* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 1276 ggr
Pelle Långlös
0

Senaste inläggen bugg

1) Händer samma sak om du försöker igen?
Ja det gör det

2) Vilken adress har du i adressfältet när felet inträffar?
Var inne på Te iFokus

3) Vad gjorde du när felet inträffade?
Klickade på Senaste inläggen under knapparna Skriv inlägg och Sök på sajten.

4) Vilket felmeddelande fick du, alternativt vad blev fel?
Inget felmeddelande men inget hände när jag klickade på den förutom att sidan hoppade ner en liten bit.

**5) Vilken webbläsare använder du?
**Firefox

6) Har du rensat webbhistoriken?
Jo

**7) Är det något mer du tror att vi behöver veta?
**Nä

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Niklas
0

Vad ville du skulle hända när du klickade på den? Var du inne i någon grupp och ville tillbaks till senaste inläggen?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Pelle Långlös
0

Förut när man klickat där så har sidan uppdaterats (på så sätt kolla om det kommit några nya inlägg jag skrivit eller om det kommit någon ny tråd) istället för att klicka på reload uppe vid adressraden.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Niklas
0

Det var i förra versionen. Nu kan du klicka på sidhuvudet.

Pelle Långlös
0

Har kunna göra det denna version med. 😉 Annars hade jag inte frågat vad som hänt. Klickar där jämt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Niklas
0

Det har jag inte kunnat.

Pelle Långlös
0

Kan det vara för att du har en Mac och jag windows-dator?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Niklas
0

Jag har för mig att vi bestämde att inte göra den klickbar i den här versionen.

Pelle Långlös
0

Hmm mycket märkligt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

annia1
0

Ylva vad har du för version av firefox för för mig funkar det både i min vista och win7. Jag har version 21. Visst sidan hoppar till lite, men uppdateras. Och det funkar även i chrome och IE9.

.

Pelle Långlös
0

Jag har version 21 jag med.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

annia1
0

Vad har du för OS. XP, vista, win7 eller win8.

.

Pelle Långlös
0

win7

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

annia1
0

Konstigt. Jag sitter med win7 nu och provat firefox och det funkar.

En sak som jag märkt, det är dock i chrome (som jag använder mest) att ibland får jag trycka flera gånger på en länk för att  det ska hända nåt. Och det gäller inte bara senaste inläggen utan även tex olästa och bevaka. Men jag vet inte om det är min dator eller om det är iFokus som inte svarar som det ska.

.

Pelle Långlös
0

Ibland funkar det men ibland så hoppar den ner och ibland som du skrev tidigare hoppar ner + laddar om sidan.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

annia1
0

Ok då är det ungefär som jag fått då när jag testat nu.

Själv brukar jag använda F5 för att uppdatera sidor så jag har mest bara testat funktionen senaste inlägg nu.

Det som är mest irriterande för mig är att olästa och bevaka inte svarar som dom ska. Tex olästa kan jag få klicka flera gånger på innan den svarar och då kan det bli så att en länk öppnas som då ligger i det inlägg jag kommer till för sidan hoppade till rätt ställe medan jag försökte få den att svara. Men då jag rätt nyligen har skaffat win7 så har jag fortfarande inte lärt mig den riktigt än hur den funkar.

Men då senaste inläggen funkat felfritt för dig förut så är det ju nåt som blivit fel. En sak som jag funderade på om dom gjort det där hoppet medvetet så att sidan ska hoppa till så man ser nålade trådar och att det då orsakat felet. Fast det håller inte riktigt då inte alla använder sig av senaste inläggen. Och niklas trodde ju inte att den funnits så då borde dom inte tänkt på att ändra.

.

Pelle Långlös
0

Det kan ju vara så att hoppet går ner till Aktuellt istället. Har inte tänkt på det. Jo jag har använd denna knapp i många år. Sitter i benmärgen att klicka där. 😎

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

valorous.kid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!!!! Jag är inne på iFokus på mobilen(inte m version, vanliga iFokus. Föredrar den framför m versionen :/ ) Och senaste inläggen är längst ner på sidan, under: " mer i" och "vårat nätverk av communitys" Och jag kan inte heller se första raden i inlägg, den har buggat sig upp I där det står "support ifokus" Vill gärna ha hjälp, hur löser man detta?

valorous.kid
0

Hej!!!! Jag är inne på iFokus på mobilen(inte m version, vanliga iFokus. Föredrar den framför m versionen :/ ) Och senaste inläggen är längst ner på sidan, under: " mer i" och "vårat nätverk av communitys" Och jag kan inte heller se första raden i inlägg, den har buggat sig upp I där det står "support ifokus" Vill gärna ha hjälp, hur löser man detta?

valorous.kid
0

Sorry för att jg lånar tråden :/

Niklas
0

Prova att stänga Safari (tryck snabbt två gånger på hem-knappen och därefter på den röda symbolen vid Safari). Starta sen om telefonen (håll in hem-knappen och vilo-knappen tills den vita Apple-loggan syns). Berätta om det blir någon skillnad.

valorous.kid
0

Och den här ser konstig ut :S

annia1
0

luckydragonriderkin såg du det niklas skrev i #20. Tänkte bara kolla att du inte missade det då du skrev minuten efter.

Det du visar bild på i #21 är inte bara mobilen att den där popuprutan är vit utan det är så även i vanliga datorn för flera.

.

valorous.kid
0

#22 oj ja det hade jag faktiskt missat :) tack #20 ska prova nu

valorous.kid
0

Provade att göra som du sa #20, absolut INGENTING hände……

Niklas
0

#24: Då kan du prova att gå till Inställningar > Safari > Rensa historik. Om det inte löser det här problemet kan det i alla fall göra att surfandet går snabbare om det var ett tag sen du rensade senast.

valorous.kid
0

#25 har redan provat det… :/

Niklas
0

Har du provat att rensa cookies?

valorous.kid
0

#27 hur gör man det?

Niklas
0

Inställningar > Safari > Radera cookies och data.

valorous.kid
0

Sådär, nu är det normalt igen! :D tack så mycket Niklas :3 :)

Niklas
0

🙂