07 Skriva

Kan inte svara på trådar

2019-12-13 15:12 #0 av: Belimas

Visste inte vilken grupp jag skulle välja men chansade på den här, är det någon som vet varför jag inte kan svara på vissa trådar (ingen textruta finns trots att det är en aktiv tråd)? Vissa trådar går men andra inte, ingen av trådarna har varit låsta.

Någon annan som har varit med om samma sak?

Anmäl
2019-12-13 15:16 #1 av: Carmarino

Har varit med om flera gånger att rutan försvinner. Det brukar hjälpa att uppdatera sidan (F5) så kommer rutan tillbaka.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-12-13 15:52 #2 av: MonicaLagerquist

F5 använder jag också lite nu och då.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-12-13 15:55 #3 av: vallhund

Samma här.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2020-01-07 09:24 #4 av: Carmarino

Idag gick funkade det inte med att uppdatera sidan. Fick inte upp någon inloggningsruta. Detta var i Google Chrome.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2020-01-07 09:27 #5 av: Carmarino

Det blev likadant i Edge. Kunde skriva inlägget i #4, men bilden jag lade in kom inte med, och sedan försvann möjligheten att redigera inlägget. Fick dock upp en ny ruta för inlägg i både Edge och Chrome. Testar att bifoga bilden igen.

Anmäl
2020-01-07 09:29 #6 av: Carmarino

Oops. såg nu att bilden kom med. Det såg nämligen ut så som på bilden, d.v.s. ingen ruta dök upp mellan "Upp till inläggslistan" och "Intressesajter".

Vid ett tillfälle fick jag upp ett felmeddelande.

Anmäl
2020-01-07 09:44 #7 av: Carmarino

När jag skulle skicka en present från guldmyntshoppen var det likadant där; ingen ruta att fylla i förrän jag hade stängt webbläsaren eller bytt till en annan. Fick prova några gånger innan det kom upp en ruta.

Anmäl
2020-01-07 09:45 #8 av: Carmarino

Just nu verkar det dock funka i Internet Explorer.

Anmäl
2020-01-07 13:14 #10 av: Jimmy.L

Man får nu uppdatera sidan 3-4 gånger för att kunna skriva.

Bildtråd Stockholms skärgård  Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2020-01-07 13:40 #11 av: Fridaaaa

#10 inte ens det fungerar alla gånger

Kunde kommentera nu men har problem på jättemånga sidor

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl
2020-01-07 16:27 #12 av: Jane-Lyzell

funkar inte hos mig heller - verkar som det funkar i bland och ibland inte Ledsen

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anmäl
2020-01-07 17:34 #13 av: TatsuOni

Har inte haft några problem (än så länge). Dator och Firefox.

Värd för hår. Medarbetare på te.

Home is where the heart is ~ http://tatsu.blogg.se/

Anmäl
2020-01-08 09:04 #14 av: Carmarino

Fick tipset att uppdatera med Ctrl+F5 istället för bara F5. Då funkar det i Chrome, men inte i Edge. Det har fungerat i Internet Explorer hela tiden.

Anmäl
2020-01-08 09:18 #15 av: Carmarino

Det var tydligen tillfälligt som Ctrl+F5 funkade i Chrome, för när jag försökte nu fick jag inte upp någon inläggsruta. Så det fick bli Internet Explorer igen. Pustar

Anmäl
2020-01-08 10:15 #16 av: Gronstedt

Samma här! Ibland finns en inläggsruta, ibland ingenting alls och ibland ser det ut som #6. Uppdatering med F5 eller uppdateringsknappen i webbläsaren verkar inte göra någon skillnad. 

Använder dator och Chrome.

Anmäl
2020-01-08 13:47 #17 av: Carmarino

Det är problem även att skriva PM. Ibland får man inte upp någon ruta att skriva i, utan bara knappen "Skicka meddelande".

Anmäl
2020-01-08 17:39 #18 av: Jane-Lyzell

Har inte kunnat skriva här - men nu gick det - det måste vara någon bugg

Anmäl
2020-01-11 15:50 #19 av: eskils

#0 Samma problem här också, av och till. Hjälper att uppdatera då.

#6 Det där kom upp här också häromdagen.

Har Edge och Win10, dator.

Anmäl
2020-01-11 22:26 #20 av: Loris M

Kommer Ifokus- killarna att fixa det här tror ni? Jag har inte kunnat skriva på flera dagar från datorn, bara från mobilen.

Det kan inte ha något med webläsaren att göra eller att historik behöver rensas eller så när det är så mångar som är drabbade samtidigt, tänker jag.

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2020-01-12 00:05 #21 av: OberonsMatte

För mig har skrivrutan försvunnit några gånger på mobilen, senast igår, men senare på kvällen funkade det plötsligt igen.

Sajtvärd Katter iFokus

Anmäl
2020-01-12 08:41 #22 av: Carmarino

Det funkar i vissa webbläsare (Internet Explorer, Firefox och Opera vad vi vet), så det verkar bara vara problem med Chrome och Edge.

Anmäl
2020-01-12 14:44 #23 av: Lillyrod

Jag har Chrome och dator. Inte haft några som helst problem. Vad konstigt Funderar

Anmäl
2020-01-12 14:58 #24 av: Fridaaaa

Ibland fungerar det för mig - ibland inte
OFtast inte, updaterar ofta många gånger.

Har chrome och dator

Anmäl
2020-01-12 15:35 #25 av: Carmarino

#23 Jättekonstigt. Det funkar för mig i Chrome ibland, men alltför många gånger har jag fått starta Internet Explorer istället, för jag får inte upp någon skrivruta hur många gånger jag än uppdaterar.

Anmäl
2020-01-13 04:27 #26 av: Jane-Lyzell

Det är ju märkligt inte ifokus grabbarna hör av sig om detta

Anmäl
2020-01-13 18:57 #27 av: Herveaux

Jag är också en av de som inte har några problem alls. 
PC Win 10 Pro + Chrome. 

// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster, Guldhamster och Hundar
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2020-01-14 17:50 #28 av: wildfire

Tjohoo i fokus ledning vi har lite problem här Skrattar

Jag åker ner till slutet av trådarna och andra kan inte skriva inlägg så något litet knas är det så kom och hjälp oss är ni snälla  Cool

Fina kvällen på er alla, ni ska se att dom fixar det här också  det brukar dom göra Cool

Anmäl
2020-01-15 16:47 #29 av: Niklas

Ursäkta att det har dröjt så med svar!

Det här är ett knepigt problem. Någon föreslog att det har att göra med att vi bygger en ny version av iFokus. Det stämmer i och för sig, men den ligger på helt andra maskiner så jag har svårt att se att det skulle kunna ha någon som helst påverkan här. 

Är det någon som vet om Chrome har blivit uppdaterad nyligen? Eftersom det sker i bakgrunden är det inte så lätt att veta när det händer.

#26: Dina meddelanden kom fram. 30 gånger. 😉 

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2020-01-15 16:51 #30 av: Niklas

#4: Tidpunkten stämmer misstänkt väl överens med senaste uppdateringen av Google Chrome.

Anmäl
2020-01-15 16:59 #31 av: Carmarino

#29 Tror du missförstod det där med att ni bygger en ny version av iFokus. Om du menar det jag skrivit om det alltså. Vad jag menade var att eftersom ni bygger en ny version så har ni inte tid/intresse av att uppdatera den gamla versionen, inte att problemet i sig skulle ha med det att göra.

Det är ju inte bara i Chrome det är problem, utan även i Edge.

Just nu funkar det lite oftare i Chrome, men inte varje gång. Det verkar som om det skedde en uppdatering av Chrome den 7 januari, så det kan ju vara det som orsakade problemet.

För Edge har jag inte lyckats få fram om den är uppdaterad. Det ska tydligen komma en uppdatering idag, men problemet uppstod ju i en tidigare version. Såvitt jag kan se verkar det dock fungera där nu.

Anmäl
2020-01-15 17:10 #32 av: Carmarino

Hade fel. Det är inte alltid det fungerar i Edge nu heller, även om det funkade efter att jag hade uppdaterat med F5.

Chrome funkar ungefär varannan, var tredje gång nu, men oftast måste man uppdatera med F5 för att få upp rutan att skriva i. Lustigt nog funkar det i nästan alla andra trådar utom just den här. Här hjälpte det inte med F5 även om jag tryckte flera gånger. Inte heller Ctrl+F5 funkade.

Anmäl
2020-01-15 17:30 #33 av: Niklas

#31: Det var inte du som skrev. Det var en annan medlem i tråden på Värdsajten.

Har ni plugins installerade när ni upplever problemen? Är det någon skillnad om ni tillfälligt avaktiverar dem i så fall?

Anmäl
2020-01-15 17:34 #34 av: Carmarino

Har tre tillägg aktiverade (Coin-Hive Blocker, Mining Blocker och Pedigree Thief). Ska testa att avaktivera dem och se om det blir bättre.

Anmäl
2020-01-15 17:35 #35 av: eskils

#33 Jag har inga plugins installerade, vet inte ens vad det är.

Anmäl
2020-01-15 17:36 #36 av: Carmarino

Det hjälpte inte att avaktivera dem. Får samma problem ändå. Plus att jag inte har några aktiverade i Edge (vad jag vet), och där är det fortfarande samma fel märkte jag. Det funkar ibland med inte varje gång.

Anmäl
2020-01-15 17:41 #37 av: Niklas

Är det någon av er som har problem som använder Chrome i Mac, eller är bara Windows-användare drabbade?

Anmäl
2020-01-16 10:58 #38 av: Jane-Lyzell

37 Äntligen ett livstecken- jag har Chrome och har jätteproblem skriva inlägg - ibland går det som nu men oftast inte - vet inte om du fått mina pm ?

Jag menar användare tröttnar ju vara på ifokus om det inte går skriva i trådarna 

Anmäl
2020-01-16 12:28 #39 av: Herveaux

#38 I inlägg #29 svarar Niklas att dina PM har kommit fram. 

// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster, Guldhamster och Hundar
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2020-01-16 12:44 #40 av: VSK

Nån som fortfarande har problem men "måste" köra med Edge så kan ni ju prova med "nya Edge" https://support.microsoft.com/sv-se/help/4501095/download-the-new-microsoft-edge-based-on-chromium

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2020-01-16 13:01 #41 av: Carmarino

#40 Har installerat den nu. Än så länge har jag fått upp inläggsrutan - men har bara provat på två olika sidor. Glad

Anmäl
2020-01-16 13:10 #42 av: Taggeman

Har Firefox o Windows 7 på datorn, Har inga problem alls det har fungerat som vanligt.

Medis på Fågelskådning iFokus

🦅 ><> ><> ><> ><> (^I^)><> ><> ><> <>< 🦅

Anmäl
2020-01-16 13:23 #43 av: kattöga

(Jag har laptop, Windows 10 Home och Chrome 79.0.3945.117 - och har inga problem.)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Anmäl
2020-01-16 13:39 #44 av: VSK

Du lär byta OS nu när MS slutat uppdatera Win7. 

Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2020-01-16 15:29 #45 av: JMW

Jag har inga problem med datorn. Däremot har jag ingen inläggsruta i mobilen så jag kan bara skriva från datorn. Har Android 9.

Anmäl
2020-01-16 15:39 #46 av: Carmarino

#41 Nya Edge har fungerat utan problem sedan jag installerade den, och snabb är den också. Tummen upp

Anmäl
2020-01-16 15:43 #47 av: VSK

Tummen upp

Anmäl
2020-01-17 09:15 #48 av: Jane-Lyzell

29 såg pm kom fram typ 30 gr - kanske du skulle ha svarat på en av dem då Skämtar

Jag har fortfarande problem - nu när jag skrev i denna tråden tryckte jag f5 och då gick det - ibland funkar det men oftast inte - så utmattande Ledsen

Anmäl
2020-01-17 11:11 #49 av: VSK

7:e Januari kom det ny version av Chrome (likaså igår).

https://chromereleases.googleblog.com/

Anmäl
2020-01-17 13:00 #50 av: Fridaaaa

Får uppdatera minst 6-10 ggr innan jag kan skriva :/
Har google chrome - windows 8.1 i datorn. Jättedrygt

Anmäl
2020-01-18 18:18 #51 av: wildfire

#48 29 såg pm kom fram typ 30 gr - kanske du skulle ha svarat på en av dem då Skämtar

Men snälla ge dig, i fokus ledning har fullt upp och du är inte den enda som hör av dig så ge dig till tåls med svar  för ni är många som vill ha svar Glad

Anmäl
2020-01-19 12:37 #52 av: eskils

Idag går det bättre att logga in och att kunna skriva. Vet ej vad det beror på.

Anmäl
2020-01-20 02:28 #53 av: Jane-Lyzell

51 är du mamma eller ? - ifokus killarna kan nog svara för sig själva , tack 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.