Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 1618 ggr
Sindri
10/23/19, 10:43 PM

Fräscha emojisar

Jag tycker emojisarna börjar se lite daterade ut. Dessutom är de väldigt små och jag svårt att se vad de signalerar om jag inte zoomar in sidan mycket, och då blir det så fel med texten och allt annat.
Det behöver inte alls var något enormt utbud som vi är bortskämda med på telefonerna, men lite renare uttryck som syns bättre.

Annons:
beem
10/24/19, 9:52 AM
#1

#0  Jag instämmer helt och så vill jag ha en tomte.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Magi-cat
10/24/19, 7:11 PM
#2

Tomte vore bra. 🙂 Och häst. Och fågel. 

Men jag tror det är nya emojisar på gång? 🙂Så det är nog bara att invänta. (Fast FÖR många behövs inte …)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
10/25/19, 12:29 PM
#3

Såvitt jag minns så kommer man i den nya versionen av iFokus att använda de emojisar som finns på telefonen. Minns däremot inte om det stått något om hur det kommer att fungera om man är inloggad via datorn.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
10/25/19, 7:02 PM
#4

Telefon är för pluttigt för mig - fixar bara iFokus på datorn.

TatsuOni
10/28/19, 5:44 PM
#5

Jag använder också bara datorn för iFokus.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Carmarino
10/29/19, 12:44 PM
#6

Använder mest datorn, men kollar på telefonen ibland. Fast då läser jag mest.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Niklas
10/30/19, 1:59 PM
#7

🎅🏽🏃🏽‍♂️🤷🏾‍♂️🧶👑⛑🦅🐝🕸🐕🐈🌓⛄️🚖🌇🧨🇸🇪🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿🇩🇰🇫🇮🇫🇴🇮🇸


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
10/30/19, 2:02 PM
#8

#7 De är så små att vissa av dem ser man knappt vad de föreställer - åtminstone när man kollar via datorn.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

TatsuOni
10/30/19, 2:03 PM
#9

#8 Håller med.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Niklas
10/30/19, 2:11 PM
#10

#8: De ändrar storlek med texten. Prova att trycka ⌃ + ⌘ + mellanslag (Ctrl + Cmd + mellanslag) på MacOS för att få fram emoji-tangentbordet eller Windows-tangenten + . (Windows-tangenten och punkt-tecknet) i Windows.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
10/30/19, 2:15 PM
#11

Har testat det, men tycker ändå att de blir små och otydliga jämfört med de som finns i listen ovan. 🙂🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

beem
10/30/19, 4:02 PM
#12

Finns tex ingen tomte heller.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Carmarino
10/30/19, 4:18 PM
#13

#12 På Windows emoji-tangentbord finns det både tomtemor och tomte, men det är inte så lätt att se vad de föreställer. 🤶🎅


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Cireea
10/30/19, 4:34 PM
#14

Tycker också dom är otydliga 🤷‍♀️ <- tycker den där är jätteotydlig. 
För att det ens ska synas måste man välja större text, dom ser okej ut i Heading 3 och ännu bättre i Heading 2. Men om vi skriver i den storleken ser det snarare ut som om vi sitter och skriker 😂

Typ såhär 🤷‍♀️

Eller såhär 🤷‍♀️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

annia1
10/30/19, 4:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Inlägg #7 ser ut som på bilden. Mest bara tomma fyrkanter. Så ser de flesta emojisar ut som är från mobiler oavsett om det är android eller iphone. 

Win 7, chrome.

I inlägg #14 finns det också fyrkanter. Men det har jag inte tagit nån bild på.

.

Cireea
10/30/19, 4:42 PM
#16

#15 Jag är inne via dator och använde emoji-tangentbordet på datorn.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carmarino
10/30/19, 4:45 PM
#17

Tror inte emoji-tangentbordet funkar i Win7. Det är nog nytt för Win10.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Taggeman
10/30/19, 5:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Har Win. 7  o Firefox jag får bilderna med från #7  men hur får man fram emojisar det är frågan. 🤔

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Carmarino
10/30/19, 5:21 PM
#19

#18 Funkar det inte om du trycker på Windowstangenten och . (punkt)?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Taggeman
10/30/19, 5:24 PM
#20

#19  Nej har provat ingen respons alls.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Carmarino
10/30/19, 5:26 PM
#21

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

annia1
10/30/19, 5:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Ja i firefox ser jag dom som #18 visar. Men det är den enda webbläsaren.
Provade nu även comodo och opera.
I IE11 så ser jag några fler men då bara i svartvitt som syns på bilden.

.

beem
10/30/19, 8:17 PM
#23

#13 Ja nu hittade jag dom men man måste nästa ha förstoringsglas 🙂


Sorg är kärlek som blivit hemlös

kattöga
10/31/19, 9:54 AM
#24

#10 Åh, vad bra! Den funktionen Windowstangenten + . har jag inte vetat om. Men det funkar ju ! 

😊😁✨

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Niklas
10/31/19, 10:00 AM
#25

Är det någon av er här som har Windows 10? Vad ser ni i exempelvis #7?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
10/31/19, 10:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Så här ser det ut på min Win10-dator.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
10/31/19, 10:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

#25 Så här ser #7 ut för mig, på skärmen är de inte riktigt så stora utan jag tycker att de är för små och för svåra att se vad de föreställer.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Niklas
10/31/19, 10:10 AM
#28

Tack! Det var vad jag räknade med och hoppades.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kattöga
10/31/19, 10:36 AM
#29

Har Win10 - ser samma som  #26 och #27

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[[eskils_]]
10/31/19, 11:01 AM
#30

#24 Säger detsamma, hade inte heller någon aning om alla dessa emojisar som finns tillgängliga. Kul! 😎🤠😺🐶🐇🦉👨‍👩‍👧‍👦👨‍🍳👨‍🌾✨🕶👕⚽🥇🍣☕🍓🌼🌷🍀🍁🌴🌤 (dock ingen tomte)

#25 Där ser jag en rad bilder, från tomte till norska flaggan. Har Windows 10. Fast ibland syns flaggorna på slutet bara som fyrkanter…

kattöga
10/31/19, 11:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

#30 Du kan scrolla - på högerkanten
och
i nederkant har du svartvita "ikoner".  Om du klickar du på den som ser ut som en flicka/kvinna dyker inte tomten upp då?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
10/31/19, 11:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Upptäckte nyss också att om jag skriver "tomte" (när man öppnat "emoji-programmet") så letar programmet upp tomtarna.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[[eskils_]]
10/31/19, 11:24 AM
#33

#31 Jo, där är de ju, tack!😀

Missade dem kanske för att de är mitt i raden och scrollade för fort.

🤶🤶🤶🎅🎅🎅🎄🎄🎄
Sindri
10/31/19, 4:34 PM
#34

Men wow! Haft W10  i två år och inte haft en aning! Tusen tack!

Annons:
beem
10/31/19, 8:56 PM
#35

#34 Samma här 😃


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Niklas
11/1/19, 10:13 AM
#36

Det som är bra med de där emojisarna är att de uppdateras löpande och stöds av mängder av företag i hela världen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Draken
11/3/19, 11:18 PM
#37

Jag måste vara helt tom i bollen. Inte hittar jag några nya emoljisar inte 😭

Kan det bero på att jag oftast sitter vid datorn, är ytterst sällan ute på iFokus från mobilen. ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Sindri
11/3/19, 11:30 PM
#38

Vi pratar om emojisar som finns inbyggda i Windows 10. Om du har W10 så kan du få fram emojisarna på skärmen på en egen liten meny-ruta om du håller ner tangenten med Windowssymbolen och samtidigt trycker ner tangenten för punkt.

Längst ner i den rutan finns symboler för olika rubriker på emojisar.

Draken
11/4/19, 7:22 AM
#39

Aha , det förklarar varför jag inte hittar dem. Har inte uppdaterat till W10 så jag har fortfarande W7 i datorn 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Tarotstollan
11/8/19, 6:47 AM
#40

Nu hittade jag dessa symboler, hade heller ingen aning om att de fanns!
Hur får man färg på dem? Som de är nu är de ju bara svarta och urtråkiga!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Niklas
11/8/19, 11:07 AM
#41

#40: Är det i Windows du menar?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Tarotstollan
11/8/19, 10:08 PM
#42

#41. Ja, i Windows 10.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sindri
11/8/19, 10:49 PM
#43

Håller du in Tangenten med Windowssymbolen samtidigt som du trycker tangenten för punkt?

Cireea
11/8/19, 11:27 PM
#44

Jag ser fortfarande ett problem med storleken på emojis som blir när vi använder den vanliga texten. Det håller ju inte att man ska behöva förstora texten till rubriker för att emojis ska synas bra. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tarotstollan
11/8/19, 11:28 PM
#45

#43. Jag får upp dem, jag bara undrar hur man får dem i färg när man använder dem?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

beem
11/9/19, 1:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

#45 Om du  klickar  tex som på min bild. Får du inte gula emojis då ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Tarotstollan
11/9/19, 9:23 PM
#47

#46. Hej!😁
Nej, de ser ut som ovan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

kattöga
11/9/19, 9:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

#47 Konstigt, för din glada emoji (i #47) är gul och fin, så som jag ser den! Det verkar vara något som hör till din egen dator, gissar jag.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Tarotstollan
11/9/19, 9:42 PM
#49

#48. Ok, för mig är det bara en svart ful gubbe.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

kattöga
11/9/19, 9:44 PM
#50

#49 se bilden som jag la till i efterhand, i #48 (=printscreen)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Tarotstollan
11/9/19, 9:48 PM
#51

#50. Så du menar att jag måste ta en hel skärmdump = printscreen för att få en gul gubbe?🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

kattöga
11/9/19, 9:51 PM
#52

#51 Nej, nej. Men jag ville bara visa dig hur dina emojisar ser ut på min skärm/dator. Jag är inte tillräckligt kunnig för att veta vad det är, men min gissning är att det hör ihop med hur din dator visar emojisarna. 
Alltså, så hur de än ser ut i din dator, ser de annorlunda ut (d v s gula) i min dator - och säkert i många flers datorer).

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Tarotstollan
11/9/19, 10:01 PM
#53

Ok!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

TatsuOni
12/23/19, 5:11 PM
#54

Nu har vi Windows 10 (hade 7 innan). När jag nu tittar på emojisarna som via Windows 7 var jättesmå och otydliga, så är de nu större och tydligare. Så de visas alltså helt annorlunda i äldre operativsystem.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Niklas
12/25/19, 12:39 PM
#55

#54: Det beror nog på att äldre webbläsare inte har haft riktigt stöd för de universella emojisarna. Windows 7 släpptes för drygt tio år sen. Världen såg annorlunda ut då.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
annia1
12/25/19, 4:37 PM
#56

Niklas #55 nu vet jag inte vad du får din information ifrån.

Ja win 7 kom för ca 10 år sen. Men webbläsarna är lika nya/samma version som i win 10.  

När det gäller IE 11 så vet jag inte hur ofta den uppdateras till win 7 då alla uppdateringar man får till windows ligger i ett paket. Men chrome och firefox uppdateras lika ofta (och som sagt till samma version) i win 7 som i win 10. Så webbläsarna är inte gamla. 

När det gäller webbläsarna i win 7 så är det väl möjligt att de slutar uppdateras under nästa år då win 7 slutar få uppdateringar.  Men har inte sett nån info om de kommer sluta uppdateras då.
Däremot så uppdateras inte webbläsarna i vista och XP och inte gjort så på flera år.  Så dom är gamla.

Webbläsarna i win 7 fungerar överallt även med nya html systemet.

.

TatsuOni
12/25/19, 5:49 PM
#57

#56 Det stämmer. Vi hade firefox även där och den uppdaterades kontinuerligt.  Kan inte säga vilken verison det var, men vi har fått uppdateringar under 2019.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

annia1
12/25/19, 9:55 PM
#58

TatsuOni #57 ja så länge microsoft/windows uppdaterar/ger support för sina OS så uppdaterar/utvecklar alla seriösa sina program. Så alla seriösa har sett till att deras program i win 7 är lika uppdaterad.  

Det är ju först när microsoft lägger ner sitt stöd som de andra börjar sluta med sina uppdateringar undan för undan. Men det kan ta sin tid då det fortfarande är många som använder win 7 och de seriösa vill ju ha sin bit av kakan (tjäna pengar så om dom inte hade uppdaterat så hade de med win 7 skaffat andra program.)

Det finns ju en skillnad i win 10. Där har du ett appsystem och de apparna fungerar bara på win 10. Men om de sedan tidigare  finns som program så är det ju såna som de gjort om och då fungerar programmen fortfarande i win 7. Men microsoft kommer då uppdatera apparna, men inte programmen från det att supporten för win 7 upphör.

Det jag har läst nånstans förut är väl att microsoft/windows ska avveckla IE 11 och bara ha edge. Men när det ska ske vet jag inte.

.

Niklas
12/26/19, 5:01 PM
#59

#56: Vad är din förklaring till att det inte fungerade likadant i Windows 7 då?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

annia1
12/26/19, 5:36 PM
#60

Niklas #59 jag vet inte. Det enda jag vet säkert att alla program på win 7  är uppdaterade så de har alla den nyaste versionen av programmen oavsett program.

Man ser ju i firefox i win7 (även om det är lite smått) , men inte i chrome. Jag har försökt hitta nåt på nätet om chrome och emojisar. Det jag hittar är att man ska ha ett tillägg installerat för att kunna använda emojisar. Jag antar att man då även bör kunna se dom. Sen fanns det att man ska kunna ha ett visst tangentbord installerat, men som jag fatta det så gällde då när man har en skärm man kan trycka på alltså att det ska fungera som en mobil. Och det att man kan trycka på skärmen kom väl i och med win 8.1

Men en sak som jag fick intryck av att det fungerar i engelska/amerikanska versionen av chrome. Så kanske det är skillnad på svenskt och utländskt.

Det vore ju bra om nån som har windows 10 kan installera chrome och titta om dom kan se det i chrome. Fast jag vet ju inte hur 10:an fungerar om det går att installera det som en vanlig webbläsare eller om man bara kan installera det som app. Kan man bara installera som app så är det en annan sak för de är ju uppbyggda på annat sätt. Om det är det som ska vara skillnaden mellan win7 och win 10 att i win 10 har man appar som då har liknande funktion som mobil.

Om det fungerar i win 10 med vanliga chrome (svensk) så får man kika på annat. 

Om det då ev kan vara att det fungerar på de OS (win 8.1 och win 10) där man kan använda skärmar man kan trycka på. Vad jag vet så finns inte det till win 7.

.

Cireea
12/26/19, 7:24 PM
#61

Jag har fortfarande problem med att emojis blir alldeles för små. 😐Jag använder Chrome på en Macbook Pro, senaste uppdateringen. Om jag vill ha dom större måste jag skriva texten i en av "heading" formaten, alltså stor text för större emoji. 

Känns ju inte helt lyckat.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

TatsuOni
12/27/19, 11:30 AM
#62

#60 Jag testar chrome nu. Svensk version på Windows 10. Jag kan se emojisarna och de ser likadana ut som på firefox. 

😊😁 Kan även få fram och lägga in dem via chrome.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
annia1
12/28/19, 12:05 AM
#63

TatsuOni #62 vad bra att du provade.

Jag ska se om jag kan hitta varför det inte går att se i chrome i win 7. Om det bara handlar om det där med att kunna trycka på skärmen eller om det finns nåt annat.

.

Niklas
1/3/20, 11:32 AM
#64

#&=: Programmen använder ju operativsystemet så om det inte har riktigt stöd för att visa dem tycker jag att det låter logiskt att det inte fungerar. Jag förstod inte vad du tyckte verkar konstigt med det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

annia1
1/3/20, 8:46 PM
#65

Niklas #64 man ser smilisar i firefox så det finns stöd för att se  i win 7, men man kan inte använda dom själv (eller åtminstone inte provat). Så det har inte med ålder med att göra vare sig gällande win 7 eller webbläsare.

När det gäller chrome så är det på det stora hela samma info jag hittar nu. Att man ska kunna se, men man kan inte använda. Men det är fortfarande så att det då gäller amerikanska. Hittar inte nåt om andra länder. 

För att kunna använda så måste man som jag förstår det ha stöd för att använda tryckskärm. Men för att se dom behöver man inte det stödet.

Om det är så att man kan se i amerikanska, men inte andra länder så är det inte första gången man gör skillnad på amerika och andra länder och det oavsett om det gäller själva datorer eller program till dom.

.

annia1
1/4/20, 11:54 AM
#66

En sak som jag kom på här. Går jag in på facebook så ser jag alla smilisar. 

Nu vet jag ju inte om alla använder dom som är inbyggda av facebook, men tror nog att många använder de från mobilen. Inga fyrkanter utan vanliga i färg. Och för tillfället, när jag nu tänker på det, så kan jag inte komma på nån annan sida där jag ser fyrkanter.

Så kanske så det faktiskt finns även i chrome men inte funkar på iFokus. Skulle ju kunna vara en anledning till att jag inte hittar nåt om det på nätet. För det finns inte ens några som frågar varför dom inte ser smilisar.

.

kattöga
1/4/20, 12:09 PM
#67

Gissar att detta inte tillför något till diskussionen.
Men, tack vare denna diskussion så hittade jag emojis som jag kan lägga in i Chrome. Så det har jag gjort nu Kul!

👍😊🙃

Edit: Totalt meningslös antar jag då jag har emojisarna som tipsades om tidigare i tråden. Ska, vid tillfälle, jämföra om det finns fler i Chromes.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Niklas
1/15/20, 6:26 PM
#68

#67: Såvitt jag kan se är det samma uppsättning emojis.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: