* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettönskemål-förslag
Läst 845 ggr
Biadora
2013-07-29 17:32
3

Reklam

Hej, tänker klaga lite på reklamen. Inte att det är reklam, det förstår jag att det måste vara. Men.. kan inte ni som har iFokus på något sätt få välja vilken reklam som visas?

Förstår att det är många unga som sitter på dom forum jag tittar på (Sims) och den reklam jag har stört mig på är en om något slags datorspel och reklamtexten går (minns inte ordagrant) "Varning! Snuskigt spel, Endast för män!"

Ger mig helt enkelt väldiga porrvibbar och jag tycker att sån reklam borde inte få finnas på iFokus.

Annan "vanlig" reklam har jag som sagt inga problem med.

Jobba på

:)

Karmatarerskanise
2013-07-29 17:36
0

Bra att du rapporterar. Ibland kommer det in opassande reklam. Men jag har för mig att killarna måste ha adressen till den. Så lägg gärna in den här när du ser den nästa gång.

Biadora
2013-07-29 17:40
0

Ok, ska försöka komma ihåg att göra det. Är sällan jag mer än slötittar på reklamen om jag ska vara ärlig så kan ta ett tag. x)

annia1
2013-07-29 18:14
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag antar att det är denna sorts reklam du sett. Det finns även några andra varianter på bilder.

Det är en annons som kommer via google och kan ligga på vilken plats som helst även inne i trådar.

Man kommer till denna sida om man klickar på den. Vet inte om det finns fler adresser för jag tog bara upp en.

Tittar man på bilder som finns på google så ser inte jag varför dom ska den formuleringen på annonsen.

.

Biadora
2013-07-29 18:33
0

Jo, tack Annia1, det är den bilden jag sett. Utan att kolla länken trodde jag faktiskt att det skulle vara ett till av dessa 17-på-dussinet gratis strategispel som finns, men med en sån formulering på reklamen vill jag inte ge dom ett länkklick ens.

annia1
2013-07-29 18:42
0

Jag håller med att formuleringen på reklamen är knäpp. Antar att dom tror att det lockar fler personer att klicka på den och sen ev börja spela.

.

Niklas
2013-07-30 09:36
6

Nu är reklam för den webbplatsen spärrad på iFokus. Vi kände till den sen tidigare men hade inte fått tag på adressen. Tack!

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning