Ägare till iFokus?
Inte för att det spelar någon större roll men har ändå funderat.
Vem/vilka är det som "äger" det här forumet iFokus?
Har tittat runt lite överallt men inte någonstans har jag funnit vem/vilka som är ägare till det här forumet.
Visserligen så spelar det ingen större roll men skulle varit kul att veta.
Inte heller så finns det något om detta när man googlar.
Bästa hälsningar,
Bertil
önskar att det var jag ;) men kan tyvärr inte det riktiga svaret :(
Allra längst ned på varje sida står det (copyright) Internetfokus i Sverige AB, skulle tro att det är företagsnamnet.
#3 Thanks Désirée, då vet man det.
Anledningen till att jag funderade på det var följande:
Som bloggare och med blogger/blogspot som portal så har jag lärt mig det lilla som jag kan via FixaDinBlogg.
Nu har det forumet lagt ner då skaparen av forumet (helt underbar fantastisk tjej/kvinna/människa) kanske kände att hon på grund av helt personliga orsaker som hände i hennes liv inte hade tid och/eller ork att driva det forumet längre.
Kvar fanns två admin, en fantastisk tjej som idag skriver lite om blogspot på facebook men hon hinner inte med så mycket på grund av familj med man och barn.
Jag skrev då ett mail till den sista av de tre som var admin på FixaDinBlogg om inte han skulle kunna Starta en sajt här på iFokus om just blogger/blogspot då det är ytterst få här som har blogspot och kan det.
Han är enormt skicklig och kan allt på sina fem fingrar.
Han var och kollade runt på iFokus men just det där med att det inte någonstans framgår vem som äger forumet var/är en av de anledningarna som han inte ville Starta en sajt.
En annan orsak var reklamen här på iFokus.
FixaDinBlogg var helt ideellt driven och tror att han trivdes med just det.
Synd dock för han kan jävlar ALLT om blogger/blogspot på sina fem fingrar.
Nåväl Désirée, Tack så väldigt mycket för ditt svar.
Bästa hälsningar,
Bertil
Annars kan han ju bli vanlig medlem och hjälpa till med frågor på t ex bloggande iFokus. 🙂
Medarbetare på Pokémon iFokus
#4 Google brukar vara bra om man vill veta något. Det kan du ju tala om för honom.
Internetfokus i Sverige AB
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#5 hallonsmufen
Jo, det var så som jag menade när jag skrev till honom och frågade.
Han var på iFokus och tittade runt men tyckte att det var för mycket reklam och för mycket kommersiellt.
FixaDinBlogg var ju helt ideellt driven och helt utan reklam och tror att det passade honom.
Synd som sagt var för han är jävligt bra på blogspot som han känner till på sina fem fingrar och sedan så kan han naturligtvis allt om html osv.
Bästa hälsningar,
Bertil
#7 Säg åt honom att skaffa Adblock vet jag… 🙂

Mvh Stephanie 

Bertil om du har kontakt med personen så kan du ju fråga hur han tycker att iFokus ska få in pengar så att iFokus kan finnas. För det kostar pengar.
Visst nu bygger iFokus det mesta själva, men om dom behöver köpa program så kostar det. Eller om dom vill köpa nya servrar. Likaså kostnaden för webbhallen där iFokus servrar står kostar. Så det är ju inte gratis för iFokus ägarna och dom måste få in pengar nånstans ifrån till de kostnader dom har.
.
#8 Stephanie
Skall skriva en till gång till honom men tror inte att det hjälper.
Han var även emot det där med Medaljer och Insider osv.
Tror att han tyckte att hela helheten var för mycket kommersialiserad.
Nu finns ju inte FixaDinBlogg kvar så du kan ju inte kolla den men däremot så finns fortfarande FixaDinBlogspot öppen än så länge så den kan du ju kolla och kanske förstå hur han menar.
Dock så kommer det inte att bli fler tutorials i FixaDinBlogspot och inte heller kan man ställa frågor där.
Det fina med FixaDinBlogg var att man fick svar på allt man frågade om och precis hur man skulle göra med olika saker och om något ändå hängde upp sig så var det bara att fråga vidare så fick man väldigt snabbt svar.
En sådan enkel sak som att i min blogg så har jag en sådan där "upp till toppen" knapp (genomskinlig pil nere i höra hörnet) men skulle jag vilja ta bort den så vet jag inte hur jag i så fall skulle göra.
Kommer inte ihåg koden och var i html den ligger.
Rolf hade kunnat guida mig direkt om jag ville ha bort den.
Well, han kan alltså allt i både malldesignern och hela html.
Kolla gärna FIxaDinBlogspot så ser du att den är kemiskt ren från annonser, guldpengar och annat vilket var det som han reagerade mot.
Bästa hälsningar,
Bertil
Bertil förutom det jag skrev i 9 att det kostar pengar så jag kollade nu vem som äger blogspot och om jag förstår det rätt så är det google som äger den. Google är väl ett av få företag på nätet som kan upplåta sidor gratis utan att ha reklam på dom.
Å andra sidan så samlar ju google in uppgifter om dig hela tiden så när du besöker andra sidor på nätet så visar dom reklam som är anpassad just för dig baserat på dina surfvanor.
Facebook har reklam dom med. Och dom har rätt nyligen börjat med reklam i själva tidslinjen.
När man är på iFokus så väljer man ju vilka funktioner man vill använda. Tex Medaljer när dom poppar upp så kan man stänga av så man inte ser det längre.
.
@#11 #12
Jag personligen har aldrig ifrågasatt iFokus på något sätt.
Klistrar här in mitt allra första inlägg som TS i den här tråden där det mycket väl framgår att jag inte på något sätt som helst ifrågasatt iFokus:
_Inte för att det spelar någon större roll men har ändå funderat.
Vem/vilka är det som "äger" det här forumet iFokus?
Har tittat runt lite överallt men inte någonstans har jag funnit vem/vilka som är ägare till det här forumet.
Visserligen så spelar det ingen större roll men skulle varit kul att veta.
Inte heller så finns det något om detta när man googlar.
Bästa hälsningar,
Bertil_
Som sagt var så har jag aldrig på något sätt ifrågasatt iFokus.
Att jag sedan berättade om FixaDinBlogg var ett svar till #3 Desk.
#12 annia1
Vist är det google som äger blogspot precis som att det finns ägare till alla andra bloggportaler.
Jag har också en egen blogg på blogger/blogspot precis som andra har på blogg.se, wordpress osv
Ifrågasatt iFokus har jag aldrig gjort utan bara på ett inlägg från #3 Desk replikerade på det inlägget.
Bästa hälsningar,
Bertil
Bertil jag förstår att det inte är du som ifrågasatt iFokus och reklamen här.
Men den som hade fixablogspot tyckte det är för mycket reklam och det var en anledning till att den inte ville Starta en sajt här. Men det är tack vare tex iFokus och i stort sett alla andra sidor på nätet som blogspot kan vara reklamfri eftersom google tar in sina intäkter med sin reklam på andra sidor på nätet. Så han kanske ska fundera på det. Att det alltid nån som betalar för det som är gratis.
.
#14 annia1
Nu var det ju inte han som hade FixaDinBlogg utan han var en av tre admin.
Det var Anneli som hade och drev FixaDinBlogg och den var inte alls gratis!
Hon betalade ur egen ficka för det forumet och den elogen skall hon ha samt också en stor eloge för sin hjälpsamhet mot alla som behövde hjälp med sina bloggar.
Hon kunde sitta uppe halva nätterna för att hjälpa folk med sina problem med html och allt annat.
Du #14annia1, du har förväxlat FixaDinBlogg med FixaDinBlogspot.
**
FixaDinBlogg** var det forum som Anneli själv ur egen ficka betalade för att driva.
Till sin hjälp med svar åt alla som frågade om allt möjligt så hade hon Jakeline samt Rolf och det är Rolf som jag här har skrivit om.
FixaDinBlogspot är en helt annan sak och det är en blogg som precis som de flesta andra bloggar är gratis (Google).
Den finns fortfarande kvar även om ingen längre driver den.
Det är alltså två olika saker vi pratar om.
FixaDinBlogg kan jag inte länka till eftersom det forumet helt enkelt inte finns kvar.
Som sagt så betalade Anneli för den ur egen ficka och när hon sedan inte längre kunde driva den så lade hon naturligtvis ner den.
Varför skulle hon med egna pengar fortsätta betala ett forum som hon inte längre hade möjlighet att driva vidare.
Hon gick helt enkelt av personliga skäl in i väggen och de personliga skälen kan jag naturligtvis inte redogöra för här då jag aldrig har outat någon annan så skall jag naturligvis inte heller outa Anneli .
Så mycket kan jag dock säga att utan någon som helst förvarning så störtade hennes liv samman inom loppet av en (1) dag.
Som sagt var/är hon en fantastsikt människa med en enorm energi och kärlek till html för sina egna pengar drev det där forumet FixaDinBlogg.
#14 annia
Hoppas att allt det här är utrett nu?
Bästa hälsningar,
Bertil
Bertil att jag tagit fel beror till största del på dig. Först när jag sökte på fixadinblogg så fick jag denna sida och där framgår ingenting om vart den legat. Sen skrev du även om blogspot i samma inlägg och den har samma header så jag utgick då från att det låg på samma.
När det gäller outa. Du har lagt in flera länkar till blogspot så vem som helst kan läsa.
.
#16 annia1
Med outa så menade jag att jag inte ville outa anledningen till att Anneli gick in i väggen.
Däremot så redogör hon själv för det i FixaDinBlogspot där hon öppenhjärtig som hon är själv berättar vad som har hänt.
Den sidan kommer alltså att ligga kvar så att vem som helst kan läsa.
Den sidan är ju också som sagt en vanlig blogg (Google) och kommer som sagt att ligga kvar även om inga nya tutorials kommer att läggas in.
Det var just av den anledningen som jag skrev till Rolf och frågade honom om han inte skulle vara intresserad av att starta upp en sajt här på iFokus med frågor som rör blogger/blogspot .
Visst så finns det en sajt här som heter Bloggande i iFokus men den handlar bara om blogg.se
blogspot och blogg.se fungerar helt olika så det som man kan få svar på här på iFokus om blogg.se fungerar inte alls på blogspot.
Visst är det lätt annia1 att förväxla FixaDinBlogg med FixaDinBlogspot men det är som sagt en avgörande skillnad mellan dessa båda sidor där den ena är en blogg och den andra var ett forum.
Ber att få önska en riktigt trevlig Söndag kväll.
Här i Helsingborg så kommer det riktigt rejäla skurar mellan varven.
Dock så är det väldigt varmt i luften.
Bästa hälsningar,
Bertil
Jag önskar också att vi skulle lyckas få hit Rolf. Han är superduktig på blogspot och alltid så hjälpsam. Tyvärr är det så att de flesta på bloggande iFokus kan blogg.se och inget om blogspot. Jag menar nu inte det som kritik utan nämner bara varför vi skulle vilja ha hit någon med blogspotkunskaper.
Visst kan man googla men mycket kräver ytterligare frågor och förklaraingar som man kan få genom ett forum. Dessutom är det mesta på engelska och det är inte självklart att alla behärskar det.
Sorg är kärlek som blivit hemlös