* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 4141 ggr
[Mia-Li]
2013-07-17 22:06
0

Radavstånd ändras

1) Händer samma sak om du försöker igen?
Ibland
2) Vilken adress har du i adressfältet när felet inträffar?
Spelar ingen roll…händer lite överallt

3) Vad gjorde du när felet inträffade?
Skrev inlägg.

4) Vilket felmeddelande fick du, alternativt vad blev fel?
Radavstånden, alltså mellanrummen mellan raderna ändras.
När man skriver så kan det läggas tätare än här. När man skickar så

hoppar det ned en rad

extra, precis som jag visar nu.

**5) Vilken webbläsare använder du?
**

FF 22.0

6) Har du rensat webbhistoriken?

ja

7) Är det något mer du tror att vi behöver veta?

vet ej då får ni fråga.

Niklas
2013-07-18 05:50
0

Kan du peka på ett exempel?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Mia-Li]
2013-07-18 08:27
0

#18 i denna tråd.

Där hoppade sedan raderna ner. När man skrev lade sej raderna precis under som här fast tätare.
När man sedan skickade så blev det dubbla radavstånd.:

http://support.ifokus.se/discussions/51e65c47ce12c43df100790d-lank-i-tradstart

[Mia-Li]
2013-07-18 08:28
0

Svårt att visa exempel på det när det enbart syns när man skriver.

Niklas
2013-07-18 11:58
0

Var menar du att de dubbla radavstånden är i den tråden?

[Mia-Li]
2013-07-18 12:10
0

Skrev fel….jag menar att ibland lägger sej raderna preeecis under när man skriver…och inte som här.

När de lägger sej preeecis under så hoppar hela texten ner sedan till radavstånd.

det kan då se ut så här

mellan varje rad

och det är ju inte snyggt.

Det ska ju istället
vara så här.

[Mia-Li]
2013-07-18 12:20
0

Har skickat dej PM Niklas om ett exempel.

Stephanie
2013-07-18 20:46
0

Menar du när du har tryckt på enter för att göra en ny rad, då blir det dubbla radbrytningar?

Det beror i så fall på att det blir automatiskt nytt stycke. Alltså nytt stycke när du gör en radbrytning. Vill du inte att det ska bli det så kan du hålla in shift när du trycker på enter.

Jag vet inte om det är så det funkar här på iFokus, har aldrig tänkt på det faktiskt. Men det brukar kunna vara så på andra ställen.🙂

Dubbel

radbrytning

Enkel
radbrytning

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Mia-Li]
2013-07-18 20:48
0

#7 Jag trycker shift och enter.

Men när detta problem dyker upp så hjälper det inte om man trycker det.
Då blir det så ändå.

Niklas
2013-07-18 21:54
0

Jag rekommenderar att du låter iFokus sköta radbrytningar och bara bryr dig om styckebrytningarna (Enter). Då tror jag inte att det blir några problem.

[Mia-Li]
2013-07-18 21:59
0

Vad menar du nu Niklas?

Niklas
2013-07-18 22:01
0

Låt texten flöda fritt. Om du fortsätter att skiva när raden tar slut kommer det automatiskt att bli radbyten. När du däremot vill göra nytt stycke trycker du Enter.

[Mia-Li]
2013-07-18 22:02
3

Ska jag endast trycka enter blir

det ju så här….och det är inte snyggt.
Trycker man shift och enter så blir det så här och det är bättre.

Men det är inte det jag vill få fram utan det som står i min TS.

Stephanie
2013-07-18 22:03
1

Men när är det du vill göra radbrytningar då? I dom fallen, går det inte bara att göra shift+enter då? Eller? Jag hänger inte med 😕

[Mia-Li]
2013-07-18 22:05
2

#11 ja men det är ju inte det problemet jag kan ha.

Texten blir fel ibland och lägger sej tätt under den översta raden. Och så håller det på. (tätare än detta)

När man sedan skickar det så blir det radavstånd

som så här.

Man vill ju ha
det så här. Och inte alltid att man vill skriva till raden tar slut. 

Sen spelar det ingen roll om jag så bara trycker Enter eller inte.
Förstår du inte hur jag menar?

Menar du att jag bara ska låta det vara då som det är utan att påtala att det är nåt fel?

[Mia-Li]
2013-07-18 22:10
2

#13 jag vill göra radbrytningar vid nytt stycke…

Men det är ju inte det som är felet. Felet är att det jag skriver lägger sej tätare under den raden som ligger ovan (tätare än här) Och när jag sedan ska skicka så blir det

så här fastän jag vill ha raden under precis som ovan.

Jag vet inte på vilket annat vis jag ska förklara det.

Men tycker ni att detta är snyggt med så stora radavstånd i en text som

det blir.

Kolla det ovan som jag fetmarkerat…så ska det ju se ut i en löpande text. Men när problemet uppstår ser det ut som det nedanför det fetmarkerade med stort radavstånd.

Karmatarerskanise
2013-07-18 22:14
0

#15 Så det blir nya stycken även då du trycker shift och enter?

[Mia-Li]
2013-07-18 22:19
2

#16 Japp…varenda rad blir sådan då.
Och det märks när man skriver för då lägger sej textraderna mycket tätt undertill på varandra. Inte som här nu.
Och när man skickar så blir det nya stycken på varje rad. Ser helskumt ut.

det blir så här:

lalalalalalllalalaalalallalalalalalalalalalalalalalalalalalalalall

lalalalalalaallalala

Och inte så här som det ska vara:
Lalalalalalaallalalalalallalallllllllllllllllllllllalalalalalallalalalalalalaallalalalalalal
laalalalalalalal

[Mia-Li]
2013-07-18 22:23
2

Detta händer inte så ofta…men mycket irriterande när det händer. För det ser fult ut.
Är det en bugg eller ska det vara så?

Stephanie
2013-07-18 22:30
2

Visa gärna med print screens när det händer nästa gång 🙂

[Mia-Li]
2013-07-18 22:33
0

#19 Tack för tipset Stephanie…har inte tänkt så långt…ska se till att komma ihåg det med..ahahah..

👍

annia1
2013-07-18 22:54
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mia jag antar att det ser ut för dig som det gör på den vänstra delen av min bild och att det sen när du publicerar ser ut ungefär som den till höger. Det ligger alltså tätare än normalt för att sen slås isär.

Jag är inte helt säker på hur det funkar. Men om jag backar med bakåtpilen på tangentbordet när jag står längst upp till vänster i skrivrutan så blir det fel.

Det du kan göra för att få det rätt innan publicering är att klicka med musen utanför skrivrutan då ändras texten i skrivrutan och du kan då korrigera den innan du publicerar.

Och felet ligger ju nånstans i editorn.

.

Stephanie
2013-07-18 22:58
0

#21 Som sagt, det där är inget fel 🙂 Det ska vara så.

annia1
2013-07-18 23:01
3

Nej stephanie det ska inte vara så. Titta på bilden igen så ser du att det till vänster ligger bra mycket tätare, nästan inge mellanrum alls mellan raderna och så ska det inte vara. 

Titta på den här bilden jag lägger in så ser du skillnad.  Sen ska det ju inte ändra sig vid publicering. Utan då skulle det sett likadant ut som när jag skrev.

.

Stephanie
2013-07-18 23:07
0

Jaha, nu förstår jag vad du syftar på. Det har jag ingen koll på.

[Mia-Li]
2013-07-19 08:20
4

TACK annia. 😃

Det är PRECIS så jag menar. 👍
Vad är editorn?

Då kan jag göra så nästa gång så får vi se om det blir rätt då.
Tack snälla för att du förstod vad jag menade. Inte lätt att förklara när det inte går att skapa.

Och det ska väl inte vara så?

Men jag ska testa att klicka utanför rutan nästa gång det blir så…för det är ju som sagt inte snyggt.

🌺

Niklas
2013-07-19 13:18
0

Okej, så det handlar om att editorn visar styckenbrytningar fel. Editorn är rutan där du skriver inlägg.

[Mia-Li]
2013-07-19 14:40
5

#26 Ja…det har jag ju påtalat/visat med exempel, hela tiden här i tråden. Att radavstånden/styckebrytningarna blir fel.

annia1
2013-07-19 20:03
3

Niklas det är inte bara att det blir fel på radbrytningarna när det blir så där. Det ställer även till om man länkar. 

Jag har satt ihop bilder som visar att det länkade ordet bryts loss från själva texten, dessutom så tas själva länkningen bort. I firefox gör den det oavsett om jag lägger länk på första eller andra raden. 

Nästa inlägg/bild gäller chrome. Det finns samma fel där att man kan få texten tätare som sen slås isär. Det som skiljer chrome från firefox är hur den hanterar länkar. Lägger man länk i andra raden så finns det kvar som det ska.

Bara testat skriva två rader, men antar att det gäller oavsett vilken rad man sätter in en länk.

Båda bilderna är från pm, men jag skulle tro att det gäller lika i inläggen.

IE 10 får jag inte felet.

.

annia1
2013-07-19 20:03
3

Chromes.

.

Hanna
2013-07-19 20:07
1

Har exakt samma problem. Ibland kan den även, mitt i en mening, få för sig att hoppa ner texten så att det är enskilda bokstäver som står. Ska ta PrtScn nästa gång.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Niklas
2013-07-19 21:28
2

#27: Jag förstod inte att det var i editorn du ansåg att felet låg. Om du gör som jag föreslog tidigare blir det nog rätt i alla fall. #28, 29: Kan du återskapa det i en kommentar här så att jag får se?

[Mia-Li]
2013-07-19 22:08
3

Klart att det var Editorn jag ansåg då det är i den man skriver. Eller vart trodde du det handlade om?
Du skrev i #26:"Okej, så det handlar om att editorn visar styckenbrytningar fel." Vilket visar att du fattade att det rörde sej om editorn/skrivrutan.
Och tyvärr hjälper det inte att göra så som du föreslog. Tyvärr, tro mej. Jag har testat! Raderna lägger sej tätt iallafall och hoppar sedan ner när man skickar det.

annia1
2013-07-19 22:12
3

Niklas jag vet inte riktigt vad du vill att jag ska

återskapa

. För du ser ju inte det jag skriver i skrivrutan, vet inte ens om jag kan. Enter.

Utan du ser ju det som publicerats. shift enter

Men texten i skrivrutan ser ut som bifogad bild. Ser att det är något bättre mellanrum nu i win7 än det som är på bild i 21 som jag skrev i vista. Har lagt länk på ordet återskapa i första raden. detta är med firefox. Har skrivit enter och shift enter där jag använt dessa. Och som synes vid enter så blev det inte nytt stycke utan bara ny rad.

.

[Mia-Li]
2013-07-21 10:04
0

Är detta något som ledningen tänker kolla upp?
GÅR det att få bort problemet?
Som sagt så händer det inte så ofta men när det väl gör det så är det irriterande.

Niklas
2013-07-21 13:52
7

#32: Det kunde ha varit i den sparade texten, vilket var vad jag trodde först. #33: Tack! Det är det sparade jag vill se. #34: Nej, vi tänker inte kolla upp det. Jag sitter bara här och skriver för att konversera och slå ihjäl lite tid. (Ironi)

[Mia-Li]
2013-07-21 13:54
6

#35 Bra så man vet liksom. (inte ironi)

Tycker gott du kunde svarat utan att för den sakens skull vara ironisk. Men jag vet inte. Det känns inte som om man tas på allvar.

Niklas
2013-07-22 08:18
8

#36: Visst kunde och borde jag ha gjort det. Det rann över. Jag kunde inte begripa varför du trodde att jag satt och skrev i tråden om det inte vore för att se om det är något fel och om det i så fall går att fixa. Om jag ska roa mig hittar jag på helt andra saker.

[Mia-Li]
2013-07-22 09:09
7

Då Niklas kanske du HADE kunnat meddela på nåt sätt att ni ska se över det, som ni brukar skriva i andra trådar. Istället för att bara vara tyst och en annan sitter här och inte vet nånting.
Jag vet att ni har annat att göra men en liten hint om att ni ska kolla upp kanske hade vart på sin plats. Därav min fråga om det.
Men nu vet jag.

Tack.

Niklas
2013-07-23 11:09
4

Bara vara tyst? Är det vad jag har gjort i den här tråden?

[Mia-Li]
2013-07-23 13:07
3

#39 Jag menade att du är tyst i det med att du ska kolla upp det. Därav min fråga om det som jag skrev i #38
Men nu vet jag ju att ni ska se över det.

[Mia-Li]
2013-07-23 13:18
1

Detta problem har faktiskt hänt ett par gånger under dagen idag.
Jag har fått gå tillbaka för att rätta till inlägget där det blivit så….för det ser hemskt ut.
Jag antar att jag inte behöver skärmdumpa då det redan finns exempel på det här inne.
🤔

Rita-S
2013-07-23 13:44
3

Borde inte behövas fler skärmdumpar, Mia :) men ta gärna skärmdump  och spara, för då ser man hur ofta det händer? Forsök skriva en liten dagbok för dig själv, där du noterar vad du gjorde strax innan du skulle skriva och posta och det hände, för det kanske kan ha mer inverkan än man faktisk tror? Om du råkar gå in på Expressen och läsa på en länk för att någon postar en länk och sen när du trycker svara så blir det så (bara för att ta ett exempel) och så.. om det sen visar sig att VARJE gång du följer en länk från en tråd på iFokus som leder till expressen och det blir så när du skall svara så har man en ledtråd osv. Hänger du med på vad jag menar?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Mia-Li]
2013-07-23 13:47
0

Jadå…jag är med på vad du menar. 😃
Det som hänt idag är att det har hänt när jag ska skriva ett inlägg som detta…utan länkar och annat.
En gång hände det i en lååång tråd.
Och en gång i en annan inte så lång.

Men jag ska ta och kolla upp på när det händer och vad jag har omkring mej typ.

Tack. 🌺

Rita-S
2013-07-23 13:50
1

Gör det, för det kanske kan avslöja vad som händer om vi har tur. Notera dig om det är på samma sajten, och sådana saker. Har du även kollat om det blir lika i en annan nätläsare? Det är i så fall en viktig ledtråd. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

[Mia-Li]
2013-07-23 13:52
0

Jag kollade i IE men där har det inte hänt än…visserligen sitter jag inte så ofta i den alls och felet händer kanske en gång varannan vecka…utom nu då.

Men jag ska anteckna och dona.
Tack snälla Rita för hjälpen. 🌺

Rita-S
2013-07-23 13:52
0

Det var så lite så, fast jag vet ju inte om det kommer hjälpa :)

Karmatarerskanise
2013-07-23 13:53
0

Det är konstigt. Jag har FF och har aldrig lagt märke till något sådant.

[Mia-Li]
2013-07-23 13:53
0

#46 Nä men man kan ju försöka…😉

[Mia-Li]
2013-07-23 13:54
0

#47 Jag vet minst en till som har det problemet ibland.

Karmatarerskanise
2013-07-23 13:55
0

Men beror det verkligen på FF då?
Tycker ju att alla med FF skulle ha problemet då. Du har väl också den senaste versionen?

[Mia-Li]
2013-07-23 13:57
0

Inte vet jag….jag har den senaste ja, 22.0.
Jag vet inte alls vad det beror på….det är ju det som vi försöker komma fram till.
Men på andra forum jag är på och skriver texter händer det inte så. Bara på iFokus.

bamse6311
2013-07-23 14:39
0

#51 Mia-Li

Har du testat med Chrome och sett hur det blir då.
Själv så använder jag mest IE10 och när jag skriver precis som jag gör nu så använder jag shift+enter för att göra en egen radbrytning.
Här kom en ny radbrytning utan att bli ett nytt stycke och använde shit+enter.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Mia-Li]
2013-07-23 14:41
0

#52 Fast det handlar inte om att använda enter och shift. Kolla skärmdumparna längre upp i tråden så ser du vad felet är.

Och jag har aldrig haft problem med detta innan i FF.
Vill heller inte byta webbläsare.

bamse6311
2013-07-23 15:02
0

#53 Mia-Li

Har du inte IE så du kan kolla hur det blir där?
I mitt förra inlägg så använde jag IE, nu i detta inlägget så använder jag Chrome för att se hur det blir när jag skickar detta inlägg.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Mia-Li]
2013-07-23 15:04
7

Som jag skrev ovan i #45 så har jag testat IE men eftersom detta inte dyker upp sååå ofta så har det inte hänt där inne, än.

Snälla..läs inläggen i tråden..blir lite jobbigt att upprepa sej hela tiden.

bamse6311
2013-07-23 15:10
0

Mia-Li.

Du kan kanske testa med att även ställa frågan i sajten Dator i iFokus.
Där finns många väldigt duktiga som kan sådant här och kan allt om olika webbläsare och den här typen av problem med datorn.

Har själv fått fantastiskt bra hjälp där när jag hade problem med en programvara.

Well, hoppas att allt löser sig och du får rätsida på det här.
Kollade dina skärmdumpar och det ser ju väldigt underligt ut att det blir så där.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Mia-Li]
2013-07-23 15:16
3

#56 Jag tror inte det har med min dator att göra då jag endast får det problemet på iFokus. Skriver mycket på andra ställen med men där blir det inte så.

Men tack iallafall för förslaget. 😉

annia1
2013-07-23 15:33
3

När det gäller webbläsare så syns det i inlägg 28 och 29 att det inte finns i IE10 men att det finns både i firefox och chrome. Det gäller då win7 pro.

I vista har jag har bara testat med firefox så där vet jag inte om det även finns i chrome.

Och bertil det är mina skärmdumpar som finns här i tråden.

.

bamse6311
2013-07-23 15:43
0

#58 annia1

Aha, det uppmärksammade jag faktiskt inte, tack för reply.
Kanske ändå någon på Dator i iFokus skulle kunna hjälpa till.

Själv så har jag ju här när jag skriver i tråden både använt IE10 samt Chrome och det har för min del funkat fint på båda.

FF har jag inte installerad så om den kan jag inte säga något.

Har OS Win7 home premium 64 bitars.

Bästa hälsningar,
Bertil

Rita-S
2013-07-23 15:58
4

Mia-Li, jag har försökt kolla hemma på mina datorer om jag får samma problem där, samt här på jobbet. På jobbet har jag windows 7 64bitars, samma på ena hemmadatoren medan den andra har Linux installerat. 
På windowsdatorerna har jag kollat i IE, Chrome, Firefox och Opera, samt på Linuxen "endast" på chrome och firefox men jag kan inte få det problemet du har. Radavståndet beter sig som förväntat hos mig iaf. 

Jag tror inte det är ett datorproblem utan jag lutar åt att det kan vara ett firefoxproblem, varav jag undrade om du hade chans att testa annat. Det behöver inte vara något, men jag kom att tänka på din andra fråga med felmeddelade och kan inte annat än undra om det kanske har mer relevans än jag tänkt på innan. Om du råkar ha något tillägg aktivt i firefox som blivit knasigt installerat eller uppdaterat så att det gör så firefox blir osams med iFokus.. om du vill kan jag babbla teknisk om hur sånt kan gå till :) Men det kanske inte är så viktig för dig att förstå. 

Men ett vis att ta reda på det är att köra nätläsarn utan tillägg. Det kan du göra med (enligt firefox hemsida) att starta firefox, dra ned firefox-menyen i vänsterhörnan, gå på hjälp och välj "Starta om utan adons" (Restart with Adons disabled står det på engelska här hos mig. Testa att använda iFokus på så vis ett tag och se om det blir likadan då? Om det aldrig händer då så vet vi att det är en adon, ett tillägg som gör så att det blir problem just här på iFokus.

annia1
2013-07-23 16:04
0

Rita-S det finns även i chrome vilket jag även skrev i 58.

När man skriver normalt så kan det uppstå då och då. Men jag kan återskapa det gång på gång och få lika varenda gång. Problemet ligger i editorn här på iFokus.

.

[Mia-Li]
2013-07-23 16:05
0

Rita…

Jag har nu startat om FF utan tillägg….så jag ska hålla utkik. 😎

[Mia-Li]
2013-07-23 16:06
0

ja jag misstänker med att det ligger i felet hos Editorn här. Det blir ju aldrig några fel på nån annan sajt eller sidor som jag är ute på och skriver utan endast här inne på iFokus.
Men testar iallafall att köra utan tillägg ett tag.

Rita-S
2013-07-23 16:15
3

#63 fast om felet låg endast i iFokus sin editor när denna används i firefox borde ju alla som använder firefox fått det förr eller senare även om detta inte är ett konstant fel utan dyker upp lite nu då och då. Själv har jag inte lyckats reproducera felet på tre datorer och två olika operativsystem. Men på den andra sidan; Jag använder inte firefox dagligen så jag har inga tillägg installerat föruten dom som följer med när man installerar den. 

Därimot kan det ju vara editoren beter sig konstig pga ett tillägg, varav jag undrade på just detta :) Elimineringsmetoden för att se om man kan upptäcka varför det händer. När man vet varför det händer kan man kolla upp om det är editorens fel eller om felet är något annat :) Det ger iaf grabbarna något handfast att kika efter så dom kan se om det är svaghet i editoren, att den beter sig knasigt om man har et spesifikt tillägg installerat. Jag har sett många knasiga fel på hemsidor eller sådan pga ett tillägg tidigare, fel man inte alls skulle relatera till att det vore något i nätläsarn som förvållade problemet. 

Återstår ju att se. Om du nu skulle få samma problem utan att tilläggen körs är det ju uppenbart att det inte är dom som är anledningen. då får jag vrida mina små grå på vad mer man kan försöka för att pinna in varför sådant som detta händer för några men inte alla. Du är ju inte ensam om att uppleva det, Mia :) Så "it is NOT all in your head" som dom skulle sagt på engelska! :D

[Mia-Li]
2013-07-23 16:17
0

Tack Rita….🌺

Vi får försöka testa fram och tillbaka och se vad som händer. Tacksam för hjälpen.

annia1
2013-07-23 16:26
4

Jag har inaktiverat alla tillägg i firefox och jag kan fortfarande tvinga fram det. Och det finns ju även i chrome.

.

[Mia-Li]
2013-07-23 16:27
0

#66 Bra annia…då vet vi det…då kan jag gå tillbaka.

🌺

Stephanie
2013-07-23 17:12
0

Exakt hur tvingar ni fram det? Jag har aldrig varit med om det själv?

Marinas Mix
2013-07-23 17:41
1

Jo jag upplever också detta problem då och då. Har FF senaste versionen

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Mia-Li]
2013-07-23 17:43
1

Bra att ni säger till ni som också har detta problem.

Magi-cat
2013-07-23 18:08
1

Jag har också upplevt problemet, men trott att det var jag som rörde till något. ☺️

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Mia-Li]
2013-07-23 18:09
0

Det var det ju inte…hihihi…men jag trodde med det först att det var min dator, innan jag anmälde felet här…men det är ju inte troligt nu…

[Mia-Li]
2013-07-23 18:11
0

#68 Jag kan inte svara på det då jag inte vet. Men annia vet det eftersom hon skapat det. Hoppas hon kan ge dej svar.

annia1
2013-07-24 18:38
0

Stephanie jag kan inte säga varför det blir så när det uppstår spontant. Men hur jag gör för att få fram felet står i 21.

.

Stephanie
2013-07-24 23:02
0

#74 Aha, det hade jag missat! Men det verkar ju avhjälpas bara genom att klicka bredvid editorn?

annia1
2013-07-24 23:20
6

Ja, men det förutsätter att du upptäcker att du har fel när du skriver och att du vet om att du ska klicka utanför rutan innan publicering. Medlemmarna som skriver på iFokus vet inte nåndera. Jag har sett åtskilliga inlägg där de troligen råkat ut för detta då radavstånd inte är korrekta.

Och detta är ju ett fel som inte ska vara. Man ska inte behöva tänka på att klicka utanför skrivrutan innan man klickar på publicera.

.

Magi-cat
2013-07-25 07:37
1

#76 Klockrent som du beskriver, annia1!🏆

För mig verkar det rättas till om jag klickar utanför editorn, men det hade jag förstås ingen aning om innan.

Sedan jag fick reda på det har det rättat till sig när jag provat nu.

[Mia-Li]
2013-07-25 08:56
2

Som annia säger så ska man inte behöva göra detta. Nånstans är det fel. De nya som kommer in och inte vet, och även oss andra medlemmar som vart här ett tag, blir det ju fel för då.
Det borde rättas till.

Magi-cat
2013-07-25 09:13
0

#78 Precis. Jag tror inte det har varit så här alltid heller? Utan att det är något som blivit på senare tid?

[Mia-Li]
2013-07-25 09:15
0

#79 Nä det tror jag inte. Jag upptäckte det för några månader sedan.

Denna kommentar har tagits bort.
Niklas
2013-07-26 14:55
4

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

[Mia-Li]
2013-07-26 15:01
0

#82 Öhhh va??🤔

Magi-cat
2013-07-26 15:02
0

Amen 🙂

[Mia-Li]
2013-07-26 15:05
0

Översatte #82

Tycker nog att Niklas kunde skrivit på svenska iallafall. Översättningen blev lite konstig.

"Vi kommer att vara viktigt, intressant, men eftersom det ibland uppstår omständigheter som ur strävan och smärtan kan försäkra honom ett sant. För att ta ett banalt exempel, som av oss någonsin hård fysisk träning, förutom att få någon fördel av det. Vi har nu i tåget kommer att hitta fel med det inte resulterar i tillfredsställelse är att vara online-applikationer. Dessa fall är helt hänsyn till systemet, de är på fel quae verkstad att lämna mjukar rekommendera dig."

Niklas
2013-07-26 15:08
1

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Niklas
2013-07-26 15:16
2

#21: Jag tror inte att jag förstår. Du skriver en text, skapar en länk i texten, ställer markören i början av texten och trycker på bakåtpil?

annia1
2013-07-26 15:41
5

Niklas inte riktigt korrekt. Då jag inte vet hur det uppkommer spontant så har jag hittat hur det går att återskapa.

Ställ musmarkören i början på skrivrutan och backa ett steg bakåt med bakåtpilen, sen skriver du text och lägger in ev länk. Det blir ju samma effekt som om du har skrivit första ordet fel och raderar det med bakåtpilen och råkar klicka bakåt ett extra steg.

.

Niklas
2013-07-26 15:54
4

Aha, då tror jag till och med att jag förstår varför det blir så. Tack för svaret!

[Mia-Li]
2013-07-26 15:57
0

ahaaaaa…….nu förstår jag..

Det blir så om man skriver nåt i rutan och backar för att ta bort text.

Kanske är det så jag har gjort…minns tyvärr inte det.

Men ska hålla utkik….

Nu kommer texten att lägga sej med radavstånd på varje rad när jag skickar…

ska testa!!

Magi-cat
2013-07-26 16:01
0

Felet uppstod för mig idag, men jag kunde omöjligt komma på vad det var jag hade gjort som var annorlunda…

Kanske det var så? 🙂

[Mia-Li]
2013-07-26 16:02
0

Har testat nu fram och tillbaka….och det verkar ju som så att det handlar om att man har backat. Och gått tillbaka och skrivit text. Men ställer man sej utanför rutan och klickar så blir det rätt igen. 

Nu fattar jag annia.👍

Men är det nåt fel som inte ska vara så eller?

Denna kommentar har tagits bort.
Stephanie
2013-07-26 17:46
2

#85 Lorem ipsum är en typisk "test-text" när man behöver testa, men inte orkar sitta och hitta på nåt att skriva själv 🙂 Det betyder alltså inte något speciellt, det är bara texten man vill komma åt.

[Mia-Li]
2013-07-26 17:48
0

Tack för förklaringen Stephanie….😃👍

annia1
2013-07-27 02:20
2

Mia det är ett fel och det är därför som niklas testade här i tråden för att försöka få fram det. Så jag antar att det kommer fixas för man ska kunna radera text oavsett vart man är i skrivrutan.

.

[Mia-Li]
2013-07-27 09:14
0

En vän skrev till mej nu att det blev så fel nu UTAN att hon backade.
Hon bara skrev text rätt upp och ned och då blev det så.
Så tydligen så kommer problemet utan backning för långt, ibland.

[Mia-Li]
2013-07-27 11:12
0

Vännen meddelade mej nu att texten först blev riktig…sedan mitt i så hände detta.

annia1
2013-07-27 15:57
0

Mia det är möjligt att det kan komma annars också. Men om det beror på samma orsak det kan inte jag säga. Det är ju först när killarna fixat detta som det går att säga om det finns annat fel i koderna. Och finns det kvar efteråt så får ju dom som fortfarande får felet höra av sig.

.

[Mia-Li]
2013-07-27 15:58
1

Vi får vänta och se. 😉

annia1
2013-07-27 15:59
0

Japp.

.

gant
2013-07-30 22:15
1

Händer detta när ni skriver in texten på vanligt sätt eller har ni klippt och klistrat in någon text?

När man klistrar in text som är hämtat från en webbsida (som ifokus) eller från något annat program, så följer det ofta med lite dolda tecken och koder som webbläsare använder (

, och sånt).

Även om de inte syns, använder editorn dessa för att göra en slutformatering innan texten skickas iväg. Och då kan det dyka upp nya eller oväntade radbrytningar. 

En enkel lösning, för de som använder Chrome, är att undvika att använda den vanliga inklistringsfunktionen. Högerklicka istället där du vill klistra in texten och välj "Klistra in som oformaterad text"

annia1
2013-07-30 22:35
0

gant om du tittar i #88 så har jag skrivit hur jag kan få fram det. Och det har då inte med kopiera/klistra in att göra.

Edit. Sen har mia skrivit i 90 och 92 att hon får fram det och det med vanlig text.

.

[Mia-Li]
2013-07-31 05:30
1

Nej..inget klipp och klistra utan vid vanlig text, som annia skriver här ovan.

[Mia-Li]
2013-08-17 08:57
2

Problemet kvarstår.
Jag vet numera hur jag ska göra för att det ska rättas till…men det kanske finns de som inte vet.
Och kanske ska det inte vara så alls egentligen?

Niklas…..har ni kollat upp och kan ni fixa problemet med detta?

JonasDuregard
2013-08-17 15:42
0

Jag får också det här ibland, men när man postar så rättas formateringen till.

Eller?

Däremot verkar det relaterat till att den mer irriterande bugen att fettext ibland försvinner och att det dyker upp oönskade radbrytningar före och efter citationstecken.

Det verkar som det går att provocera fram felet genom att klistra in smileys. Eventuellt är det relaterat till att göra radbrytningar på rader som slutar med smileys?

Jag kör FF men tror det händer i chrome också.

[Mia-Li]
2013-08-18 12:36
0

#106 Nej…det rättas inte till när man postat. Det blir dubbla radavstånd då..
Men man kan rätta till INNAN man postar med att klicka med musen utanför skrivrutan. Men jag tycker inte att sånt ska behövas.

Det som gör det så här är att man kanske skrivit något och sedan raderar…man raderar mer än vad man behöver och markören hoppar upp ett steg och lägger sej PRECIS under det gråa fältet med smilisar och allt det där i. (det lägger sej alltså tätare än vanligt)
Som vi skrivit här ovan innan…😉

Niklas
2013-08-18 12:40
2

#105: Ja.

[Mia-Li]
2013-08-18 12:43
0

Tack för svar Niklas. 👍

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.