dig 👍

Så om gänget tror att de är anonyma idag så tror de fel.  Det är bara det att ifokushittills inte lagt den tid det tar på att gå igenom systemet.

Det börjar redan bli lite varmt i kulisserna det ser vi här i tråden så vi får hoppas på en rejäl utredning av det här  så det får ett slut 😎

Annons:
[Ay'e]
2019-04-27 17:45
#63

#57 Och sajtvärdar som går ihop och använder anmälningsknappen för att man inte gillar innehållet på vissa sajter hur kommer man till rätta med det?

Det där är låg taktik som använts mot just din sajt och nåde oss som skriver där inne vi blir kallade för både R & N 😓

Jag vågar inte skriva hos dig längre fast jag tycker att sajtinnehållet är både intressant och brett men vi skräms bort av du vet vilka  så nog förstör "gänget" allt  för mig, dig och alla andra 😕

[Jimmy.L]
2019-04-27 17:51
#64

#63 Ja det är ett problem när vissa sajtvärdar ska bestämma vilka sajter som ska finns trots okej från Niklas.

[Ay'e]
2019-04-27 18:00
#65

#64 Ja det är ett problem när vissa sajtvärdar ska bestämma vilka sajter som ska finns trots okej från Niklas. 

Dom är enbart ute efter sin egen vänsterextremism sen kan dom köra över alla hur mycket dom vill men den som står stark i sin övertygelse den rubbas inte 😎

tlover
2019-04-27 18:13
#66

Jag har en känsla av att det inte är samma "gäng" som alla pratar om här då mina sajter och inlägg inte har någon som helst politisk inriktning så varför attakeras jag? Niklas med flera har då min tillåtelse att kolla upp mig, jag anmäler bara rena trollinlägg

l'm back

[Ay'e]
2019-04-27 18:20
#67

Avsluta mitt konto nej men jag kommer att bli obekväm med er och nej jag avslutar inget konto fast jag vet att det är vad ni  vill och har gjort i så många år sen 2008 och är det några som ska gå så är det ni .

tlover
2019-04-27 18:23
#68

#67 vem skriver du till?

l'm back

[Jimmy.L]
2019-04-27 18:29
#69

#66 Är väl ingen som nämner dig eller? Vad jag vet så kom vi överens att konflikten mellan oss inte skulle fortgå och den gäller väl än eller?

Annons:
tlover
2019-04-27 18:33
#70

#69 jag vet att jag anklagats även av andra att vara ett troll

l'm back

[Jimmy.L]
2019-04-27 18:47
#71

#70 Det vet jag inget om.

Jag ställde samma "krav" till Magi-cat" men det viftades bort. Allt jag ber är att man upphör med drevet mot Debatt så är mina sajter igen öppna igen.

Det gäller även Tant grön.

Som jag skrev på Heras sida, jag räcker ut en fredshand sen är det upp till Magi-cat och Tant Grön.

tlover
2019-04-27 18:54
#72

#71 nu hänger jag inte med, är det okej att anmäla våra inlägg eller vad menar du?

l'm back

[Jimmy.L]
2019-04-27 18:59
#73

#72 Har inte nämnt att det är okej att anmäla inlägg som man inte gillar läs inlägget igen och det är en radbyte och ett nytt inlägg som inte är riktad mot dig.

tlover
2019-04-27 19:05
#74

#73 ett radbyte behöver inte betyda att det är riktat till någon annan utan kan tex vara för att förenkla för läsare.

l'm back

[Jimmy.L]
2019-04-27 19:16
#75

#74 Står ju även två namn i texten.

Om ni i stället inte hade kört drevet från första början så hade vi sluppit detta. Nu blir det tråd efter tråd med massa tjafs. Jag skulle hellre fokusera på roligare saker än detta. 

Jag begriper inte det roliga med att anmäla inlägg man inte gillar eller nöjet med att skriva 2-3 nya inlägg för att få bort ett inlägg från Debatt. 

Nog för mig nu!

tlover
2019-04-27 19:29
#76

#75 "ni" har pratat skit om mig även om det inte varit med i något "drev" . Bland annat ett tillfälle då jag för en gångs skull hade inspiration, det är inte kul alls att få skit för det. Det är sällan jag tänker på vilken sajt inlägg skrivits på när jag skriver förutom då "ni" skrev som mest skit om mig då vågade jag inte skriva trots inspiration. Jag begriper inte heller det roliga med att anmäla inlägg som inte bryter mot reglerna men ändå utsätts jag för det ofta. Visst det är lite mindre nu än förr men det sker fortfarande.

l'm back

Annons:
[Jimmy.L]
2019-04-27 19:40
#77

#76 Märkligt att du glömmer det du skrev. Ska vi friska upp minnet.

https://pelargoner.ifokus.se/discussions/5bad3647ce12c46b13000361-kanner-inte-med-ifokus-langre

Ni startade det hela glöm aldrig det!

tlover
2019-04-27 19:43
#78

#77 som sagt så menade jag inte det som det uppfattades

l'm back

Pyttelite
2019-04-27 21:53
#79

#77 , #78 Jag har nu raderat den nämnda tråden. 

Jag saknar HundochKatt som Medarbetare på min sajt och jag respekterar hennes åsikter. 

Däremot kan jag inte acceptera att den tråden används som argument för att bete sig illa mot andra sajtvärdar eller medlemmar på iFokus.

Jag trodde att vi var bättre än så men så är det uppenbarligen inte. 

Få kan skilja på sak och person på iFokus och det är illa.

Det faktumet gäller för samtliga oavsett "grupptillhörighet"!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Ay'e]
2019-04-28 05:07
#80

#66 Jag har en känsla av att det inte är samma "gäng" som alla pratar om här då mina sajter och inlägg inte har någon som helst politisk inriktning så varför attakeras jag?

Här kan vi se att knappen missbrukas av fler än ett gäng så det är ett uppenbart problem. Det räcker med att tycka lite annat än vissa grupper så tar dom sig friheten att försöka köra över och det är så oerhört trist 😕

#68 vem skriver du till?

Till "dom" och dom vet så väl vilka dom är och jag vill inte skriva ut några nick men avsikten är att få bort folk som inte tycker exakt lika men den här gången ska det inte lyckas tvärtom jag ska vara obekväm med att stanna kvar 😎

#79 Däremot kan jag inte acceptera att den tråden används som argument för att bete sig illa mot andra sajtvärdar eller medlemmar på iFokus.

Synd att du tog bort tråden men samtidigt förstår jag hur du tänker där  men såna trådar är beviset på hur det går till .

kattöga
2019-04-28 09:07
#81

Kan man lägga till en funktion till Anmäla-knappen enligt nedan ungefär: 

När man klickar på Anmäla-knappen så uppmanas man att "Motivera din anmälan",  och man måste fylla i en motivering till varför man vill anmäla ett inlägg…

Alternativt att man får ett antal  förslag till motiveringar som man får bocka för (inkl "Annat" + en ruta att fylla i själv) …

???

Jag tror att det skulle kunna förhindra eller åtminstone minska antalet "bus-anmälningar", om man dessutom måste ange en motivering. Ett ytterligare steg gör det mindre attraktivt att endast klicka bara för att man kan., tror jag.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

FataMorgana
2019-04-28 12:23
#82

#56 

 Nu har du ju själv uteslutit mig från en av dina sajter utan att jag ens skrivit ett endaste inlägg där, så jag undrar ju på vilket sätt det skulle vara rättvist? 

#66

Antagligen har du någon gång skrivit någonting som någon inte hållit med dig om eller som gjort att  någon blivit sur på dig och därför attackeras du nu. Om det handlar om flera gäng eller om enskilda personer vet jag ingenting om. Men jag tycker det verkligen  vore intressant att veta exakt vem det är som anmäler och håller på så här, så att folk slapp fundera och spekulera och kanske t.o.m anklaga fel person för att vara troll. Så att du inte blir anklagad för något som du inte gjort. Vetskap är alltid bättre än  gissningar. Därför tycker jag att det bästa vore att synliggöra vem det som är anmäler.

Upp till toppen
Annons: