Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 6309 ggr
Andina
11/6/11, 7:17 PM

Tips på produkter i Guld(mynt)shopen

I tråden om Guldmyntshopen la jag in en önskan om produkt - på uppmaning skapar jag en särskild tråd om det - eftersom önskemålet var OT.

Jag är övertygad om att ni har många flera roliga, bra och smarta idéer, som kanske kan inspirera föreståndarna i Guldshopen! Så fyll på med idéer?!

Här är i alla fall mitt förslag som hamnade OT:

Förslag/Tips

till produkt i Guld(mynt)shoppen:

Det är mycket kramande på sajterna lite överallt - kramar till tröst och pepp, kramar bara för att man "tycker om".

Varför inte lägga in en liten kramgo' nalle som vi kan skicka till den vi tycker är värd en "liten bamsekram"?

Som denna t ex.

BamseKram till er alla!

^^
*-Glad-*
_Î_

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Niklas
11/7/11, 7:32 AM
#1

Nalle är en bra idé. Glad


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Staffan
11/10/11, 10:46 PM
#2

Tycker jag också! :) // Staffan

Marinas Mix
11/11/11, 9:37 AM
#3

Vill också ha nalle att skicka

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Honestyisdead
11/11/11, 9:26 PM
#4

Jag skulle vilja ha ett hjärta

Marinas Mix
11/20/11, 10:33 AM
#5

Jag skulle vilja ha ett härligt ljus, med fladdrande låga att skicka till alla som av en eller annan anledning inte kan tända levande ljus

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Erik
11/20/11, 10:00 PM
#6

Hej!

Snabb uppdatering: Vi har lagt till en nalle i shoppen nu. Och vi har gjort om Insider så att den numera går att skicka till en annan användare, precis som de andra "gåvorna".

Notear att insider-medlemskapet ökas på direkt när köpet görs, och inte när meddelandet tas emot av mottagaren.

-- erik

Annons:
Honestyisdead
11/20/11, 10:15 PM
#7

#6 Vad händer om någon råkar skicka Insider till en Medarbetare eller Sajtvärd? Dras mynten ändå?

Erik
11/20/11, 10:32 PM
#8

#7 - Ja. Insiders och Medarbetare kan ha "vanlig" Insider också - den bara fyller ingen funktion eftersom de ändå har tillgång till alla funktionerna.

-- erik

Honestyisdead
11/20/11, 10:35 PM
#9

#8 Det är ju lite synd för den som skickar det, att det inte kommer till användning. Om någon nu inte tänker på att ovannämda redan har all tillgång.

Söt nalle förresten :)

Erik
11/20/11, 10:38 PM
#10

#9 - Sant. Man kanske ska varna för det om mottagaren är Medarbetare någonstans… Lär väl inte vara ett akut problem - jag tror antalet insider-presenter som skickas vårdslöst kommer vara ganska lågt än en stund - det är lite för mycket jobb att skramla ihop 200 Guldmynt.

-- erik

Honestyisdead
11/20/11, 10:44 PM
#11

#10 Det har du rätt i.
Men en liten varning är kanske inte fel :)

Emo
11/21/11, 10:02 AM
#12

När det gäller Insider, ska man själv hålla reda på när nästa insättning ska göras eller går det att betala med 400 Guldmynt för två månader och sen fylla på innan de två månaderna gått till ända?

Är det enklast att betala med 200 Guldmynt varje den förste i en månad?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Andina
11/21/11, 10:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#6

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Andina
11/21/11, 10:54 AM
#14

#9-#10 - Det kanske kan förtydligas att man har en liten "i-ikon" fäst vid sin Avatar om man är insider-medlem redan. Då är det ju lätt för den som vill köpa Insider som gåva till någon annan att kolla upp. Finns det ingen 'i-ikon' så är medlemmen inte insidermedlem…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Erik
11/21/11, 2:20 PM
#15

#12 - Timingen spelar ingen roll. När man köper Insider i shoppen så förlängs mottagarens insidermedlemskap med 30 dagar. Det går alltså bra att köpa när som helst.

Problemet i #7 är begränsat till värdar och Medarbetare som inte har tidsbegränsade insidermedlemskap.

-- erik

Emo
11/21/11, 2:41 PM
#16

#15 Tack. Då behöver jag inte hålla reda på dagarna. 30 dagar var det och inte en månad. Det ska jag komma ihåg.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Erik
11/21/11, 5:07 PM
#17

#16 - Jag ångrar mig. 31 dagar får man. Så minst en månad.

-- erik

Mitralis
12/9/11, 5:39 PM
#18

Jag skulle gärna se att det kommer billiga Jul och Nyårshälsningar Glad



Marinas Mix
12/9/11, 5:41 PM
#19

Ja , ogiftiga julrosor, en stjärna och en leende gran vore inte helt fel

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[lucke]
12/10/11, 9:18 PM
#20

Jag skulle vilja kunna köpa reklamfri ifokus för guldmynten…

Annons:
MoaL
12/10/11, 10:16 PM
#21

Fast de får ju riktiga pengar av reklamen, och borde då få riktiga pengar av dem som inte vill ha någon reklam också. Så tänker jag i alla fall. :) På något vis måste ju iFokus gå runt, och dessa Guldmynt kostar ju oss varken mycket ansträngning eller tid att samla ihop. Jag tycker redan att det var överdrivet snällt av iFokus-grabbarna att ge oss möjligheten att köpa Insider för låtsasmynt. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[lucke]
12/10/11, 10:28 PM
#22

#21 Jag vill inte ha Insider, så reklamfritt skulle vara ett bra alternativ för mig att göra av med mynten på. Men om iFokus riskerar att inte gå runt pga det, så förstår jag att det inte blir något sånt alternativ i guldshopen.

MoaL
12/10/11, 10:38 PM
#23

#22 Jag har inte heller någon nytta av att köpa Insider, det har jag automatiskt eftersom jag är både värd och Medarbetare, så det är klart att jag också hellre skulle ha reklamfritt. :P Dock tror jag inte att det går ihop med en god ekonomi för iFokus. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Fridaybrew
12/11/11, 4:58 AM
#24

Sätt priset för reklamfritt till 1000 mynt =) För två månader typ, allt har ett pris helt enkelt. Det inser även killarna bakom ifokus…..hoppas hoppas jag lol. Skulle vara roligt med något som kostar ett par tusen mynt faktiskt i shoppen lite mer exklusivt kanske något som inte är virtuellt kanske.

/Fridaybrew

[marion69]
12/11/11, 6:11 PM
#25

Känner mig lite dum, men jag hittar inte guldmyntshopen och inga mynt… var är shopen?

Fridaybrew
12/11/11, 6:18 PM
#26

Du hittar mynten bland reklamen i den blåa fältet där det står Guldmynt (men oftast är det inget mynt där), det är gult mynt som syns som man ska klicka på för att "plocka" upp den.

Sen hittar du antalet mynt du samlat och shoppen under din egen profil (direkt under statistik/Favoritsiter/medarbetare)

/Fridaybrew

[marion69]
12/11/11, 6:19 PM
#27

NU hittade jag Skrattande Man måste hittat ett mynt först tror jag.

Annons:
Fridaybrew
12/11/11, 6:22 PM
#28

guldmyntet laddas sist så om man surfar för snabbt så kan man missa myntet. men ser man den precis så går det att klicka tillbaka och plocka upp dne iaf.

Har precis plockat ihop 520 mynt =)

Jag surfar med flera flikar så sidorna hinner alltid ladda klart, men det är inte därför jag kör med flikar det är bara något jag jämt gör oavsett site.

/Fridaybrew

[Pennylane1]
12/11/11, 7:43 PM
#29

förresten, var kan man läsa om Insider, har köpt mig det med guldmynten men inte just märkt av någon skillnad annat än just den där lilla symbolen, antar det är nåt mer?

aha nu hittade jag det ju!

Cessy
12/15/11, 6:47 PM
#30

Nu inför jul o nyår skulle jag hemskt gärna se att man kunde köpa en God Jul hälsning! Kunde ju vara ett trevligt sätt att spendera lite av sina Guldmynt på.Glad

Niklas
12/16/11, 12:32 PM
#31

#29: Gå till www.ifokus.se och välj Insider i menyn upptill.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Pennylane1]
12/16/11, 12:39 PM
#32

jo jag hittade det som jag skrev längst ner. Flört Fast jag fattar ju inte riktigt vad det är bra för egentligen men men… jag har snart samlat tillbaka de 200 Guldmynt det kostade, men jag tror nog inte jag väljer det igen.

JohannaEkroth
12/16/11, 5:59 PM
#33

Kan ni inte lägga till ett "god jul och gott nytt år" vykort, eller ett god jul och ett rött stearinljus och ett med gott nytt år och fyrverkerier, samt vid påsk "glad påsk" och en kyckling eller något, och ett "glad midsommar"-kort, och ett trevlig sommar osv och byta efter högtid/tidpunkt?

Det är ett bra sätt att göra av masssor av mynt på genom att skicka vykort på samma sätt som man gör med vanliga posten. Flört

Jag saknar Julkort här att skicka till mina vänner, de skulle ha postats igår! Foten i munnenTungan uteOskyldig

Som Sajtvärd skulle jag vilja kunna skicka till hela min sajts medlemmar för kanske 50 st Guldmynt.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

MoaL
12/16/11, 6:09 PM
#34

"Som Sajtvärd skulle jag vilja kunna skicka till hela min sajts medlemmar"

Det skulle jag tycka var jätteroligt (oavsett summa)! Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
JohannaEkroth
12/16/11, 6:13 PM
#35

Ja med typ 100-150 Guldmynt då, nu när man får dem rätt ofta.

Det krävs att sajtvärden är mer aktiv för att kunna unna sina medlemmar någonting extra. Och har man flera sajter som en del har, så blir det dyrt för dem.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Cessy
12/20/11, 11:23 AM
#36

Puh jag trodde ni menade den höga summan per meddelande o tänkte neeej - då blir det inte många som skickar, men det var ju massmeddelande ni menar o då blir det ju lite annorlunda.

Jättesynd att det inte har kommit upp någon julhälsning man kan köpa i guldmyntsshoppen. Hoppas verkligen att något juligt kommer, så att man kan skicka lite julhälsningar härinne på iFokus som känns roligare än ett pm o som blir trevligare att få. Nallen var ju jättefin så jag håller ff. tummarna o hoppas att något juligt dyker upp.

Staffan
12/20/11, 11:33 AM
#37

#36 Cessy

Fortsätt att hålla tummarna så dyker säkert något upp… :)

// Staffan

JohannaEkroth
12/20/11, 11:50 AM
#38

Staffan - Vet en hemlighet! TystFlört Vet du? Foten i munnen

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Cessy
12/20/11, 12:01 PM
#39

#37 Glad

[lucke]
12/22/11, 10:19 AM
#40

Nu kan man köpa julhälsning i guldshopen, trevligtGlad

Cessy
12/22/11, 10:27 AM
#41

Ja o två stycken olika - kanonbraSkrattande

Annons:
Cessy
12/22/11, 10:46 AM
#42

Psst killar …….. Det heter En present - inte Ett present.Flört

Niklas
12/22/11, 11:03 AM
#43

#42: Det beror väl på vad man menar? Flört


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Cessy
12/22/11, 11:30 AM
#44

eeh???

Niklas
12/22/11, 11:37 AM
#45

Flört


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Andina
12/22/11, 11:41 AM
#46

ObestämdSkrattande Ett PresentKort??? Oskyldig

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Marinas Mix
12/22/11, 11:46 AM
#47

Trevlig tomte…

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Erik
12/22/11, 12:22 PM
#48

#42 - Så pinsamt. Jag undrar vad jag kan ha ändrat ifrån som var "ett" innan jag satte present…

-- erik

Annons:
Andina
12/22/11, 12:39 PM
#49

"Ett litet paket" kanske… ;)

Men fint är det - paketet!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
12/22/11, 12:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Cessy
12/22/11, 2:17 PM
#51

#48 Antagligen Ett paket o jag brukar inte vara språkpolis heller - men här blev det ju liksom mer påtagligtSkäms Sorry Fast jag gillar både tomten o presenten o tackar för att det nu går o skicka julhälsningar. Tack Glad

Erik
12/22/11, 4:20 PM
#52

#50 - :)

#51 - Bara bra att du påpekar - annars hade det säkert legat kvar längre. Brukar själv agera språkpolis när tillfälle ges. ;)

-- erik

Marinas Mix
2/14/12, 7:56 AM
#53

skulle inte ha varit helt fel med något litet hjärtligt dagen till ära… ett hjärta med en rosett?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Niklas
2/14/12, 8:55 AM
#54

Vi har ett hjärta. En hjärtlig hälsning heter den.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Marinas Mix
2/14/12, 9:08 AM
#55

Ja med draken ja, men jag önskar bara hjärtat

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Flöffo
2/15/12, 11:15 AM
#56

Man kanske kan skicka en liten ängel eller ett ljus.Om det kanske är någon som ha ett djur som dött eller en släcktnig osv.Så kanske man kan skicka en son och pigga upp en och visa att man faktist bryr sig  Flört

//Flöffo

Amandla
2/15/12, 11:42 AM
#57

#56 Det tycker jag var ett bra förslag!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Flöffo
2/15/12, 12:06 PM
#58

#56 Skrattande

//Flöffo

Marinas Mix
10/30/12, 5:37 PM
#59

Nu till vintern vore det kanske trevligt med en fin snöstjärna och framåt jul antar jag att julklapparna och tomten kommer tillbaka?Glad

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Erik
10/30/12, 6:14 PM
#60

#59 - Vi har inte skrotat de gamla julmeddelandena, men någonting nytt ska vi nog kunna hitta på också. :)

-- erik

Andina
10/30/12, 8:35 PM
#61

Vi kanske skulle kunna få nå'n liten värmande hälsning nu när kylan kryper in under skinnet…

Varma Hälsningar och Ännu mera Varma Hälsningar ?

Och inför Alla Helgon-helgerna kanske vi kan få skicka över en liten

Glad Pumpkin eller en lite mer Scary one ?

Happy New Year / Happy New Year igen / Happy New Year ännu en gång

Till exempel… Tungan ute

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

kaninsköld
3/4/13, 3:13 PM
#62

Var finns guldshopen? Har aldrig sett den!

Mvh Kaninsköld

Annons:
Amandla
3/4/13, 3:27 PM
#63

#62 Läs #26 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[mommo 12]
6/18/14, 11:41 AM
#64

#4 hoppas att du har ett hjärta. Jag tro int att du inte har nå hjärta. Då skulle du ju int kunna skriva hä.

Cessy
7/4/14, 10:44 PM
#65

Var är sommarhälsningen? Den med kamelen? Saknar!

bamse6311
7/5/14, 2:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

#65 Cessy.

Jag skickar dig en vänlig sommarhälsning!

Visserligen ingen kamel men ett annat transportdjur som används mycket i Egypten.
Vet inte riktigt varför jag aldrig tagit några bilder av kameler där men dom är liksom så vanliga där att man inte tar några bilder på dem.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: