Annons:
Etikettregler
Läst 12971 ggr
DesK
2/14/13, 7:15 PM

Bilder i signaturen?

Förlåt om jag är grinig nu! Men visst har vi en regel som säger att vi inte ska ha bilder i signaturen här inom iFokus? Ändå är det ett antal medlemmar som har massor av smileysar i sina signaturer. Detta är jättejobbigt och störande för många läsare! Det blir väl varken roligare eller bättre för att man har 10 eller fler likadana smileysar i ett och samma inlägg?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Michaela-N
2/14/13, 7:25 PM
#1

Får man inte ha smileysar i sin signatur? 😕

Marinas Mix
2/14/13, 7:44 PM
#2

Håller med DesK om att det är störande.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

DesK
2/14/13, 7:51 PM
#3

#1 Jag uppfattar en smiley som en bild och då bör det rimligen vara så att de ej ska finnas med i själva signaturen. Personligen har jag dock inget emot EN smiley i signaturen, men däremot är det störande när skribenten har massor av smileys i sin signatur exempelvis så här: 🍸🍸🍸🍸🍸🍸🍸🍸🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2/14/13, 7:53 PM
#4

Det har du rätt i DesK, det måste vara jobbigt för de med skärmläsare att lyssna på också.

Emo
2/15/13, 7:40 AM
#5

För att regeln ska fungera behövs att användarna är medvetna om den och då får någon upplysa och sen får rättning ske. Det är ett oskick, men det är nog upplysning som behövs. Reglerna är ju till för allas bästa.

Hur gick det med regeln om max tre rader i signaturen och regeln att avataren inte fick vara animerad?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
2/15/13, 9:01 AM
#6

Jag kan inte annat än instämma i vad tidigare skribenter präntat ner och undrar samma sak som Emo, om längden på signaturerna.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Rita-S
2/15/13, 9:03 AM
#7

Jag har inte hört att dom har gjort något med signaturerna fysisk med programmering än, men dom har varnat om att dom kommer någon gång i framtiden att begränsa signaturen till tre rader även om det inte är första punkt på listan över saker som skall göras. . Sen har jag inte fått med mig något nytt om det.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Niklas
2/15/13, 10:11 AM
#8

#5, 6: Se #7

#5: Ser du någon animerad Avatar?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Rita-S
2/15/13, 10:15 AM
#9

jag har för mig det redan är fixat så man inte kan använda en rörlig Avatar faktisk, men där är jag inte riktig lika säker som mitt svar i #7 om signaturen.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Emo
2/15/13, 10:29 AM
#10

#8 Det var inte så längesedan jag såg en och blev fundersam.

Det var på en sajt, som jag sällan besöker.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Niklas
2/15/13, 10:36 AM
#11

#10: Säg till om du ser den igen och vilken det är så fixar jag det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Emo
2/15/13, 10:39 AM
#12

#11 Jag letar, men det är inte lätt. iFokus är stort.🙂

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Niklas
2/15/13, 7:05 PM
#13

#12: Du behöver inte leta. Håll ögonen öppna bara.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Emo
2/15/13, 7:09 PM
#14

#13 okey🙂

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Kaktuz]
2/15/13, 9:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Inget jag sett på länge.. Senast på Barnens, för ett halvår sen 👍

Men fann nog ett exempel nu:

medde
2/16/13, 2:12 PM
#16

#15 Ingen animerad alls i hennes signatur. Utan enbart smilysar och det var ju animerade/rörliga som eftersöktes. Vi i admin har pm:at till tösen ang hennes långa rad, samt lagt ut tråd om ämnet

Om du kikar vidare på sajten så kan du finns att det finns två trådar ang just signaturerna. En som kom in då det blev aktuellt att den skulle kortas ned. Samt en tråd som kom inom dygnet dom nya smilysarna kom ut. I den påpekar jag just om att vissa signaturer  tendarer att bli mils långa.

Vi är väldigt snabba att påpeka om signaturer samt inlägg med massa olika tecken i inläggen. Även om det är barn som har kul på sin sajt, så ser vi i admin att dom lär sig bra grund hur man skriver på nätet. 

Din signatur

Ang autosignaturerna

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Pelle Långlös
2/17/13, 5:41 PM
#17

Nu medde har du rört till det lite. Hihi. Första frågan var om bild i signatur. Sen kom den andra frågan upp och animerade avatarer.

😉

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

medde
2/17/13, 6:10 PM
#18

#17 Exakt och det var det jag svarade på, Därav jag skrev att medlemmen från barnens hade endast smilys

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Hallonsmurfen
2/17/13, 6:42 PM
#19

Här är en animerad avatar

Medarbetare på Pokémon iFokus

Niklas
2/17/13, 7:07 PM
#20

Nej. 😉


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Hallonsmurfen
2/17/13, 7:44 PM
#21

Jo men det är väl en animerad Avatar?

Medarbetare på Pokémon iFokus

Rita-S
2/17/13, 7:45 PM
#22

#21 jag tror Niklas siktar till att avataren numera är frussen ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Emo
2/17/13, 7:51 PM
#23

#21 Hallonsmurfen, det VAR 😉

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Michaela-N
2/17/13, 7:54 PM
#24

Hindra folk från att ladda upp bilder i .gif-format så är problemet löst.

Emo
2/17/13, 7:57 PM
#25

#24 Det var väl ändå inte genomtänkt? 🤓

Det är väl inget fel på stillastående gifbilder?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Hallonsmurfen
2/17/13, 8:01 PM
#26

#22 och #23 Haha, ja jag såg det nu :D

Medarbetare på Pokémon iFokus

Niklas
2/18/13, 9:50 AM
#27

#24: Vi har hindrat folk från att ladda upp animerade gif-bilder så problemet är löst för framtiden, men det finns en och annan som har kvar animerade gifar sen många år.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Ratlings
2/20/13, 12:57 PM
#28

Man får alltså ha hur många smilisar i sin signatur som man vill?
Vet en som har en massa drinkar i sin.. 🍸

// Lise
When nothing goes right, go left!

Niklas
2/20/13, 1:24 PM
#29

Vi har aldrig sagt något om det. Fast det verkar inte så meningsfullt att ha flera likadana av någonting. Det blir jobbigt för synskadade som läser med skärmläsare.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Ratlings
2/20/13, 1:28 PM
#30

#29 Ja det var precis så jag tänkte.

// Lise
When nothing goes right, go left!

beem
2/22/13, 7:35 PM
#31

Det borde vara en begränsning av smiley i signaturen. 

Jag såg en som har 5 smiley i signaturen - under varandra - tot. 10 smiley  (dvs 1 smiley och sen text och sen 1 smiley  och så 5 rader)

Personen har säkert inte  tänkt på att det kan vara problem för en del - tex synskadade -  så  sajtansvariga ha koll  på detta.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

WildeSau
2/24/13, 12:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Varför inte låta oss användare bestämma vad vi vill se och inte se.

De flesta forummjukvarorna stödjer detta men inte här på Internetfokus AB?

Här är ett exempel från vBulletin

"Visa signaturer"
"Visa avatarer"
"Visa grafik"
tja det går ju att lägga till
"Visa smileys" också

Bara in med funktionen i de personliga inställningarna.


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Fridaaaa
2/24/13, 8:35 AM
#33

#32 Fast då kanske det försvinner från alla användare och vissa kanske man vill se :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MiniPim]
2/25/13, 7:01 AM
#34

Tycker det är helt ok med bara en smiley, men att överdriva som #3 sa så är det ju jobbigt.

Annons:
[Bambis]1
3/2/13, 12:54 PM
#35

:)

[millieteresia]
3/26/13, 7:53 PM
#36

Vad gäller angående rörliga bilder i signaturerna då?

Som den här:

http://glaskonst.ifokus.se/discussions/510be992d4ebea38c80324e9-the-glass-prize-2013#17

Fridaaaa
3/26/13, 7:54 PM
#37

#36 Åh vad störigt med det! :S

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
3/26/13, 8:05 PM
#38

Den här är lite halvjobbig att kika på, Också en rörlig bild i signaturen. Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[leWolf]
3/27/13, 5:14 PM
#39

Hi hi medde det var mig du länkade till 😉

Hade ingen tanke på att syn skadade kan uppfatta det jobbigt och det vill jag inte bidra till så nu har jag släckt min brinnande varma brasa och hutter vad kallt det blev 🥶

Nä men allvarligt ,bra det påtalas för syn skadade ska ju också kunna läsa utan att få jobbigt med animerade bilder 🙂

[Jens]
3/27/13, 6:54 PM
#40

Jag tycker det ser fult ut med 'levande' smileysar eller småbilder på signaturen. Det är inte proffsigt enligt mig men det är vad jag tycker. :)

Marinas Mix
3/28/13, 6:27 AM
#41

#39 vi skickar lite 🤗 så kan du hålla värmen iallafall

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
medde
3/28/13, 9:44 AM
#42

#39 Hej. Inget illa menat alls😉

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Emo
3/28/13, 9:57 AM
#43

#39 Du skrev så klokt och vänligt i #39 och nu ser jag klamrar runt ditt namn. Varför? Du behövs ju och är uppskattad. Jag hade sett fram emot att få läsa mer av det du skriver.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Lindixo]
3/28/13, 12:32 PM
#44

#43 Såg på en annan sajt att personen valde att sluta då h*n fick dåligt bemötande på forum (om jag inte missuppfattade). Trist… 😕

Frosstis
3/29/13, 9:39 PM
#45

😕

Amandla
3/30/13, 10:13 AM
#46

#45 Det är inte för att vara dum på något vis - tvärtom, jag förstår att du älskar dina djur! - men det är bra om man tar hänsyn och tänker på dem som har synnedsättning och sitter med en skärmläsare. Skärmläsaren läser upp ALLT i inläggen, varenda smiley om den kommer ifrån iFokus egen smilies-ruta, har man hämtat dem på annat ställe på nätet så står det ingen beskrivning på dem och då säger skärmläsaren inget. Alla länkar läses också upp, alltså även allt i signaturen. Varför har du två länkar till samma blogg?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Frosstis
3/30/13, 10:56 AM
#47

#45 ok, får ta bort smilisarna när jag kommer till datorn.. Det där med länkarna, jag försökte fixa så länkarna blev rätt igår så jag gjorde en till länk, men det ska ju inte vara två där egentligen.

Amandla
3/30/13, 11:01 AM
#48

#47 Okej, då förstår jag. Så skönt att du inte tog illa upp 🙂Sprid gärna budskapet vidare!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Angelfish
3/30/13, 11:15 AM
#49

Jag önskar det fanns nåt liknande som #32 skriver om. Att man själv kunde välja om man vill se signaturer eller ej.

[millieteresia]
8/30/13, 2:24 PM
#50

Kommer det bli nån ändring av detta då? Riktigt störande när det hoppar och studsar i signaturerna, som här:

http://glaskonst.ifokus.se/discussions/51fcef35ce12c418ad000853-augustitema#1

Angelfish
8/30/13, 2:50 PM
#51

#50 Håller absolut med om det.

choiicho
9/1/13, 12:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Såhär kan det också se ut.

Kryddis
9/1/13, 2:50 AM
#53

#52
Har lagt märke till den också. Jag räknade till 47 smajlisar. Stackars de synskadade som deltar i en tråd där hen också deltar och får inläggen upplästa för sig. Det måste vara väldigt irriterande.

Pelle Långlös
9/1/13, 7:04 AM
#54

Jag skulle skriva om den med. Såg den första gången igår. Sjukt jobbigt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Emo
9/1/13, 8:05 AM
#55

Få detta uppläst kan inte vara roligt:

FunderarFår idé!MobiltelefonPussarMåneDrink?BlommaPussmunKärGladOberördLedsenTystMobiltelefonFörlägenDrink?BlommaPussmunHjärtaKramasGapskrattarOskyldigOberördLedsenMobiltelefonPussarSkämsBrustet hjärtaLedsenLedsenSomnarFörlägenMobiltelefonOberördBrustet hjärtaStorgråterKämparIllamåendeBrustet hjärtaFunderarOberördMobiltelefonPussarDrink?ArgBrustet hjärtaLedsen

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Amandla
9/1/13, 10:17 AM
#56

Sammanträffande? 😉Jag har (innan jag gick in här) precis pm:at den medlemmen eftersom jag just läst ett av dennes inlägg. Häpp!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
9/1/13, 11:40 AM
#57

Fixat enligt #56 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Allamej
9/1/13, 5:45 PM
#58

#50, jag tycker den ser glad ut. Inget fel med en glad smiley

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Fridaaaa
9/1/13, 5:46 PM
#59

#58 Ja den är glad men den studsar, mycket irriterande tycker jag, och fler som tycker det 😮

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Allamej
9/1/13, 5:48 PM
#60

Jag kan tycka att vissa citat och/eller reklam i signaturen är irriterande, jag blir inte sur för det 🙂

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Fridaaaa
9/1/13, 5:50 PM
#61

#60 Vem har sagt något om att vara sur?
Att den är irriterande är inte samma sak som att man blir sur. Däremot kan du låta bli att läsa ett citat eller liknande men en hoppade smiley t.ex är svårare att bara ignorera, så för mig är det inte samma sak.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DesK
9/1/13, 7:01 PM
#62

För att jag över huvud taget ska kunna delta på internet måste jag ha allt rörligt avstängt, så ja, en sådan rörlig smiley är jobbig och stänger i princip ute mig från trådar där sådana förekommer. Så det är inte samma sak, precis som Frida redan har förklarat!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[millieteresia]
9/1/13, 7:42 PM
#63

SUR?? Vem sa det?🤔 Bara störanda när den studsar runt så där. lixom all snurrande, rörlig reklam🤪

Allamej
9/1/13, 9:29 PM
#64

Att peka ut en specifik medlem är inte ok, en av dom har ju redan slutat som det sett ut i tråden.. Jag ser det som att vara sur när man gör det. Och jag reagerar inte så på småsaker när det finns så mycket värre grejer att uppröra sig över 🙂

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Fridaaaa
9/1/13, 9:37 PM
#65

#64 Man är inte sur för att man säger sin åsikt. Handlar ingenting om att peka ut enskilda medlemmar, utan själva hoppade smileyn.
verkar som att du har fått det hela om bakfoten tyvärr.

För dig kanske det är småsak, för vissa inte. That´s life 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Marinas Mix
9/2/13, 7:54 AM
#66

Andra som haft sådana i sina signaturer, har ju tagit bort dem efter att de fått upplysningarna om varför det är olämpligt.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[millieteresia]
9/2/13, 8:42 AM
#67

De e ju lite synn om medlemmen, för hon gör ju så fina saker, men har ju lixom ingen lust att gå in å kolla när det där som studsar finns där å tar upmärksamheten får de fina bilderna

som i denna tråd

Ljuskristallen
9/2/13, 9:44 AM
#68

Personligen stör jag mig inte alls på bilder i signaturer men förstår ju dom synskadade att det kan vara irriterande att lyssna till vilket jag tidigare inte hade kännedom om men fick veta när den här tråden skapades.

Kanske vore det bra om i fokus införde regeln att endast Medarbetare och Sajtvärd får stå i signatur på så vis lättar det ju för synskadade än att behöva lyssna till alla möjliga smileys och bilder.

Bara en sån sak som hemsidan valde jag bort för det kan vara tjatigt och irriterande för en synskadad att höra den men sajter vi medarbetar på kan ju istället vara bra att veta så varför inte införa en regel som säger att i signaturen får endast stå vart vi medarbetar eller är sajt värd ?

Kanske en dum id'e men det skulle ju underlätta för dom som är synskadade och det är ju dom som den här frågan rör inte om vi stör oss på eller inte.

WildeSau
9/2/13, 2:54 PM
#69

#32 Ja. återigen.

Låt oss själva bestämma om vi vill se signaturer i inläggen….


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Annons:
[etsan]
9/2/13, 3:11 PM
#70

Så jag får alltså inte använda den här signaturen? :-(

bamse6311
9/2/13, 11:54 PM
#71

Är problemet överhuvudtaget så stort eller är det överhuvudtaget ett problem att medlemmar har sig eller så många smileyser i sin signatur.

Kan inte förstå själva probematiken!

Alla så är vi ju olika och rumpan är ju precis som smaken delad utan att den ena rumpan (eller smaken) är bättre eller finare än den andra

Låt oss alla vara olika och ha våra olika "bakar" hur många smilisar de än innehåller i varje bak.

Det kan väl inte vara så mycket att bråka om, alla är vi som sagt olika och det är just det som gör oss till egna individer hur få eller många smileys eller bakar vi än har.

Make LOVE not WAR whatever your backside is!

Bästa hälsningar,
Bertil

Honestyisdead
9/2/13, 11:59 PM
#72

Bertil; det handlar inte om smak här. Det handlar om störningsmoment för tex dyslektiker, synskadade och personer med konsentrationssvårigheter. Det är alltså många som störs så av rörliga gubbar/ överdrivet många smileys att de inte kan läsa inläggen. Så det är väl inte mycket begärt att man låter bli dessa och visar respekt mot de som störs av det.

Kryddis
9/3/13, 12:04 AM
#73

#71

Ja, för synskade som via en särskild teknik får inläggen upplästa för sig (se #55 hur mycket som kan behöva läsas upp t ex) tror jag absolut att det kan vara ett problem.
Likadant för människor med vissa synproblem kan saker som rör sig, snurrar och hoppar omkring vara mycket störande och även framkalla symptom som t ex huvudvärk.

+ Det som Hera tog upp och hann före med.

Leffe
9/3/13, 12:09 AM
#74

#71 Alla är vi, precis som du skriver, olika, men vi skulle alla kunna hjälpas åt så alla har möjlighet att läsa allt på iFokus. För presci som vi är olika så kan även synen vara olika och vi behöver olika hjälpmedel för att kunna läsa

Här kan man läsa lite om att använda skärmläsare

choiicho
9/3/13, 12:48 AM
#75

Det handlar om att folk föreslår en förändring. Inte förklarar krig eller bråk. Haha! 😂

Jag stör mig egentligen inte så mycket, folk gör väll som folk vill.  Men ibland kan det kännas som det är mer reklam och övrig text i form av signaturer och liknande som får allt att kännas rörigt och stökigt. 

Men jag är lite av ett neat freak. Så det har väll sin förklaring. 😉

Men jag skulle också lägga min röst på att välja om man vill se signaturer eller inte.

bamse6311
9/3/13, 1:00 AM
#76

Faktum är att jag själv är lite lite synskadad, dock inte lika synskadad som kanske många andra.

Klarar mig med väldigt stora "brillor" framför skärmen.

Som en del kanske i andra inlägg från mig har läst så har jag vissa fysiska handikapp men detta innebär inte på något sätt att jag personligen på något sätt vill bli annorlunda behandlad.

Jag kan inte gå utan kryckor och kan inte läsa utan mina väldigt stora "brillor" och jag älskar att laga mat men jag vill absolut bli behandlad som vilken annan människa som helst.

Jag klarar nog ut smilisar men tycker att det är väldigt kul att människor bifogar sådana i sina inlägg men som sagt så är smaken delad vare sig det gäller smilisar eller recept.

Noterade precis att detta inlägg hade tagit mig ganska lång tid att skriva vilket mina inlägg ofta gör på grund av ett visst handikapp som jag har.

Brukar dock alltid se till att allt är rättstavat innan jag trycker på "publicera kommentar" och dryftar mig även här i inlägget att lägga in en smiley.

Finaste och bästa hälsningar,
👍Bertil

Annons:
Honestyisdead
9/3/13, 1:05 AM
#77

76 ingen ska bli annorlunda behandlad, just därför bör man inte använda rörliga smileys eller överdrivet många smileys. Gör man det stänger man ute folk. Att använda några av iFokus egna smileys i inläggen är det ingen som säger något om. Det är överdriven användning och rörliga som skapar problem.

Kryddis
9/3/13, 1:12 AM
#78

#76
Har du läst hela tråden? Den handlar väl inte om att använda smajlisar där de är tänkta att användas, för att till exempel förstärka eller belysa en känsla i det man skriver det vill säga i ett sammanhang? Vad jag förstått av första inlägget och vidare inlägg i tråden handlar det om att ha många och/eller störande smajlisar i sin signatur utan någon som helst mening eller sammanhang. Det kan såklart vara störande, av ovan förklarade skäl, då de egentligen inte tillför något i en diskussion i en tråd men ändå till exempel måste läsas upp av skärmläsaren. Det är ingen som har skrivit något om att inte få använda smajlisar i den löpande texten i ett inlägg, vad jag kan se.

För mig handlar det om respekt och även artighet mot andra som kanske har problem med saker jag själv inte har problem med. Det kan till exempel också vara att stanna kvar någon minut (eller hur lång tid det nu kan tänkas ta) och hålla upp dörren om jag ser att någon har svårt för att röra sig på något sätt.

bamse6311
9/3/13, 7:49 AM
#79

#78

Vet inte riktigt om du har läst mitt inlägg där det framgår att även jag har vissa problem med synen men därför inte exluderar de som gillar att ha många 😃i sina inlägg.

Alla är vi som sagt var olika och i "min värld" så utesluts inga på grund av vare sig det ena eller andra och det gäller även hur många smilisar de använder i sin signatur.

På tal om signaturer så är det väldigt många som jag tycker är både långa samt svårlästa på grund av långa och konstiga "nick", men detta kan man ju inte hindra människor/medlemmar från att ha.

Själv så har jag en del fysiska handikapp som hindrar mig från att deltaga i mycket här i livet men det har jag lärt mig hantera på de sätt som kan passa mig.

Vill själv personligen inte och aldrig ge människor "pekpinnar" om något som helst då jag anser att "pekpinnar" här i livet hindrar mer än de tillför.

Bästa och finaste hälsningar,
Bertil

Gronstedt
9/3/13, 8:05 AM
#80

#79: Tycker du det är OK att spela hög musik dygnet runt också, med hänvisning till att grannarna behöver ju inte lyssna? Eller att de inte behöver bo i närheten om det inte passar?

bamse6311
9/3/13, 8:15 AM
#81

#80

Förstår inte riktigt synonymen eller vad du menar.

Läs gärna mitt inlägg #79 innantill.

Bästa hälsningar,
Bertil

Gronstedt
9/3/13, 8:20 AM
#82

#81: Du tycker att man inte ska ta hänsyn till folk som störs av störande bilder, som många smileys och rörliga smileys. Tycker du inte heller att man ska ta hänsyn till folk som störs av ljud genom att inte väsnas onödigt mycket där andra kan höra?

bamse6311
9/3/13, 8:39 AM
#83

#82

Förstår fortfarande inte din synonym.

Själv så har jag som sagt vissa fysiska handikapp där synen är ett av dessa men inte tusan så retar jag upp mig på att folk/medlemmar varken har många smilyes eller långa svårförståeliga nick.

Har väldigt många fler eller rättare sagt andra saker att häng upp mig på.

Till exempel att sällan kunna ta en buss utan vara hänvisad till färdtjänst vilket i denna stan kan diskuteras väldigt ingående även om det är en tjänst som jag i mycket är beroende av och därför glad att den finns.

Nu handlade TS fråga om antal smileys i inlägg och varken ljud från grannar eller mitt handikapp och beroende av färdtjänst.

Det var precis därför som jag "personligen" svarade NEJ att mig berör det inte med hur många smileys en medlem har i sin Avatar och inte heller lägger jag mig i hur långa eller konstiga nick de har eller om de glömt bokstaven Ö i sin Avatar.

Vill du absolut diskutera ljudvolym så varför inte göra en tråd om det?

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Fridaaaa
9/3/13, 8:45 AM
#84

#83 Det är inte ang ljudvolym hon vill diskutera! Utan jämförelsen.
Och det spelar ingen roll om just du är lite synskadad, alla har olika och fungera olika, bara för att du kan läsa det och se smileysarna utan att bry dig, betyder det inte att andra ser det på samma vis, förstår du hur jag menar?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DesK
9/3/13, 8:46 AM
#85

Eftersom många människor inte kan delta i trådar där det finns många smileysar direkt efter varandra, som dessutom inte har något sammanhang, eller rörliga smileysar så är detta inte någon åsiktsfråga.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Memento Mori]
9/3/13, 9:31 AM
#86

Själv så har jag viss koncentrationssvårighet så jag har oftast reklamen avstängd och tråden/signaturen med den hoppande smileyn gör det väldigt svårt för mig att läsa. Jag har helt enkelt svårt att slita blicken från den och fokusera på texten. Kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara för personer med allvarligare problem än vad jag har.

Utöver det kan jag även förstå att många smileysar i signaturen kan vara irriterande för andra så jag håller med om att det borde bli ändring på hur många man kan ha där.

bamse6311
9/3/13, 9:39 AM
#87

Som jag skrivit tidigare så har jag ett visst synproblem även om det inte på något sätt är stort.

Smilisar har jag inga större problem att se.

Då är det värre men lååååånga nick.
Ditt nick Desk är ju inga problem att läsa men #84 kan vara svårare.

Har för mig att jag i någon annan tråd även nämnt att jag har en lindrig form av dyslexi vilket gör att jag delvis har lite svårt att skriva men mest att läsa långa invecklade ord samt då också naturligtvis svåra nick som #84 har.

Kan vi inte då enas om att man varken skall ha en massa smilisar eller långa invecklade nick?

Bästa hälsningar,
Bertil

Fridaaaa
9/3/13, 9:42 AM
#88

#87 Mitt nick är ju inte långt. 
Och som jag skrev,handlar inte om att du inte har problem, är många som har det. 
Du är den allra första, som jag sett, som ens nämnt något om nicken.
Och som sagt, mitt är inte långt och vad är det som är "svårt" eller invecklat? Står Frida akesson fast sammansatt.
Och varför bara nämna mitt, när det finns dem som har betydligt längre och flera som har invecklade användar namn, men förstår ärligt talat inte vad det svåra ligger i mitt?

Och vad har det ens med rörande smileysar i signaturer att göra?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DesK
9/3/13, 9:56 AM
#89

Den här tråden handlar om användandet av smileysar.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
9/3/13, 9:57 AM
#90

Bertil; Du missar ju helt poängen i tråden, eller så struntar du i den. Att du har synfel utan priblem med smileys förändrar på intet sätt det FAKTUM att många blir uteslutna ut trådar där detta förekommer eftersom tex de får inläggen upplästa av en dator, de kan inte läsa texten eftersom den hoppa de smileyn stör så mycket mm. Ett bra tips är att läsa igenom trådar, även de långa, innan man kommenterar. Annars blir det väldigt fel som synes här. Antingen ser du det som helt ok att vissa medlemmar inte kan deltaga i alla trådar, eller så har du inte förstått problemet. Långa nick tar lite längre tid att läsa, de utesluter knte någon. Kan man inte läsa ett långt nick som ett som du nämnde här, då lär man inte klara av att läsa inlägg heller. Åter igen, det handlar inte bara om att det är jobbigy för en del. Det blir omöjligt. Ser du skillnaden?

Annons:
bamse6311
9/3/13, 10:00 AM
#91

#88

För dig så är det kanske ganska enkelt men för en dyslektiker faktiskt ganska invecklat.

Hade det stått eller stavats FridaÅkesson så hade det kanske varit enklare för oss dyslektiker och även om min dyslexi är väldigt lindrig det så är det ett väldigt långt och svårstavat nick som du har.

Själv så har jag ju valt bamse6311 vilket för mig kam synas enkelt men kan förstå att andra med samma dyslektiska problem som mig kan tycka att även det är väldigt komplicerat vilket har gjort att jag alltid undertecknar mina inlägg med Bertil vilket jag tror och förmodar kan vara lite enklare att förstå.

Btw så heter min yngsta son Alexander Håård och på hans mailadress så heter det alexhaard.

Jag kan jäklar inte ens komma ihåg det utan varje gång jag skall skriva ett mail till honom eller som nu i detta inlägget här så måste jag gå in i min kontaktlista för att se hur det nu skall vara och stavas.

Jo Frida, för mig med egentligen väldigt liten dyslexi så är ditt nick väldigt svårstavat.

Allra finaste hälsningar,
Bertil

Fridaaaa
9/3/13, 10:04 AM
#92

#91 Jag känner flera med dyslexi, på olika nivåer, som absolut inte har några problem med det. Så det är helt individuellt, men som Hera säger, kan man inte läsa ett medellångt/långt nick, hur ska man då kunna läsa inlägg? Förekommer ibland svåra, långa ord där.
Jag valde mitt nick just pga att den skulle vara enkelt/relativt enkelt. Och du är som sagt den allra första som ens nämt det och jag har varit medlem sedan 2009.

Men återgå till tråden nu tack!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
9/3/13, 10:06 AM
#93

91 var vänlig och håll dig till ämnet. Långa nick utesluter ingen från att deltaga så som faktiskt smileysar gör. Läs mitt 90 inlägg.

Gronstedt
9/3/13, 10:09 AM
#94

#91: Dyslexi är inte någon vidare parallell till problemet med många smileys. Man kan inte begära att andra ska låta bli att använda text i ett textbaserat medium. Dyslektiker utesluts ju, i den mån de utesluts, av blotta det faktum att vi kommunicerar med hjälp av text på sådana här fora. Kanske uppläsningsfunktionen för synskadade kan vara till hjälp även här?

bamse6311
9/3/13, 10:09 AM
#95

#90

På vilken sajt som jag än skriver något som helst så kommer du hela tiden osvikligt som ett a-brev med posten med dina kommentarer,

Har du fortfarande inte märkt att jag alltid negligerar dina nedvärderande och nedsättande kommentarer?

Så gör jag även i detta fall.

Ha det jättefinast #90

Bästa och allra finaste hälsningar,
Bertil

Maria
9/3/13, 10:10 AM
#96

Ett nick är väl en himla skillnad mot en signatur. Dessutom så behöver man oftast inte läsa nicket då det ofta är förknippat med en bild som gör det lättare att komma ihåg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Honestyisdead
9/3/13, 10:20 AM
#98

95 här tex är jag admin och vet vad tråden handlar om, då faller det sig ganska naturligt att jag deltar i trådarna. Att jag skrev till dig nu, som så många andra gånger har sin naturliga förklaring. Du visade att du inte förstod vad som diskuterades och vände plötsligt tråden till något ot och att handla om dig. Ot vet du sedan innan att det inte är ok.

Nu kan vi alla återgå till sakfrågan. Mer ot tas bort.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Nathalie62]
9/3/13, 11:57 AM
#101

Har man många smileysar i inläggen eller signaturen blir det jobbigt men tyvärr tänker inte många på detta så lättast är att informera vederbörande att det räcker med en eller max två, är dom dessutom rörliga så bör de tas bort helt.

Rita-S
9/3/13, 12:00 PM
#102

Inte så smart att ignorera en admin på en sajt, Bertil. Dessutom är inte sakfrågan här att man inte får använda nån enstaka smiley mitt i texten för att krydda upp den lite. Sakfrågan är rörliga smileys, samt även att använda överdrivna smileys. 

En generell förklaring till de som kanske inte ser för sig hur problematiken kan vara för en med gravt synhandikap, inte ett synhandikap som 'endast' åtgärdas med glasögon som i Bertils och mitt fall. 

Nu talar jag om ett handikap som gör att man får använda en skärmläsare. Ni är många som förstår problematiken här inne, men fler kanske läser och känner "jag accepterar att folk har problemer, men jag förstår inte riktig eksakt hur det problemet är". Man kan acceptera utan att förstå och det är jättebra, men jag tänkte försöka förklara ändå. 

En skärmläsare finns på alla datorer som har windows, den följer med förhandsinstallerat så ni kan alla testa ut det. Föreställ er nu att ni gör det. Eller ni kan faktisk göra det. 

En skärmläsare är en riktig dum liten programvara. Den ser inte en smiley-gubbe som en smiley, utan som en text. Samma med egna smileys som "^^" eller ":)" där man inte använder gubbarna som iFokus har lagt in.  En ":)" läses då upp som kolon parentes slut.

Ett exempel här nu, och nu får ni med skärmläsare ha mig ursäktat att jag tar totalt av med tecken och gubbar.

"Jag behöver hjälp!!!!!!!!!! Värkligen!!!!!!!!!! Jag får inte till detta med att sätta inn bilder, är det bara jag?????????"

och med signatur: 
Kram världen, från Rita!
SkrattarSkrattarSkrattarSkrattarSkrattarSkrattarSkrattarSkrattarSkrattar😂GapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattar

Denna texten kommer kanske läsas upp såhär: 

"Jag behöver hjälp utropstecken utropstecken utropstecken utropstecken utropstecken utropstecken utropstecken utropstecken utropstecken utropstecken Värkligen utropstecken utropstecken utropstecken utropstecken utropstecken utropstecken utropstecken utropstecken utropstecken utropstecken  Jag får inte till detta med att sätta inn bilder komma är det bara jag frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken 

Kram världen komma från Rita utropstecken gapskrattar gapskrattar gapskrattar gapskrattar gapskrattar gapskrattar gapskrattar gapskrattar gapskrattar gapskrattar "

Ja, ni får kanske en viss ide nu? Skämtar

Det samma händer med såkallade sms-förkortningar. Dessa är det inte sannolikt att en skärmläsare har inlagt och läser upp. De vanliga förkortningar som "osv", "fex" och andra som är väl inrotat i svenska språket kan finnas i de flesta, men inte alla. 

Och en rörlig smiley eller Avatar är inget som så många skärmläsare förstår något av alls, och kan störa den som försöker läsa utan skärmläsare. Att någon med synhandikap klarar av dessa och inte har problem gör det inte okej att strunta i att andra får problem i mina ögon. 

Jag har ett mindre synhandikap. Jag har ett mindre problem med dysleksi. Att jag klarar av iFokus med snurr och stuts hit och dit betyder inte att andra med synhandikap, dysleksi eller andra problem som gör det svårt att behålla fokus bara skall bita i och gilla läget. Det är sånt som omedelbart exkluderar någon från gemenskapen. Det är så gott som omöjligt att se till att samtliga människor på hela planeten utan något extra klarar av att deltaga på ett forum, men vi kan väl iaf försöka med sånna små saker som Avatar, smiley och specialtecken när det nu faktisk går? eller hur?

Att ha en signatur med tre små solar i och ett hjärta är alltså inte det stora och det hela problemet här. Att skriva nån smil-gubbe i texten här och där är inte heller problemet. Det är det överdrivna användandet som exkluderar folk som är beroende av en skärmläsare för att klara ta del av ett diskusjonsforum. 

Jag tänker inte exkludera själv vid min egen text, och försöker inte använda smileys föruten dessa som finns i iFokus då dessa är programmerat för att fungera med skärmläsare. 

Sälv har jag en svår närsynthet som korrigeras med glasögon, jag är inte beroende av någon skärmläsare. Jag har dyslexi med, och även om Fridas nick kan kluddra till det i bland för min hjärna så klarar jag av hennes nick. Men även jag känner av detta med långa ord och nick. 

Det som försvårar för min del i Fridaakessons nick är att det finns två a brevid varandra, inte nödvändigvis längden på det. Det hade blivit likadan med en användare som heter Fraaans. Men allt går. Jag känner mig inte exkluderat för att Frida har ett nick med två a i eller att det är längre än DesK sitt. Ursäkta nu flickor att jag användte er som exempel 😉

Och ni får även ursäkta att inlägget blev en halv roman! Jag har försökt att dela upp så det inte är en massiv klump med text.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Fridaaaa
9/3/13, 2:32 PM
#103

#102 Ingen fara 🙂
Mycket bra skrivet. Anledningen till att jag har 2 a bredvid varandra är just eftersom det är för och efternamn. Tycker det hade inte sett bra ut med ett - emellan eller om jag hade haft just Å istället för A 🙂

Men nicken blir ju inte alls på samma vis som rörande smileysar hela tiden.🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bamse6311
9/3/13, 2:38 PM
#104

#102 Rita-S.

Som jag har skrivit i mina inlägg tidigare så bekommer det inte mig för min "personliga del" hur många eller få smileys stillastående eller rörliga som det finns i ett inlägg eller på en Avatar.

Behöver som sagt var själv ganska kraftigta glasögon både för att läsa samt skriva på datorn.

Har en 24 tums skärm vilken även den för mig är väldigt liten.
Att kunna se iFokus eller skriva på mobilen skulle för mig vara helt uteslutet.

Som jag tidigare påpekat så stör inte smileys mig vare sig de är i inlägg eller avatarer men däremot så har jag "själv personligen" väldigt svårt för låååånga och komplicerade "nicknamn".

När jag ser en Avatar med en massa smileys så behöver jag inte titta så noga då det är ganska ovidkommande men när jag skall läsa ett låååångt och komplicerat "nick" så får jag sitta med näsan mot skärmen och mina starkaste glasögon på.

Att jag dessutom har en om en lindrigare form av dyslexi gör inte saken bättre när jag skall läsa eller skriva ett låååångt och komplicerat "nicknamn".

Dessutom så vad det gäller just frågan om många smileys så har jag faktiskt inte själv stött på det någonstans och då är jag faktiskt ute och läser och skriver på många olika sajter.

Slutligen #102 Rita-S så bestämmer jag själv vilka inlägg som jag skall svara på. Som jag har sett så finns det ingen lag eller regel här på iFokus som bestämmer vilka inlägg som man MÅSTE replikera.

Nåväl alla, som sagt så stör det INTE mig med många smileys och som sagt så har jag inte stött på någon sådan varken inlägg eller Avatar.

DOCK så är det med mitt synfel svårare med låååånga och komplicerade "nicknamn".

Bästa hälsningar,
😎Bertil

Annons:
Leffe
9/3/13, 2:53 PM
#105

#104 Du tänker på dig hela tiden. Jag börjar reagerar på det. Varför inte tänka lite på andra också. Du skriver du kan se smilisarna och text med hjälp av glasögon. Tänk lite på de som inte kan se alls, men gärna vill vara med och läsa och skriva här på iFokus. De som inte har ett synfel utan är helt blinda och som använder skärmläsare. Tycker du inte vi kan underlätta för dem att också vara med i gemenskapen här på iFokus eller ska vi kanske hålla en grupp människor borta härifrån för att de till skillnad från dig inte ens kan se med glasögon?

Maria
9/3/13, 3:10 PM
#106

Kan man kalla sig synskadad för att man har glasögon?

Det är väl aningen tveksamt tycker jag. Att få "ålderssyn" när armarna inte räcker till är snarare naturligt.

Eller synfel som kan korrigeras med glasögon eller linser räknas nog bara som synfel och knappast som synskada.

Jag håller med Leffe. Vi kan väl lyssna på de som verkligen har problem.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bamse6311
9/3/13, 3:12 PM
#107

#140 ???

Mina inlägg här i tråden handlar väl inte alls om att exludera någon utan tvärtom att alla skall kunna vara medlemmar samt skriva inlägg vare sig de har noll eller tjugo smileysar och vare sig de har korta lättlästa nick eller långa svårlästa.

Citerar dig här #140
ska vi kanske hålla en grupp människor borta härifrån för att de till skillnad från dig inte kan se med glasögon?

Min fråga till dig #140, var någonstans i mina inlägg kan du härröra det till?

Det ENDA som jag har skrivit i mina inlägg i den här tråden är att "mig personligen" bekommer det inte hur få eller många smileysar någon medlem har vare sig i sina inlägg, presentation samt signatur.

Däremot så har jag själv personligen svårt att både läsa osv skriva långa komplicerade nick.

Något som helst annat har jag INTE skrivit.

Bästa hälsningar,
Bertil

Maria
9/3/13, 3:36 PM
#108

#107 Nu vet vi det Bertil. Du behöver inte upprepa dig hela tiden eller använda fetstil.

Det här är en tråd som handlar om att uppmärksamma alla på att det kan vara jobbigt att ha "röriga" signaturer som gör att vissa har svårt att läsa och vara med.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
9/3/13, 3:38 PM
#109

#107 Jag antar du menar #104. Tänk jag behöver inte gå långt bort för att hitta det. Det gör jag precis ovanför just i ditt #107 tänk jag behöver inte gå längre än så

Du skriver 
"alla skall kunna vara medlemmar samt skriva inlägg vare sig de har noll eller tjugo smileysar".

Du skriver detta trots att det på flera ställen i den här tråden förklarats för dig hur skärmläsare fungerar och hur det låter för en blind person. Ändå skriver du som sagt att man kan ha tjugo smieysar. Kan det tolkas på annat sätt än att de som är blinda och har skärmläsare ska hållas utanför.

Och åter om stackars dig som skriver att du själv personligen har svårt att både läsa osv skriva långa komplicerade nick. Du kan alltså i alla fall läsa dessa nick. Det är helt klart, men de med skärmläsarna som inte kan läsa själv unnar du inte lite hjälp på traven genom att de ska få slippa en massa smileys på rad. Dessa med skärmläsare tycks du inte bry dig om

Honestyisdead
9/3/13, 3:41 PM
#110

Bertil; nu handlar tråden inte om dig, utan om dom som blir utanför. Men tack för att du delade med dig.

DesK
9/3/13, 4:13 PM
#111

Bertil, den här tråden handlar inte om vad du eller någon annan tycker. Den handlar om att vi är många som har svårt att delta i olika trådar om dessa innehåller rörliga eller många smileysar på rad. Det är inte bara de som läser med skärmläsare som blir uteslutna ur sådana trådar, utan många andra också! Det är mycket trevligare när du visar bilder och berättar om vad du äter på t ex Matlust. Men att i den här tråden gång på gång, med långa inlägg, tala om vad du tycker om smileysar är helt irrelevant. Vänligen respektera att detta inte är en åsiktsfråga!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
annia1
9/3/13, 6:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Bertil jag undrar om du vet vad denna tråd handlar om. Du skriver om inlägg, du skriver om Avatar och på ett ställe skriver du "På tal om signaturer så är det väldigt många som jag tycker är både långa och svårlästa på grund av långa och konstiga "nick".."
Jag kan inte komma på att jag sett nån ha sitt nick i sin signatur. I signaturen brukar man ha sitt riktiga namn och ev hemsida. Eller länk till nåt annat som man vill "visa upp" Och dom som är värdar eller Medarbetare brukar ha det där.

Signaturen är det som står längst ner i inläggen med ljusgrå text. Jag lägger med en bild på ett inlägg gjort av LeffeD och jag har ringat in hans signatur och det är det området som kallas signatur och det är vad denna tråd handlar om. Inget annat.

.

Kryddis
9/3/13, 9:27 PM
#113

#79
Jo, jag läste om din synskada och dina funktionshinder, men då du själv också skrev att de inte innebar några större problem för dig vad gäller det tråden handlar om hade det heller ingen relevans.

Fridaaaa
9/28/13, 8:50 PM
#114

http://kanin.ifokus.se/discussions/52452676ce12c42798000e42-fragor-om-belgisk-jatte

Denna har bilder i signaturen som dessutom rör sig. Eller gäller det inte smiley eller så?
Lite irriterande faktiskt när man ska läsa osv.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Memento Mori]
9/28/13, 9:18 PM
#115

#114 Dom har tagit bort möjligheten att lägga in bilder i signaturen men de medlemmar som redan hade bilder har kvar dom.

Fridaaaa
9/28/13, 9:24 PM
#116

#115 ja det vet jag men är väldigt irriterande med de som rör sig, så de som har sedan innan borde ta bort dem, så att samma gäller för alla tycker jag.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Memento Mori]
9/28/13, 9:36 PM
#117

#116 Håller med. Fast tror inte det går att göra så att man ändrar/tar bort bilder på alla signaturer samtidigt så dom måste nog göra det manuellt. Men förhoppningsvis så tar ifokuskillarna bort de rörliga bilderna när dom hittar dom och har tid. 🙂

[Nathalie62]
9/28/13, 9:48 PM
#118

#116, Eller så kan man också be vederbörande ta bort dom  och förklara orsaken så slipper man vänta tills någon av killarna gör det.

Annons:
Fridaaaa
9/28/13, 9:49 PM
#119

#118 Dock inte alla som tar bort det trots förklaring. Inte frågat den personen utan menar överlag.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nathalie62]
9/28/13, 10:00 PM
#120

#119, Förstod att det var över lag du menade (jag nämnde ingen specifik) men det var bara ett förslag om/när man ser sådant, det är ju väldigt tråkigt om det inte plockas bort trots att man har en skälig orsak.

Fridaaaa
9/28/13, 10:00 PM
#121

#120 Ja håller med.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Marinas Mix
9/29/13, 6:20 AM
#122

Alla på iFokus kan läsa denna tråd och ta till sig informationen att sedan vissa tycker att det inte är störande, trots alla fina förklaringar, som getts är ju synd.

Nåväl de är dem som har rörliga bilder i sina signaturer som på ett sätt förlorar på det hela, då flera av oss inte går in och kommenterar i deras trådar.

Jag hoppas också att killarna plockar bort allt eftersom de hittar och hinner, för vissa vill INTE inse hur störande det är

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Niklas
9/29/13, 7:45 AM
#123

Det står i reglerna för signaturer att de inte får innehålla bilder. De flesta tar nog bort dem ifall någon påpekar det. De har antagligen inte läst texten så noga.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Nathalie62]
9/29/13, 12:53 PM
#124

#123, Det tror inte jag heller dom har gjort, alltså läst det så noga, men man hoppas ju verkligen att det plockas bort efter det. 🙂

Emo
9/29/13, 12:59 PM
#125

Tyvärr finns det även här på iFokus medlemmar, som anser sig inte behöva ta hänsyn till andra och som dessutom svarar så att vi vet det.

Därför är det bra när Niklas och de andra killarna här ser till att iFokus ska vara till för även människor med vissa svårigheter.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
[Nathalie62]
9/29/13, 1:03 PM
#126

#125, Menar du att dom inte tar hänsyn trots tillsägelse?

Emo
9/29/13, 1:04 PM
#127

#126 Ja!

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Nathalie62]
9/29/13, 1:05 PM
#128

#127, Men jösses, jag har nog svårt och förstå att det finns så okänsliga människor😕

Emo
9/29/13, 1:09 PM
#129

#128 Det är du inte ensam om. Hoppas nu att allt sådant elände kommer bort, antingen på det ena eller andra viset. Vi ska trivas alla och när det finns så goda skäl att slippa sådana störningsmoment, så ska vi vara glada när det tas hänsyn.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Rita-S
9/29/13, 1:11 PM
#130

#128 tyvärr gör det det. Det har funnits de som bråkade när iFokus ändrade från att man kunde ha rörliga bilder i Avatar till att inte tillåta det, som gjorde ett härrans liv av det hela. Det var alltså så att det framsto som världens undergång i principen att de inte fick ha sin rörliga Avatar, vissa hotade även med att lämna iFokus helt, några få kanske gjorde det med för allt jag vet. 

Jag tycker personligen att det känns lite som en överdrift när hela ens forumseksistens står och faller på om en Avatar får röra på sig eller inte. Då kan omöjligt forumet vara särskillt viktig, eller hur?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Nathalie62]
9/29/13, 1:11 PM
#131

#129, Absolut.

Kryddis
10/3/13, 11:47 PM
#132

"#123 av Niklas
Det står i reglerna för signaturer att de inte får innehålla bilder."

Var hittar man dem? Eller det kanske bara är något som syns om man är Insider - för det måste man väl vara för att kunna ha signatur?

Annons:
Honestyisdead
10/3/13, 11:52 PM
#133

#132 Det står där man skriver sin signatur. Kanske inte syns om man inte har Insider.

"Mina inställningar"--> "Signatur"

Kryddis
10/4/13, 12:02 AM
#134

#133

Tack Hera!

Jag försökte först leta bland skrivreglerna och användaravtalet. Men, kollade efter nu efter dina anvisningar och regeln syns där även för mig som inte är Insider. Tänkte att det kunde vara bra att veta var den fanns om man någon gång behöver hänvisa till den. :)

Honestyisdead
10/4/13, 12:08 AM
#135

🙂

Fridaaaa
10/19/13, 10:47 AM
#136

Ang bild i signatur, smileysarna räknas väl också som bilder va?
(finns delade meningar ang det, därav min fråga)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hallonsmurfen
10/19/13, 11:04 AM
#137

#136 Jag tycker inte att det är bilder. Eller kanske lite, men eftersom man använder det mitt i texten tycker jag inte att det är bilder. Jag tycker absolut att man ska få ha smileys i signaturen, fast inte överdrivet många som vissa har. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

DesK
10/19/13, 4:21 PM
#138

Smileysar räknas som bilder och det gör även de där tecknen som du #137 har i din signatur.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Fridaaaa
10/19/13, 4:21 PM
#139

#138 Som jag misstänkte då.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Hallonsmurfen
10/19/13, 5:08 PM
#140

Så det är inte tillåtet att ha smileys i signaturen?

Medarbetare på Pokémon iFokus

DesK
10/19/13, 5:11 PM
#141

Nej och ej heller sådana krumelurer som du har!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emo
10/19/13, 5:12 PM
#142

Hur är det med hjärtanen i #139?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Fridaaaa
10/19/13, 5:14 PM
#143

#142 Försökt redigera min signatur ett tag, men har inte velat sparats.
Men de ska vara borta, syns inte på min i alla fall, inte gjort på någon dag eller två nu, inte på min dator i alla fall.
Hade glömt bort innan att jag hade dem, för de syntes knappt 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DesK
10/19/13, 5:15 PM
#144

#142 Vilka hjärtan? Jag ser bara text där.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emo
10/19/13, 5:19 PM
#145

#144 De är borta nu. De fanns när jag skrev #142

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Fridaaaa
10/19/13, 5:20 PM
#146

#145 Jag hade tagit bort dem innan du skrev, så måste skett något då, för de fanns inte där jag redigerar signaturen nämligen, konstigt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Emo
10/19/13, 5:25 PM
#147

#146 Jag skrev inte för att klaga utan för att få reda på var gränserna går. De var så små, men hur skärmläsare uppfattar dem vet ju inte jag.

Det är ofta det händer att man skriver samtidigt eller inte publicerar snabbt nog.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Fridaaaa
10/19/13, 5:27 PM
#148

#147 Jag har inte skrivit någonting om att klaga.
Jo, men som jag skrivit, jag tog inte bort dem idag, det är det som är det konstiga.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gerbilles
10/19/13, 5:31 PM
#149

Så man får inte ha smileys? 😕 I sådana fall ska jag ta bort regnbågarna.

Emo
10/19/13, 5:32 PM
#150

#148 Mycket konstigt. Nej, du har inte skrivit något om att klaga. Det var jag som ville klargöra att det inte var därför jag skrev. Underligt att jag såg dem då.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
10/19/13, 5:40 PM
#151

#148 Inte bara Emo som sett dem idag. Jag såg dem också alldeles nyligen, men nu när jag kom in i tråden var de borta

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Fridaaaa
10/19/13, 5:40 PM
#152

#151 Något konstigt med min signatur då, för jag har inte sett dem alls idag. Märkligt aja, de syns inte nu ialla fall och det är ju huvudsaken.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Marinas Mix
10/19/13, 5:47 PM
#153

#152 Ja iFokus gör ju lite som det vill med oss i bland😂 eller så är det kanske webbläsaren som ställer till det🤔

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Fridaaaa
10/19/13, 5:48 PM
#154

#153 Jadu man vet aldrig 😛 Men det verkar löst nu så, av sig själv 😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hallonsmurfen
10/19/13, 5:55 PM
#155

Nu har jag tagit bort mina "krumelurer" från signaturen.

Medarbetare på Pokémon iFokus

pernillaa
4/25/14, 8:49 AM
#156

Alltså jag måste fråga Niklas här så man får ett tydligt svar. Räknas min signatur som en bild? Det ska föreställa en nallebjörn som jag gjort av vanliga tecken. Nu på sistone har dock inte hela synts i alla inlägg… =/

Ha en bra dag! // Pernilla

Marinas Mix
4/25/14, 8:52 AM
#157

Tänk bara hur en användare som använder skärmläsare får din signatur uppläst för sig, det finns exempel tidigare i denna tråd.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

pernillaa
4/25/14, 8:53 AM
#158

Tack. Tar bort den då. Har ADHD och orkade verkligen inte läsa alla inlägg.

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
4/25/14, 8:54 AM
#159

Men alltså förlåt för det här men varför i hela fridens namn finns funktionen att lägga till smileysar när man skriver sin signatur om det inte är tillåtet?

Ha en bra dag! // Pernilla

Niklas
4/25/14, 10:39 AM
#160

#159: Vi använder samma editor. Det är onödigt arbete att bygga en egen enbart för det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
pernillaa
4/25/14, 11:04 AM
#161

Tack för svar.

Ha en bra dag! // Pernilla

Liikea
10/31/14, 4:00 PM
#162

Jag visste inte det men nu tog jag bort det, sen fattar jag inte varför. Om man bara har 1. EN!? Sen det här med tre rader förstår jag men inte animerad avatar… :(

Haringenregnbåge :(

Leffe
10/31/14, 4:10 PM
#163

#162 Animerad signatur ger vissa huvudvärk. Dessutom tar den uppmärksamhet från inlägget som skrivits

Liikea
10/31/14, 4:12 PM
#164

Hur kan det ge vissa huvudvärk?

Haringenregnbåge :(

Leffe
10/31/14, 4:14 PM
#165

#164 Tänk som exempel att du inte har världens bästa syn. Tänk dig att du verkligen måste koncentrera dig på texten och hela tiden ser något som rör sig hela tiden. Tänkt dig att detta kan ge huvudvärk

Liikea
10/31/14, 4:16 PM
#166

Jaha en bild som rör sig, typ en gif. Det ger mig huvudvärk om jag är jätte trött

Haringenregnbåge :(

Liikea
10/31/14, 4:17 PM
#167

trodde du menade en animerad altså tecknad bild :)

Haringenregnbåge :(

Annons:
Leffe
10/31/14, 4:18 PM
#168

Ja är du jättetrött så måste ju även du koncentrera dig extra mycket

Skorpion76
11/1/14, 8:36 AM
#169

Till en början försökte jag ha bilder i signaturen. Det var en sorts skyltar som jag hade rotat själv, men jag fick snällt ta bort dem eftersom den här sajten ska vara anpassad för synskadade personer.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Upp till toppen
Annons: