Annons:
Etiketttips-information
Läst 5370 ggr
[Olivergb]
10/27/11, 6:31 PM

Strafftiden

Jag skulle tycka vara intressant att veta.

Vid två inlägg borttagna -skrivförbud

Vid tre inlägg borttagna -skrivförbud

Och återkomsten kommer aldrig tillbaka,en vecka står det i reglerna.

Nu har jag inte varit så värst otrevlig,utan mest frågat någon annan medlem hur den menar.En gång skickade jag en kram till en medlem och blev avstäng på en gång,ja det var innan anmäla systemet fanns.

Går det att få något hum om hur det hela fungerar?

Vet någon någonting om hur det hela fungerar.

Annons:
Alex
10/27/11, 8:21 PM
#1

Det är sajtvärden som bestämmer.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Olivergb]
10/27/11, 8:33 PM
#2

Inte alls i de fallet.Ifokus har mängder med regler som gäller för medlemmar och sajtvädar.Som ska följas.

Alex
10/27/11, 8:37 PM
#3

Nja, inte riktigt. De automatiska avstängningarna är en sak, men sajtvärden kan välja att stänga av medlemmen en längre tid än så, eller för alltid, om den anser det befogat. Det finns inga som helst regler som en Sajtvärd måste följa när det gäller avstängning av en medlem. En Sajtvärd kan stänga av en medlem utan att den ens varit inne på sajten, om den anser det nödvändigt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Olivergb]
10/27/11, 8:47 PM
#4

#3 Varför finns det inga som helst regler för en Sajtvärd?

Vet du att Niklas och Staffan vill ha det så?

[Olivergb]
10/27/11, 9:45 PM
#5

#3 Jag tror dig inte,förens dom skriver det själva.Och du är inte snabb att svara nu?

Maria
10/27/11, 9:58 PM
#6

#5 Det finns generella regler som gäller för hela iFokus.

Sedan är det sajtvärden som bestämmer över sin sajt.

Som hjälp finns ett automatiskt modereringssystem där sajtvärden kan bestämma hur många anmälningar som ska gälla för avstängning i en vecka.

Sajtvärden kan även häva detta om han/hon anser det vara felaktigt.

Sajtvärden kan även ge ett varaktigt besöksförbud eller avstängning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Alex
10/27/11, 11:29 PM
#8

#5 Ursäkta mig att jag emellanåt gör annat än att vara på iFokusFlört

Läser du igenom iFokus Skrivregler så står det där klart och tydligt att "Som Sajtvärd får du bestämma om du vill använda skrivreglerna som de är eller om du vill göra ändringar i dem"

Alltså är det upp till sajtvärden på respektive sajt hur den vill ha reglerna där. Så länge man inte bryter mot svensk lag. Vilka medlemmar som är välkomna och inte är därmed upp till sajtvärden att bestämma, ingen annan.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Emo
10/28/11, 7:18 AM
#9

När man är ny här och har läst igenom reglerna flera gånger och tror att man förstått allt, så har man ändå missat att varje sajt här drivs av olka människor med olika tolkningar av de skrivna reglerna. Dessutom har vissa oskrivna regler, som det är omöjligt att gissa sig till.

Jag har sett medlemmar bli så arga på en sajt att de lämnat iFokus trots att vi saknar dem på andra sajter.

Om de hade förstått att det är som att komma till en ny stad, gå in i en affär och då bli (som man själv uppfattar det) dåligt bemött och därför lämnat den gatan eftersom (man anser) affärsidkare på den gatan är otrevliga, eller ansett att invånarna i hela den staden är otrevliga.

Upplysningen om att sajtvärdarna är som värdarna på vilken fest eller samling som helst hade varit bra att veta från början.

Passar man inte in i ett sällskap (sällskapet passar inte) så söker man sig till ett annat, där man är välkommen och där man trivs med de övriga.

Den informationen (helst enkelt förklarad) hade nog gjort att fler hade stannat kvar och dessutom hade haft en mera positiv inställning till hela iFokus.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Niklas
10/28/11, 8:57 AM
#10

iFokus styrs i grunden av svenska lagar och regler. I de generella skrivreglerna har vi lyft fram några saker som är extra viktiga på sociala nätverk som iFokus. Dessa gäller alltså på samtliga iFokus-sajter.

Utöver de generella skrivreglerna kan varje Sajtvärd ha ytterligare regler. Värdarna styr de enskilda sajterna och kan i princip ha vilka regler som helst, som inte står i konflikt med de generella. De är högst ansvariga för sajterna och behöver ha friheten att sätta regler som på bästa sätt gör sajterna så bra som möjligt för så många som möjligt. Sajternas regler följer också svensk lag, men med skiftande ämnen kan det behöva lyftas fram olika delar på olika sajter.

Som en extra möjlighet att hålla ordning på sajterna finns det en modereringsfunktion. Den bestämmer värdarna själva om de vill utnyttja eller inte. Vill de använda den bestämmer de hur många röster som krävs för att ett inlägg ska tas bort. Det är Insider-medlemmarna som styr modereringsfunktionen. Om de uppfattar att ett inlägg eller en kommentar bryter mot sajtens, eller iFokus, Skrivregler kan de flagga det genom att klicka på "anmäl" under inlägget/kommentaren. Om tillräckligt många har anmält inlägget tas det bort och ett meddelande skickas till värden, den som skrev inlägget och de som anmälde det. Värden kan då kontrollera att den bortmodererade texten faktiskt bröt mot reglerna.

Om en medlem får tre inlägg borttagna med modereringsfunktionen avaktiveras hans eller hennes möjlighet att skriva under de kommande 7 dagarna.

Värdar kan, utöver genom modereringsfunktionen, stänga av medlemmar under kortare eller längre tider om de uppfattar att de skadar sajten eller iFokus.

Hoppas att det här klarar ut en del frågetecken.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
10/28/11, 9:34 AM
#11

#9: "Upplysningen om att sajtvärdarna är som värdarna på vilken fest eller samling som helst hade varit bra att veta från början."

Nu är det inskrivet i det välkomstmeddelande som alla nya medlemmar får.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Emo
10/28/11, 10:11 AM
#12

#11 Gläder mig. Tack.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Mitralis
10/30/11, 10:25 AM
#13

#12 Går det bra om jag lånar din förklaring i #9? Glad



Annons:
Emo
10/30/11, 10:28 AM
#14

#13 Naturligtvis. Det gör mig glad (och stoltFlört).

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Denna kommentar har tagits bort.
Maria
11/25/11, 9:57 PM
#16

#15 Så där ja, nu är du snart utslängd från festen. Otrevliga gäster brukar man visa på dörrenFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Alex
11/25/11, 10:01 PM
#17

#15 Vaddå tålamod och friheten? Med dina personliga påhopp förstår jag faktiskt varför vissa väljer att ge dig skrivförbud. Du kanske ska se över ditt eget sätt att skriva istället för att klaga på sajtvärdarnas regler, så kanske du slipper problemet med avstängningar.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Denna kommentar har tagits bort.
Alex
11/25/11, 10:55 PM
#19

#18 Fast hans svar i #11 som du hänvisade till var ju riktat till inlägg #9, som inte du skrev. Sen skulle inte jag kalla min "uppbackning" (fråga och tips till dig) för aggressiv, tråkigt om du tog det så. Jag försöker bara informera dig, och ska du absolut ha svar av Niklas själv (vilket det inte är någon garanti för, Support är till mycket för att vi medlemmar ska kunna hjälpa varandra med info) så kan du få vänta betydligt längre.

Sen måste jag tyvärr meddela dig att jag kommer att finnas här, vare sig du vill eller inte. För de flesta som skriver på Support uppskattar när de får hjälp och svar snabbt. Med din attityd är nog risken att folk tröttnar helt och hållet på att svara på dina frågor, om de bara får otrevliga kommentarer tillbaka. Den sista meningen där var för övrigt ett tips, och ingen aggressiv uppbackning, så behöver du inte tolka det fel. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Tassy]
11/25/11, 11:17 PM
#21

Mata inte trollet Flört

[Olivergb]
11/26/11, 1:57 AM
#22

#21 Varför ser du mig som ett troll?

Ove555
8/19/13, 1:15 PM
#23

Ska man inte få meddelande om hur länge man är avstängd från en sajt?

Maria
8/19/13, 3:22 PM
#24

#23 Oj, det var en gammal tråd du letat upp.

Niklas ger ett utförligt svar i #10 bl.a

Är det den allmänna bortröstningen via "anmälaknappen" så blir man avstängd i en vecka.

Förövrigt så kan det vara på livstid eller precis vad sajtens moderatorer bestämmer och NEJ man brukar inte få meddelande om hur länge om det inte framgår i PM eller ute i trådarna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
8/19/13, 3:30 PM
#25

#23 Om det är admin på sajten som stänger av dig så finns det inga allmänna regler som kräver att dessa talar om för dig hur länge du är avstängd. Inte heller finns det någon tidsbegränsning.

K12345
8/19/13, 5:28 PM
#26

Tror tyvärr inte det är någon idé att dra upp det på denna tråden, för TS är inte medlem längre…

// Linn da' coolest!

Ove555
8/23/13, 10:01 AM
#27

#25 Det är trist att det ska få gå till på det sättet tycker jag.

Annons:
Honestyisdead
8/23/13, 10:08 AM
#28

27 Men det är så det ser ut på iFokus. Vad du menar med "får gå till" vet jag inte. Sajtvärdarna bestämmer själv över sina sajter.

Emo
8/23/13, 10:20 AM
#29

#26 och #27 Det vore hemskt om jag inte fick bestämma vilka som är välkomna i mitt hem.
Väl att sajtvärdarna har samma rätt att utesluta folk, som inte passar in eller ihop med Sajtvärd och andra på sajten. Det gäller att ta väl vara på de trevliga medlemmarna.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Ove555
8/23/13, 10:37 AM
#30

#28 Men tycker du själv det är bra att en person ska få bestämma allting, och att den som stänger av någon inte ska behöva meddela hur lång avstängningstiden är? Jag tycker inte det är bra.

#29 Det är din åsikt. Men tänk om du var Sajtvärd och det var ditt fel om du avvisat någon. Eller du tycker kanske att du och alla sajtvärdar på i fokus är ofelbara? 

Men i sitt hem tycker jag det kan vara ok att bestämma själv, men däremot inte på en i fokussajt med kanske minst hundratals medlemmar. För då tycker jag i princip det är samma sak som att man tycker det är ok med diktatur.

Amandla
8/23/13, 10:55 AM
#31

#30 Varför inte skriva till sajtvärden och fråga?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ove555
8/23/13, 11:13 AM
#32

Det är väl bara den som är längst till vänster som är Sajtvärd och den eller de till höger är väl bara Medarbetare? Och vet man inte vilken som stängt av en, så vet man ju inte vem man ska skriva till om man vill fråga hur länge man blivit avstängd från en sajt.

Amandla
8/23/13, 11:34 AM
#33

Ja det är den som är till vänster (under om sajten, jag förstår att du vet var du ska hitta det Ove, men tänker på andra som läser tråden) som är Sajtvärd. Skriv till sajtvärden, så får denne prata med sina medisar om vem som stängt av och varför. På de sajter jag jobbar så har vi alltid en kommunikation inbördes om vad som händer, ingen stängs av utan att de andra vet om det.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Honestyisdead
8/23/13, 11:38 AM
#34

30 jag tycker det är bra ja. Men det är att föredra att meddela om det inte är uppenbart. Det är Sajtvärd längst till vänster och sajtvärden brukar få veta av sina Medarbetare om de stänger av medlemmar. Så skriv till sajtvärden. Ingen Sajtvärd ör perfekt. Men sajterna är våra "hem" på nätet. Och därför kan det liknas vid det.

Annons:
Emo
8/23/13, 11:40 AM
#35

#30 Citat:

"#29 Det är din åsikt. Men tänk om du var Sajtvärd och det var ditt fel om du avvisat någon. Eller du tycker kanske att du och alla sajtvärdar på i fokus är ofelbara? "

Människor är inte ofelbara. Jag är människa. Sajtvärdarna är människor.

Det stämmer att det är min åsikt, det jag skrev i #29. Rätt uppfattat.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Ove555
8/23/13, 11:53 AM
#36

#34 Det är inte frågan om det är uppenbart, för man ser ju om man blivit avstängd. Det som det är frågan om är hur länge man blivit avstängd.

Ja, liknas ja, men en sajt är en sajt och ett land är ett land, kanske ett hemland, och jag tycker inte man ska få bestämma likadant över medlemmarna på en i fokussajt och och befolkningen i ett land som i sitt eget hem.

#35 Ja, och det är just därför jag menar att en människa på t,ex en i ifokussajt bör inte få bestämma ensam över alla de andra, så därför har jag inte samma åsikt som dig där.

Amandla
8/23/13, 11:59 AM
#37

#35 Nu är det så att man som Sajtvärd får bestämma över sin sajt, men man måste också ta ansvaret för den. Trivs du inte med det så är det bättre att du tar den diskussionen med Niklas direkt, så får du veta hur han och de andra bakom iFokus resonerar. Den här och andra mycket lika frågor har varit uppe hur många gånger som helst, både här på support och på de enskilda sajterna.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Tuulikki]
8/23/13, 12:00 PM
#38

#36 men det är ju sajtvärdarna som startat och byggt upp sina egna sajter. Ska då någon annan få bestämma över dem? Exempel: Ska mina bloggläsare bestämma över min blogg bara för att de får vara med och läsa, kommentera och komma med förslag om saker? Nej. I slutet av dagen är det jag som avgör vad som är bäst för MIN blogg/sajt osv.

Gronstedt
8/23/13, 12:03 PM
#39

#36: Tänk i termer av en förening då, om du inte kan acceptera hur iFokus-sajterna fungerar. Den som inte följer stadgarna och inte respekterar föreningens syfte blir utesluten.

Om man inte får något meddelande om avstängningstid, får man nog räkna med att man stängts av permanent. Om man inte tycker det är rätt får man föra en dialog med den aktuella sajtvärden. Om sajtvärden hävdar sin rätt att sköta sin sajt efter eget gottfinnande, så får man polisanmäla, om det finns grund för det. Om det inte finns grund för polisanmälan, är det bara att acceptera situationen. Det finns inga andra lagrum och inga andra instanser att gå till för att man inte gillar en viss sajt eller Sajtvärd.

Sajtvärden bestämmer inte över medlemmarna utan över sajten. Varje medlem får göra exakt som hen vill, i alla fall inom lagens ramar - men ingen Sajtvärd är skyldig att upplåta sin sajt åt hen att göra det på.

Honestyisdead
8/23/13, 12:14 PM
#40

36 du missar ju poängen. Sajtvärden bestämmer över vad som ska finnas på den och vem som får skriva på den efter som det är dennes sajt. Vet inte varför du blandar in länder. Sajten är sajtvärdens. Vi bestämmer inte över medlemmar utan vi bestämmer över sajten och tar de beslut som vi tror gagnar sajten mest. Ibland innebär det avstängning. Får man inget pm om det brukar det betyda att det inte finns någon tidsbegränsning. Undrar man kan man fråga.

Calcifer
8/23/13, 12:34 PM
#41

Det måste alltid finnas någon som kan styra upp om det behövs på sajterna. Alltid. Det gäller inte bara iFokus utan alla forum. Går det överstyr någonstans måste det finnas någon som kan styra upp och reda ut. Så enkelt är det. På iFokus är det sajtvärdarna för de respektive sajterna som är den personen. Finner de att det av en eller en annan orsak är bäst att stänga av en person har de den rätten. Ja, jag kan förstå att det är att föredra att man får meddelande om det samt om hur länge man är avstängd. Men får man inte det kan man hur enkelt som helst fråga. Om den personen man frågar inte själv stängt av en kan de i sin tur hur enkelt som helst kolla med resten av ledningen och därefter får man svar.

Har man betett sig illa och därför blivit avstängd kan jag tycka att man nog kan ta ansvar nog att ta reda på hur länge man blivit avstängd om man inte redan fått veta det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Alex
8/23/13, 12:37 PM
#42

#36 Det har ingenting med diktatur att göra. Jag kunde, med iFokus hjälp, starta ett forum. Ett forum som jag byggt upp och som jag sköter, som sen andra får välja (just det, välja, de är inte födda i forumet och tvingas leva där) att bli medlemmar på och delta i diskussioner. Sen är det mitt ansvar att sajten håller igång och, framför allt, att medlemmarna trivs! Och då menar jag självklart de medlemmar som sköter sig och tillför sajten något, de JAG anser inte gör det (meningarna går ju alltid isär där, men det är min sajt och då är det mina gränser som sätts) stänger jag av för att inte riskera att de skötsamma medlemmarna väljer att lämna pga stämningen mindre skötsamma medlemmar skapar.

Det är något man träffar på överallt i livet, om du så går in i en affär har ägaren rätt att neka dig tillträde om den anser att du inte har där att göra. Säg t.ex om du har en hund med dig. Det behöver inte stå en förbudsskylt mot hundar för att han/hon ska ha rätt att göra så. Det är ändå hans/hennes butik, trots att den kräver kunder för att överleva.

Likaså på en arbetsplats, där finns en chef och några anställda och är det en anställd som beter sig illa och får de andra att må dåligt så lär den personen sparkas för att värna om de anställda som beter sig bra.

Det har ingenting med diktatur att göra, för så ser det ut även i ett land med demokrati. Det är landet som styrs så, inte företag och forum.

Jag säger som jag brukar, att skriva på ett forum är ingen rättighet, det är ett privilegium.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ove555
8/23/13, 12:40 PM
#43

#40 Det gjorde jag nog inte. Men jag ger nog inte poäng för samma saker som dig.

#42 Jag håller nog inte riktigt med om vad du skrivit i det inlägget. Men den erfarenheten jag fått på en sajt där jag är medlem är att du är en mycket bra och trevlig Sajtvärd där.

Honestyisdead
8/23/13, 1:24 PM
#44

43 Exakt vad i 42 håller du inte med om? Det är så det ligger till.

Maria
8/23/13, 1:28 PM
#45

Jag tycker att #42 har beskrivit det väldigt bra.

Hur det är att vara Sajtvärd och vad medlemmarna har att rätta sig efter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ove555
8/23/13, 2:00 PM
#46

#44 Skrev att jag håller nog inte med riktigt om vad hon skrev. Så jag vet inte om det är någonting som jag inte håller med om där. Och håller jag inte med om det riktigt så kommer jag inte att berätta vad det är som jag inte håller med om i den här tråden.

[julatopp7018]
8/23/13, 3:00 PM
#47

#46 Så här funkar det på alla forum på nätet, det finns alltid en moderator som själv bestämmer om avstängningar. När du blir medlem godkänner du reglerna och accepterar dom reglerna som finns uppsatta.

Maria
8/23/13, 3:20 PM
#48

¤46 Det är ju alldeles strålande.

Du håller inte med men kan inte tala om vad det är du inte håller med om. Då finns det ju ingenting att diskutera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ove555
8/23/13, 3:30 PM
#49

#47 Ja, tror du jag är dum eller?

Honestyisdead
8/23/13, 3:32 PM
#50

49 vad vill du med dina sista inlägg? Du vet inte om du håller med eller inte, och gör du inte det tänker fu inte berätta?

Gronstedt
8/23/13, 3:33 PM
#51

#49: Om du redan vet att det fungerar så, vad är det då du inte håller med om?

Ove555
8/23/13, 3:35 PM
#52

Jag ställer inte upp på diskussioner i diskussiontrådar där det ska vara alla mot mej. Korsförhöret av mej är nu slut.

Gronstedt
8/23/13, 3:42 PM
#53

#52: Du kommer aldrig att få gehör för dina ståndpunkter om du inte förklarar vilka de är.

Honestyisdead
8/23/13, 3:43 PM
#54

52 kanske ska du inte deltaga i trådar där du ser att de flesta har en annan åsikt än du om du tar det som "alla mot mig". Känns väldigt onödigt att börja diskutera bara för att åter igen hoppa av då du inte får medhåll.

Calcifer
8/23/13, 3:50 PM
#55

#49 Men är det nödvändigt att vara otrevlig? Det är ingen här som varit otrevlig mot dig. Vi håller inte med, och försöker förstå vad du menar, men du har ju sagt att du vägrar tala om vad du menar - vad ska vi göra då då? Byta åsikt för att det inte passar dig att utveckla hur du menar?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Maria
8/23/13, 4:06 PM
#56

#52 Det är ingen som har korsförhört dig.

Jag tror alla är genuint intresserade av vad och hur du menar faktiskt. Du har ju startat en hel massa trådar om ämnet moderering runt om på iFokus och du har fått liknande svar överallt.

Så visst är du en gåta….som ingen verkar bli klok på.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ove555
8/23/13, 4:09 PM
#57

#54 Det ser man ju inte när man börjar diskutera.

#53 Så behöver det inte alls vara, man kan ha ståndpunkter som man inte får gehör för också. 

Jag orkar inte diskutera när jag får alla emot mej på det här sättet.

Och jag tror det finns fler än mej som inte orkar det.

Calcifer
8/23/13, 4:21 PM
#58

#57 Och vad tror du det beror på då, att det ständigt är så att det är ingen som håller med dig? Är det verkligen så att vi allihopa är ute efter att bråka med dig och knuffa in dig i ett hörn - eller är det helt enkelt så att du kanske inte är så bra på att uttrycka hur du menar = vi förstår inte och måste fråga om och om igen?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[julatopp7018]
8/23/13, 5:05 PM
#59

#49 Så vad är problemet? Om du känner till det så varför fråga sätta systemet som finns på alla forum du hittar på nätet? Då får du starta upp ett eget forum med dina egna villkor.

Maria
8/23/13, 7:29 PM
#60

Ove555, jag läste precis din presentation här på iFokus och jag får säga att den var ju inte särskilt smickrande för forumet.

Du antyder att det förekommer kränkande inlägg som dessutom godkänns av de som modererar och att värdar och Medarbetare håller med varandra på ett oseriöst sätt.

Varför är du med här på iFokus överhuvudtaget?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

medde
8/23/13, 7:37 PM
#61

#60 Men oj det var inte så smickrande och tycker rent av det var oförskämt skrivet.  Efter ha läst det är jag helt på det klara att det….Undrar även som du Bumbleboo då man läst det skriva på den personliga sidan.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

DesK
8/23/13, 7:37 PM
#62

Jag förstår inte heller problemet, du, ove555, springer runt på en mängd sajter med liknande frågeställningar och du får alltid samma svar, ändå verkar du inte vilja förstå att det är du själv som måste ändra din argumentation och ditt beteende!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: