Seriös annons?
Vad är detta? Hittad på en sajt nyss.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Det är förmodligen virus. ;P
Och nu har vi det här:
Man skall aldrig någonsin sådant där skräp.
Hoppas att det inte är som #1 säger så att du fått något virus i datorn.
Bästa hälsningar,
Bertil
Någon typ av reklam skulle jag gissa på.
säkerligen reklam för något optimaliseringsprogram. Skulle du klicka på "åtgärda nu" finns chansen att du skickas till en hemsida som erbjuder optimalisering av datorn, eller en programvara som gör det. Men jag skulle ändå inte klicka på det. Om du håller muspekarn stillt över knappen så borde det stå en länkadress nede i vänsterhörnan på nätläsarn iaf, men klicka inte.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Emo, kör ditt antivirusprogram samt Malwarebytes och SuperAntiSpyware ifall det är något skräp du fått i datorn.
Hoppas att allt löser sig.
Bästa hälsningar,
Bertil
Jag tycker det är gaska tydligt att det är en annons med tanke på högtalaren och krysset i bilden.
Det går inte att bara klicka på knappen utan det är hela annonsen som är klickbar.
Det där med att hålla musen över resp att inte klicka.
Håller man muser över annonsen så får man bara från vilket annonsställe den kommer ifrån. Man får inte nånstans fram vilken sida på nätet det gäller.
Att inte klicka. Om annonsen bedöms som oseriös så måste killarna ha adressen och det finns inget på bilden som visar vart man kommer. Så man måste då klicka för att få fram den.
Denna är en annons och klickar man på den så kommer man hit.
.
Med andra ord är det inte en seriös annons. Min dators prestanda är inte dålig och den som påstår något annat är ute och cyklar = är inte seriös eftersom den ljuger.
Det finns ett ordspråk att man inte ska laga det som inte är sönder och det kan tillämpas på våra datorer också.
Inte seriös behöver inte betyda farlig.
Annonsen kan inte läsa av din dator, Emo. Det är reklam för att locka. Den har ingen kontakt med dig alls.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Den annonsen har jag också sett nå'n gång, det är en annons. (Minns dock inte vart den ledde.) Men annonsen läser inte av din dator - den är bara utformad så, för att man ska reagera, tro att datorn behöver prestandauppgradering, och förhoppningsvis klicka sig till sajten som vill sälja på dig något 'oumbärligt'…
Håll pekaren över den och titta allra längst nere i vänstra hörnet på din webbläsare, utmed kanten, så ser du förhoppningsvis till vilken sajt annonsen länkar.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jag påpekade redan i trådstarten att det var en annons. Jag tyckte den var dåligt utformad eftersom den liknar många saker på nätet, som försöker lura den som ser det till att klicka och råka illa ut.
Det är något, som vi med datorvana och långvarigt bruk av Internet, väl känner till.
Därför anser jag att annonsens utformning är olycklig och oseriös, men det är min uppfattning. Jag ställde frågan i början eftersom jag inte var säker på hur det låg till. Det var också anledningen till att jag lade den i gruppen INFORMATION i stället för att PM:a de som eventullt skulle ta bort den.
Nu förstår jag att ni är flera, som gillar den och då är väl allt frid och fröjd här.
Andina du missade tydligen det jag skrev i #8.
Finns länk i mitt inlägg vart den annonsen leder. Och man ser inte till vilken sida den leder genom att hålla musen över. Det enda man ser är vilket annonsställe (eller vad jag ska kalla det) den kommer ifrån. Just den här annonsen kommer från google. Men man måste klicka på den för att få fram vilken sida på nätet den leder till.
.
Tack Annia1! Jag hade nog lite bråttom igen… ☺️
Jag är inte heller särskilt förtjust i den typen av annonser, Emo. Kanske fyller den sin funktion för 'avsändaren' dock… Men jag vet med min gamla mamma t ex, hon har lyckats göra bort sig vid flertal tillfällen då hon trott att hon får en "instruktion" av datorn, att göra något…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Ingen har väl påstått att annonsen läser av datorn?
Nu har jag ju reklamfritt, men jag tycker inte om sådana annonser, som "ska fixa" felen på din dator och försöker skrämma en med att den hittat X-antal fel och för att de sedan ska fixa datorn kräver de betalt.
Det känns ju som Emo säger inte seriöst. Jämför med en annons från exempelvis ellos eller något annat företag, där man redan innan man klickat på annonsen vet att de vill ha betalt om man använder deras "tjänster"
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_