Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1173 ggr
[SonjaG]
12/3/19, 8:07 PM

inloggning

Är det fler än jag som har haft svårt att logga in sista dagarna?

Annons:
MonicaLagerquist
12/3/19, 8:09 PM
#1

Nej för mig har det fungerat bra

Stolt ägare till fem La permer

beem
12/3/19, 10:05 PM
#2

Inga problem att logga in.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Maria
12/4/19, 8:32 AM
#3

Inga problem här heller.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Draken
12/4/19, 7:06 PM
#4

Fungerar bra här.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[SonjaG]
12/5/19, 3:19 PM
#5

Jag har fortfarande stora problem att logga in. Just nu gick det efter att ha försökt många gånger under dagen.

Vad kan jag göra själv för att få det funka? Tips tack.

TatsuOni
12/6/19, 1:57 PM
#6

Jag har inte heller haft några problem.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
beem
12/6/19, 8:21 PM
#7

#5 Ibland kan det hjälpa att rensa historiken då man har olika inloggningsproblem.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

vallhund
12/8/19, 8:04 PM
#8

#5 Själv loggar jag aldrig ut.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[SonjaG]
12/8/19, 11:02 PM
#9

Nu kom jag in via min surflatta. Men på datorn går det inte. Jag rensar förstås historiken varje kväll, som rutin. På andra ställen funkar det utmärkt, bara inte här.

annia1
12/8/19, 11:48 PM
#10

SonjaG vilken sida/sajt loggar du in på. Är det tex iFokus.bloggen så prova att logga in på en vanlig sajt som tex den här support.

Du skriver att det är problem på datorn. Vilken webbläsare använder du. Är det Internet explorer eller edge så prova en annan tex chrome. Du ska kunna ladda ner den från här sidan.  Om du redan använder chrome så prova tex edge. Utgår ifrån att din dator är windows 10.

.

annia1
12/8/19, 11:49 PM
#11

.

.

[SonjaG]
12/9/19, 8:15 PM
#12

Jag laddar från chrome, klickar högst upp till höger på iFokus sida "logga in".

 Jag brukar kunna logga in direkt, har funkar i flera år.

Ja datorn är windows 10.

Nu har jag testat att gå in via Support och det funkade tydligen.

annia1
12/9/19, 8:46 PM
#13

SonjaG bra att det funkade att logga in via support.

iFokus.bloggen så är det bara filmer, mestadels från you tube tror jag och när  det är filmer så kan det ibland bli problem när även deras adresser ska läsas in.

Du behöver inte logga in här på support utan du kan välja en annan sajt, men välj då en som har artiklar på första sidan. För de sajter som senaste tråd som startsida kan ibland innehålla filmer och då blir det också problem. Eller för den delen så kan de med senaste tråd ställa till det om det är långa trådar eller innehåller bilder.

Så välj en sajt som har artiklar som startsida så som support har. Får du problem även då så får man  titta på det då.

.

Annons:
Soligajag1
12/10/19, 9:00 PM
#14

Inga problem att logga in .

HH 🙂

[SonjaG]
12/21/19, 9:10 PM
#15

#13 Tack för hjälpen annia1, det funkar bra med att logga in så som du beskrivit.

wildfire
12/26/19, 4:26 PM
#16

Inga problem med just själva inloggningen att komma in på i fokus däremot kastas jag ner direkt i en tråd till sista kommentaren och   " Upp till inläggslistan " och det gäller även trådar jag inte ens skrivit i likaså med sajter som har artiklar som förstasidan så kastas jag ner. Det hände även nu här inne på support när jag provade så hamnar jag längst ner på sidan med artiklar.

Har Chrome och datorn är rensad men det här har pågått ungefär en dryg vecka för mig just inne på i fokus inga andra ställen men just att logga in är inget problem för in kommer jag men åker direkt längst ner på sidan .

annia1
12/26/19, 5:52 PM
#17

wildfire #16 ingen aning om varför det är så, för det har jag inte råkat på. Har för mig att det för några år sen var så att man kastades längst ner, men inte sett nån haft det problemet på länge.

Har du win 10 eller vilket OS har du.

.

wildfire
12/28/19, 4:26 PM
#18

#17 Har också minnet av att det var lika för några år sedan på i fokus men sen försvann det och det kanske försvinner igen , Win 10 har jag inte, har faktiskt inte koll men det är äldre,  är så dålig på sånt där 😊 men så nytt och fint som 10 det har jag inte. Vi får se det kan reda upp sig 😎

annia1
12/28/19, 8:29 PM
#19

wildfire #18 då har du sannolikt win 7 eller win 8.1.  Jag har själv win 7 (och en med vista) och jag märker inget. Om du ev har win 8.1 så kan jag inte säga nåt. 

Hittar inte det som var förut. Hade jag hittat det så kunde jag kunnat få några ideer att testa för att se om det ev gick att få fram det. Men som det är just nu så har jag inget förslag på vad som kan göra det.

Men för att ta reda på OS. Om du har win 7 och bör gälla win 8.1 Så om du klickar på flaggan nere till vänster och sen högerklickar på rubriken dator (som ska finnas till höger) och väljer egenskaper så ska du få fram vilket OS du har.

.

Magi-cat
12/30/19, 9:23 AM
#20

#16 Likadant för mig att man hamnar längst ner på sidan. Det har varit så en tid.

Win 10, Chrome.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
wildfire
12/30/19, 5:06 PM
#21

#19 Tack för tipset snälla  annia 😎, ser jag har win 8 men det där os det lyckas jag inte trolla fram men kanske löser det sig för jag ser att Katten har samma problem så kanske har fler det.

#20 Ja men precis det har vart så en tid ungefär ett par veckor för mig men kanske killarna löser det när dom är tillbaka med full kraft efter helgerna,vi kan  hoppas 😎

annia1
12/30/19, 9:40 PM
#22

wildfire och Magi-cat Jag har provat, men jag lyckas inte få fram det på mina datorer så jag vet inte vad jag ska testa då ni verkar få det oavsett vilken sajt ni loggar in på.

Hade det varit enbart sajter där det är artiklar som första sida så hade det begränsat det hela. Eller tvärtom att det varit sajter som har senaste tråd som första sida. 

Det som skiljer mig från er är (vad jag vet just nu) att jag har äldre OS. WIn 7 och vista. Ni har win 8 och win 10. Men som det är just nu så vet jag inte vad jag ska testa för att se om jag kan få fram det.

.

Magi-cat
12/30/19, 9:42 PM
#23

#22 Det är inte besvärande egentligen, men lite lustigt bara att det plötsligt blev så. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

annia1
12/31/19, 12:02 AM
#24

Magi-cat då är du annorlunda än jag. Jag skulle finna det irriterande att slängas längst ner. Att bli nerslängd i en lång tråd så måste man ta sig längst upp igen i fall man vill läsa den tråden eller bara för att se vilka nya trådar som finns där och sen kunna ta mig till mina andra favoritsajter.

Visst det är ju bara en gång då man loggar in, men i alla fall.

.

wildfire
1/1/20, 5:52 PM
#25

Nog tycker jag det är lite irriterande allt och hoppas att det upphör men men vi får hoppas att det är något enkelt som kan åtgärdas 🙂

[[eskils_]]
1/11/20, 12:49 PM
#26

Jag har också svårt att få fram inloggningsrutan de senaste dagarna. Efter uppdatering av sidan går det.

Likaså saknas ibland rutan där man själv skriver längst ner i en del trådar. Krävs uppdatering så kommer den fram.

Soligajag1
1/11/20, 1:15 PM
#27

Jag har haft / har samma problem , kommentars rutan är borta , då måste jag logga ut och sen in igen . 😒

HH 🙂

Annons:
TatsuOni
1/11/20, 2:45 PM
#28

Jag har fortfarande inte haft några som helst problem med iFokus. Firefox, på dator med Windows 10.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

annia1
1/11/20, 3:11 PM
#29

eskils #26 och Soligajag1 #27 när det gäller problem att skriva/kommentarsrutan så finns det en egen tråd (kan inte svara på trådar) om det då det är flera som haft problem med det här de senaste dagarna. Den första som skrev i december verkar som det var det vanliga att det bara räckte med uppdatera med F5 men sen den 7 januari så verkar det varit/är nåt annat. Men om det nu funkar för dom vet jag inte.

eskils när det gäller inloggningsrutan så vet jag inte om det då hör samman med att det är problem med kommentarsrutan.

.

[[eskils_]]
1/11/20, 3:52 PM
#30

annia1, tack för svar!

Hoppas det är något övergående.

Pyttelite
1/15/20, 7:51 PM
#31

Jag kan numera inte logga in från iPhone och Safari - har inte bootat om telefonen än.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: