Sajtvärdar m.fl
Hur och var ser man vem/vilka som är sajtvärdar samt Medarbetare på de olika sajterna?
Vad är "administrationen" och var ser man vem/vilka som ingår i denna samt vad som administrationen gör och vilka befogenheter dessa har?
Kan vara intressant för oss "vanliga" medlemmar att veta sådant här och kan inte hitta något om dessa frågor någonstans.
Bästa hälsningar,
Bertil
Om du går in på t.ex djurfoto.ifokus och vill veta vilken som är Sajtvärd och Medarbetare där, klickar du på "om sajten". Där står vilka som är Sajtvärd och Medarbetare.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Klicka på knappen " om sajten "så ser du vilka som ingår i admin.Sajtvärden är den som alltid står först sen kommer Medarbetare.
Sajt administration, gissar du menar den lilla rutan till höger under meddalnden och mina inställningar. Den är för oss som modererar på olika sajter och varför den syns för alla vet jag inte men används för att moderera sajt helt enkelt 🙂
Att sajtadmin står hos alla men ej klickbara hos alla är nog för att layouten ser ut så och att det inte "går" att ta bort något utan att det blir ett fult tomt hålrum.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Hur och var ser man vem/vilka som är sajtvärdar samt Medarbetare på de olika sajterna? Som skrivet ser du Sajtvärd och Medarbetare under fliken "Om sajten". Sajtvärden är den som är längst till vänster.
Vad är "administrationen" och var ser man vem/vilka som ingår i denna samt vad som administrationen gör och vilka befogenheter dessa har?
Admin är just Sajtvärd och Medarbetare. Sajtvärden har alla befogenheter, Medarbetare lite mindre. Sedan är det upp till varje Sajtvärd att tala om hur mycket medarbetarna får lov att göra. Admin ser till sin sajt. Skriver artiklar, startar trådar, deltar i trådar och ser till att allt flyter på och att allt går till som det ska.
Kan vara intressant för oss "vanliga" medlemmar att veta sådant här och kan inte hitta något om dessa frågor någonstans.
Svar på dessa frågor finns om man söker här inne på support då dessa frågor varit uppe massor av gånger. Vet att du deltagit i en del av dessa trådar.
#1 #2 #3
Tackar så väldigt mycket för information.
Har missat detta trots att jag tycker att jag har försökt att hitta var man kan se vem och vilka som är sajtvärdar och Medarbetare.
Bästa hälsningar,
Bertil