Spärrade användare
Det här med att man kan spärra en användare från att skicka pm eller från att skriva i sin gästbok är en helt ok funktion, för vill man inte ha kontakt med ett visst alias så vill man inte.
Jag tycker dock INTE det är ok att en person som spärrar en annan person kan skicka pm till den som den spärrar, för då kan den som denna spärrat inte svara o det blir faktiskt något av en mobbingsituation.
Jag tycker att väljer man att spärra någon bör spärren gälla båda hållen. Har jag valt att inte vilja kunna bli kontaktad av en person, så ska man inte heller kunna kontakta denna utan måste då häva spärren.
Fast å andra sidan vet jag ju faktiskt inte om det är så systemet faktiskt fungerar eftersom jag aldrig har spärrat någon. Man måste kanske häva spärren för att kunna skicka, men sedan spärrar man igen? Fast då borde där ligga en tidsfördröjning i så fall. Att man kan inte spärra samma användare på nytt förrän efter t.ex 24 timmar, för annars blir det ju mobbing. Jag kan skicka till dig, men du kan inte skicka till mig - haha.
Jag håller med om att det borde fungera åt båda hållen. Jag sätter upp det på vår lista.
Låter bra - tack!
Ja, om man inte får göra så vore det ju bra om man inte kan spärra samma användare förrän efter minst 24 timmar.
#3 Hur menar du nu?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.