Förekommer lite då och då… …helt utan anledning…
Nej, inte helt utan anledning. När man klickar på ett Guldmynt så att man får det måste det gå minst 5 min innan man ser ett nytt, men om man klickar runt mycket - eller framför allt går bakåt i webbläsarhistoriken - så kan man ibland se ett ändå. Klickar man då på det så blir det sådär, iom att dom 5 min inte har passerat ännu :)
#2 Jag backade inte….så det kan alltså handla om att jag fått ett till inom 5-minutersgränsen? Och då kan man inte plocka upp det?
Det är inget fel alls. Har det inte gått fem minuter sedan förra myntet får man detta meddelande!
Tack….då vet jag.👍 Blev bara så förvånad då jag aldrig fått detta meddelande innan.
Förekommer ändå ibland utan anledning… …trots ert prat om 5 min…
#6 Jag är osäker på om jag var inom den gränsen eller ej…så jag kan inte uttala mej om just det.
Kanske känns det så, men ofta beror det på att man backat.
#8 Jag backade inte som jag skrev innan…men det kanske var inom dessa fem minuter.
Jaja….får väl se om jag får ett sånt till….sitter en del här nu då jag inte mår bra av värmen ute…🥵
Nej, det förekommer utan att man hoppat runt eller backat.
Som jag har läst på ett annat ställe om guldmynten är att det TAR minst fem minuter innan det kommer upp ett nytt.
Hur kan det då poppa upp ett nytt mynt inom dessa fem minuter? Och jag har INTE backat.
Eller fattar jag fel?
Det tar minst fem minuter innan du KAN plocka upp ett nytt har jag förstått det som.
Ahaa..läste #94 i denna tråden:
http://support.ifokus.se/articles/4eb3b865d4ebea50a0007d53-info-guldmynt-sa-funkar-det?discussions-1
Att det går att få mynt inom fem minuter och då får man detta meddelande.
Då så…😉
Jag kunde ju ah läst den tråden innan jag lade upp denna tråd…men men….
problemet löst.
Upprepar igen detta förekommer trots att man inte backat eller hoppat runt. Eller fått nått mynt tidigare samma dag… …detta med 5 min stämmer inte.
15 du får gärna göra en buggrapport om du tror att det är en bugg.
Nu fick jag samma meddelande igen. Och det var MER än 5 minuter emellan det andra jag plockade.
Jag backade heller inte utan skulle gå in i en ny tråd och läsa.
Det där händer lite då och då för mig också Mia-Li man å andra sidan så missar jag väl helt enkelt att samla upp de där mynten lite då och då.
Bästa hälsningar,
Bertil
Tjaa..jag ser det inte som något stort problem. Ville bara påtala det. 😉

1) Händer samma sak om du försöker igen?
Svårt att testa igen då det gäller guldmynten, men det händer då och då.
2) Vilken adress har du i adressfältet när felet inträffar?
Är mest inne på Marsvin.iFokus, men vilken tråd det är varierar.
3) Vad gjorde du när felet inträffade?
Klickade på guldmyntet för att plocka upp det.
4) Vilket felmeddelande fick du, alternativt vad blev fel?
Det står att jag inte kan plocka upp det (se bifogad bild).
5) Vilken webbläsare använder du?
Google chrome eller Mozilla Firefox (just denna gången var det chrome)
6) Har du rensat webbhistoriken?
Inte precis just nu, men gör det regelbundet.
7) Är det något mer du tror att vi behöver veta?
Jag hade precis startat upp datorn för dagen och med första guldmyntet jag klickade på idag kom rutan upp. Jag vet med andra ord att jag inte plockat ett Guldmynt på måååånga timmar.
Igår så var det också konstigt; vissa gånger när jag klickade kom rutan att jag fått guldmyntet upp men i samma sekund typ så ändrades det till att jag inte kunde ta det, andra gånger var det precis tvärtom att det först kom upp att jag inte kunde ta det men det ändrades till att jag hade fått det. De flesta gånger fungerar det dock som det ska.
Vet tyvärr inte om jag får guldmynten jag hittar när dessa rutor kommer upp.
En annan sak jag reagerade på är texten i rutan som kommer när man inte får guldmyntet, tror att ni har missat ett ord eller råkat skriva fel där.
Det står:
"Du har hittat ett Guldmynt!
… men det verkar som om du inte har hunnit stoppa det förra myntet du hittade i fickan ännu, så tyvärr kan du inte av att plocka upp det."
Det är slutet av meningen jag menar, borde nog stå "[…] så tyvärr klarar du inte av att plocka upp det." (alltså byta ut "kan" mot "klarar") eller "[…] så tyvärr kan du inte klara av att plocka upp det." (alltså lägga till "klara") eller "[…] så tyvärr kan du inte plocka upp det" (alltså ta bort "av att").
Det är ju inte jätteviktigt att fixa detta (men troligtvis inte så besvärligt heller) men ville påpeka det också när jag såg det 🙂
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Kan lugnt påstå att jag kan plocka mynt trots att det gått mindre än 5 minuter. Inga felmeddelanden.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Det är inte så att ni råkar dubbelklicka? Vore intressant om någon hade koll på mynträknaren när det inträffar och kan kolla om de fått ett till mynt eller inte, för jag kan tänka mig att det kan vara en anledning.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Är rätt övertygad om att jag inte dubbelklickar (dubbelklickar i princip aldrig annars, men igår hände det här att fel ruta kom flera gånger men det har aldrig hänt här annars).
Jag hade dock samma tanke, om det ändå skulle kunna vara så att det blivit dubbelklickat trots allt så jag testade vid flera tillfällen att faktiskt dubbelklicka, men det blev inte så att "fel" ruta kom då.
Ska försöka hålla koll på hur många mynt jag har så att jag kan se om jag får något eller inte-
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!